Onko BMW tuntemusta.?
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Onko BMW tuntemusta.?
Pojalla autokuume ja pakottaa mukaan katsomaan, niin onko näissä jotain typpivikoja tms joka olis hyvä tarkistaa, tai selvittää onko tehty. Jospa täällä joku "bimmeriguru" tietäis jotain, kun ko automerkin foorumilla tuli vastauksia tyylisesti, liian vähän tehoo, väärä väri, rumat vanteet jne jne...
http://www.nettiauto.com/bmw/318/7098346
http://www.nettiauto.com/bmw/318/7098346
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
Re: Onko BMW tuntemusta.?
Jakopää ja valvetronic ongelmaa on noissa 4-sylinterisissä N-sarjan koneissa!S211 320CDI kirjoitti:Pojalla autokuume ja pakottaa mukaan katsomaan, niin onko näissä jotain typpivikoja tms joka olis hyvä tarkistaa, tai selvittää onko tehty. Jospa täällä joku "bimmeriguru" tietäis jotain, kun ko automerkin foorumilla tuli vastauksia tyylisesti, liian vähän tehoo, väärä väri, rumat vanteet jne jne...
http://www.nettiauto.com/bmw/318/7098346
BTCF:llä on paljon juttua aiheesta, en kyllä osaa em. moottorilla varustettua Bemaria suositella hankittavaksi

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mitä tuon linkitetyn 2007 318i mallin varustelistalla oleva valomuistutin tarkoittaa?
Osaako se sytyttää ja sammuttaa ajovalot virta-avaimesta vai jääkö Annelinsilmät (ja varoitusrääkkä) päälle ajon jälkeen avaimet poistettaessa?
Nelosdiesel ei kuulosta yhtään paremmin luottamusta herättävältä, myöskin jakopään vuoksi. Harmi, kun autossa muuten on monta asiaa ihan kohdallaan.
Osaako se sytyttää ja sammuttaa ajovalot virta-avaimesta vai jääkö Annelinsilmät (ja varoitusrääkkä) päälle ajon jälkeen avaimet poistettaessa?
Nelosdiesel ei kuulosta yhtään paremmin luottamusta herättävältä, myöskin jakopään vuoksi. Harmi, kun autossa muuten on monta asiaa ihan kohdallaan.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- SternDesSüdens
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.8.2014 21:30
- Paikkakunta: Tuusula
Itellä ainakin jos ajovalot (ja annelit) päällä ni sammuttaessa jättää annelit päälle ja ajovalot saa pimeessä pihassa päälle hetkeks ku nykäsee viiksestä ja sammuu automaattisesti. Jos on pelkät annelit päällä niin varottaa lähtiessä.
Kannattaa keskittyä kuutoskoneisiin mun mielestä, diesel tai bensa. E90 malleissa dieselin imuläpät ei oo ollu niin ongelmallisia. ZF automaattilootat on hyviä (autoBildissä hetki sit miljoona rullattu yksillä öljyillä!). Manuaalit kestää mut kannattaa koeajolla vaihtaa reilummilla kierroksilla ni kuulee ettei rutise.
Rahaa menee alustaosiin ehkä eniten. Lisäks tuontiautoissa voi olla jotai halpoja sähköviritelmiä esim airbägivalojen välttämiseks.
Harmittaa vaan jos on Bmw joka kiihtyy yli 10s sataseen..
Kannattaa keskittyä kuutoskoneisiin mun mielestä, diesel tai bensa. E90 malleissa dieselin imuläpät ei oo ollu niin ongelmallisia. ZF automaattilootat on hyviä (autoBildissä hetki sit miljoona rullattu yksillä öljyillä!). Manuaalit kestää mut kannattaa koeajolla vaihtaa reilummilla kierroksilla ni kuulee ettei rutise.
Rahaa menee alustaosiin ehkä eniten. Lisäks tuontiautoissa voi olla jotai halpoja sähköviritelmiä esim airbägivalojen välttämiseks.
Harmittaa vaan jos on Bmw joka kiihtyy yli 10s sataseen..
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kaveri, joka ajaa pitkää matkaa e60:llä kohtuu usein, sanoi noista kireistä pikkubemareista, että ne on hyviä jos ei tarvi ajaa paljon. Ei ollu Seinäjoki-Lappeenranta enää ollu kivaa ku oli niin kovat kyyditlaineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?
http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655
Itse ehdotin tätä, kilsat ja softa vaan epäilyttää...?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5936863
http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655
Itse ehdotin tätä, kilsat ja softa vaan epäilyttää...?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5936863
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
ralli koneita pakkaa olla bmw ja (mersunkin) ahtamattomat pensakoneet jos ei ihan kasikoneela oleS211 320CDI kirjoitti:Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?
http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655
Itse ehdotin tätä, kilsat ja softa vaan epäilyttää...?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5936863
saa huudatta 6000rpm että pysyy liikenteen mukana vähän sellaista urkurin hommaa
samat jakopää ongelmat tuossakin bemarissa on
linkittämäsi mersussa on ruma perä
joku tommonen
http://www.nettiauto.com/bmw/330/7092804
Tuo Si malli se vasta sysipa*ka onkin, ja neloskone sekinS211 320CDI kirjoitti:Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?
http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655

Sylinteriputkien pinnoite murtuu muiden mukavuuksien lisäksi!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Tämä selväJube kirjoitti:Tuo Si malli se vasta sysipa*ka onkin, ja neloskone sekinS211 320CDI kirjoitti:Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?
http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655
Sylinteriputkien pinnoite murtuu muiden mukavuuksien lisäksi!

S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
Kylläpä onkin negatiivinen meininki! Kemijärvellä siis on hajonnut paljon noita 320 Si -malleja? Muutaku käydä hakemassa jos semmoisen haluaa.
Kuka muka ostaa autot sen perusteella mitä joku koiranpää niistä mouhaa netis? Aina joku on jotain mieltä mutta mitä sitte. Itse kuitenkin pitää kaupat tehdä omien preferenssien mukaan.
Kuka muka ostaa autot sen perusteella mitä joku koiranpää niistä mouhaa netis? Aina joku on jotain mieltä mutta mitä sitte. Itse kuitenkin pitää kaupat tehdä omien preferenssien mukaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Jubella taitaa kuitenkin olla tarjota tietoa, ei pelkästään mielipiteitä.
Jos haluaa juuri toetyn auton niin ostaahan se pitää riippumatta mitä muut ovat mieltä, mutta tässä S211 320CDI kyseli tietoa muilta.
Aiheeseen liittyen:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=608728
Viimeisimmästä ei varmaa ola paria viikkoa kauempaa. Pomo ei jostain syystä ole vielä hankkinut työkalusarjaa noiden korjaamiseen joten ne on menneet merkkiliikkeen laitettavaksi.
Kyllä tekisi mieli sanoa että kaikilla hajoaa, kyseisen asian takia näitä ainakin eniten korjaamolle tulee. En ole perehtynyt merkkiin tarkemmin niin että tietäisin onko ongelmaa korjattu jossain vaiheessa, eli jostain vuosimallista alkaen olisi kestävämpi, tai korjauksen jälkeen paremmat osat...
Jos haluaa juuri toetyn auton niin ostaahan se pitää riippumatta mitä muut ovat mieltä, mutta tässä S211 320CDI kyseli tietoa muilta.
Aiheeseen liittyen:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=608728
Meillä käy korjaamolla säännöllisen harvakseltaan Valvetronic-bemareita vikatestissä käyntihäiriöiden vuoksi, jakopää siellä sitten on sekaisin.C-Klasse kirjoitti:Onko näissä nelisylinterisissä Valvetroniceissa jotain joka menee hajalle "kaikilla"? Ihan vaan sillä kyselin, kun mulla oli nuorena poikamiehenä 2-litrainen 318i e46 ja luulin selvittäneeni etukäteen sen hyväksi koneeksi
Viimeisimmästä ei varmaa ola paria viikkoa kauempaa. Pomo ei jostain syystä ole vielä hankkinut työkalusarjaa noiden korjaamiseen joten ne on menneet merkkiliikkeen laitettavaksi.
Kyllä tekisi mieli sanoa että kaikilla hajoaa, kyseisen asian takia näitä ainakin eniten korjaamolle tulee. En ole perehtynyt merkkiin tarkemmin niin että tietäisin onko ongelmaa korjattu jossain vaiheessa, eli jostain vuosimallista alkaen olisi kestävämpi, tai korjauksen jälkeen paremmat osat...
wiimax.fi
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Juuri näinC-Klasse kirjoitti:Kylläpä onkin negatiivinen meininki!
...mitä joku koiranpää niistä mouhaa netis? Aina joku on jotain mieltä mutta mitä sitte.....tse kuitenkin pitää kaupat tehdä omien preferenssien mukaan.

Siltikin nuo Bemarin valvetronic moottorit eivät oikein vakuuta.
Melko pieni paja on oma työpaikkani, silti on noita pari jouduttu pajottaan kuntoon. (Ja kustannukset luokkaa oi voi...)

(Ei niillä kyllä korjaamo rikastunut, kun erikoistyökalut makso vitusti tonnia

<---- Lieneekö syy miksi Dealerin pomo ei niitä ole hommannut. En olisi kyllä itsekkään hankkinut, mutta kun pomo(t) hommat otti työn alle niin sitten tarvittiin kalut.

- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kumma juttu kyllä, kun en oo keltään tutulta kuullut näistä mahdollisista ongelmista! E90 on kuitenkin automallina kohtuu yleinen ja varsinkin 318 ja 320i. Tutuilla ja naapureilla niitä on ollut. Olisivatkohan vaihtaneet auton ajoissa pois? Mun Valvetronic-BMW lähti seuraavalla omistajalle vajaat 160 tkm ajettuna. Syynä oli yllättävän suuri bensankulutus (9l/100 km) ku diesel maksoi euron litra ja bensa 1,40. 20tkm vuodessa merkitsi jo jotain.
Mä tarkoitin sillä "koiranpäät mouhaavat" -jutulla että nettiin päätyy aina negatiivisvoittoisesti kokemuksia. Kuitenkin niitä autoja on myyty suuria määriä ympäri maailmaa joten kokonaisuus voi ollakin parempi mitä netin perusteella näyttää
Mä tarkoitin sillä "koiranpäät mouhaavat" -jutulla että nettiin päätyy aina negatiivisvoittoisesti kokemuksia. Kuitenkin niitä autoja on myyty suuria määriä ympäri maailmaa joten kokonaisuus voi ollakin parempi mitä netin perusteella näyttää

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
On kyllä niin eri autot ettei voi oikein vertailla millään tasolla keskenään.C-Klasse kirjoitti:Kaveri, joka ajaa pitkää matkaa e60:llä kohtuu usein, sanoi noista kireistä pikkubemareista, että ne on hyviä jos ei tarvi ajaa paljon. Ei ollu Seinäjoki-Lappeenranta enää ollu kivaa ku oli niin kovat kyyditlaineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Ihan samoin se menee kyllä mb:ssä, ceestä eehen on pitkä loikka een hyväksi. Mutta väittäisin että kolmosbemu on ajoltaan nuorelle pojalle mieluisampi, kyllä E6x on ihan pappamalli vaikka olisi M.
Omaan silmään jopa kolmonen on ulkonäöltään huomattavasti paremman näköinen mutta onneksi jo tässä iässä ainoastaan sisäpuolella on merkitystä, auto sekä naisvalinnoissa.
.
Juu sitä mä vaan, että vakiomalli on yleensä sopiva ja M-Sport sitten jäykkä. Koeajoin aikanani 320d M-Sportin ja se oli ihan mikroauto omaan S204:ään verrattuna. Mulla kans jäi se Coupe aikanaan ostamatta ja voi mennä aika kauan, että sitä voi harkita. Koeajettiin ristiin autot tän e60 -kaverin kans ja molemmat oli sitä mieltä että ajo-ominaisuudet olivat yllättävän samanlaiset. Mersu tuntuu kokoistaan suuremmalta.todellauupunut kirjoitti:On kyllä niin eri autot ettei voi oikein vertailla millään tasolla keskenään.C-Klasse kirjoitti:Kaveri, joka ajaa pitkää matkaa e60:llä kohtuu usein, sanoi noista kireistä pikkubemareista, että ne on hyviä jos ei tarvi ajaa paljon. Ei ollu Seinäjoki-Lappeenranta enää ollu kivaa ku oli niin kovat kyyditlaineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Ihan samoin se menee kyllä mb:ssä, ceestä eehen on pitkä loikka een hyväksi. Mutta väittäisin että kolmosbemu on ajoltaan nuorelle pojalle mieluisampi, kyllä E6x on ihan pappamalli vaikka olisi M.
Omaan silmään jopa kolmonen on ulkonäöltään huomattavasti paremman näköinen mutta onneksi jo tässä iässä ainoastaan sisäpuolella on merkitystä, auto sekä naisvalinnoissa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Dealer -juuri niin, Kyselen kun en tiedä. Juuri tämän palstan kautta sain tiedon varoa myös VW TSI koneita, kun poika Golffin kuvia näytteli.dealer kirjoitti:Jubella taitaa kuitenkin olla tarjota tietoa, ei pelkästään mielipiteitä.
Jos haluaa juuri toetyn auton niin ostaahan se pitää riippumatta mitä muut ovat mieltä, mutta tässä S211 320CDI kyseli tietoa muilta.
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6
Ihan samoin se menee kyllä mb:ssä, ceestä eehen on pitkä loikka een hyväks


Bemareita on ollut vain dieselkoneella. Ne kyllä pysy kasassa sen 100tkm mikä niillä tuli ajettua. Tosin molemmat just alle tuon maagisen rajan kun luovuin. Kuten monet jo sanoneet, niin ei kannata noihin nelipytty pensoihin sekaantua. Kutonen keulalle.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Miksiköhän vuosikymmen toisensa jälkeen merkistä riippumatta tuntuu aina nämä moottorien ongelmat keskittyvän sinne entry-level malleihin. Ei oo oikotietä onneen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i