Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Lomareissut on nyt tehty ja ens viikolla alkaa taas työmatkan hierominen. Mietinnässä on laittaisko tuohon keulalle vielä lisävalot. Voipihan se olla, että ei tule laitettua.
Suksipoksi ois pitänä ottaa käyttöön jos ois halunna koiran mukaan perhelomalle.
Ens kesäksi sitten renkaiden ostoa yms, jos tuo sattuu pihassa vielä olemaan.
Suksipoksi ois pitänä ottaa käyttöön jos ois halunna koiran mukaan perhelomalle.
Ens kesäksi sitten renkaiden ostoa yms, jos tuo sattuu pihassa vielä olemaan.
Vähän myöhässä huomasin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan : http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... c26b44.jpg Kaippa sen lumen/jään kerää perän muoto, pölyytti älyttömästi perään. Nykyisessä autossa pelastaa pahimmalla myräkällä aukaistava luukun lasi.Pappi kirjoitti:AM, jos maltat niin otappa kuva väykyn takapuskurin päällisestä. Mie otan vastaavan kuvan huomenna tuosta Volvosta.
Hopee sai öljynvaihto huollon osakseen. Vihreeseen teetätin sitten isomman huollon. Laitettiin jakopää kaikkine kilkkeineen uusiksi, samalla meni moniuraremmi ja kiristinpaketti uusiksi. Takajarrut uusittiin täydellisesti. Töitä 300e ja osia 700e... Nyt ei tärise, eikä vapise. Nytpä tuolla saa ajella rauhallisin mielin.
Viikonloppuna oli semmonen sopiva fiilis, että nakkasin Teknon koukkuun ja käväsin tuolla Askolan atv puistossa viettämässä vähän laatuaikaa. Matkan saldo 950km ja kulutus 8.6ltr/100km. Tullessa mönkijä oli pikkusen painavampi tämän päivän pesun perusteella
Viikonloppuna oli semmonen sopiva fiilis, että nakkasin Teknon koukkuun ja käväsin tuolla Askolan atv puistossa viettämässä vähän laatuaikaa. Matkan saldo 950km ja kulutus 8.6ltr/100km. Tullessa mönkijä oli pikkusen painavampi tämän päivän pesun perusteella
Lähellä oot käyny jos tarkoitit uudellamaalla sijaitsevaa askolaa.Pappi kirjoitti:Hopee sai öljynvaihto huollon osakseen. Vihreeseen teetätin sitten isomman huollon. Laitettiin jakopää kaikkine kilkkeineen uusiksi, samalla meni moniuraremmi ja kiristinpaketti uusiksi. Takajarrut uusittiin täydellisesti. Töitä 300e ja osia 700e... Nyt ei tärise, eikä vapise. Nytpä tuolla saa ajella rauhallisin mielin.
Viikonloppuna oli semmonen sopiva fiilis, että nakkasin Teknon koukkuun ja käväsin tuolla Askolan atv puistossa viettämässä vähän laatuaikaa. Matkan saldo 950km ja kulutus 8.6ltr/100km. Tullessa mönkijä oli pikkusen painavampi tämän päivän pesun perusteella
Muutamansadan metrin päässä ko. puistosta tulee oleiltua.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Hopeelle tuli vuosi täyteen.
Yhteistä matkaa taivallettu noin 26tkm. Matkan varrelle sattunut yksi etupyörän laakerin vaihto, noin 200€ ja öljynvaihtohuolto 110€.
Tulevalle vuodelle tulossa jakopään täydellinen huolto. Mittarissa nyt 410tkm. Taivalta olisi tullut enemmänkin, mutta vetokoukun puuttuminen on siirtänyt osan ajoista toiseen autoon.
Tankkaustietojen perusteella:
ja
Kulutustietojen vertailussa ollaan sijalla 11 kun verrataan vastaavia malleja spritmonitor.de palvelussa. Työmatka on sen verran mäkinen ja mutkainen, että pienempään kulutukseen on vaikea päästä. Ainakaan tällä autolla. Tietty jos kävisi jonkun ammattilaisen opissa taloudellisen ajon suhteen, voisi kulutusta saada hierottua alemmas.
Matka jatkuu.
Yhteistä matkaa taivallettu noin 26tkm. Matkan varrelle sattunut yksi etupyörän laakerin vaihto, noin 200€ ja öljynvaihtohuolto 110€.
Tulevalle vuodelle tulossa jakopään täydellinen huolto. Mittarissa nyt 410tkm. Taivalta olisi tullut enemmänkin, mutta vetokoukun puuttuminen on siirtänyt osan ajoista toiseen autoon.
Tankkaustietojen perusteella:
ja
Kulutustietojen vertailussa ollaan sijalla 11 kun verrataan vastaavia malleja spritmonitor.de palvelussa. Työmatka on sen verran mäkinen ja mutkainen, että pienempään kulutukseen on vaikea päästä. Ainakaan tällä autolla. Tietty jos kävisi jonkun ammattilaisen opissa taloudellisen ajon suhteen, voisi kulutusta saada hierottua alemmas.
Matka jatkuu.
Minulle tupsahti näppärästi vaihdossa tommonen -02 mallin V70 D5 Ocean Race automaagi. Onhan siinä metrejä jo lähes 390 tuhatta mutta ihan kopsakan oloinen peli. Perusvarusteet on ja se webasto vai ardic löytyy myös. Ruostetta näissä ei näyttäisi juurikaan olevan. Moottori tuntuu äkkiseltään aika "rujolta" mutta eihän tuo ihan nykyaikaisimmasta päästä olekaan.
Osaiskos Pappi sanoa, mistä olisi näppärin voidella lämppärin laakeria, kun oikealla kaartaessa hieman vikisee? Tai liekkö sitten kova homma vaihdella koko puhallin? Sitten taitaa joutua myös tukivarsi/puslakauppaan, kun reippaammin jarruttaessa puoltaa vasemmalle. Talvirenkaat menee heti uusittavaksi mutta muutoin tuntuisi kaikki toimivan ja onpahan kaksi päivää vanha leimakin taskussa
Osaiskos Pappi sanoa, mistä olisi näppärin voidella lämppärin laakeria, kun oikealla kaartaessa hieman vikisee? Tai liekkö sitten kova homma vaihdella koko puhallin? Sitten taitaa joutua myös tukivarsi/puslakauppaan, kun reippaammin jarruttaessa puoltaa vasemmalle. Talvirenkaat menee heti uusittavaksi mutta muutoin tuntuisi kaikki toimivan ja onpahan kaksi päivää vanha leimakin taskussa
Äkkiseltään kun katselin niin hanskalokero pois ja sen takaa löytyy moottori. Mikäli moottori menee vaihtoon niin uuden mukana ei tule etuvastusta.
Xc90.sen purkuvideo josta saa vähän suuntia. http://youtu.be/urdwPD6G43A Samoilla töillä uus puhallin paikalleen?
Otahan jokunen kuva tästä kulkineesta pestynä. Ocean Race sininen on tyylikäs väri.
Voin vielä kaivella tuota purkuohjetta ko aiheeseen liittyen.
Xc90.sen purkuvideo josta saa vähän suuntia. http://youtu.be/urdwPD6G43A Samoilla töillä uus puhallin paikalleen?
Otahan jokunen kuva tästä kulkineesta pestynä. Ocean Race sininen on tyylikäs väri.
Voin vielä kaivella tuota purkuohjetta ko aiheeseen liittyen.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Vaikka Pappi on siirtynyt tuoreempaan Volvokantaan, niin kysyn silti.
Mulla on meneillään -99 V70 TDI:n muutos automaatista manuaaliksi. Onko kellään mitään hajua mihin asentoon vauhtipyörä pitää laittaa? Siinä kuitenkin näkyy jotain tasapainotuslimppua olevan. Ja pumppua ajoitettaessa katsotaan merkit kohdilleen vauhtipyörästä.
Mulla on meneillään -99 V70 TDI:n muutos automaatista manuaaliksi. Onko kellään mitään hajua mihin asentoon vauhtipyörä pitää laittaa? Siinä kuitenkin näkyy jotain tasapainotuslimppua olevan. Ja pumppua ajoitettaessa katsotaan merkit kohdilleen vauhtipyörästä.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Vihreeseen vaihdettiin tänään toinen etupyörän laakeri. Tai siis koko napa kuten näissä tuumataan tehdä.
Tuttu kauppias hankki osat ja työ tehtiin kaverin kanssa jutustelun lomassa. Tunteroinen ja hallin pesua päälle. Samalla pudotin kevään kelirikon hiekat alustasta ja pesin muutenkin tuon maataloustraktorin. Mittarilukema noin 276tkm. Kustannukset noin 150€. Laakerin merkki Fag.
Kelpaa nakata kärry perään ja poistua lomille viikonloppuna
Tuttu kauppias hankki osat ja työ tehtiin kaverin kanssa jutustelun lomassa. Tunteroinen ja hallin pesua päälle. Samalla pudotin kevään kelirikon hiekat alustasta ja pesin muutenkin tuon maataloustraktorin. Mittarilukema noin 276tkm. Kustannukset noin 150€. Laakerin merkki Fag.
Kelpaa nakata kärry perään ja poistua lomille viikonloppuna
Reissu tehty. Rapea tonni taisi tulla autoon ja mönkijään loput.
Mitattu kulutus mennessä avokärryllä 8.4 ja savoon ajellessa kuomukärryllä 8.6. Ei ihan mahotonta.
Tänään loisti hopeen mittaristo kaikissa joulukuusen väreissä ja koodeja pääsi lukemaan. Oli vaikka mitä. Muut sain poistettua mutta ilmamäärämittari menee vissiin vaihtoon. Täyskaasulla kiihdyttäessä alkaa nilkuttamaan ja antaa vikakoodin ko mittariin.
Hiukkasloukun pakkopolttoa ei kannata tehdä heinikolla eikä suljetussa hallissa.
Aika lämmintä. Savut sen mukaiset.
Mitattu kulutus mennessä avokärryllä 8.4 ja savoon ajellessa kuomukärryllä 8.6. Ei ihan mahotonta.
Tänään loisti hopeen mittaristo kaikissa joulukuusen väreissä ja koodeja pääsi lukemaan. Oli vaikka mitä. Muut sain poistettua mutta ilmamäärämittari menee vissiin vaihtoon. Täyskaasulla kiihdyttäessä alkaa nilkuttamaan ja antaa vikakoodin ko mittariin.
Hiukkasloukun pakkopolttoa ei kannata tehdä heinikolla eikä suljetussa hallissa.
Aika lämmintä. Savut sen mukaiset.
Aamulla kuunneltiin suhinoita nosturilla ja kas... Ahtimen putkella vuoto. Onneksi löytyi tiivisteet hyllystä. Vikakoodien nollaus ja ajoon. Koeajolle ja rivakka kiihdytys. Mittaristoon teksti "Hiukkasuodatin täynnä, katso käyttöohjekirja".
Joo joo... Vähän googlaamista ja konsultaatiota. Taitaa mennä "ohitusleikkaukseksi" tämä homma. Halvempi näyttäisi olevan tuo toimenpide kuin uusi dpf.
Onneksi on lomalla ja tuota autoa ei tarvita kuin välttämättömään kulkemiseen.
Joo joo... Vähän googlaamista ja konsultaatiota. Taitaa mennä "ohitusleikkaukseksi" tämä homma. Halvempi näyttäisi olevan tuo toimenpide kuin uusi dpf.
Onneksi on lomalla ja tuota autoa ei tarvita kuin välttämättömään kulkemiseen.
Jopas vastustaa. Mistä vuosimallista lähtien tuo DPF on riemuna?Pappi kirjoitti:Aamulla kuunneltiin suhinoita nosturilla ja kas... Ahtimen putkella vuoto. Onneksi löytyi tiivisteet hyllystä. Vikakoodien nollaus ja ajoon. Koeajolle ja rivakka kiihdytys. Mittaristoon teksti "Hiukkasuodatin täynnä, katso käyttöohjekirja".
Joo joo... Vähän googlaamista ja konsultaatiota. Taitaa mennä "ohitusleikkaukseksi" tämä homma. Halvempi näyttäisi olevan tuo toimenpide kuin uusi dpf.
Onneksi on lomalla ja tuota autoa ei tarvita kuin välttämättömään kulkemiseen.
Tein eilen vielä yhden polton testerillä ja tänään ajellessa ei herjaillut mitään. Saa nähdä milloin napsahtaa seuraavan kerran vikatilaan. Pitäisi muistaa lukea nokiarvo suodattimesta.
Tarvikeliike olisi myynyt nämä aineet kiitolliseen 110e hintaan. http://www.ebay.de/itm/Liqui-Moly-Pro-L ... 0896573984 Korjaamolla missä kävin aiheesta keskustelemassa, ovat onnistuneesti saaneet suodattimia puhdistettua.
https://www.youtube.com/watch?v=lAxF258p0Gg
Juhannusta en aatellut noen kanssa tolskata, joten jätin aineet vielä hyllyyn. Tuon aineen käyttö vaatii paineanturin irroituksen ja se ruiskutetaan suodattimen sisään liuottamaan nokea irti? Kuulemma käsittelyn jälkeen nokea on ilmassa _kohtalaisen paljon_
Hyvää juhannusta.
Tarvikeliike olisi myynyt nämä aineet kiitolliseen 110e hintaan. http://www.ebay.de/itm/Liqui-Moly-Pro-L ... 0896573984 Korjaamolla missä kävin aiheesta keskustelemassa, ovat onnistuneesti saaneet suodattimia puhdistettua.
https://www.youtube.com/watch?v=lAxF258p0Gg
Juhannusta en aatellut noen kanssa tolskata, joten jätin aineet vielä hyllyyn. Tuon aineen käyttö vaatii paineanturin irroituksen ja se ruiskutetaan suodattimen sisään liuottamaan nokea irti? Kuulemma käsittelyn jälkeen nokea on ilmassa _kohtalaisen paljon_
Hyvää juhannusta.