Tuulilasin vaihto itse.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15.2.2011 10:31
Tuulilasin vaihto itse.
katsuri pomppautti tuulilasin halkeimien vuoksi.Lasi+liima ja lanka on hommattu...mites nuo tuulilasin listat sais suosiolla pois..enkos ne klipsut mesessä kertakäyttöisiä vai pitääkö hankkia heti ennen vaihtoa uudet?
Kannattaa käyttää sitä ns. pohjamaalia myös siihen lasin reunoihin ja koriin siihen kohtaan johon liima tulee kiinni, ja vanhaa liimaa kun poistaa niin katsoo että jää mahdollisimman tasaiseksi se liimapinta.
Kaikkeahan sitä ei käsittääkseni tarvitse saada pois, ja se on niin vahvaa liimaa että ei sitä irti helposti saakkaan, jollain terävällä leikkaa vanhan liiman pois ja katsoo että jää tasaiseksi.
Ja tietääkseni myös se liima kannattaa levittää niin, että jos esim nyt pöydän päälle levittäisi sen liiman niin se liima olisi sellainen ohuempi tai terävämpi sieltä liiman päältä, vähän hankala selittää.
Mutta sellaisen saa helposti tehtyä jos esim siihen liimaputken päähän tulevaan ns. Suuttimeen tekee kolmion mallisen aukon, leikkaa esim puukolla siihen sellaisen muodon, sitten pursotettaessa liimaa se liimajälki on sellainen leveä alhaalta ja ns. Terävämmän mallinen siitä päältä, hankala selittää mutta ehkä tuo jotakin auttaa
Ja koittaa pursottaa sen liiman yhdellä kerralla, että tulee tasainen jälki, ja jos pitää lopettaa liimanlevitys hetkeksi ja liimavana "katkeaa" niin vaikka jollain ruuvarilla koittaa sen liiman sekoittaa siitä yhteen ja muotoilla oikean muotoiseksi.
Kannattaa myös alottaa liiman levitys alareunasta keskeltä, koska siinä on ainut paikka missä liimavana katkeaa jokatapauksessa, ja jos se siitä jää vuotamaan niin ei ainakaan vesi tule autoon sisälle kun on tuulilasin alareunassa.
Kaikkeahan sitä ei käsittääkseni tarvitse saada pois, ja se on niin vahvaa liimaa että ei sitä irti helposti saakkaan, jollain terävällä leikkaa vanhan liiman pois ja katsoo että jää tasaiseksi.
Ja tietääkseni myös se liima kannattaa levittää niin, että jos esim nyt pöydän päälle levittäisi sen liiman niin se liima olisi sellainen ohuempi tai terävämpi sieltä liiman päältä, vähän hankala selittää.
Mutta sellaisen saa helposti tehtyä jos esim siihen liimaputken päähän tulevaan ns. Suuttimeen tekee kolmion mallisen aukon, leikkaa esim puukolla siihen sellaisen muodon, sitten pursotettaessa liimaa se liimajälki on sellainen leveä alhaalta ja ns. Terävämmän mallinen siitä päältä, hankala selittää mutta ehkä tuo jotakin auttaa
Ja koittaa pursottaa sen liiman yhdellä kerralla, että tulee tasainen jälki, ja jos pitää lopettaa liimanlevitys hetkeksi ja liimavana "katkeaa" niin vaikka jollain ruuvarilla koittaa sen liiman sekoittaa siitä yhteen ja muotoilla oikean muotoiseksi.
Kannattaa myös alottaa liiman levitys alareunasta keskeltä, koska siinä on ainut paikka missä liimavana katkeaa jokatapauksessa, ja jos se siitä jää vuotamaan niin ei ainakaan vesi tule autoon sisälle kun on tuulilasin alareunassa.
Paljonkos lasi ja liima maksoi ? Ajattelin vain kun tässä Tampereella asentaja kävi muutamaan autoon asentaan "kotona" ,ja hintaa jäi kaikkineen n.230€ per auto. Toki listoja ja yms. Tarvikkeita ei tarvittu tälläkertaaa joten nehän olis maksanut tietenkin päälle vielä ja lasit ei ollut alkuperäisiä,muuten niistä en tiedä millaisia edes tarvikkeena,mutta ikkuna ku ikkuna ja leimalla kelpaa.
Tuulilasi1:seltä ostin Oulusta lasin w124:een tummennetulla yläreunalla nii tais 140e maksaa ja liimat päälle. Kunnolla ajan kanssa tehtynä saa kyllä vaihettua ihtekkin ja reilusti sitä liimaa. Kerran jäi yhessä pirssissä vuotaan hetiku oli aavistuksen kapiampi kohta ku muualla, siitä kohin sitte mattopuukolla liiman jämät karmin ja lasin välistä pois, hiomapaperilla vähä karkeutta ja jarrukliinerin kera puhtaaksi, sitte koko karmin ja lasin väli liimaa täyteen siitä kohtaa.
Toinen hyvä on että tietää varmasti että ne kaikki ruosteenalut on kunnolla korjattu jos korjaamista on.
E: Ja Tuulilasi1 taitaa mainostaa että niiden kaikki lasit on Pilkingtoneja, oon pari ostanu ja ne ainaki oli.
E2: Lasiliimasarja tartunta-aineen ja pohjamaalin kera oli jotain 20-25e ja lisätuubi jtn 14e, jos ei oo hirviän iso lasi ja vähänkään osaa sopevasti tursottaa niin kyllä tuubi riittää ja seuraavalle kerralle ei tarvi ku pelkkä liima ostaa kun mulla ainaki jäi tartunta-ainetta ja pohjamaalia.
Toinen hyvä on että tietää varmasti että ne kaikki ruosteenalut on kunnolla korjattu jos korjaamista on.
E: Ja Tuulilasi1 taitaa mainostaa että niiden kaikki lasit on Pilkingtoneja, oon pari ostanu ja ne ainaki oli.
E2: Lasiliimasarja tartunta-aineen ja pohjamaalin kera oli jotain 20-25e ja lisätuubi jtn 14e, jos ei oo hirviän iso lasi ja vähänkään osaa sopevasti tursottaa niin kyllä tuubi riittää ja seuraavalle kerralle ei tarvi ku pelkkä liima ostaa kun mulla ainaki jäi tartunta-ainetta ja pohjamaalia.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Melkolailla. Sinänsä ihan kannattavaa jos ei osaa eikä jaksa laskea omalle kuljailulleen hintaa. Samallahan tulee sitten suihkittua rasvaa puhaltimen moottoriin, pyhkijän moottoriin/vivustoon ja putsattua vesikourut.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Jep, se että on aikaa tutkia ja rauhassa laitella on niin nautinnollista nykymaailmassa , jotta asentajaterapiaksi voinee luokitella ja heittää surutta nekin ahdistustohtorin ajat ja lääkkeen hinnat vähennyksiin ....
Ja se onnistumisen ilokin antaa itsetunnolle oman tukensa.
Tekemällä oppinee ja katsomalla /tutkimalla kuinka osaajat tekee pitäs tuonkin homman luonnistua. Jotkut näemmä nostelee pukeillekkin koslan ennen asennuksia , pitänee olla rungon suorassa vai mitäpä jännityksiä noilla hakevat vähemmäksi. Mene ja tiedä sitten.
Tsemppistä projekteihin, laittaa palautetta hän jahka itsekkin espoontien tuulilasiveljillä piipahdan.
On paikka niin vieressä pitkä kokemus alalta ja asiallisen oloinen palvelu ,niin mikäpä ettei.
Ei muuta ku kamera mukaan ja video juu tuuppiin malliksi kuinkas homma käy.... Tai ainakin mesesivuille jos tuuppi hirvittää !
Ja se onnistumisen ilokin antaa itsetunnolle oman tukensa.
Tekemällä oppinee ja katsomalla /tutkimalla kuinka osaajat tekee pitäs tuonkin homman luonnistua. Jotkut näemmä nostelee pukeillekkin koslan ennen asennuksia , pitänee olla rungon suorassa vai mitäpä jännityksiä noilla hakevat vähemmäksi. Mene ja tiedä sitten.
Tsemppistä projekteihin, laittaa palautetta hän jahka itsekkin espoontien tuulilasiveljillä piipahdan.
On paikka niin vieressä pitkä kokemus alalta ja asiallisen oloinen palvelu ,niin mikäpä ettei.
Ei muuta ku kamera mukaan ja video juu tuuppiin malliksi kuinkas homma käy.... Tai ainakin mesesivuille jos tuuppi hirvittää !
Viimeksi muokannut Köster, 16.3.2015 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R-N-X kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=PcJTtMBqoqY
No niin, oivat ohjeet on löytäneet tiensä tännekkin!
kiitokset linkistä, respektii
- Ei kovin nopea asennustapaR-N-X kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=PcJTtMBqoqY
- tuntui, että vaikka autoa yritettiin suojata, tehtiin naarmuja melkoisesti operaation aikana.
Suoranaisia asennusvirheitäkin olin näkevinäni:
- terien teroitusta tehtiin väärältä puolelta (ei viistetyltä puolelta)
- liiman levitys aloitettiin ylhäältä ja päätettiin nurkkaan. Monia aloituskohtia, eikä limitetty lainkaan.
autodidakti
On kyllä hankalan näköstä!
Tuo 7:45 kohasa tapahtuva tartunta-aineen laitto on kyllä helpoin tehä just nuin rätillä. Tuulilasiliiman mukana tulleesa sarjasa oli semmonen pumpulipallon näkönen hommeli mitä piti uittaa purkissa. Oli aika hankala laittaa sievästi semmosella varsinkin kun tuulilasiliikkeen kaveri painotti ettei saa mennä kirkkaalle osalle kun vetää sameaksi niiltä osin
Tuo 7:45 kohasa tapahtuva tartunta-aineen laitto on kyllä helpoin tehä just nuin rätillä. Tuulilasiliiman mukana tulleesa sarjasa oli semmonen pumpulipallon näkönen hommeli mitä piti uittaa purkissa. Oli aika hankala laittaa sievästi semmosella varsinkin kun tuulilasiliikkeen kaveri painotti ettei saa mennä kirkkaalle osalle kun vetää sameaksi niiltä osin
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Pumpulitolloon kannattaa tehdä Z-muoto varteen ja sakaraa liuttaa lasin reunaa vastenJiiTee_ kirjoitti: Tuo 7:45 kohasa tapahtuva tartunta-aineen laitto on kyllä helpoin tehä just nuin rätillä. Tuulilasiliiman mukana tulleesa sarjasa oli semmonen pumpulipallon näkönen hommeli mitä piti uittaa purkissa. Oli aika hankala laittaa sievästi semmosella varsinkin kun tuulilasiliikkeen kaveri painotti ettei saa mennä kirkkaalle osalle kun vetää sameaksi niiltä osin
autodidakti
Juu, eipä tuossa paljo häviä ku antaa ammattilaisten hoitaa.
Vaikka nostankin palkkaa vähempi ku työtön korvauksii vuodessa, nii saa ihan vapaasti joku hoitaa 250e takuutyönä lasin paikalleen.
Konstit on monet näemmä tuossakin rojektissa.
OT.
Mistähän löytys vielä tuon 124.133. 300D turbon syöttöpumpun irrotusohjeet, tarttis nyplätä pumppu Pasille säätöön jahka kelit sallii.
Ajotus systeemit olikin Mekassa loistavasti kuvailtu näemmä.
Vaikka nostankin palkkaa vähempi ku työtön korvauksii vuodessa, nii saa ihan vapaasti joku hoitaa 250e takuutyönä lasin paikalleen.
Konstit on monet näemmä tuossakin rojektissa.
OT.
Mistähän löytys vielä tuon 124.133. 300D turbon syöttöpumpun irrotusohjeet, tarttis nyplätä pumppu Pasille säätöön jahka kelit sallii.
Ajotus systeemit olikin Mekassa loistavasti kuvailtu näemmä.
jaa niinkin halvalla virosta saisi? mistä liikkeestä, onko nettilinkkiä?
pitäisi omankin auton lasi saada vaihdettua.. joku teki vähän ilkivaltaa talvella (pitkä poikittainen naarmu) ja on se muutenkin niin täynnä kiveniskemiä että vaihto olisi pitänyt tehdä jo viime vuonna.
entäs se järkihintainen lasinvaihtaja Porista? löytyykö sellasta. (vai tartteeko heiltä ostaa se lasikin että saa asennuksen järkevään hintaan?)
pitäisi omankin auton lasi saada vaihdettua.. joku teki vähän ilkivaltaa talvella (pitkä poikittainen naarmu) ja on se muutenkin niin täynnä kiveniskemiä että vaihto olisi pitänyt tehdä jo viime vuonna.
entäs se järkihintainen lasinvaihtaja Porista? löytyykö sellasta. (vai tartteeko heiltä ostaa se lasikin että saa asennuksen järkevään hintaan?)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37