ML 400cdi
ML 400cdi
Tuollaine v8 mölli polttelisi hiukan näin kevään tullen.
Onkos jollain kokemusta, kuinka sysip*skoja laitteita nuo on?
Kaikki konepellin alla tapahtuva työ on lie s*akelin ahdasta?
Jakoketju näissä on vissiin valmista ~100tkm. ajolla, onkohan kuinka hintava vaihtaa?
Jumiutuvia suuttimia, katkeavia hehkutulppia, ynnä hajoavia turboja on tieten tuplasti taksimalliin nähden mutta sehän on oma valinta
Nykyinen S211 320cdi on mennyt 3v/100tkm. noin 5000€ huolloilla ja korjauksilla, mahtaako olla paljonkin kalliimpaa kyytiä luvassa v8 möllillä?
Onkos jollain kokemusta, kuinka sysip*skoja laitteita nuo on?
Kaikki konepellin alla tapahtuva työ on lie s*akelin ahdasta?
Jakoketju näissä on vissiin valmista ~100tkm. ajolla, onkohan kuinka hintava vaihtaa?
Jumiutuvia suuttimia, katkeavia hehkutulppia, ynnä hajoavia turboja on tieten tuplasti taksimalliin nähden mutta sehän on oma valinta
Nykyinen S211 320cdi on mennyt 3v/100tkm. noin 5000€ huolloilla ja korjauksilla, mahtaako olla paljonkin kalliimpaa kyytiä luvassa v8 möllillä?
Mistä se johtuu että ML:t tuntuu olevan löyhempää tekoa kuin samanikäinen eemeli.Aki P kirjoitti:ML kokemuksella tuo 5000€ menee vuodessa jo 270 kanssa
Onko amerikkalainen alihankintaketju syynä? Vai kasaako jenkit sen muuten vain hutiloimalla
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Eniten mulla on Möllissä mennyt rahaa alustaan. Syykin lienee selvä; helkkarin painava auto ja yritetty silti tehdä mahdollisimman kevyt alusta.
Joka katsastukseen menee niveliä, raidetangon päitä, koiranluita, jousia yms. edullisia osia. Muuten se toimii aika hyvin.
Nokivasarasta en tietenkään tiedä mitään.
Joka katsastukseen menee niveliä, raidetangon päitä, koiranluita, jousia yms. edullisia osia. Muuten se toimii aika hyvin.
Nokivasarasta en tietenkään tiedä mitään.
Ei semmosta uutena yli 100t€ ökymaasturi ole suunniteltu edullisuutta silmällä pitäen
270:ssa jo yli 900€ verot ja 400:ssa päästöt likemmäs 300g
Siitä huolimatta valtava korkean nelikon kaipuu päällä kun yrittää näillä vetorajoitteisilla henkilöräppänöillä selvetä täällä hiihtokeskuksen mäkisillä parkkialueilla jossa sohjo pettää alta
270:ssa jo yli 900€ verot ja 400:ssa päästöt likemmäs 300g
Siitä huolimatta valtava korkean nelikon kaipuu päällä kun yrittää näillä vetorajoitteisilla henkilöräppänöillä selvetä täällä hiihtokeskuksen mäkisillä parkkialueilla jossa sohjo pettää alta
Sähkövikoja on kyllä riittänyt 163 sekä 164 malleissa.
Kerran on tainnut johdon päässä käydä "normaalitapaus" eli oli vain ilmamassamittari ihan kuollut.
Jos maasturi pitää olla ja ei tykkää harrastaa ylimääräistä "huoltamista",niin täältä ääni hybridi Lexukselle tai LandCruiserille.
Kerran on tainnut johdon päässä käydä "normaalitapaus" eli oli vain ilmamassamittari ihan kuollut.
Jos maasturi pitää olla ja ei tykkää harrastaa ylimääräistä "huoltamista",niin täältä ääni hybridi Lexukselle tai LandCruiserille.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
ABS:n johtosarjan hankautumista lukuunottamatta en ole kyllä kuullut 163sen sähkövioista.
Vikakoodejahan niistä varmasti tulee. Tuli minullakin, mutta kaikki tarpeellinen toimi aina. Ei se huono auto ole kun varautuu tosiaan joka leimalla siihen että niveliä menee.
Jousituksessa ei ollut hämminkiä.
Ajoin autolla ~3v/120tkm niin sinä aikana meni tekniikan puolelta yksi hehkutulppa ja yksi suuttimen pohjatiiviste.
Ostaessa vaihdoin ilmamäärämittarin niin sekään ei oireillut koskaan.
Faceliftin keskuslukkokin on vissiin parempi vs. "vanhakoppanen"
Vikakoodejahan niistä varmasti tulee. Tuli minullakin, mutta kaikki tarpeellinen toimi aina. Ei se huono auto ole kun varautuu tosiaan joka leimalla siihen että niveliä menee.
Jousituksessa ei ollut hämminkiä.
Ajoin autolla ~3v/120tkm niin sinä aikana meni tekniikan puolelta yksi hehkutulppa ja yksi suuttimen pohjatiiviste.
Ostaessa vaihdoin ilmamäärämittarin niin sekään ei oireillut koskaan.
Faceliftin keskuslukkokin on vissiin parempi vs. "vanhakoppanen"
Re: ML 400cdi
MOI.Leemu kirjoitti:Tuollaine v8 mölli polttelisi hiukan näin kevään tullen.
Onkos jollain kokemusta, kuinka sysip*skoja laitteita nuo on?
Kaikki konepellin alla tapahtuva työ on lie s*akelin ahdasta?
Jakoketju näissä on vissiin valmista ~100tkm. ajolla, onkohan kuinka hintava vaihtaa?
Jumiutuvia suuttimia, katkeavia hehkutulppia, ynnä hajoavia turboja on tieten tuplasti taksimalliin nähden mutta sehän on oma valinta
Nykyinen S211 320cdi on mennyt 3v/100tkm. noin 5000€ huolloilla ja korjauksilla, mahtaako olla paljonkin kalliimpaa kyytiä luvassa v8 möllillä?
Itse olen kyllä tyytyväinen MARJA-LEENAANI..163 on toki jo sitä ikäkategoriaa että käyttäjän allekirjoitus ei välttämättä näy päällepäin,mutta sisältä siitä ei tiedä.mainettaan huomattavasti parempi auto.itsekin kun tääl ennen omani hankintaa luin käyttäjätietoutta,olin niin hilkulla laittaa 270..onnittelen ostovalintaani kuitenkin joka aamu kun polkaisen tuonne liikenteen sekaan sopivalla määrällä oikean jalan alle asennettua voimalinjan ohjauspoljinta.tuo jakoketjun vaihto/100tkm.on kyllä liioiteltua.omastani on tieto et ketjua ei ole vaihdettu,auto on 340tkm ajettu ja kiristin on vasta hieman ulkona..veholla ketjun vaitohinnoittelu on valtava,mutta menetelmällä millä ne homman hoitaa,löytyy hinnoittelulle kyl perusteetkin.ne purkaa koko koneen keulan yksiin osiin,vain nähdäkseen että liuut ja laaharit on hyvässä kunnossa.Rakentelen täs ku ehdin telineen,koneen omiin pultteihin kiinnitettävän,jolla tämänkin moottorin ketjun vaihto käy niin kivasti uittamalla,ettei niin välii vaik vaihtais kerran vuodessa.ketjun ja yhden venakopantiivisteen hinnalla.
Kuule,jos oikeesti haluut laittaa auton joka painaa hyvin rapiat paritonnii,mut tuntuu jalan alla parilta sadalta kilolta,ni pistä nää itkumuurisivustot kiinni ja ala valita sopivaa väriä itselles..palaat sit takas ku haluut tietää ajokistas jotain.Todella hieno ja mieluinen kulkine nelisatasena!!211 320 cdi mullakin edellinen,hieno auto kaikin puolin ja sairaan luotettava.sanoisin ett ml on erilailla parempi ajaa,mut kautta linjan ajateltuna 211 on hienostuneella tavallaan parempi ajaa,oli paska kelit kun kävin omani vaihtaan tampereen liepeilt.en paljoo mittarii seuraa nopeuden puolest,mut sellanen jää mieleen et mennessä keskinopeus oli luokkaa 80+kmh ja tullessa reippaat 110..kulkee ku juna ja tulee hetkessä hyvä turvallisuusfiilis päällensä.Hellu ajanu jo yhdet ylinopeussakot mulle ja yhden kirjallisen varoituksen..siitä tulee vähän miinuksia,..
se viel et noi suihku ja hehku ongemat tulee joka cdi diesel merkin mukana,ei yksinominaisuutta mersulle..
Nelisatasessa ketjunvaihto reilussa sadassatonnissa, kylmäkäynnistyksessä kuulee kun sen hetki viimeistään on. Samalla päivitettävä mm.hyppäyksenestimet kuten uudemmissa kaseissa jo on. Jos päivitys tehty, ketjun vaihto ujuttamalla helppo/halpa. Jos ei, pitää purkaa mm. oikea kansi ym pois tieltä. Ja alkuperäisosilla sitten se kasaus. Omaan autoon Heino-motors Herttoniemessä teki jakopäärempan. Työn laajuudesta riippuen 2000-3000,-. Myös Veho tekee, muttei moni muu pk-seudulla...W163 :ssa on tismalleen samat viat, kuin muissakin Meseissä, verrattavissa W210. Toki neliveto tuo alustaan ja voimalinjaan lisää kustannuksia iän myötä. Käteen sopiva ketterä auto ja todella mahtava kone. Omalla oli 401000km ajettu kun myin. Tällä hetkellä maasturi Mersuna W164 350, hengetön tyttöjen kauppakassi nelisataseen verrattuna.
Täytyy compata amg400:sta voimakkaasti.amg400 kirjoitti:Nelisatasessa ketjunvaihto reilussa sadassatonnissa, kylmäkäynnistyksessä kuulee kun sen hetki viimeistään on. Samalla päivitettävä mm.hyppäyksenestimet kuten uudemmissa kaseissa jo on. Jos päivitys tehty, ketjun vaihto ujuttamalla helppo/halpa.
Ketjun vaihto uittamalla,oli helppo ja myöskin halpa.reilun neljäsataa osat kaikkineen(ketju veholta),eikä tietty muuta kun itse teki..
ai ni se ketjuniittari...mut se pääsee tulevas viel monesti töihin:)
ni sen reilun 340tkm oli menny ilman vaihtoa,eikä kummitellu viel millään lail..vaihdoin mielenrauhan ja tutustumisen vuoksi..
sen sijaan egr venttiilin vaihto operaatio olikin jotain ihan muuta..mielummin yhdeksän jakopäätä ku yks egr venttiilin vaihto 628:aan..
W163 400CDI
Tulipas kokeiltua tällaistakin, ihan vahingossa
Tähtäimessä on ollut hiukan uudempi kalusto, mutta bongasin tällaisen jobbarin rivistöstä ja kävin kävelemässä ympäri niin kohta oli myyjä selän takana
Tämä on melko varmasti suomen halvin 400cdi tällähetkellä, hintapyyntö on 6900€. Nousee kuulemma hiukan kun saavat huollettua. Mittarinlukema 436tkm.
Muutama huomio
-Tuulilasi on halki keskeltä vaakasuunnassa, joutuu takuulla vaihtamaan leimalle.
-Starttaa omituisen pitkään, n.3 sekuntia sitten heräsi heti kaikilla pytyillä.
-Joku nostaja naputti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen, sittemmin ei kuulunut ylimääräisiä ääniä.
-Srs-valo syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä ja jää palamaan.
-Kolmiovalo villkui liikkelle lähtiessä ja jarrupoljin tärähti jalkaa vasten risteykseen pysähdyttäessä näissähän on tavattu abs-johtosarjavikoja.
Kylmällä laatikolla kierroslukumittari jumppaa ~500 kierrosta edestakaisin tasakaasulla ajettaessa.
-Ajoltaan ihan ok, jopa parempi kuin odotin. Voimaa tuntuu olevan
Tähtäimessä on ollut hiukan uudempi kalusto, mutta bongasin tällaisen jobbarin rivistöstä ja kävin kävelemässä ympäri niin kohta oli myyjä selän takana
Tämä on melko varmasti suomen halvin 400cdi tällähetkellä, hintapyyntö on 6900€. Nousee kuulemma hiukan kun saavat huollettua. Mittarinlukema 436tkm.
Muutama huomio
-Tuulilasi on halki keskeltä vaakasuunnassa, joutuu takuulla vaihtamaan leimalle.
-Starttaa omituisen pitkään, n.3 sekuntia sitten heräsi heti kaikilla pytyillä.
-Joku nostaja naputti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen, sittemmin ei kuulunut ylimääräisiä ääniä.
-Srs-valo syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä ja jää palamaan.
-Kolmiovalo villkui liikkelle lähtiessä ja jarrupoljin tärähti jalkaa vasten risteykseen pysähdyttäessä näissähän on tavattu abs-johtosarjavikoja.
Kylmällä laatikolla kierroslukumittari jumppaa ~500 kierrosta edestakaisin tasakaasulla ajettaessa.
-Ajoltaan ihan ok, jopa parempi kuin odotin. Voimaa tuntuu olevan
käy ny kokeilemasa tuollaistakin
http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/6823118
tuttava piirissä on kaksi isäntää joilla ei ollut minkäänlaisia auton osto suunnitelmiakaan ennen kuin erehtyvät ajamaan v10 koneella toinen on vieläpä autoliikkeen pitäjä
olen luullut että pemarissa on hiljainen sisämelu mutta touaregissa kuulee ajatuksetkin
kyyti on todella hyvä ima jousitus varmaan syö ne rengasäänetkin
molemmat olen lastuttanut siinä varmaan n. 400hv ja 1000nm
voin sanoa että kyllä lähtee kuulemma kelaa mittariin 250
onhan se vakionakin 7s/0-100 ja 231 km/h
kyydissä olen ollut mutta ajamaan en ole suostunut epä tule mitään pakko hankintoja
auto joppari on nyt kaksi vuotta ajanut ja ilajousituksen kompuran on joutunu vaihtaa ei muuta
mutta kalliiksikin voi aina erikoisen auton pito huonolla tuurilla tulla
http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/6823118
tuttava piirissä on kaksi isäntää joilla ei ollut minkäänlaisia auton osto suunnitelmiakaan ennen kuin erehtyvät ajamaan v10 koneella toinen on vieläpä autoliikkeen pitäjä
olen luullut että pemarissa on hiljainen sisämelu mutta touaregissa kuulee ajatuksetkin
kyyti on todella hyvä ima jousitus varmaan syö ne rengasäänetkin
molemmat olen lastuttanut siinä varmaan n. 400hv ja 1000nm
voin sanoa että kyllä lähtee kuulemma kelaa mittariin 250
onhan se vakionakin 7s/0-100 ja 231 km/h
kyydissä olen ollut mutta ajamaan en ole suostunut epä tule mitään pakko hankintoja
auto joppari on nyt kaksi vuotta ajanut ja ilajousituksen kompuran on joutunu vaihtaa ei muuta
mutta kalliiksikin voi aina erikoisen auton pito huonolla tuurilla tulla
Kuvassa V10:n huoltoasento, kannattaa pitää mielessäxr kirjoitti:käy ny kokeilemasa tuollaistakin
http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/6823118
---mutta kalliiksikin voi aina erikoisen auton pito huonolla tuurilla tulla
Ihan oli sellainen nostajan oloinen vieno naputus, kesti muutaman sekunnin.Aki P kirjoitti:Se "nostin naputus" voi hyvinkin olla ketju.
No samapa tuo, ei ole kyseinen yksilö kyllä meidän auto. Kohtuullisella lisäpanostuksella saa huomattavasti ehjempiäkin
Tähänastisten kokemusten perusteella ottaisin kyllä ennemmin W163:sen kuin W164:n