Masan kulkineita, kissa tuli taloon
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Taisin nähdä tämän Masan vanhan kulkineen Ideaparkin parkkipaikalla perjantaina, takapuskuri kolhittuna Vieläkö Masa muistaa kyseisen auton rekkarin?bercedes menz kirjoitti:Tämän kuvan mä muistinkin entuudestaan ja siitä tuumasinkin, jotta masan autot on hyvin puunattu!masa66 kirjoitti:Sen verran vielä, että muistahan tehdä pohjustustyöt ajan kanssa/kunnolla,bercedes menz kirjoitti:Suuret kiitokset masalle!
koska sen jälkeen, voit kesän mittaan lisätä Collinitea tarpeen mukaan ja neljän
kerroksen jälkeen syksyllä kiilto voi olla tuossa kunnossa
T. masa
Vielä vähän lisää jorinaa...vahasin auton ja Collinite antoi kyllä hyvän kiillon ja nyt näyttää sadepisaratkin jäävän pinnalle helminä. Ensin hieroin pohjalle jonkin pre-wax-litku, jolla loputkin p*skat pois pellistä ja sitten Collinitea päälle. Hyvää ainetta!
Niin, tulihan tämä katsastettua tuossa syksyllä ilman
sen kummempaa tekemistä....
Olisi kannattanut, koska parkki oli palanut ja siitähän tuli
merkintä rekisteriotteeseen...
Viina maistuu, mutta onneksi se on täällä perällä edullista (0,968 €/litra, ABC-Teivo).
T. masa
sen kummempaa tekemistä....
Olisi kannattanut, koska parkki oli palanut ja siitähän tuli
merkintä rekisteriotteeseen...
Viina maistuu, mutta onneksi se on täällä perällä edullista (0,968 €/litra, ABC-Teivo).
T. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Niin, onhan tätä jo hieman koeponnistettu ja rakenneltu tuosta perus 2,0 tbo, 150 heppasesta.Bomber4 kirjoitti:Ai, meitähän kiinnostaa mitä moottori syö ja millä peluilla mennään saaborin motorilla. Rahaahan nää jyvät syö. E85 tulee vissiin ,ymmärrykseni mukaan polttoaineeksi ,aina.
Tässä hieman listaa
Moottori:
- T5 2.3i alakerta tarkistetuilla laakereilla ja uusilla
tiivisteillä.
- Jakopäässä on kaikki uutta ja kansi on täyskunnostettu,
termareineen ja tiivisteineen.
- Uusi sytkäkasetti, moniurahihna, rullat ja vesipumppu vaihdettu.
- Kytkin on uudenkarhea Aeron kytkinpaketti ja uusi GM työsylkkä.
- Ahdin on vaihdettu koneenvaihdon yhteydessä = GT17.
Softa on maltillinen ja koeponnistettu, E85:lla 350 Nn ja 220hp,
bensalla 310Nm ja 210hp.
Säästää pikku ahdinta ja jättää marginaalia mäntien kanssa.
T5 vaparimännät on vähintään yhtä jykeviä kuin T7 turbon
männät mutta puristussuhde tuossa koneessa on T7 turboja suurempi.
Alusta:
- Apurungon takapuslat = powerflex
- vaihteiston momenttituki apurunkoon eteen = powerflex
- taka-akselin isot etupuslat =powerflex
näillä Powerflexeillä ei kiemurtele kiihdytyksissä
- 2006 Aeron iskarit ympäriinsä, jouset ovat vakiot.
Niin kuin viimeksi juteltiin niin ei kai tuota "voimaa" ole ikinä
liikaa...
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Muistelin, että olit joskus asiasta (Presta) sanonutBomber4 kirjoitti:Noita tuotteita saa myös tosta Elolta ,Ruuskaselta. Jos niinku ei huvita tilata
mutta en sitten muistanut, että mistä sitä saa...
Googlessa ei mainintaa tuosta Ruuskasesta
myyntipisteestä ollut, joten menin sitten tilaamaan
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Tänään tuli "pelailutua" noiden Prestan aineiden kanssa,
ensin puhdistus ja sitten hoitoainetta pintaan.
Ennen:
Jälkeen:
Eroa ei tullut niin paljoa kuin luulin ja kuten Mesen kanssa kävi
No, pitää uusia käsittely tässä keväämmällä vielä ainakin kerran...
t. masa
ensin puhdistus ja sitten hoitoainetta pintaan.
Ennen:
Jälkeen:
Eroa ei tullut niin paljoa kuin luulin ja kuten Mesen kanssa kävi
No, pitää uusia käsittely tässä keväämmällä vielä ainakin kerran...
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Tuli tässä käytyä pikaisesti Pohjoisessa, reissusta tulikin sitten omanlaisensa "seikkailu"..
Perille pääsin ilman mitään ongelmia mutta seuraavana aamuna
auto ei lähtenyt käyntiin. Ei sitten millään pyöritti kyllä mutta ei niin ei.
Siinä sitten ilman minkäänlaista kokemusta autojen korjaamisesta
vian haku päälle
Foorumilta saatujen tietojen sekä "etätuen" avulla vaihtoehdoiksi tuli, että
bensapumppu tai kampiakselin asentotunnistin on sökö.
Star-Up:a huohotin putkeen ja sitten yrittää eli bensapumppuhan se on.
Lähin paikka mistä ehjän bensapumpun saa on Rovaniemellä, 120 km päässä. Siinä pähkäilin,
että olisiko minusta askartelemaan tuonne ämpärin sisään sitä pumppua
Vastauksen ollessa kielteinen, päätin laittaa foorumille avunpyyntöä josko "lähistöllä" olisi
ehjä pumppu ämpäreineen.
No, onneksi pyssykylästä, foorumilaiselta löytyi ja hintakaan ei ollut paha, saman verran kuin
pelkkä pumppu Motonetistä ( 70;-).
Tuonne sitten askartelemaan
Pumppu sekä ämpäri paikalleen, letkut kiinni niin johan starttas
Tsekkasin vielä, että eihän mistään tihkuta bensaa ja nouseehan bensamittari,
joten oikein se sinne tuli laitettua...
Tämän jälkeen pikaisesti kyläilyt kavereiden luona
Näköjään luontaistalous on onneksi vieläkin voimissaan Pohjoisessa
Sitten Ylöjärveä kohden, pari kertaa tankkauksen jälkeen tsekkasin ihan varmuuden vuoksi,
että toimiihan korjaus ja bensaa ei pukkaa sisälle mutta kyllä näköjään "teeseitsemies" onnistui tällä kertaa...
t. masa
Perille pääsin ilman mitään ongelmia mutta seuraavana aamuna
auto ei lähtenyt käyntiin. Ei sitten millään pyöritti kyllä mutta ei niin ei.
Siinä sitten ilman minkäänlaista kokemusta autojen korjaamisesta
vian haku päälle
Foorumilta saatujen tietojen sekä "etätuen" avulla vaihtoehdoiksi tuli, että
bensapumppu tai kampiakselin asentotunnistin on sökö.
Star-Up:a huohotin putkeen ja sitten yrittää eli bensapumppuhan se on.
Lähin paikka mistä ehjän bensapumpun saa on Rovaniemellä, 120 km päässä. Siinä pähkäilin,
että olisiko minusta askartelemaan tuonne ämpärin sisään sitä pumppua
Vastauksen ollessa kielteinen, päätin laittaa foorumille avunpyyntöä josko "lähistöllä" olisi
ehjä pumppu ämpäreineen.
No, onneksi pyssykylästä, foorumilaiselta löytyi ja hintakaan ei ollut paha, saman verran kuin
pelkkä pumppu Motonetistä ( 70;-).
Tuonne sitten askartelemaan
Pumppu sekä ämpäri paikalleen, letkut kiinni niin johan starttas
Tsekkasin vielä, että eihän mistään tihkuta bensaa ja nouseehan bensamittari,
joten oikein se sinne tuli laitettua...
Tämän jälkeen pikaisesti kyläilyt kavereiden luona
Näköjään luontaistalous on onneksi vieläkin voimissaan Pohjoisessa
Sitten Ylöjärveä kohden, pari kertaa tankkauksen jälkeen tsekkasin ihan varmuuden vuoksi,
että toimiihan korjaus ja bensaa ei pukkaa sisälle mutta kyllä näköjään "teeseitsemies" onnistui tällä kertaa...
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Olen kanssa kerran leikkinyt Saabin pumpun kanssa . Siitä oli pumpun päältä niistä letkuista joku muovi haara putki poikki. En muista kovin hyvin enää,silloinkin yöaikaan korjattiin . Noo sinne tehtiin jonkinmoinen patentti ja toimihan se,ei kai kovin hyvin,kun omistaja vaihtoi loppupeliksi sen pumpun. Taitaa vissiin olla tyyppivika toi pumppu ?
Star
Joo bensapumppu on hyvä vaihtaa varuiksi, jos sitä ei ole kertaakaan vaihdettu. Perus porsimisen syy juuri pumppu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02