JuMulan mersuröntät - tietä riittää
Joskos tänään tahi huomenisssa taas laittaisi langan sulamaan. Välähti myös mieleen että mitäs jos laiskuuttaan tekisikin tuosta bensamoottorista e85-käyttöisen? Dieselpaku olisi se toinen vaihtoehto muttasen verran saa noita tenavia kuskailla että henkilömallina tarvisi ainakin yksi auto isännän pitää.
Liekö miten toteutettavissa tuohon Jumalaiseen ke-jettiin?
Liekö miten toteutettavissa tuohon Jumalaiseen ke-jettiin?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Talli-infran parissa mennyt kaikki liikenevä aika, vaan niinpä ne on pitempiaikaiset kalustohankkeet ja diy-Werkzeugit ottaneet toteutuakseen, vähän kerrassaa mutta kuitenkin.
Motivaatiostakin lievää pulaa tuon farkkuröntän kanssa, mutta eipä tuo nosturin nokassa pilallekaan mene...
Ja sedanilankkukin toimii niinkuin käyttöauton kuuluukin, ei mitään harrastamista.
Motivaatiostakin lievää pulaa tuon farkkuröntän kanssa, mutta eipä tuo nosturin nokassa pilallekaan mene...
Ja sedanilankkukin toimii niinkuin käyttöauton kuuluukin, ei mitään harrastamista.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli eilen ehtoolla käytettyä myöhäisillan tallitunti tuumailuun.
Teen tuosta varmarista sen dieselipakun, sen verran pelottaa tuo bensatekniikka kun ei ole tarvinnut mistään bensamoottorin ominaisuudesta kärsiä käyttöautoissa vuosikymmeneen.
Ruostetyöt teen kunnolla loppuun ja puran zubehörejä sen verran että saa kopan kunnolla maalattua ml ovenpielet ja moottoritila. Väriksi joko mattamusta tai ferrexinpunainen. Joku muukin mattasävy saattaisi toimia. Ajattelin ruostekorjausten yhteydessä siivota kopasta turhat koristeet ja mersunmerkit pois.
Teen tuosta varmarista sen dieselipakun, sen verran pelottaa tuo bensatekniikka kun ei ole tarvinnut mistään bensamoottorin ominaisuudesta kärsiä käyttöautoissa vuosikymmeneen.
Ruostetyöt teen kunnolla loppuun ja puran zubehörejä sen verran että saa kopan kunnolla maalattua ml ovenpielet ja moottoritila. Väriksi joko mattamusta tai ferrexinpunainen. Joku muukin mattasävy saattaisi toimia. Ajattelin ruostekorjausten yhteydessä siivota kopasta turhat koristeet ja mersunmerkit pois.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Lisääntyneen vapaaa-ajan myötä saattaa peltiprojekti lähteä tästä vauhdilla eteenpäin, kunhan nuo isommat kötöstelyt tuosta saisi ensin valmiiksi.
Taisi tuolle tärpättiruiskulle löytyä luonteva asennuskohde, täytyy kuitenkin vielä toinenkin tovi tuumailla umpiluotettavan tojotatekniikan vai kutosmoottorin jylinän välillä... Molempi parempi.
Taisi tuolle tärpättiruiskulle löytyä luonteva asennuskohde, täytyy kuitenkin vielä toinenkin tovi tuumailla umpiluotettavan tojotatekniikan vai kutosmoottorin jylinän välillä... Molempi parempi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli puuhasteltua pari tuntia varmarin alla ja suunniteltua kauheita. Lahohkon pakoputkiston sain nätisti irti, samoin irrottelin bensapumpulta johdot. Seuraavassa hutkinnassa lähtee bensatankki ja tekniikkapaketista öljyt.
Pientä jaakobinpainia tässä olen käynyt että pitäiskö tuo tekniikkapaletti pistää poikki vai mahtuuko nousemaan nokalta kokonaisena?
Pientä jaakobinpainia tässä olen käynyt että pitäiskö tuo tekniikkapaletti pistää poikki vai mahtuuko nousemaan nokalta kokonaisena?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Voi veikkonen, siinähän tuo nostin nököttää montun päällä eli eiköhän tuossa vaikka mitkä Immelmannit luonnistu.jovihava kirjoitti:Eikö se pitäs laatikkoineen mahtua jos vaan alla on tarpeeksi tilaa koukata
Täälä kyllä jännitetään että millanen ässtee siittä on syntymässä
Lähinnä funtsin että joutuuko jotain otteenvaihtoa kesken noston tekemään kun tuo automaagitoosakin kerran jotain painaa ja moottorin nostokorvat ne jotenkin symmetrisesti on tuon moottorin painopisteen molemmin puolin. Eli kärsiikö roikottaa koko pakettia käytännössä sen etumaisen moottorinkorvan varassa?
Mitään st:tä tässä synnytetä, kunhan leikitään.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
jovihava kirjoitti:Vähän lo-tekkiä, mutta toimivaa
Joo, ei tuosta liian vaikeaa aleta tehdä. Hirvittää vaan alumiinikannessa parilla M8-pultilla kiinni olevaa teräslevyn palasta kuormittaa noinkin reippaasti. Jossain kohtaa kieputusta tilanne on väkisin kuitenkin se että kaikki paino lepää yhden moottorinkorvan varassa ja tuota tuossa aloin epäillä.
Tilojen puolesta varmaan mahtuu tulemaan suht kivuttomasti:
- pakoputki on jo irti
- kardaani pois
- Letkut ja putket sekä ne kaikki johdot irti
- syyläri ja muovit ympäriltä pois ja kumityynyjen pultit irti.
- tarviiko ottaa raidetanko ja ohjausiskari, näyttäisi tulevan useita lisäsenttejä tuostakin?
- tarviiko irrottaa bensakoneen ilmanputsarikotelo?
- vaihteiston häntä irti ja paino keventimen varaan ettei vielä putoa
- taljalla/ norsulla konetta pari senttiä ylös ja vähän eteenpäin
- reilummin nostoa ja samalla konetta pikkuhiljaa eteenpäin, luovimista...
- jossain kohtaa paketti pystyyn ja ylös
Unohtuiko jotain?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Sähköremonttiin sitä joutui hyytävien pakkasten ja lumikaaoksen välisellä siirtymäjaksolla eilen illalla. Toinen parkkivalo ollut jonkun aikaa pimiänä, mutta eilen oli jo pakko tarttua toimeen kun samalta puolen meni takavalo ja toinenkin etuparkki sammui.
Kalliiksi tulee vanhan Mersun pito tänä talvena. Öljytkin pitäisi kohta vaihdella.
Kalliiksi tulee vanhan Mersun pito tänä talvena. Öljytkin pitäisi kohta vaihdella.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Varmarin kolarivaurion korjaus edistyi aikalailla. Koputtelin kumivasaralla ja moskalla tuon varapyöräkotelon luultavasti aika lähelle alkuperäistä shapea. Vielä täytyisi malli nähdä niin tietää mihin kohtaa vielä vasaraa annostelee.
Korjauspellit alkavat myös olla tehtyinä jo, takavalon ympärystä löytyi irroitettuna ja tuon takakyljen sain tekaistua aivan itse. Täytyy tässä hitsuutella takakulma hahmolleen, onneksi on peräpään rakenteet säilyneet muodossaan eli vauriot ovat rajoittuneet ihan pintapelteihin. Poterossaan ollut vajaapaineinen varapyörä on sitonut törmäysenergiaa suuren määrän....
Kuskin puoleisen tiivistekourun korjaus tuli tehtyä jo tuossa aikaisemmin ja enää olisi hantin puolelle sama homma edessä jahka tuon takakulman saa muotoonsa. Ja eikun hiekkapuhaltelemaan alustaa ja korjailemaan pikkukuppia sieltä täältä, uuden pintavärin veto pohjatöineen on jo tilattu. Vielä täytyisi päättää tekeekö tuosta umpikyljen jolloin tiivistekourujen loppusilauksessa olisi mahdollisuus oikoa aika tavalla... Samalla tarvisi sitten takaovetkin pellittää umpeen että oikein piilofarkun näköiseksi auton saisi.
Korjauspellit alkavat myös olla tehtyinä jo, takavalon ympärystä löytyi irroitettuna ja tuon takakyljen sain tekaistua aivan itse. Täytyy tässä hitsuutella takakulma hahmolleen, onneksi on peräpään rakenteet säilyneet muodossaan eli vauriot ovat rajoittuneet ihan pintapelteihin. Poterossaan ollut vajaapaineinen varapyörä on sitonut törmäysenergiaa suuren määrän....
Kuskin puoleisen tiivistekourun korjaus tuli tehtyä jo tuossa aikaisemmin ja enää olisi hantin puolelle sama homma edessä jahka tuon takakulman saa muotoonsa. Ja eikun hiekkapuhaltelemaan alustaa ja korjailemaan pikkukuppia sieltä täältä, uuden pintavärin veto pohjatöineen on jo tilattu. Vielä täytyisi päättää tekeekö tuosta umpikyljen jolloin tiivistekourujen loppusilauksessa olisi mahdollisuus oikoa aika tavalla... Samalla tarvisi sitten takaovetkin pellittää umpeen että oikein piilofarkun näköiseksi auton saisi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Yliaktiivista entiijanpelluuta se onkin jaksanut olla tuon varmarikoppasen autopahasen kanssa. Reipas vuosi vierähtänyt eikä mitään ole tapahtunut...
Justiinsa taas eilen illalla tovin paksuja puhaltelin kun hänen suuntaansa taas kerran erehdyin vilkuilemaan. Onneksi ei ole vehkeessä rahaa kiinni juuri ollenkaan eikä irti puretut osatkaan autoa itseään enempää neliöitä tallista syö kun on kaikki hilut ja heebenskukkelit tullut kiikuteltua tallin vintille aikaansa viettämään jo ammoisina aikoina.
Tekniikat roikkuvat vielä korvakkeissaan, en niitä vielä hilannut nokalta pois lattianeliöitä syömään. Työjärjestys olisi sellainen että hitsuuhommat kun saan päätökseen niin sitten puran loput irtoavat ja lähtee köntsä maalaukseen. Maalarilta tultua sitten alustan osien kimppuun, ja koppaa pikkuhiljaa kasalleen. Tasonssäätöhilppeet purkanen tuolta alta pois ellen sitten aivan piilkkahintaan onnistu uusia putkistoja jostakin kehittelemään. Muuten menee ainakin kaikki jarruputket uusiksi ja luonnollisesti muutkin jarruhilppeet samassa yhteydessä. Jossain kohtaa alkaa sitten se pakollinen mittavampi rahanmeno kun tekniikkaan on tarkoitus vielä hiukan investoida, ainakin isomman hyrrän, pumppuremontin, pakoputkiston ja coolerin verran.
Aikataulu luetelluille hommille on tyystin auki, turhia tavoitteita olen oppinut olemaan lietsomatta. Tuossa välissä täytyisi sedanin koppaakin hiukan elvyttää, pari ruostereikää on salakavalasti suolakylpyjen seurauksena päässyt ilmaantumaan. Ei mitään mittavampaa mutta jonkun verran purattaa autoa ennenkuin kolvilla uskaltaa koppaa kosketella.
Justiinsa taas eilen illalla tovin paksuja puhaltelin kun hänen suuntaansa taas kerran erehdyin vilkuilemaan. Onneksi ei ole vehkeessä rahaa kiinni juuri ollenkaan eikä irti puretut osatkaan autoa itseään enempää neliöitä tallista syö kun on kaikki hilut ja heebenskukkelit tullut kiikuteltua tallin vintille aikaansa viettämään jo ammoisina aikoina.
Tekniikat roikkuvat vielä korvakkeissaan, en niitä vielä hilannut nokalta pois lattianeliöitä syömään. Työjärjestys olisi sellainen että hitsuuhommat kun saan päätökseen niin sitten puran loput irtoavat ja lähtee köntsä maalaukseen. Maalarilta tultua sitten alustan osien kimppuun, ja koppaa pikkuhiljaa kasalleen. Tasonssäätöhilppeet purkanen tuolta alta pois ellen sitten aivan piilkkahintaan onnistu uusia putkistoja jostakin kehittelemään. Muuten menee ainakin kaikki jarruputket uusiksi ja luonnollisesti muutkin jarruhilppeet samassa yhteydessä. Jossain kohtaa alkaa sitten se pakollinen mittavampi rahanmeno kun tekniikkaan on tarkoitus vielä hiukan investoida, ainakin isomman hyrrän, pumppuremontin, pakoputkiston ja coolerin verran.
Aikataulu luetelluille hommille on tyystin auki, turhia tavoitteita olen oppinut olemaan lietsomatta. Tuossa välissä täytyisi sedanin koppaakin hiukan elvyttää, pari ruostereikää on salakavalasti suolakylpyjen seurauksena päässyt ilmaantumaan. Ei mitään mittavampaa mutta jonkun verran purattaa autoa ennenkuin kolvilla uskaltaa koppaa kosketella.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Pissapojannesteitä lisätessä hoksasin että tuon käyttöauton syöttöpumpun päällä keikistellyt joku painekello tms on lähtenyt omille teilleen kuluneen talven aikana.
Jossain kohtaa vauhdilla ajellessa olinkin joskus kuulevinani sen suuntaista ääntä että jotain olisi moottoritilasta irronnut ja sitten kolissut auton alla. Hyvinpä tuntuu toimivan ilman sitäkin, jonkunlainen sääsuojaus tuon mulikan alla sijaitsevien instrumenttien toiminnan takaamiseksi lienee kuitenkin paikallaan tehdä.
Jossain kohtaa vauhdilla ajellessa olinkin joskus kuulevinani sen suuntaista ääntä että jotain olisi moottoritilasta irronnut ja sitten kolissut auton alla. Hyvinpä tuntuu toimivan ilman sitäkin, jonkunlainen sääsuojaus tuon mulikan alla sijaitsevien instrumenttien toiminnan takaamiseksi lienee kuitenkin paikallaan tehdä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Aloinpa tuohon ajoautoon vaihtamaan ehjiä lukkoja täyssohlojen tilalle.
Pari vuotta olen kulkenut pelkästään hantinoven lukkoa käyttäen ja nyt kun sekin alkoi sitten tökkimään tein päätöksen että nyt alkaa olla viimeiset hetket.
Kanssameseläiseltä löytyi hyväkuntoiset 124 lukot jotka toimivat kuin junan vessa, leimoista päätellen kotoisin autosta vm93. Olin itse jostain ymmärtänyt että lukkolaitteet ovat samanlaisia keskenään ja käyvät heittämällä lankusta toiseen.
Hantinovesta lukko irtosi helpolla ja kuskinovesta kun väänsin jo vuosia sitten täydellisen lakon tehneen lukon säälimättä isolla ruuvarilla pas*aksi ja repäisin sitten hänet äärimmäisellä päättäväisyydellä ahtaasta kolosestaan kankaalle.
Ja sitten se totuus: Sitä lukossa olevaa hassunmallisella reiällä olevaa hahloa kääntävä osa on näissä uusissa ovenlukoissa liian lyhyt, puuttuu päästä juuri se siihen hahlon reikään sopiva osa, jää juuri sen verran liian lyhyksi. Eli lukko istuu paikalleen hienosti mutta ei toimi. Tarvii vaihtaa se kääntävä osa vanhoista lukoista, vaan milläs helvatilla tuommoinen 2mm putkisokka irtoaa särkemättä kaikkea ympäriltään. Onnistuuko lukkopesää vaihtaa lukkorungosta toiseen, tuntuisi äkkiseltään helpommalta hommalta? Kaikenlaisia tuurnakkeita jo tuohon sokkaan kokeilin mutta sen verran on sinkkipainevaluisia kappaleita tullut jo tähän ikään särjettyä että enää ei viitsisi väkisin yhtään kovempaa yrittää.
Takaluukun lukko olikin sitten helpompi tapaus. Vanhan lukon kanssa meinasi usko loppua ennen kuin tuurilla sain tuon moniulotteisen muovikokonaisuuden muljautettua pesästään ulos. Uusi lukkohässäkkä tankoineen holahtikin sitten paikalleen ilman sen kummempia kommervenkkeja, ainoastaan lukon säätö jäi huomiselle. Katotaan miten jätkän käy - toveri Pupetin kertomukset olivat kirkkaana mielessä kun lukkoa kävin peukaloimaan, ja jonkunlainen hiljainen hetki tuli vietettyä ennen jokaista merkittävää työvaihetta.
Pari vuotta olen kulkenut pelkästään hantinoven lukkoa käyttäen ja nyt kun sekin alkoi sitten tökkimään tein päätöksen että nyt alkaa olla viimeiset hetket.
Kanssameseläiseltä löytyi hyväkuntoiset 124 lukot jotka toimivat kuin junan vessa, leimoista päätellen kotoisin autosta vm93. Olin itse jostain ymmärtänyt että lukkolaitteet ovat samanlaisia keskenään ja käyvät heittämällä lankusta toiseen.
Hantinovesta lukko irtosi helpolla ja kuskinovesta kun väänsin jo vuosia sitten täydellisen lakon tehneen lukon säälimättä isolla ruuvarilla pas*aksi ja repäisin sitten hänet äärimmäisellä päättäväisyydellä ahtaasta kolosestaan kankaalle.
Ja sitten se totuus: Sitä lukossa olevaa hassunmallisella reiällä olevaa hahloa kääntävä osa on näissä uusissa ovenlukoissa liian lyhyt, puuttuu päästä juuri se siihen hahlon reikään sopiva osa, jää juuri sen verran liian lyhyksi. Eli lukko istuu paikalleen hienosti mutta ei toimi. Tarvii vaihtaa se kääntävä osa vanhoista lukoista, vaan milläs helvatilla tuommoinen 2mm putkisokka irtoaa särkemättä kaikkea ympäriltään. Onnistuuko lukkopesää vaihtaa lukkorungosta toiseen, tuntuisi äkkiseltään helpommalta hommalta? Kaikenlaisia tuurnakkeita jo tuohon sokkaan kokeilin mutta sen verran on sinkkipainevaluisia kappaleita tullut jo tähän ikään särjettyä että enää ei viitsisi väkisin yhtään kovempaa yrittää.
Takaluukun lukko olikin sitten helpompi tapaus. Vanhan lukon kanssa meinasi usko loppua ennen kuin tuurilla sain tuon moniulotteisen muovikokonaisuuden muljautettua pesästään ulos. Uusi lukkohässäkkä tankoineen holahtikin sitten paikalleen ilman sen kummempia kommervenkkeja, ainoastaan lukon säätö jäi huomiselle. Katotaan miten jätkän käy - toveri Pupetin kertomukset olivat kirkkaana mielessä kun lukkoa kävin peukaloimaan, ja jonkunlainen hiljainen hetki tuli vietettyä ennen jokaista merkittävää työvaihetta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
^takaluukun säätö olikin helppoa. Lukkoasetelma niin ylös kun sai ja keskelle. Lukko sulkeutuu pehmeämmin kuin ennen eikä ole yhtään välystä mihinkään suuntaan heilutellessa. Pakko se oli uskoa että nyt onnistui joku kerralla.
Ovenlukot täytyy kiikuttaa lukkosepällä käymään, ei ole sopivia työkaluja tuon 1,5mm putkisokan irrottamiseen siten että muut osat säilyy ehjänä. Siihen asti auotaan luukut takaluukun lukon kautta, tälläsin lukkojen paikalle farkusta irrotetut takaoven kahvojen "takapalat", siis ne samanlaiset mutta ilman avaimenreikää. Jotenkin pelottaa että tästä tulikin pysyvämpi väliaikaisratkaisu...
Ovenlukot täytyy kiikuttaa lukkosepällä käymään, ei ole sopivia työkaluja tuon 1,5mm putkisokan irrottamiseen siten että muut osat säilyy ehjänä. Siihen asti auotaan luukut takaluukun lukon kautta, tälläsin lukkojen paikalle farkusta irrotetut takaoven kahvojen "takapalat", siis ne samanlaiset mutta ilman avaimenreikää. Jotenkin pelottaa että tästä tulikin pysyvämpi väliaikaisratkaisu...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Takaluukun kautta sitä on tullut ovia availtua tuosta lähtien, ovenlukot odottavat vielä asennustaan joka tapahtunee lähiviikkojen aikana auton pysähtyessä toviksi tallin hämäriin öljyjen vaihtoa varten.JuMu S kirjoitti:Jotenkin pelottaa että tästä tulikin pysyvämpi väliaikaisratkaisu...
A-pilarin juureen tuli tinailtua kämmenen kokoinen pala valkoista varaosamersua, unohtui ostella kitit ja virsikirjat joten hitsaussauma näkyy hienona arpena vastamaalatussa pellissä. Merkkejä elätystä elämästähän nämä hitsuusaumat vaan ovat eli ei tälläkään korjauksella kiirettä ole.
Varmariakin on tullut aina tallissa poiketessa kierrettyä ja sillä silmällä mittailtua. Joskos se moti taas jostain, kaikkien kiinteistöpuuhien jälkeen...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli vaihdettua rönttään alkavaa talvikautta ajatellen öljyt suodattimineen moottoriin ja ohjaustehostimeen.
Myös naftasuodattimet ja ilmansuodatin tuli uusittua.
Koekäytellessä sitten bongasin pienen vuodon vesipumpusta (vaihdettu n 160tkm takaperin) ja jonkunlaista alkavaa vuotoa / hikoilemista siirtopumpun ja hienosuodattimen välisestä naftaletkusta. Täytyypä nuo vielä touhuta kuntoon vaikkapa talvirenkaiden vaihdon yhteydessä, samalla kun ne ym ovenlukotkin.
Varmarille ei edelleenkään ole tapahtunut mitään, mutta seiskööt ja kerätköön arvoa.
Myös naftasuodattimet ja ilmansuodatin tuli uusittua.
Koekäytellessä sitten bongasin pienen vuodon vesipumpusta (vaihdettu n 160tkm takaperin) ja jonkunlaista alkavaa vuotoa / hikoilemista siirtopumpun ja hienosuodattimen välisestä naftaletkusta. Täytyypä nuo vielä touhuta kuntoon vaikkapa talvirenkaiden vaihdon yhteydessä, samalla kun ne ym ovenlukotkin.
Varmarille ei edelleenkään ole tapahtunut mitään, mutta seiskööt ja kerätköön arvoa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vesipumppu tuli illan hämärissä vaihdeltua, naftaletkut oli ajatus vaihdella tänä iltana.
Auton käyntiääni siistiytyi ihan sikana, vanhan pumpun laakereissa tuntuikin ihan jo sormivoimin ravistellessa selvää välystä sekä akselin että hiukan myös säteenkin suunnassa. Ihmekös tuo sitten että norona on vuotanutkin.
Pari kertaa aiemminkin on käynyt vesipumpun vaihdon jälkeen sama shokkiefekti läpi kehon, jakohihnamoottorisilta jää tämäkin säännöllinen riemun hetki kokematta.
Auton käyntiääni siistiytyi ihan sikana, vanhan pumpun laakereissa tuntuikin ihan jo sormivoimin ravistellessa selvää välystä sekä akselin että hiukan myös säteenkin suunnassa. Ihmekös tuo sitten että norona on vuotanutkin.
Pari kertaa aiemminkin on käynyt vesipumpun vaihdon jälkeen sama shokkiefekti läpi kehon, jakohihnamoottorisilta jää tämäkin säännöllinen riemun hetki kokematta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
^Ajatuksena se on ollut tuosta seuraavaa ajoautoa omalle itellensä tehdä.
Pakettibiiliksi eli raa´aksi hyötyajoneuvoksi häntä olen haaveillut, eli vaneroidulla takatilalla ja mattamaali pinnassa. Joko heppailen takasivuakkunat kokonaan umpeen tai sitten en, päätös vielä tekemättä mutta seuraavaksi tarvisi asia melkeinpä päättää.
Nokalle tallin nurkassa nököttävä OM603 turbollisena ja maltillisesti kiristettynä versiona, automaagi siihen jatkoksi.
Siinäpä lyhyesti mitä olen suunnittelut, ei puutu kuin motivaatio käydä tosissaan toimeksi.
Pakettibiiliksi eli raa´aksi hyötyajoneuvoksi häntä olen haaveillut, eli vaneroidulla takatilalla ja mattamaali pinnassa. Joko heppailen takasivuakkunat kokonaan umpeen tai sitten en, päätös vielä tekemättä mutta seuraavaksi tarvisi asia melkeinpä päättää.
Nokalle tallin nurkassa nököttävä OM603 turbollisena ja maltillisesti kiristettynä versiona, automaagi siihen jatkoksi.
Siinäpä lyhyesti mitä olen suunnittelut, ei puutu kuin motivaatio käydä tosissaan toimeksi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi