W124 200e Pitkä strarttaus
W124 200e Pitkä strarttaus
Terve vaan kaikille mersumiehille tännekkin. Päätin nyt vihdoin rekisteröityä tännekkin
On ilmennyt tuollainen ongelma tuossa mun lankussa että saa startata aika pitkään. Etenkin puolilämpimänä. Saa startata pariinkiin kertaan. sitten hetken käy silleen röpeltäen. Ajaessa taas ei ole mitään ongelmia. Aina tässä on ollut hieman pitkä starttaus. mutta nyt mennyt vaikeammaksi. Voisiko polttoainesuodatin vaikuttaa asiaan. Ostettu on mutta ei vaihdettu. Bensapumpun releen vaihdoin eikä auttanut mihinkään. Voiko yj rele olla syynä moiseen.
Tulpatkin vaihdoin juuri. Bosch yksikärkiset
On ilmennyt tuollainen ongelma tuossa mun lankussa että saa startata aika pitkään. Etenkin puolilämpimänä. Saa startata pariinkiin kertaan. sitten hetken käy silleen röpeltäen. Ajaessa taas ei ole mitään ongelmia. Aina tässä on ollut hieman pitkä starttaus. mutta nyt mennyt vaikeammaksi. Voisiko polttoainesuodatin vaikuttaa asiaan. Ostettu on mutta ei vaihdettu. Bensapumpun releen vaihdoin eikä auttanut mihinkään. Voiko yj rele olla syynä moiseen.
Tulpatkin vaihdoin juuri. Bosch yksikärkiset
Tuohon on jokunen vaihtoehto joista olitkin näköjään PA-pumpun releen jo kokeillut, helpoimpana ehkä suuttimet jotka jää lepopaineella tiputtamaan suoraan kanavaan. Ilmenee juurikin puolilämpimällä koneella, eli ei ihan heti sammutuksen jälkeen mutta 10-30min aikaikkunalla useimmiten menee vaivalloiseksi käynnistyminen.
Jos hörähtää melkeen heti kun tarjoat kaasua niin viittaa vahvasti tuohon, eli saa vähän lisaa happea niin pitäs hörähtää ilosesti käymään.
Jos hörähtää melkeen heti kun tarjoat kaasua niin viittaa vahvasti tuohon, eli saa vähän lisaa happea niin pitäs hörähtää ilosesti käymään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Nyt sitten kaverin kanssa vaihdeltiin se bensansuodatin. Oli ihan musta. ja pientä metallisilppuakin näkyi. Ainakin nyt parilla käynnistyskerralla lähti ihan hyvin käyntiin. Tai juurikin se 3-4 sek strartti mikä on aina ollut kun auto on perheessä ollut.
Ilmottelen kun on ajeltu pari päivää. Kaveri ainakin sanoi että lähti paremmin kun aikasemmin. Tosiaan on sillä lainassa kun sillä väyryseen pitää jousikuppi vaihtaa.
Yj releenkin ehdin jo hommata kaverin purkuautosta. mutta saa nähdä kannattaako siihen edes puuttua.
Ilmottelen kun on ajeltu pari päivää. Kaveri ainakin sanoi että lähti paremmin kun aikasemmin. Tosiaan on sillä lainassa kun sillä väyryseen pitää jousikuppi vaihtaa.
Yj releenkin ehdin jo hommata kaverin purkuautosta. mutta saa nähdä kannattaako siihen edes puuttua.
Noniin ei se sitten tainnutkaan olla siinä. tosiaan tovin kun seisoo niin huonosti lähtee käymään. Oiskohan se vika sittenkin suuttimissa... Paljonkos moinen urakka tulee maksamaan.
Jakoketjukin on varmasti venynyt kun kilsoja melkein 500tkm. Ja se yj rele mikä mulla on on erilainen. tuossa kaverilta otetussa on yksi sulake. Paikallaan olevassa kaksi
Jakoketjukin on varmasti venynyt kun kilsoja melkein 500tkm. Ja se yj rele mikä mulla on on erilainen. tuossa kaverilta otetussa on yksi sulake. Paikallaan olevassa kaksi
Eipä kai juur muuta. Tosin jos vimpan päälle tekee, niin purkaa koneen naaman auki ja vaihtaa laahaimetkin. Mutta ei taida olla välttämätöntä. Eli ketjulla ja kiristimellä pärjää hyvin.juhaeino kirjoitti:Mitä kaikkea jakopää remppaan kannattaa ostaa. Ketju, kiristin. Tarvitaanko muuta?
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Kirjoitellaans tännekkin kun en tykkää siitä että kysymyksiä esitetään eikä vikaa paljasteta. Suodattimen vaihto tosiaan hieman auttoi. Ilmansuodatin on vaihdettu ja kotelo ja "ilmaläppä" tai mikä onkaa on puhistettu jollai carburettor cleanerilla. En ole vielä suuttimiin jaksanut perehtyä. Auto on nyt lähiviikkoina menossa jakopääremppaan niin katsotaan miten se vaikuttaa vai vaikuttaako tähän mitenkään.
Laitoin myös kerran sekaan samoihin aikoihin suodattimen vaihon kanssa vajaaseen tankkiin STP polttoainejärjestelmänpuhdistusainetta.
Noin 5tkm olen nyt ajellut ja tätä takkuilua on satunnaisesti etenkin kuumalla ja kuivalla säällä. viileemmällä ja kosteemmalla toimii paremmin. Tossa pariviikkoa sitte käytii hesassa ja auto oli vajaan tunnin kuumassa verkkokauppa.com parkkihallissa niin sieltä lähtiessä tarvitsi pari pitkää starttia.
Tää oli nyt vaan tämmönen tilanteen päivitys jos jotain kiinnostaa. Jatkoa jakopäärempan jälkeen
Laitoin myös kerran sekaan samoihin aikoihin suodattimen vaihon kanssa vajaaseen tankkiin STP polttoainejärjestelmänpuhdistusainetta.
Noin 5tkm olen nyt ajellut ja tätä takkuilua on satunnaisesti etenkin kuumalla ja kuivalla säällä. viileemmällä ja kosteemmalla toimii paremmin. Tossa pariviikkoa sitte käytii hesassa ja auto oli vajaan tunnin kuumassa verkkokauppa.com parkkihallissa niin sieltä lähtiessä tarvitsi pari pitkää starttia.
Tää oli nyt vaan tämmönen tilanteen päivitys jos jotain kiinnostaa. Jatkoa jakopäärempan jälkeen
Ei mennyt jakopääremppa hukkaan. kone käy nätimmin kun ennen ja nokka akselin ratas oli melko kulunut ja vanha ketju pitempi kun uusi. ärsyttävä ronklotus kiihyttäessä hävisi. kylmiltää lähtee nyt nopeemmin käyntiin.
Mutta epäilykseni on että ruiskusuuttimet kusee kun nyt lämpimänä käynnistellessä lähtee siis kaasulla avittamal käyntii helpommi. vai yritänkö vaan korjata ominaisuutta niinkun sanotaan
Mutta epäilykseni on että ruiskusuuttimet kusee kun nyt lämpimänä käynnistellessä lähtee siis kaasulla avittamal käyntii helpommi. vai yritänkö vaan korjata ominaisuutta niinkun sanotaan
YJ rele vaihdettu ja nyt ryypyttää paljon paremmin ja ajallaan. Aina startatessa pomppaa sinne kahtee tonnii. Ja tyhjäkäynti laski Noin 1200 kierroksesta 900 kierrokseen.
Onko tälläinen starttauksen pituus normaali vai pitääkö lähtä vielä nopeemmi avainta hipasemalla. Lämpimällä kyllä välillä hieman pitempi.
https://www.youtube.com/watch?v=58ZpYktzPnc
Taidan kyllä vaihtaa vielä virranjakajan kannen ja pyörijän ja tulpanjohdot. Johdot ainakin ovat hieman kovia jo.
Onko tälläinen starttauksen pituus normaali vai pitääkö lähtä vielä nopeemmi avainta hipasemalla. Lämpimällä kyllä välillä hieman pitempi.
https://www.youtube.com/watch?v=58ZpYktzPnc
Taidan kyllä vaihtaa vielä virranjakajan kannen ja pyörijän ja tulpanjohdot. Johdot ainakin ovat hieman kovia jo.