S204 220cdi aut 2013 kulutus!!??
S204 220cdi aut 2013 kulutus!!??
Mulla on s204 220cdi 7port aut. 2013 ajettu n.40.000
Onko kokemuksia vastaavan auton kulutuksesta ja talvilämpenemisestä?
Mulla ei ole webastoa eikä lohkolämppäriä.
Veholta sanoivat, että autoni kulutus: kaupunki 13l/100km ja maantie 9,5l/100km talvella on aivan normaalia...
Mielestäni kuulostaa paljolta verrattuna edellisiin autoihini! ja mersun luvattuihin arvoihin 6,0l / 4,0l/100km. Ovat kuitenkin reilusti yli puolet isompia ohjearvoihin...
Vehon mukaan on myöskin normaalia, että moottori ei lämpeä -15 asteen pakkasessa normaaliin lämpöön...?
n.-25 asteen pakkasessa sisällä ei tarkene muuten kuin laittamalla automaattivaihteen manuaalille ja ajamalla pienemmällä vaihteella...
Jos auto kuuluu olla tuollainen niin lähtee kyllä vaihtoon!!!
Onko kellään muun-, tai vastaavanlaisia kokemuksia??
Vai onko normaalia?
Nyt autoon on asennettu myös suojamuovi maskin sisäpuolelle, mutta ei ole auttanut ongelmaan...
Onko kokemuksia vastaavan auton kulutuksesta ja talvilämpenemisestä?
Mulla ei ole webastoa eikä lohkolämppäriä.
Veholta sanoivat, että autoni kulutus: kaupunki 13l/100km ja maantie 9,5l/100km talvella on aivan normaalia...
Mielestäni kuulostaa paljolta verrattuna edellisiin autoihini! ja mersun luvattuihin arvoihin 6,0l / 4,0l/100km. Ovat kuitenkin reilusti yli puolet isompia ohjearvoihin...
Vehon mukaan on myöskin normaalia, että moottori ei lämpeä -15 asteen pakkasessa normaaliin lämpöön...?
n.-25 asteen pakkasessa sisällä ei tarkene muuten kuin laittamalla automaattivaihteen manuaalille ja ajamalla pienemmällä vaihteella...
Jos auto kuuluu olla tuollainen niin lähtee kyllä vaihtoon!!!
Onko kellään muun-, tai vastaavanlaisia kokemuksia??
Vai onko normaalia?
Nyt autoon on asennettu myös suojamuovi maskin sisäpuolelle, mutta ei ole auttanut ongelmaan...
en osaa noin uudesta sanoa mitään mutta kyllä nämä vanhemmat ainakin vähän huonosti lämpenee. Mutta että noin huonosti, ei kait sen pitäisi tuolleen tehdä? Sun kannattaa käyttää autoa jossakin liikkeessä missä ne osaa tutkia/korjata mersuja
Kulutus kyllä kuulostaa isolta.
Kulutus kyllä kuulostaa isolta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kulutus kuulostaa kyllä kovalta, kun oma 350cdi BE menee paljon pienemmällä kulutuksella talvella. Kovemmilla pakkasilla lämpenee kyllä, mutta ei nopeasti ja kaupungissa viisari aina laskee vähän. Heti kun pääsee taas kunnolla liikkeelle lämmöt nousee normaaliin. Vaihdat tilalle 350cdi
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
C180cdi, -11, ja keskikulutus pyörii siinä 5 litran pinnassa. Tämä sisältää kaupunki-ajoakin joku 20-30%, joten kyllä nuo sinun kulutukset on aivan käsittämättömät. Lämmöt pitäs kanssa nousta maantiellä -15C sellaisen 20-30km sisällä. Kaupungissa voi kestää tietenkin kauemmin, jos on lyhyttä rytkyttämistä valoista valoihin. Missä Veholla tuollaista läppää kertoivat?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
180CDI manuaali farkun kulutusta olen seurannut 153tkm matkan joka tankillisen käsipelillä laskien ja suurin kulutus ollut 7,6 sisältäen paljon tyhjäkäyntiä ja pätkäajoa. Kesällä mennyt matka-ajossa todellista alle viiden litran.
Lämmöt nousee maantiellä reilun 10km matkalla 90 asteeseen, oikein kovilla pakkasilla saattaa kestää 15-20km. Webastoa ei ole eikä keulaa ole tukittu, paitsi auto itse kääntää sälekaihtimen kiinni syylärin takaa kylmällä ilmalla.
Kesän kuumilla keleillä lämmöt nousevat aluksi hitaasti ja seilaavat edes takaisin, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta kulutukseen. Tähän "ominaisuuteen" ei ole vikaa löytynyt.
Lämmöt nousee maantiellä reilun 10km matkalla 90 asteeseen, oikein kovilla pakkasilla saattaa kestää 15-20km. Webastoa ei ole eikä keulaa ole tukittu, paitsi auto itse kääntää sälekaihtimen kiinni syylärin takaa kylmällä ilmalla.
Kesän kuumilla keleillä lämmöt nousevat aluksi hitaasti ja seilaavat edes takaisin, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta kulutukseen. Tähän "ominaisuuteen" ei ole vikaa löytynyt.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Minulla c220 automaatti vm2008
Kulutus minulla kaupunkiajossa n8 ja lämmöt nousee 20 km matkalla kaupungissa 90 kun on pakkasta, kulutus pudonnut nyt n7 kun alla ei nastarenkaita ja ulkona lämpöasteita
Lämmityskanavassa on sähköllä toimiva lisälämmitin ja autoon sisälle pitäisi tulla lämmintä n. Minuutin ajon jälkeen.
Kannattaa kysyä joltain muulta asiasta, vaikka samasta liikkeestä. Edellinen vastaaja taisi olla puusilmä... Mainitsemasi kulutus on vm2007 sprinterin 313cdi lukuja, jollainen minulla oli tuota c tä ennen.
Kulutus minulla kaupunkiajossa n8 ja lämmöt nousee 20 km matkalla kaupungissa 90 kun on pakkasta, kulutus pudonnut nyt n7 kun alla ei nastarenkaita ja ulkona lämpöasteita
Lämmityskanavassa on sähköllä toimiva lisälämmitin ja autoon sisälle pitäisi tulla lämmintä n. Minuutin ajon jälkeen.
Kannattaa kysyä joltain muulta asiasta, vaikka samasta liikkeestä. Edellinen vastaaja taisi olla puusilmä... Mainitsemasi kulutus on vm2007 sprinterin 313cdi lukuja, jollainen minulla oli tuota c tä ennen.
Samaa p*skaa selittävät täällä joskus isäukolle tuosta lämpenemisestä (muuallakin kuin merkkiliikkeessä) ja sain pakottaa sen viemään auton termarin vaihtoon. Kas kummaa, lämmöt tämän jälkeen aina 90C, niin kuin kaikissa muissakin ajamissani CDI:ssä.
Oma eemeli särpii kyllä tuntuvasti enemmän löpöä ennen kuin moottori on täydessä käyntilämpötilassa, eli voisiko johtua ihan vaan termarista? Itsellä siis keskikulutukset väliltä 6-8L/100km 19" rengaistuksella ja talvella 18" nastoilla melko samaa luokkaa kun autolla lähdetään yleensä liikkeelle lämpöisestä tallista.
Oma eemeli särpii kyllä tuntuvasti enemmän löpöä ennen kuin moottori on täydessä käyntilämpötilassa, eli voisiko johtua ihan vaan termarista? Itsellä siis keskikulutukset väliltä 6-8L/100km 19" rengaistuksella ja talvella 18" nastoilla melko samaa luokkaa kun autolla lähdetään yleensä liikkeelle lämpöisestä tallista.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Re: S204 220cdi aut 2013 kulutus!!??
220 CDI + 7G-Tronic Plus yhdistelmällä on Suomen talvessa vaikea ajaa normilukemilla, vaikka kesällä se siihen meneekin rauhallisessa liikenteessä melko helpostikin. Silti tuo kuulostaa paljolta, ellei käyttötilanteesta löydy selitystä?karppa100 kirjoitti:Mulla on s204 220cdi 7port aut. 2013 ajettu n.40.000
Onko kokemuksia vastaavan auton kulutuksesta ja talvilämpenemisestä?
Mulla ei ole webastoa eikä lohkolämppäriä.
Veholta sanoivat, että autoni kulutus: kaupunki 13l/100km ja maantie 9,5l/100km talvella on aivan normaalia...
Kaupungissa tulee ajotavasta ja ympäristöstä johtuen suuria vaihteluita, mutta maantieajon 9.5 ei kuulosta tuolle tekniikalle järkevältä.
7G-Tronic Plussan kulutus nousee talvella paljon enemmän kuin manuaalivaihteisen. Seurailin moottorin ja voimansiirron lämpötiloja talven aikana ja kriittinen tekijä näyttää olevan vaihteistoöljyn lämpötila. Kylmän laatikon huomaa kyllä perstuntumallakin vaihtojen laadussa.
Talvella kylmä voimansiirto tuplaa kulutuksen ensimmäisten muutaman kilometrin matkalle. Lyhyitä siirtoja kylmällä autolla ruutukaavalla ajavalla tosiaan menee jopa 10 sadalle.
Oikealla käyntilämpötilalla on tässä tekniikassa poikkeuksellisen suuri merkitys kulutukselle, joten epäilen, että syystä tai toisesta sitä ei saavuteta?
Kaupunkiajoa on vaikea verrata mihinkään, mutta näillä plussan keleilä lyhyen lämmitysajon jälkeen kulutuslaskuri resetoituna pitäisi mennä cruise päällä mittarisatasta aika lähelle luvattua maantiekulutusta? Kulutusoptimia voi hakea jostain rahtari-80 tienoilta. En hämmästyisi, vaikka sillä saavuttaisi normilukemankin.karppa100 kirjoitti:Mielestäni kuulostaa paljolta verrattuna edellisiin autoihini! ja mersun luvattuihin arvoihin 6,0l / 4,0l/100km. Ovat kuitenkin reilusti yli puolet isompia ohjearvoihin...
Meidän perheessä talviauton mitta on Volvon perinteitä noudattaen siinä, että kun talvisella mökkimatkalla auto ehtii kunnolla lämmetä sisältä, on takana mukavampi istua sukkasillaan kuin raskaat talvisaappaat jalassa.karppa100 kirjoitti:Vehon mukaan on myöskin normaalia, että moottori ei lämpeä -15 asteen pakkasessa normaaliin lämpöön...?
n.-25 asteen pakkasessa sisällä ei tarkene muuten kuin laittamalla automaattivaihteen manuaalille ja ajamalla pienemmällä vaihteella...
Nyt autoon on asennettu myös suojamuovi maskin sisäpuolelle, mutta ei ole auttanut ongelmaan...
Meillä sekä S204 että W212 ovat täyttäneet talviauton normin myös parinkympin pakkasessa, eli sisällä paleleminen ei kuulu tuon auton luonteeseen.
Meillä käytetään moottorilämmitintä ahkerasti, ja myös 12 km työmatkallani Cee farkkuni tuntui lämpenevän ainakin yhtä hyvin kuin edellinen autoni, joka oli Volvo V70 I 2.4 bensakoneella. Osa dieselin yllättävän hyvästä suorituksesta menee vanhan OM646 moottorin poikkeusellisen tehokkaan lohkolämmittimen piikkiin ja osa ilmakanavien lämpövastuksille, joiden muutaman desin kulutuslisä näkyy pätkäajossa jo ennen talvirenkaille vaihtoa heti sään kylmetessä.
Toimiihan siinä automaatissa nyt varmasti momentinmuuntimen lukitus, eikä vakionopeussäätimellä ajettaessa kieppikello seilaa jatkuvasti?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23