W124 kulutuksesta

Vastaa Viestiin
hedberg
Viestit: 6
Liittynyt: 22.5.2015 19:40

W124 kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja hedberg »

Tervehdys foorumi, täällä ihan just 18-vuotias jätkä jolle mikään muu merkki ei tule kysymykseen kuin Mercedes-Benz, sydän sykkii 124-koppaselle enemmän kuin morsiammen sydän hääpäivänä. W201 kävisi kanssa, mutta tenavan sisätilat, tai muutenkaan, ei ole niin majesteettinen kuin satalankku.

Mutta asiaan: Opiskelija ei mikään rikkain ole, että kiinnostaa tuo taloudellisuuskin, ei nyt mitenkään kriittisesti mutta kiinnostaa. M103 2.6 tai 3.0 olen jättänyt huomioitta vaikka noita CE:itä saisi 3-litrasena halvalla. Mites M102 2.3 tai 2.0 litrasen kulutus? Parempi vielä, jos jollakin foorumilaisella on kertoa M111 2.2 tai 2.0 litrasen kulutuksesta.

Kiitosta etukäteen ja pakko myöntää että jumalauta on hieno foorumi mitä täällä tullut käytyä muttei vielä ole ollut aihetta postata :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, kelpo autoista olet kiinnostunut :wink:

Bensakoneisten kulutuksista minulla ei ole omakohtaista kokemusta niin että pystyisin niitä vertaamaan, mutta tietoa varmasti saadaan tähän.
Olettaisin että M111 on taloudellisin vaihtoehto.
hedberg
Viestit: 6
Liittynyt: 22.5.2015 19:40

Viesti Kirjoittaja hedberg »

dealer kirjoitti:Tervetuloa Meselle, kelpo autoista olet kiinnostunut :wink:

Bensakoneisten kulutuksista minulla ei ole omakohtaista kokemusta niin että pystyisin niitä vertaamaan, mutta tietoa varmasti saadaan tähän.
Olettaisin että M111 on taloudellisin vaihtoehto.
Kiitos! Tottakai olen :)

Tälläinen tieto mullakin on, ja tuo M111 on vielä suuremmalla teholla uuden ruoskun ansioista kuin M102. M111 2.2 150hp pieenmpi kulutus kuin M102 2.3 jossa 136hp. Mutta olis kiva tietää että paljon kulutusero oikeasti on.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

neloskone kuluttaa melkee yhtä paljo bensaa kuin kutonen. Ja kulutus on aivan vitunmoisen iso molemmissa. M111 vie jonkuverran vähemmän mutta ero ei ole valtava. Minusta kaikkein paras kombo ja minun ajoilla lähes vähiten on vienyt E320 M104 koneella oleva farkku.

1992 300-24CE M104 oon ajanu parisataa tonnia ja keskikulutus on vajaa 12l/100km. Taino mitattu matka on vain 100tkm.
1994 320TE:llä ajelin 25tkm ja se kulutti piirun yli 10l/100km
1995 E220 M111 varustettu sedan jolla ajelin 9000km kulutti 8,9l/100km
1990 200E M102 17tkm matkalla kulutti 9,6l/100km

230E ja 260E mallei mul ei oo ollu muutaku 201 korissa mutta en mitannu kulutuksia ja ne olikin niin vähän aikaa minulla.

Köyhänä opiskelijana minulla ei ainakaan olisi varaa ajella bensalankulla. Hyvä ku kesällä, vaikka oon töissä... ja siks mulla onki 202 ja 203 cdi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Omasta mielestä jos on pensa koneista mersua laittamassa, nii laittaa samantie ISOLLA koneella sen. kaikki ne syö aivan prkleesti, oli 1.8 tai kahen litran :roll:
hedberg
Viestit: 6
Liittynyt: 22.5.2015 19:40

Viesti Kirjoittaja hedberg »

Sergey kirjoitti:neloskone kuluttaa melkee yhtä paljo bensaa kuin kutonen. Ja kulutus on aivan vitunmoisen iso molemmissa. M111 vie jonkuverran vähemmän mutta ero ei ole valtava. Minusta kaikkein paras kombo ja minun ajoilla lähes vähiten on vienyt E320 M104 koneella oleva farkku.

1992 300-24CE M104 oon ajanu parisataa tonnia ja keskikulutus on vajaa 12l/100km. Taino mitattu matka on vain 100tkm.
1994 320TE:llä ajelin 25tkm ja se kulutti piirun yli 10l/100km
1995 E220 M111 varustettu sedan jolla ajelin 9000km kulutti 8,9l/100km
1990 200E M102 17tkm matkalla kulutti 9,6l/100km

230E ja 260E mallei mul ei oo ollu muutaku 201 korissa mutta en mitannu kulutuksia ja ne olikin niin vähän aikaa minulla.

Köyhänä opiskelijana minulla ei ainakaan olisi varaa ajella bensalankulla. Hyvä ku kesällä, vaikka oon töissä... ja siks mulla onki 202 ja 203 cdi.
Huhhuh, ei hyvältä kuulosta.

Dieselit tietysti söisivät vähemmän ja ainekkin on edullisempaa että houkuttelisi, mutta käyttömaksu (kuulemma) siinä todella iso. Paljos se käyttömaksu satalankussa sitten olisi, että jos ostaisinkin sitten dieselin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vuosittaiset verot ovat dieseleissä luokkaa 550-650 euroa, bensassa kai 200-250 euroa. Eroa siis 350-400 vuodessa.
Se säästyy noin 10000 km ajolla. Jos farkku kelpaa ja kaksi paikkaa riittää voi rekisteröidä pakuksi ja vero eroaa bensasta enää noin satasen verran.
wiimax.fi
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit

http://diesel-laskuri.net

2080 kilon kokonaismassalla sieltä putkahtaa 715 euron verot jos meinaa säästää ja ajella työkoneen voiteluaineella.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

W126 420SEL automaatti vei 9 litraa satkulle, W124 260E manuaali 11. Eli reilusti isompi kone menee pienemmällä ja ajomukavuuskin on ihan eri luokkaa.

Isäukon W124 230E manuaali vei kanssa noin 11 litraa satkulla.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mun 500SEL vie 20l/100km... joskus 30l/100km. Turku-Savonlinna välillä kun ajelin lungisti ni meni 15l/100km :D

www.spritmonitor.de on hyvä paikka katsoa kulutuksia. sieltä saa aika todellisen lukeman eikä mitää mielikuvituslukuja. ja yksikään sakemanni ei oo ässäl ajellu alle 11l/100km ja keskivertokin 13,49 :wink:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

M111 200 W202 korisessa vie sekalaisessa ajossa noin 9l/100km. Mittaustulokset ovat vaihdelleet viiden vuoden aikana 6,9-11,3 litran välillä. Viime vuosi mentiin keskikulutuksella 8,8.
(Vertailun vuoksi S211 280cdi viime tankillinen seka-ajoa 9,3l/100km).

Tosin itse ottaisin W124:n joka tapauksessa dieselinä ihan vaikka toimintavarmuuden vuoksi.. :pappa:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

230TE -92 pätkäajossa Tampereella niin 10l/100km hyvin tarkkaan mutta yli ei mene ilman kuormaa. Maantiellä ok mahdollisuus mennä paljon alta ysin, kun kiltisti ajaa (80km alueilla).
204.201
EX 124.083
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Otanpas osaa minäkin...
300 D/-91 vaparimese ollut sekalaisessa ajossa reilut 7 vuotta.Kulutus ollut keskimäärin 6-8l/100km.Kone on ihan perusmalli,eli pumpulle ei ole tehty säätöjä tehon nostamiseksi.Mielestäni 300 on riittävän tehokas ilman ylimääräisiä ruuvauksia.Jos haluat katusportin,elä osta diisseliä.
MB on tehty kestämään säännöllisillä huolloilla orkkiskoneella miljoonan,ainakin.Käyttöautona aatelisluokkaa!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:Vuosittaiset verot ovat dieseleissä luokkaa 550-650 euroa, bensassa kai 200-250 euroa. Eroa siis 350-400 vuodessa.
Se säästyy noin 10000 km ajolla. Jos farkku kelpaa ja kaksi paikkaa riittää voi rekisteröidä pakuksi ja vero eroaa bensasta enää noin satasen verran.
Tarkastin vielä, sedanien kokonaispainot valtaosin 17**-20** kg välillä jolloin verot 549,32 - 655,54 euroa.
Bensakoneisissa vastaavasti 187-97 - 233,96 euroa.

Vuonna 2016 veroon tulee 60 euroa lisää sekä diesel- että bensakäyttöisille.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Meitin 300TDT vie se 7,5-8,5
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

745 kirjoitti:W126 420SEL automaatti vei 9 litraa satkulle, W124 260E manuaali 11. Eli reilusti isompi kone menee pienemmällä ja ajomukavuuskin on ihan eri luokkaa.

Isäukon W124 230E manuaali vei kanssa noin 11 litraa satkulla.
hohhoh aikamoisia juttuja v8 kulutuksesta...kertoka mulle myös miten sen noin pienellä saa menemää..???

ittellä kokemuksia useista tärpättikoneisista kohtuu suurilta kilometrisuoritteilta, pienin kulutus on ollu w201 2,3 5v manuaalina, 55tkm ajan kulutus olis karkea 9,5 aina. 300 CE manuaalina +12l/100 km, w201 kutosella ja manuaalilla +11l/100. Nämä normaalissa seka-ajossa tankki täydestä tyhjään, ei mitään matkaajomittausta kesäreissulta...toki ajotyyleissä on eroja, bensamese vaan kuluttuttaa.

Osta dieseli, voitat muutakin kun kulutuksessa, ei tartte oikeuttelevan kivikauden ruiskulaiteiston kanssa kikkailla :!: jää hyvä maku het mesestä kun voi vaan tankata ja ajaa :D
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

200d, ei kulutus päätä paljoa huimaa, eikä kulku. :happy:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

W202 keulalla M111 2.2 automaatti vei sen 8-12 litraa satkulle, keskiarvo ehkä 9.5.
Nuo isompien V- koneiden kulutukset tavataan ilmoittaa myötätuulisimman Lapinreissun mukaan, siksi voivat kuullostaa alhaisilta ;)
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

1989 W201 2.6A 10.3l/100km, mitattu 100tkm matkalta
1997 W140 S320A 10.1l/100km, reilu 10tkm matkalta
2003 W211 220CDIA 7.3l/100km, 90tkm matkalta
2006 W211 280CDIA 7.5l/100km, 70tkm matkalta

Tommosia lukemia on omaan kirjanpitoon kirjautunut vuosien varrella. Aina täysi tankki ja lukemat kirjattu ylös. W201 oli aika tunteeton ajotavalle, aina meni kymppi sadalle, ajoi miten nätisti tai polki kuinka. M104 moottori oli positiivinen yllätys, vei möhkökoppaa riittävän ripeästi eikä maitti ollut paha. 100 litran tankkia oli miehekästä tankata täyteen 8)

Näin jälkikäteen ajatellen olisi sitä nuorena miehenä voinut rahat laittaa muuhunkin kuin bensaan. Dieseliin siirtymisen jälkeen polttoainekulut käytännössä puolittuivat. W201:llä työmatkaa suhaillessa kuukaudessa meni n. 400€ bensaan, W211 tyytyy samalla ajolla n. 200€:n nafta-annokseen. Vuosittaiset ajomäärät ovat pysyneet suht samoina.

Jos ajoa tulee vuodessa oikeasti alle 10tkm, silloin ne kannattaa ajella mahdollisimman isolla bensakoneella, yli 20tkm vuodessa veivaavalla saa olla jo pinkka kohdallaan vanhalla bensamersulla ajellessa.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
hedberg
Viestit: 6
Liittynyt: 22.5.2015 19:40

Viesti Kirjoittaja hedberg »

tuominen kirjoitti:1989 W201 2.6A 10.3l/100km, mitattu 100tkm matkalta
1997 W140 S320A 10.1l/100km, reilu 10tkm matkalta
2003 W211 220CDIA 7.3l/100km, 90tkm matkalta
2006 W211 280CDIA 7.5l/100km, 70tkm matkalta

Tommosia lukemia on omaan kirjanpitoon kirjautunut vuosien varrella. Aina täysi tankki ja lukemat kirjattu ylös. W201 oli aika tunteeton ajotavalle, aina meni kymppi sadalle, ajoi miten nätisti tai polki kuinka. M104 moottori oli positiivinen yllätys, vei möhkökoppaa riittävän ripeästi eikä maitti ollut paha. 100 litran tankkia oli miehekästä tankata täyteen 8)

Näin jälkikäteen ajatellen olisi sitä nuorena miehenä voinut rahat laittaa muuhunkin kuin bensaan. Dieseliin siirtymisen jälkeen polttoainekulut käytännössä puolittuivat. W201:llä työmatkaa suhaillessa kuukaudessa meni n. 400€ bensaan, W211 tyytyy samalla ajolla n. 200€:n nafta-annokseen. Vuosittaiset ajomäärät ovat pysyneet suht samoina.

Jos ajoa tulee vuodessa oikeasti alle 10tkm, silloin ne kannattaa ajella mahdollisimman isolla bensakoneella, yli 20tkm vuodessa veivaavalla saa olla jo pinkka kohdallaan vanhalla bensamersulla ajellessa.
Tulevista kilometreistä ei ole mitään tietoa. Mopolla ja mopoautolla ajettuja kilometrejä turha verrata kun niillä paskoilla vehkeillä "hupi"ajaminen ei ole noin vuoteen kiinnostanut. Kouluun ei mikään pitkä matka (alle 10 kilometriä).

Mutta jos nyt osottautuukin että ajan vuodessa vaikka 15-20tkm niin eihän sen bensamersun vaihto dieseliin ole ongelma :D
cvan
Viestit: 285
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

250d lankku 5-6l satku
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 datsun cerry-79
MB 211-06MB 123 240D-83
hedberg
Viestit: 6
Liittynyt: 22.5.2015 19:40

Viesti Kirjoittaja hedberg »

Paljonkos tuo w202 1.8 litrasella benziinillä kuluttaa? Taitaa olla M111
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”