mersuw123 kirjoitti:
s123 230te&w123 200D
aattelin kysästä semmosta että kun tämä farkku on korinvaihto niin onnistuuko tähän vaihtaa 2.3 kompressori tekniikka, koska papereissa 2.3 ja ei ole tehorajoja ja korinvaihto on tehty vuonna 97 eli jos laittais vaikka -96 vuojen tekniikan niin sehän olis voinu olla jo ennen korinvaihtoa vai pitäskö siitä olla sitten otteessa erikseen merkintä?
eikös se mene silleen että se nykyinen moottori on se "kanta auto" ja se auton kori on sitten se vaihtokori eli papereissa lukee molemmat valmistenumerot (moottorin ja korin) ainakin itellä muutamassa kv autossa ollut eli jos koneen vaihdat niin ei siihen periaatteessa jää todistettavasti mitään kanta auton osia joten laittavat autoveron maksuun... viisaammat korjatkoon jos olen väärässä
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Jos otteessa ei ole mainittu koneen vaihtamisesta sanallakaan niin sitten tulee katsastuksessa probleemeja. Mutta jos lukee esimerkiksi että "autoon vaihdettu 2.3L bensiinimoottori..." tjms niin voi hyvinkin onnistua koska eihän sitä tiedä että mikä kone sinne on laitettu. Tosin tuo kompura voi siinäkin tapauksessa kaataa koko homman kun ei ole ahdettu ollut alunperin, mutta kyllä kait sen saa muutoskatsastettua ilman prosentteja?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Tulipa vaihettua 190:llä tuommonen 200d vanaha taksi, vm -85 ja mittarissa vasta 610tkm vaikka ollut taksina vuoteen 2010 asti. Autolla on ollut mua ennen vaan 2.omistajaa, ensimmäisellä omistajalla ollut 13vuotta (1985-1998) helsingissä ja seuraavalla omistajalla ollut 16vuotta (1998-2014), ennen mulle tuloa oli pari lyhyempi aikaista omistajaa. Huoltokirjakin on, mutta en oo vielä saanu sitä, ku edellinen omistaja aiko lähettää sen postissa. Ruostekkaan ei oo vielä päässy kovin pahasti purasemmaan, pohojaa ei oo hitsattu koskaan(nyt joutuu takapyöränkoteloihin laittaan pienet paikat), ovetkin hyväkuntoset(ainoastaan jotain pientä pintaruostetta). Kuskinpuolen etulokari ois vaihtokunnossa, joskus laitettu tarvikelokari ja se on päässy ruostuun melko pahasti, eli jos joltain löytyy edullisesti kuskinpuolen lokasuoja ja ei kovin kaukaa raahesta niin saa tarjota. Löytyshän multa tuohon stt-turbosarjakin, mutta en vielä tiiä raskiiko tuota turbottaa, vaikka eihän se vissiin tuolla stt-sarjalla kovin herkästi hajoa?
Heh, tämähän vois olla melekein (vähän tuunatumpi) kaksoisveli tuolle mun vastaavalle 200D:lle, sisustakin näyttää samalta ja km-eroakin vain n. 15 000 km (jos mulla nyt alkuperäiset km:t ovat kaikki tuossa omassa mittarissa...) ! Mukava seurailla topikkia.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Mulla on aina ollut jossain 7-7,5 litran välillä kulutus.mersuw123 kirjoitti:minkä verran muilla on syöny tiisseliä nää w123 200d:t, kun nytten on tullu pari kertaa tankattua täyteen niin ensimmäisellä kerralla oli keskikulutus 6,2 ja toisella kerralla 7,0, niin ei oo kyllä mun mielestä mittään kovin paha ruokasia.
Kierre oli muistaakseni M10x1.mersuw123 kirjoitti:kiitoksiadealer kirjoitti:
Hieno peli, valkoinen 123
Turbotuksesta vielä sen verran, että suodatinjalkaanhan pitää hommata t-haara öljynpaineelle, muistaako kukaan minkä kokosella kierteellä öljynpaineletku on kiinni?
Kovassa vedätyksessähän vasta öljynjäähdytintä tarvitaan. Tietysti jos mahdollisuus on niin laittaisi adaptereilla jonkun tarvikekennon sinne. Yhdessä vanhassa turbomersussa mulla ei ollut öljynjäähdytintä ollenkaan eikä siinäkään ollut lämpöongelmaa. STT-sarjalla ei kuitenkaan puhuta mistään superitehoista.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
kiitoksia vastauksestaSamuli H kirjoitti:Kierre oli muistaakseni M10x1.mersuw123 kirjoitti:kiitoksiadealer kirjoitti:
Hieno peli, valkoinen 123
Turbotuksesta vielä sen verran, että suodatinjalkaanhan pitää hommata t-haara öljynpaineelle, muistaako kukaan minkä kokosella kierteellä öljynpaineletku on kiinni?
Kovassa vedätyksessähän vasta öljynjäähdytintä tarvitaan. Tietysti jos mahdollisuus on niin laittaisi adaptereilla jonkun tarvikekennon sinne. Yhdessä vanhassa turbomersussa mulla ei ollut öljynjäähdytintä ollenkaan eikä siinäkään ollut lämpöongelmaa. STT-sarjalla ei kuitenkaan puhuta mistään superitehoista.
mulla pyöri kulutus siinä 12l satasella taajama ajossa, koneen vaihto 300d:ksi tiputti kulutuksen 9,5 litraan samassa ajossa.mersuw123 kirjoitti:minkä verran muilla on syöny tiisseliä nää w123 200d:t, kun nytten on tullu pari kertaa tankattua täyteen niin ensimmäisellä kerralla oli keskikulutus 6,2 ja toisella kerralla 7,0, niin ei oo kyllä mun mielestä mittään kovin paha ruokasia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Keltasen farkun vein viime viikonloppuna säilöön ku ei viitti taivas allakaan säilyttää
Valakiasta pari viikkua sitten reppiin pois etujalkotiloista sen ''äänieristematon'', kun siellä oli vesi alla, onneksi oli säilynyt ihmeen hyvässä kunnosa, ainuastaan vänkärin jalkotilassa oli tuo pikkureikä
miten muuten tää pittäis elokuusa katsastaa niin tarviiko se käyttää penkisä vai riittääkö pelkkä vertailutodistus, ja miten pystyskö se dealer hommaan sen vertailutodistuksen?
Valakiasta pari viikkua sitten reppiin pois etujalkotiloista sen ''äänieristematon'', kun siellä oli vesi alla, onneksi oli säilynyt ihmeen hyvässä kunnosa, ainuastaan vänkärin jalkotilassa oli tuo pikkureikä
miten muuten tää pittäis elokuusa katsastaa niin tarviiko se käyttää penkisä vai riittääkö pelkkä vertailutodistus, ja miten pystyskö se dealer hommaan sen vertailutodistuksen?