kysymys 123 ruostekorjauksista
kysymys 123 ruostekorjauksista
Noniin. Parhaiden reikäpääperinteiden mukaisesti ostin "hyvän" 123 300 d:n
On suojattu säännöllisesti, on asiasta oikein proopuskatkin. Pohja tosi hienossa massassa , ehjä ja massat ihan ehjät ja tuoreen oloiset.
Jarrut takana olivat jumissa, joten takaosa ylös ja tutkimaan. Takasisäkaaren alaosa oli jotenkin kumman näköinen, joten sitä sitten meisselillä runttaamaan, ja Läpi meni , jotta pölähti. Taittaessa koko alareunan pokkaus mureni irti helman takaosaan saakka. Pohjaanlyöntikumikin oli vähän kenossa, ja kun siitä vähän murjoi, koko härdelli jäi käteen palkin alapinnan kera. Ruostesuojattu, juu. Tunnettu brändi suojausalalla. Koteloihin ei ole ikinä tungettu mitään näissä ruostesuojauksissa, joten koteloiden ruoste on todella ollut suojassa. Taitaa olla rahankeruu näiden firmojen ainoa liikeidea.
Kuinka olette korjanneet noita kaarikoteloita tuohon akselin päälle? Onko jostakin saatavana kohtuuhintaan jotakin korjausosia tuolle alueelle, vai onko ainoa tapa tehdä ruukin mustasta 075:sta? Tässä tapauksessa homma on tosi työläs, kun koko pitkittäispalkki akselin ylityksessä on tomua. Nitkahdusvaarakin on aika ilmeinen, jos sisäkaarta joutuu vielä kovin veistelemään työtilan saamiseksi.
Ja periksihän ei anneta. Onhan siinä ehjä mersun merkkikin..
On suojattu säännöllisesti, on asiasta oikein proopuskatkin. Pohja tosi hienossa massassa , ehjä ja massat ihan ehjät ja tuoreen oloiset.
Jarrut takana olivat jumissa, joten takaosa ylös ja tutkimaan. Takasisäkaaren alaosa oli jotenkin kumman näköinen, joten sitä sitten meisselillä runttaamaan, ja Läpi meni , jotta pölähti. Taittaessa koko alareunan pokkaus mureni irti helman takaosaan saakka. Pohjaanlyöntikumikin oli vähän kenossa, ja kun siitä vähän murjoi, koko härdelli jäi käteen palkin alapinnan kera. Ruostesuojattu, juu. Tunnettu brändi suojausalalla. Koteloihin ei ole ikinä tungettu mitään näissä ruostesuojauksissa, joten koteloiden ruoste on todella ollut suojassa. Taitaa olla rahankeruu näiden firmojen ainoa liikeidea.
Kuinka olette korjanneet noita kaarikoteloita tuohon akselin päälle? Onko jostakin saatavana kohtuuhintaan jotakin korjausosia tuolle alueelle, vai onko ainoa tapa tehdä ruukin mustasta 075:sta? Tässä tapauksessa homma on tosi työläs, kun koko pitkittäispalkki akselin ylityksessä on tomua. Nitkahdusvaarakin on aika ilmeinen, jos sisäkaarta joutuu vielä kovin veistelemään työtilan saamiseksi.
Ja periksihän ei anneta. Onhan siinä ehjä mersun merkkikin..
Suorasta pellistä olen omaan autoon rakennellut nuo akselin ylitykset molemmille puolille.Käytin 1mm peltiä koteloiden korjauksessa ja joka paikkaan muuallekkin olen tuota samaa tavaraa käyttänyt, paitsi eturunkopalkin sivustaan jossa käytin 1,5mm peltiä.Tuo mainitsemasi paikka on hyvin tyypillinen ruostepaikka w123 mersussa ei muuta ku rohkeasti akseli vaan irti ja hitsaamaan kyllä siitä hyvä tulee ainakin omasta tuli hyvä.Kunnollinen suojaus vielä perään niin ei tarvi uudestaan hitsata.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
..
Hitsasin yhdestä 123:sta juurikin nuo pohjaanlyöntikumien kohdat, muuten hyvä mutta pohjaalyöntikumien kiinnistysraudat ei käyneet oikein kunnolla paikalleen enää. vanhoista 124:n iskareista pohjaanlyöntikumit 123:n iskareihin ja paikalleen. Toimii loistavasti. Katsastusmieskin hyväksyi tuollaisen viritelmän.
Tuo 123:n pohjaanlyöntikumin kiinnistysosa kerää sisälleen aikalailla hiekkaa ja ruoste muhii sitten kivasti siellä taas..
Tuo 123:n pohjaanlyöntikumin kiinnistysosa kerää sisälleen aikalailla hiekkaa ja ruoste muhii sitten kivasti siellä taas..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Kannattaa samalla tutkia, että onko se ruoste edennyt jo ylemmäksi siellä jousen pohjaanlyöntikumin tienoilla... Ei olisi kovin harvinaista ja aikansa muhittuaan saattaa korikin nitkahtaa takapyörien kohdalta...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Lienee sellainen kumitötterö, mikä tulee sinne iskarin männänvarteen? En ole W124:n alla käynyt...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Minä korjasin omasta nuo akselin ylitykset akseli irrallaan.Helppo irrottaa tuo w123:sen taka akseli muutama pultti,jarrusatulat,kardaani takapäästä niin akseli onkin jo irti.Kotona pihalla tei itselleni tämän operaation ja käytössä ei ollut kuin tavalliset käsityökalut.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan