Mikan w123 200B rönttä.
Ihtellä on kaksinkappalein W123:sen simpukoita joissa välys on kuularadassa eikä simpukan hammastuksessa jota voi kirimällä poistaa. Monesti olen miettiny että simpuksata vois saada tosi hyvän jos koneistamolla hiotuttaisi kuularadat uusiksi ja laittaisi ylikoko kuulat. Näinhän ne tehtaallakin kunnostetaan, pelkkä kuulien vaihtokin voisi auttaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tänään innostuin vahailemaan pirssin ja illanpäälle vielä vaihdoin takaiskunvaimentimet.
Vanhat olikin jo melkoiset polkupyörän pumput
Kivasti jämäköity persaus. ei pompi heitoissa enää montaa kertaa eestaas.
eipä löytyny mitään ruosteyllätyksiä takaiskareiden suunniltakaan.
Ruiskuttelin silti koloihin öljyä ja kotelosuojaa.
Vanhat olikin jo melkoiset polkupyörän pumput
Kivasti jämäköity persaus. ei pompi heitoissa enää montaa kertaa eestaas.
eipä löytyny mitään ruosteyllätyksiä takaiskareiden suunniltakaan.
Ruiskuttelin silti koloihin öljyä ja kotelosuojaa.
Tähän pirssiin voisin ostaa penkkien väriin (tumman vihreä) sopivan ehjän käsinojan.
Samoten takavalojen alle tulevat "kromi"listat.
Neloskoneisen kierrosluku mittarillinen kokonainen ehjillä kuorilla oleva mittaristokin kiinnostaa. (3. sarjaa)
Tähän taitaa käydä esim 124sen 5vaihteinen vaihdeloota suoraan?
Vaatii tietenki keppimekanismin viitoslootalle.
Missä 5v lootassa on pisin vitosen välitys? 300E:n lootassa?
Samoten takavalojen alle tulevat "kromi"listat.
Neloskoneisen kierrosluku mittarillinen kokonainen ehjillä kuorilla oleva mittaristokin kiinnostaa. (3. sarjaa)
Tähän taitaa käydä esim 124sen 5vaihteinen vaihdeloota suoraan?
Vaatii tietenki keppimekanismin viitoslootalle.
Missä 5v lootassa on pisin vitosen välitys? 300E:n lootassa?
Tämäkin tuli kaivettua talvisäilöstä ulos ja otettua liikennekäyttöön.
Hienosti käynnistyi vaikka seisonut puolisenvuotta ajamatta/käymättä tallissa.
Ei vaatinut kuin muutaman sekunnin normaalia kylmäkäynnistystä pidemmän startin ja heti jäi siististi käymään tyhjäkäyntiä
Käväsin satakunta kilometriä ajelemassa ja hyvin toimii. Sais käyä katsastamassakin.
Hienosti käynnistyi vaikka seisonut puolisenvuotta ajamatta/käymättä tallissa.
Ei vaatinut kuin muutaman sekunnin normaalia kylmäkäynnistystä pidemmän startin ja heti jäi siististi käymään tyhjäkäyntiä
Käväsin satakunta kilometriä ajelemassa ja hyvin toimii. Sais käyä katsastamassakin.
Nakkelin vähän karkeampaa rengasta alle.
Moottoriöljyt vaihoin kans. On nämä kummia myllyjä nämä m102set. Taas alko putsari olla tukossa, paineet kuumana tyhjäkäynnillä ~0.8-1bar. Ja 80kmh: vauhissa ~2.5bar
Uudella putsarilla napottaa tyhjäkäynnilläkin 3:ssa, ja tippuu vasta kun vaihde päällä kytkimellä tiputtaa koneen kierrokset sinne 500 nurkille.
Sama oire oli tasan vuosi sittenkin kun tämä haettiin Kaustiselta.
Siellä on vissiin vähän kuraa koneessa liikenteessä, jos kerran suodatin tukkoon meinaa mennä... Omassa M102:ssa tein Forte käsittelyn nii sen jälkeen pojotti paineet aina tapissa... Mitäs öljyä käytät..?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Nämä on ihan peruspökäle viistoistaset.
ET on niinkin pieni kuin 11. Se tekee näistä ihan näppärän näköiset kun tulevat aika "ulos"
"made in britain" mitä sitten merkkaakaan laadusta. Noh, pyöreät tuntuu olevan.
Keskiöt ois kiva löytää.
Tämä on vaan jo ainakin kolmas M10x kone joka tekee samaa tasasin väliajoin.
Viimeksi ollut castrollin 5w40 magnatekkiä ja nyt meni 10-40 valvolinet.
Venakopan alunen on kyllä ihan puhdas eikä siellä mitään sakkaa ole missään. Kummia vehkeitä...
ET on niinkin pieni kuin 11. Se tekee näistä ihan näppärän näköiset kun tulevat aika "ulos"
"made in britain" mitä sitten merkkaakaan laadusta. Noh, pyöreät tuntuu olevan.
Keskiöt ois kiva löytää.
Kai sieltä jotaki sakkaa irtoaa.RoopeK kirjoitti:Siellä on vissiin vähän kuraa koneessa liikenteessä, jos kerran suodatin tukkoon meinaa mennä... Omassa M102:ssa tein Forte käsittelyn nii sen jälkeen pojotti paineet aina tapissa... Mitäs öljyä käytät..?
Tämä on vaan jo ainakin kolmas M10x kone joka tekee samaa tasasin väliajoin.
Viimeksi ollut castrollin 5w40 magnatekkiä ja nyt meni 10-40 valvolinet.
Venakopan alunen on kyllä ihan puhdas eikä siellä mitään sakkaa ole missään. Kummia vehkeitä...
Viimeksi muokannut Mika.T, 19.3.2015 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä nuo tuohon välttää.
etu ja takavanteet samoilla mitoilla.
Huulta reilu 5cm vaikka on aika kaposetkin nuo vanteet. No parempi vaan ajaa kapeilla nakeilla.
Taakse vois vaihdella laskujousien tilalle jämerämpää jousta kun painuu persaus alas kun tankaa tankin täyteen.
Eli kuorman kantavuutta ei noissa ole oikeastaan yhtään.
Yläkuvassa tankki oikeastaan tyhjä.
Taisi merkkivalokin jo palaa.
etu ja takavanteet samoilla mitoilla.
Huulta reilu 5cm vaikka on aika kaposetkin nuo vanteet. No parempi vaan ajaa kapeilla nakeilla.
Taakse vois vaihdella laskujousien tilalle jämerämpää jousta kun painuu persaus alas kun tankaa tankin täyteen.
Eli kuorman kantavuutta ei noissa ole oikeastaan yhtään.
Yläkuvassa tankki oikeastaan tyhjä.
Taisi merkkivalokin jo palaa.
Tässä vähän kahden vaiheilla että alanko vaihtamaan alle 5v manuaalin vaiko 4v automaatin.
Nykyisellä 4v manuaalilla alkaa "ajomukavuus" kärsiä yli 90kmh vauhissa kun kone alkaa rääkyä niin helevetinmoisilla kierroksilla.
Automaatti olis mukavampi mutta kun se on nelivaihteinen niin perävälityksen joutus vaihtamaan harvemmaksi, ja sitten nopeusmittari näyttää puuheinää kun tuskin löytyy 123sen mittaria harvoille välityksille.
5v manuaalilla sais perävälitys jäädä vakioksi ja mittarikin näyttäisi oikein.
Kaverilla olis sopiva automaattikin jouten mutta vaihdekepin joutus metästää jokatapauksessa joko automaatille tai 5v manulle.
Kardaani menis käsitöiksi molemmissa tapauksissa.
3.07 perä löytyykin jo omista lokeroista. Nykyinen on 3.46
Nykyisellä 4v manuaalilla alkaa "ajomukavuus" kärsiä yli 90kmh vauhissa kun kone alkaa rääkyä niin helevetinmoisilla kierroksilla.
Automaatti olis mukavampi mutta kun se on nelivaihteinen niin perävälityksen joutus vaihtamaan harvemmaksi, ja sitten nopeusmittari näyttää puuheinää kun tuskin löytyy 123sen mittaria harvoille välityksille.
5v manuaalilla sais perävälitys jäädä vakioksi ja mittarikin näyttäisi oikein.
Kaverilla olis sopiva automaattikin jouten mutta vaihdekepin joutus metästää jokatapauksessa joko automaatille tai 5v manulle.
Kardaani menis käsitöiksi molemmissa tapauksissa.
3.07 perä löytyykin jo omista lokeroista. Nykyinen on 3.46
Minkälainenhan oisi tehä joku sähkömoottoriviritys, joka pyörittäisi mittaria pyörimisnopeusanturin perusteella? Pitäisi olla varmaan joku takaisinkytkentä, ettei esim. pakkasen jäykistävä vaikutus lerpauttaisi viisaria.Mika.T kirjoitti:6vaihteinenkin kävi mielessä mutta niissä ei taida olla mittarivaijerin lähtöä missään mallissa.
Vai onko noissa 6-vaihteisissa edes sitä sähköistä anturiakaan. ABS:ltähän ne paljolti taitaa tiedon saada.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mulla pitäis olla 280E:stä jäänyt automaatin vaihdekeppi hässäkkä jos päädyt tomaatin vaihtamaan.Mika.T kirjoitti:Tässä vähän kahden vaiheilla että alanko vaihtamaan alle 5v manuaalin vaiko 4v automaatin.
Nykyisellä 4v manuaalilla alkaa "ajomukavuus" kärsiä yli 90kmh vauhissa kun kone alkaa rääkyä niin helevetinmoisilla kierroksilla.
Automaatti olis mukavampi mutta kun se on nelivaihteinen niin perävälityksen joutus vaihtamaan harvemmaksi, ja sitten nopeusmittari näyttää puuheinää kun tuskin löytyy 123sen mittaria harvoille välityksille.
5v manuaalilla sais perävälitys jäädä vakioksi ja mittarikin näyttäisi oikein.
Kaverilla olis sopiva automaattikin jouten mutta vaihdekepin joutus metästää jokatapauksessa joko automaatille tai 5v manulle.
Kardaani menis käsitöiksi molemmissa tapauksissa.
3.07 perä löytyykin jo omista lokeroista. Nykyinen on 3.46
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Kaikki 200 bensat W123 korissa on kaasarikoneisia. Syksyllä 1980 päivittyi moottorit m115:sta m102:een jolloin 2.0 jatkoi kaasarilinjalla ja 2.3 ruiskuna.reverend kirjoitti:Ai kaasari M102:sia on olemassa? Eikö M115 ole se W123:sen 2-litrainen kaasarikone?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
5v loota hommattu. Saapa nähhä koska saa sen verran virtapiirejä että jaksais vaihtaa paikoilleen.
Kartaanista pitäs samalla sipasta slaissi pois.
230 konekkin saattaa eksyä keulille pienen lisäväännön toivossa.
Samalla saisi hydraulinostajat ja paremmin lyijytöntä bensaa kestävät venttiilit/seetit tuon raplattajan tilalle.
Kartaanista pitäs samalla sipasta slaissi pois.
230 konekkin saattaa eksyä keulille pienen lisäväännön toivossa.
Samalla saisi hydraulinostajat ja paremmin lyijytöntä bensaa kestävät venttiilit/seetit tuon raplattajan tilalle.
Nakkelin tänään taakse uudet jarruhilut.
Seisontajarru vaan prkl ei pidä oikein mitenkään.
Vanhoilla loppuunkuluneilla kengillä ja urasilla levyillä piti paremmin. Tosin aika toispuoleisesti.
Pitäs olla sääjettykki oikein. Auton alta säätö löysätty ja rummut säädetty sen jälkeen iholle ja sitte auton alta löysät pois.
Kenkien levityslinkutkin liikkuu keveästi, eikä vaijerit jumi.
Seisontajarru vaan prkl ei pidä oikein mitenkään.
Vanhoilla loppuunkuluneilla kengillä ja urasilla levyillä piti paremmin. Tosin aika toispuoleisesti.
Pitäs olla sääjettykki oikein. Auton alta säätö löysätty ja rummut säädetty sen jälkeen iholle ja sitte auton alta löysät pois.
Kenkien levityslinkutkin liikkuu keveästi, eikä vaijerit jumi.