Parempi vaihtelaatikko 280E:hen.. Onko semmoista?
Parempi vaihtelaatikko 280E:hen.. Onko semmoista?
Jossain vaiheessa tulevaisuutta pitäisi alkaa ton röntän laulamaan vähän ilosemmin... Pitäisi. Vaihdelaatikko siis menee vaihtoon, nykyinen 722.1 (vai mikälie -ska olikaan) automaatti antautunee rääkissä. Olisi myös mukava jos vaihteet vaihtuisivat jollain muulla logiikalla kuin kohtuullista huonommalla tuurilla (siunattuja olkoon Mersun miljoonan ajetut automaattilootat). Kuitenkin auton käyttö jatkuu samanlaisena, eli sitä ei käsitellä kuin kipeetä p-llua vaan imusarjanpesuainetta annostellaan isolla mitalla.
Minkälaisia varteenotettavia vaihtoehtoja olisi?
Alkuperäisen lootan huolto ja vahvistaminen? Ei liene järkeä, mikäli seuraava vaihtoehto on mahdollinen:
722.3 -automaatti kait kestää semmoisen 400Nm ilman vahvisteluja, sen pitäisi olla ainakin tarpeeksi. Mutta mistä minä semmosen repäsen, kun starttikin pitäisi olla väärällä puolella. Vai saako esim W124:n lootaan vaihdettua W123:n etuosan (turbiinikoppa vai mikä lie nimeltään)?
Entäs manuaalilootat? Ei taida näihin vanhempiin katiskoihin olla muita kuin niitä "rauhallisen miehen lootia", missä vaihde ei mene päälle jos rempoo kepukkaa kunnolla? Kuinkas mahdoton tehtävä olisi laittaa viisivaihteinen Getrag jostain teinimersusta? Onko se edes hyvä loota, kestääkö repimistä?
Mikä loota AMG:ssä on?
Tietysti jos rahaa olisi kuin roopeankalla, niin lykkäisin joitain tonneja kohti Englantia ja autoon ilmestyisi Quaifen suorakytkentäboksi, mutta ei nyt aleta edes suunnittelemaan semmoisia.
Kommenttia hinnasta, laatikon rakentamisen vaikeudesta, jne...
Automaatin ja manuaalin eroja ei tarvitse selvitellä, sen asian osaan hahmottaa ilman neuvojakin.
Autohan on W123 280E vm '80
Minkälaisia varteenotettavia vaihtoehtoja olisi?
Alkuperäisen lootan huolto ja vahvistaminen? Ei liene järkeä, mikäli seuraava vaihtoehto on mahdollinen:
722.3 -automaatti kait kestää semmoisen 400Nm ilman vahvisteluja, sen pitäisi olla ainakin tarpeeksi. Mutta mistä minä semmosen repäsen, kun starttikin pitäisi olla väärällä puolella. Vai saako esim W124:n lootaan vaihdettua W123:n etuosan (turbiinikoppa vai mikä lie nimeltään)?
Entäs manuaalilootat? Ei taida näihin vanhempiin katiskoihin olla muita kuin niitä "rauhallisen miehen lootia", missä vaihde ei mene päälle jos rempoo kepukkaa kunnolla? Kuinkas mahdoton tehtävä olisi laittaa viisivaihteinen Getrag jostain teinimersusta? Onko se edes hyvä loota, kestääkö repimistä?
Mikä loota AMG:ssä on?
Tietysti jos rahaa olisi kuin roopeankalla, niin lykkäisin joitain tonneja kohti Englantia ja autoon ilmestyisi Quaifen suorakytkentäboksi, mutta ei nyt aleta edes suunnittelemaan semmoisia.
Kommenttia hinnasta, laatikon rakentamisen vaikeudesta, jne...
Automaatin ja manuaalin eroja ei tarvitse selvitellä, sen asian osaan hahmottaa ilman neuvojakin.
Autohan on W123 280E vm '80
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Unohdit mainita että auton moottoritehoa on laskettu 80% urheilullisen ajotavan viemän moottorin keston kompensoimiseksi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
kyllä meikäläinen kallistuis ihan kunnon 722.3 lootaan jossa on mukavasti vaijeria ja alipainetta. Tuossa .1:ssähän ei vissiin ole kuin alipaineletku jolla pitäisi hoitaa laatikon ohjaamista ? ?
No joka tapauksessa, W123sia ajelleena tuosta manu-askista voi kyllä sanoa että ei taida vanhuuttaan oikein sopia rivaakkaasti rykimiseen, tahtoo vähän kaikissa rusahdella jos kaasu pohjassa kiihdyttellee ja manulootan kunnostaminen laakereineen ei sitten ole mitään maailman halvinta hommaa Tämän lisäksi joutuisit vielä kytkimen rakentelemaan mikäli manuaaliin kallistuisit eikä automaatin mukavuutta kyllä korvaa mikään.
-risto
No joka tapauksessa, W123sia ajelleena tuosta manu-askista voi kyllä sanoa että ei taida vanhuuttaan oikein sopia rivaakkaasti rykimiseen, tahtoo vähän kaikissa rusahdella jos kaasu pohjassa kiihdyttellee ja manulootan kunnostaminen laakereineen ei sitten ole mitään maailman halvinta hommaa Tämän lisäksi joutuisit vielä kytkimen rakentelemaan mikäli manuaaliin kallistuisit eikä automaatin mukavuutta kyllä korvaa mikään.
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
On tossa 722.1:ssä tanko- ja alipaineohjaus.
Nyt kun on valinta kahden vaiheilla, haluanko hauskan vai mukavan laatikon (manu vs. tomaatti)... Se on meikäläisen vaakakupissa aikalailla fifty-sixty. Ei osaa päättää. Eli molemmat vaihtoehdot pitäs saada selville.
Kytkimiä kyllä löytyy kaupasta, se ei ole ongelma (paitsi rahallinen). Vaihdelaatikkopaja löytyy parin kilometrin päästä, siellä kun piipahtaa niin alkaa manuloota vaihtamaan mukavasti ja kestämään vaikka mitä (ja ujeltamaan kuten asiaan kuuluu ). Mutta Getrag on sepälle tuttu loota, sen preppaaminen olisi varmasti helpompi ja halvempi kuin Mersun oman lootan ropaus.
Kiirettähän tässä ei ole, pitää nyt ensin koittaa saada auto edes kunnolla kuntoon ja sitten pikkuhiljaa vaihtamaan lisää osia.
Nyt kun on valinta kahden vaiheilla, haluanko hauskan vai mukavan laatikon (manu vs. tomaatti)... Se on meikäläisen vaakakupissa aikalailla fifty-sixty. Ei osaa päättää. Eli molemmat vaihtoehdot pitäs saada selville.
Kytkimiä kyllä löytyy kaupasta, se ei ole ongelma (paitsi rahallinen). Vaihdelaatikkopaja löytyy parin kilometrin päästä, siellä kun piipahtaa niin alkaa manuloota vaihtamaan mukavasti ja kestämään vaikka mitä (ja ujeltamaan kuten asiaan kuuluu ). Mutta Getrag on sepälle tuttu loota, sen preppaaminen olisi varmasti helpompi ja halvempi kuin Mersun oman lootan ropaus.
Kiirettähän tässä ei ole, pitää nyt ensin koittaa saada auto edes kunnolla kuntoon ja sitten pikkuhiljaa vaihtamaan lisää osia.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Re: Parempi vaihtelaatikko 280E:hen.. Onko semmoista?
Mulla on tuollainen 722.3 loota omassa, oli jo ostaessa tuon m110 perässä.. Vuosi sitten käytin ammattimiehellä (mikäs se olikaan kuopion kupeessa se mersufoorumin hovikorjaaja..). Nyt kaiketi sen pitäisi kestää jonkun aikaa, oli vielä tehnyt siihen pientä parannusta kitkapintojen välilevyjen karhennuksella. Niin eikös sullakin ole se startti apukuskin puolella..? Vaijeri tässäkin haistelee pedaalia, ei mene mitään alipaineletkuja..Sivonen kirjoitti: 722.3 -automaatti kait kestää semmoisen 400Nm ilman vahvisteluja, sen pitäisi olla ainakin tarpeeksi. Mutta mistä minä semmosen repäsen, kun starttikin pitäisi olla väärällä puolella. Vai saako esim W124:n lootaan vaihdettua W123:n etuosan (turbiinikoppa vai mikä lie nimeltään)?
Se on tosiaan fifty-sixty kumpi ois parempi, tyydyn tuohon tomaattiin kerta se siinä on. (tein vaihdon manuaalista automaattiin koneen vaihdon yhteydessä.. ) Manuaali ois parempi jos tykkää kikkailla!
BTW. sivonen se kai osaa kertoa mistä löytää kattavan ohjeen tuon m110 täyshoitoon, jos nyt alkais tuota toista konetta kunnostamaan tulevaisuutta varten...
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E
Joo vänkärin puolella on startti. Mistähän mersumallista moisen "ison lootan" löytää?
Koneen hallittuun räjäyttämiseen kaivelin ohjeet tuolta: http://mb.braingears.com/
Ainakaan yläkerran purkaminen ja kasaaminen ei ole mikään vaikea homma, jopa minä osasin sen tehdä.
edit. Siekkisen Jarkko on se lootanikkari, on kirjoitellut muutamia viestejä tännekin.
Koneen hallittuun räjäyttämiseen kaivelin ohjeet tuolta: http://mb.braingears.com/
Ainakaan yläkerran purkaminen ja kasaaminen ei ole mikään vaikea homma, jopa minä osasin sen tehdä.
edit. Siekkisen Jarkko on se lootanikkari, on kirjoitellut muutamia viestejä tännekin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret