W211 harkinassa
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
W211 harkinassa
Terve kaikille!
Piti varta vasten liittyä foorumille jotta saisin tietoa ja käsityksen tästä merkistä ja mallista.
Itselläni on tätä nykyä vm.2005 Skoda Octavia Combi 1,9tdi dsg. Viime huollossa kävi ilmi että laatikossa on orastavaa remontin tuntua ilmassa. Tämä nyt huolettaa kun lompakko ei enää kestäisi sitä, edellinen remppa tuli tehtyä 250tkm sitten. Nythän autossa siis kilso jo 351tkm.
Koska lompakossa on jo aika hyvä reikä niin ei pysty katselemaan vähän ajettuja vaan joutuu turvautumaan hieman enemmän ajettuihin. Tietysti jos auto vaihtuu niin uutta 350tkm ajettua skodaa en hanki vaan hieman pienemmillä kilsoilla. Tässä kohtaa astuu myös mersu kehiin! Itsellä on jotenkin edelleen käsitys että ei nuo yli 300tkm lukemat vielä mersussa tunnu. Olenko aivan väärässä? Entä onko tuollainen enemmän ajettu mersu ehkä jopa järkevä hankinta kestävyydeltään? Tierysti mitä enemmän kilsoja takana on tuurilla suurempi rooli jutussa. Olen ajatlllut mersusta jotain vm.2003- ja 200-270cdi versiota.
Elikkäs minkäslaisia nämä ovat? Hyviä ajaa kyllä. Itselläni tulee noin 35-40tkm vuodessa maantietä kun ajelee päivittäin Loviisa-Hki väliä. Entäs nämä viat? Mitä nyt lukenut niin tuo SDC-jarrujärjestelmä arveluttaa, samaten tuo syylari vuoto. Mitenkäs tuo vaihdelaatikko, kuinkas se kestää? Skodan DSG:tä pitää huoltaa 60tkm välein 250€ kustannuksin ja en jaksaisi välttämättä sitä enää, mutta näitä mersuja ei oikein manuaalina löydy.. Kuinkas vikaherkkiä nuo ilmajouset sitten ovat; varmaankin kalliita korjata? Jostain kuulin että näissä ei nuo etupään nivelet kestä kuin 60tkm. Pitääköhän tuo paikkaansa? Tietysti missä ja miten ajaa vaikuttaa paljon.
Minkäslainen on näiden kulutus? Ovatko pieniruokaisia (ehkä suhteessa kokoonsa)? Skoda kulkee nyt 6,4l/100km. Mitenkä muuten näiden huoltokustannukset? Pytyykö itse tekemään asioita kuten jarrupalojen vaihtoa ja muuta tuollaista? Niin ja se automaatin kesto/huolto kustannukset.
Huhhuh, olihan paljon kysymyksiä lapsen innolla! Kovasti tuo mersu kiinnostaisi kun joutuu katselemaan vanhempaa yksilöä, mutta nyt jään kuuntelemaan asiantuntijoiden kommentteja ja neuvoja.
Voin jopa olla valmis keskustelemaan aiheesta ihan kahvikupposenkin ääressä..
P.S
Tässä pari esimerkkiä mitä tullut kuolattua.
http://www.autokaupat.net/uusi/vaihtoau ... ew=2626633
http://www.auto1.fi/mercedes-benz/e/120220
Kiitos jo etukäteen neuvoista ja tiedoista!
Piti varta vasten liittyä foorumille jotta saisin tietoa ja käsityksen tästä merkistä ja mallista.
Itselläni on tätä nykyä vm.2005 Skoda Octavia Combi 1,9tdi dsg. Viime huollossa kävi ilmi että laatikossa on orastavaa remontin tuntua ilmassa. Tämä nyt huolettaa kun lompakko ei enää kestäisi sitä, edellinen remppa tuli tehtyä 250tkm sitten. Nythän autossa siis kilso jo 351tkm.
Koska lompakossa on jo aika hyvä reikä niin ei pysty katselemaan vähän ajettuja vaan joutuu turvautumaan hieman enemmän ajettuihin. Tietysti jos auto vaihtuu niin uutta 350tkm ajettua skodaa en hanki vaan hieman pienemmillä kilsoilla. Tässä kohtaa astuu myös mersu kehiin! Itsellä on jotenkin edelleen käsitys että ei nuo yli 300tkm lukemat vielä mersussa tunnu. Olenko aivan väärässä? Entä onko tuollainen enemmän ajettu mersu ehkä jopa järkevä hankinta kestävyydeltään? Tierysti mitä enemmän kilsoja takana on tuurilla suurempi rooli jutussa. Olen ajatlllut mersusta jotain vm.2003- ja 200-270cdi versiota.
Elikkäs minkäslaisia nämä ovat? Hyviä ajaa kyllä. Itselläni tulee noin 35-40tkm vuodessa maantietä kun ajelee päivittäin Loviisa-Hki väliä. Entäs nämä viat? Mitä nyt lukenut niin tuo SDC-jarrujärjestelmä arveluttaa, samaten tuo syylari vuoto. Mitenkäs tuo vaihdelaatikko, kuinkas se kestää? Skodan DSG:tä pitää huoltaa 60tkm välein 250€ kustannuksin ja en jaksaisi välttämättä sitä enää, mutta näitä mersuja ei oikein manuaalina löydy.. Kuinkas vikaherkkiä nuo ilmajouset sitten ovat; varmaankin kalliita korjata? Jostain kuulin että näissä ei nuo etupään nivelet kestä kuin 60tkm. Pitääköhän tuo paikkaansa? Tietysti missä ja miten ajaa vaikuttaa paljon.
Minkäslainen on näiden kulutus? Ovatko pieniruokaisia (ehkä suhteessa kokoonsa)? Skoda kulkee nyt 6,4l/100km. Mitenkä muuten näiden huoltokustannukset? Pytyykö itse tekemään asioita kuten jarrupalojen vaihtoa ja muuta tuollaista? Niin ja se automaatin kesto/huolto kustannukset.
Huhhuh, olihan paljon kysymyksiä lapsen innolla! Kovasti tuo mersu kiinnostaisi kun joutuu katselemaan vanhempaa yksilöä, mutta nyt jään kuuntelemaan asiantuntijoiden kommentteja ja neuvoja.
Voin jopa olla valmis keskustelemaan aiheesta ihan kahvikupposenkin ääressä..
P.S
Tässä pari esimerkkiä mitä tullut kuolattua.
http://www.autokaupat.net/uusi/vaihtoau ... ew=2626633
http://www.auto1.fi/mercedes-benz/e/120220
Kiitos jo etukäteen neuvoista ja tiedoista!
Ilmapussit menee jossakin 300.000 km kohdalla. Ensi oire on se kun talvella perä laskee pakkasella. Pussit maksaa noin 300€ /kpl
Airmaticissa on pussit myös edessä ja ne on kalliimmat
Manuaaleja löytyy Saksasta, mutta vain 10% kaikista, ehkä allekin, joten väri yms toiveet saa unohtaa. Vanhoissa, yli 300tkm mersun ja bemarin automaattiaskeissa on yleensä kaikilla jonkinlaista vikaa. Öljynvaihto 60.000 km välein maksaa noin 300€. Jos tietää että se on tehty koko auton historian ajan niin ei ole huolta automaatistakaan.
Em syistä minulla on juuri manuaali E280. Hain itse kun en luota oikein noihin ulkopuolisiin toimijoihin. Ei ne muut sen kummemmin löydä manuaaleja kuin minäkään.
Etupään (ja takapään) nivelien kesto riippuu ajotyylistä ja tien kunnosta. Hyvälaatuiset kestää ainakin 80.000 (omaa kokemusta, muusta en tiedä). Jos ajaa soramonttuteitä ja kanttaa joka käännöksessä raskaalla autolla niin hajoaahan ne.
Osta facelift, vähintään 5/2006 ns piikkikeulainen niin ei tarvitse SBC boksista huolehtia.
Suuttimen pohjatiivisteitä pitää vaihdella silloin tällöin. Jos piezo kone niin vähän kalliimpia suuttimia alkaa mennä/kulua tuossa 300.000km kohdalla.
Nahkapenkkejä jäin itse kaipaamaan. Nuo kankaiset on aina paskaiset..
Jos itse remppaat niin hanki heti Star. Jos muualla niin etsi sellainen korjaamo jossa on Star, muilla vehkeillä varustetuissa korjaamoissa joudut maksamaan turhaan ihmettelystä ja turhasta boksien vaihtelusta.
Edit: Kulutus on isolla autolla mulla luokkaa 7,5l sekalaisella ajolla. Pienemmällä moottorilla pääsee vähemmällä, mutta en vaihtaisi. En millään.
Kaikki rempat tosiaan voi tehdä itse. (Paitsi jos hehku katkeaa V6:sta ) Staareja löytyy etelässä hyvin ja nivelen vaihdossa tarvittavia erikoistyökaluja saa ebaystä ja joltakin varmaan myös lainaan.
Airmaticissa on pussit myös edessä ja ne on kalliimmat
Manuaaleja löytyy Saksasta, mutta vain 10% kaikista, ehkä allekin, joten väri yms toiveet saa unohtaa. Vanhoissa, yli 300tkm mersun ja bemarin automaattiaskeissa on yleensä kaikilla jonkinlaista vikaa. Öljynvaihto 60.000 km välein maksaa noin 300€. Jos tietää että se on tehty koko auton historian ajan niin ei ole huolta automaatistakaan.
Em syistä minulla on juuri manuaali E280. Hain itse kun en luota oikein noihin ulkopuolisiin toimijoihin. Ei ne muut sen kummemmin löydä manuaaleja kuin minäkään.
Etupään (ja takapään) nivelien kesto riippuu ajotyylistä ja tien kunnosta. Hyvälaatuiset kestää ainakin 80.000 (omaa kokemusta, muusta en tiedä). Jos ajaa soramonttuteitä ja kanttaa joka käännöksessä raskaalla autolla niin hajoaahan ne.
Osta facelift, vähintään 5/2006 ns piikkikeulainen niin ei tarvitse SBC boksista huolehtia.
Suuttimen pohjatiivisteitä pitää vaihdella silloin tällöin. Jos piezo kone niin vähän kalliimpia suuttimia alkaa mennä/kulua tuossa 300.000km kohdalla.
Nahkapenkkejä jäin itse kaipaamaan. Nuo kankaiset on aina paskaiset..
Jos itse remppaat niin hanki heti Star. Jos muualla niin etsi sellainen korjaamo jossa on Star, muilla vehkeillä varustetuissa korjaamoissa joudut maksamaan turhaan ihmettelystä ja turhasta boksien vaihtelusta.
Edit: Kulutus on isolla autolla mulla luokkaa 7,5l sekalaisella ajolla. Pienemmällä moottorilla pääsee vähemmällä, mutta en vaihtaisi. En millään.
Kaikki rempat tosiaan voi tehdä itse. (Paitsi jos hehku katkeaa V6:sta ) Staareja löytyy etelässä hyvin ja nivelen vaihdossa tarvittavia erikoistyökaluja saa ebaystä ja joltakin varmaan myös lainaan.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
Ok, kiitos tiedosta. Eli autoilla joita kattelin kun on kilsoja se 350-500tkm noita ongelmia jo sitten taitaakin ja rahaa palaa. Vaikka onhan noilla muillakin paljon ajetuilla. Noita ilmapusseja koitan kyllä välttää. Itse tarkoitus olisi tehdä mahd. paljon remppoja eli se star olisi hyvä, mutta ilmeisen arvokas!?
Reipas 3 vuotta ja +100tkm. ajeltu -03 320cdi farkulla kilometrikulu n.51snt/km. Tuolla viewtopic.php?t=35519&start=210 lisätietoa tehdyistä remonteista.
Edit: Ilmapusseista pääsee kohtuukululla eroon, rautajouset sopii lähes heittämällä tilalle.
Omassa metrejä nyt 432tkm. eikä remontin tarvis ainakaan vielä ole mielestäni ollut kohtuuton.
Edit: Ilmapusseista pääsee kohtuukululla eroon, rautajouset sopii lähes heittämällä tilalle.
Omassa metrejä nyt 432tkm. eikä remontin tarvis ainakaan vielä ole mielestäni ollut kohtuuton.
Aliexpressistä hommasin omani. ja sillä kertaa minulla oli tuuria. Sain toimivan pelin. Tosin C4 WLAN:lla olis ollut tätä päivääSuperhessu80 kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta. Eli autoilla joita kattelin kun on kilsoja se 350-500tkm noita ongelmia jo sitten taitaakin ja rahaa palaa. Vaikka onhan noilla muillakin paljon ajetuilla. Noita ilmapusseja koitan kyllä välttää. Itse tarkoitus olisi tehdä mahd. paljon remppoja eli se star olisi hyvä, mutta ilmeisen arvokas!?
http://www.aliexpress.com/item/Promotio ... 25853.html
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Minun kuluja sen verran mitä muistan 80.000 km matkalta
Hehkutulpan poraus, hehkut ja läppämoottori 1200€
alapallonivel 25€
Suutin 140€ (käytetty saksasta)
Renkaat, kesä Nexen 350€
Renkaat, talvi nokia mx5-sarjaa 720€
Webasto 1200€
Takalasin pyyhin moottori 130€
Kytkimen nesteputki 60€
Suodattimen ja moottoriöljyn vahdan 10.000km välein 8 vaihtoa a 60€ = 480€
Jarrupalat eteen about 50€
moniurahihna kiristimineen 170€
Polttoaineen paluuletku (omaa oppirahaa) 175€
Yläpallonivelet yht 30€
Parkkitutkan antureita 6kpl yht about 100 €
yht 4830€ Eli noista rempoista tulee kuluja 6c/km normaaleiden dieselverojen ja vakuutusten päälle...niin ja ylinopeussakot niitä 84€
Hehkutulpan poraus, hehkut ja läppämoottori 1200€
alapallonivel 25€
Suutin 140€ (käytetty saksasta)
Renkaat, kesä Nexen 350€
Renkaat, talvi nokia mx5-sarjaa 720€
Webasto 1200€
Takalasin pyyhin moottori 130€
Kytkimen nesteputki 60€
Suodattimen ja moottoriöljyn vahdan 10.000km välein 8 vaihtoa a 60€ = 480€
Jarrupalat eteen about 50€
moniurahihna kiristimineen 170€
Polttoaineen paluuletku (omaa oppirahaa) 175€
Yläpallonivelet yht 30€
Parkkitutkan antureita 6kpl yht about 100 €
yht 4830€ Eli noista rempoista tulee kuluja 6c/km normaaleiden dieselverojen ja vakuutusten päälle...niin ja ylinopeussakot niitä 84€
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Moro,
Se on selvä, että kulut kasvaa Skodaan verrattuna, kulutus, vakuutukset, verot, korjaukset, renkaat ym...... varaosat ei sinällään ole kalliimpia, mut merkkihuolto on.
Tietenkin kyyti on Skodaa sivistyneempää.....mut jos mersulla haluaa ajaa,niin minkäs teet
Se on selvä, että kulut kasvaa Skodaan verrattuna, kulutus, vakuutukset, verot, korjaukset, renkaat ym...... varaosat ei sinällään ole kalliimpia, mut merkkihuolto on.
Tietenkin kyyti on Skodaa sivistyneempää.....mut jos mersulla haluaa ajaa,niin minkäs teet
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
Näinhän se kyllä on. Kyllä on käynyt selväksi että ei ainakaan halvemmaksi tule jos autoa vaihtaa mihin tahansa, kun kilsoja vaihdokilla jo kuitenkin olisi. Tässä vaan yrittää keksiä että jos vaihtaa niin mikä auto ehkä olisi kestävin ja luotettavin loppukilsoilla kun niitä tulee vuodessa se 35-40tkm. Sillä tässä mersuista kyselenkin että onkohan ne sen luotettavampia noilla isoilla kilsoilla kuin joku muu esim skoda. Tuurikin tässä näyttelee jo hyvää roolia..Se on selvä, että kulut kasvaa Skodaan verrattuna, kulutus, vakuutukset, verot, korjaukset, renkaat ym...... varaosat ei sinällään ole kalliimpia, mut merkkihuolto on.
Tietenkin kyyti on Skodaa sivistyneempää.....mut jos mersulla haluaa ajaa,niin minkäs teet
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
Automaattiaskillinen vehje kaipaa aina huoltoa ollakseen luotettava. Perinteinen mehulinko tarvitsee aivan välttämättä ne öljynvaihtonsa, vaikka nykyisin myydään jo umpinaisiakin askeja. DSG ei varmasti ole huoltovapaa sekään kuin korkeintaan sen 100 000 mailin matkalla. Sehän ei tässä tapauksessa riitä.
Alussa mainitsemasi rempnttiväli dsg laatikolle (250 000 km) ei valmistajan mielestä välttämättä ole mitenkään kohtuuton. Auto on todennäköisesti tehty lyhyempää käyttöikää silmälläpitäen.
Alussa mainitsemasi rempnttiväli dsg laatikolle (250 000 km) ei valmistajan mielestä välttämättä ole mitenkään kohtuuton. Auto on todennäköisesti tehty lyhyempää käyttöikää silmälläpitäen.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
Näinhän se on että tuo tomaatti tarvitsee sen öljynvaihdon pysyäkseen kunnossa. Sillä ehkä tuo omakin on pysynyt kasassa tuo 250tkm. Nyt kun autossa on maileja takan tuo 351tkm niin ei välttämättä enää viitsisi sijoittaa tuhansia laatikkorempaan. Onhan tuo jo kunnioitettava kilometrimäärä pelkillä öljynvaihdoilla, mutta jos tomaatillla varustetun auton ottaa pitää niitä öljyjä myös siihen vaihtaa. Se on kun ei näissä auton vaihoissa oikein tuo järki ja tunteet kohtaa..!
Mersun automaatit ovat kestäviä.
Toyotalta löytyy 90-luvulta alusta vapari 2,0 diesel joka on kestävä moottori, ehkä sama vielä turbollakin kunhan kansi sattuu kestämään, D4D ei enää mitään takeita milloin kajahtaa vaikkei ole ajettu kuin 200-300 tuhatta. Tietysti jos kannesta on kuitit se helpottaa hieman, toivoa vaan ettei suuttimet vuoda ja tuki öljypohjan sihtiä.
Toyotalta löytyy 90-luvulta alusta vapari 2,0 diesel joka on kestävä moottori, ehkä sama vielä turbollakin kunhan kansi sattuu kestämään, D4D ei enää mitään takeita milloin kajahtaa vaikkei ole ajettu kuin 200-300 tuhatta. Tietysti jos kannesta on kuitit se helpottaa hieman, toivoa vaan ettei suuttimet vuoda ja tuki öljypohjan sihtiä.
wiimax.fi
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
Eikös tuo mersun laatikko ole semmoinen perinteinen eikä suorakytkentä niin kuin dsg? Jostain luin että tuo laatikon öljynvaihto kannattaa aina tehdä huuhtelu menetelmällä?
Pitää varmaankin tuommoinen 2006 tai uudempi käydä jokatapauksessa tyyppäämässä. Näytti vielä että tuusulassa olisi yksi tarjolla jonka voisi käydä testaamassa..
Olikos noissa suuttimissa siis se että kannattaa tiivisteet vaihtaa säännöllisesti jonkun kilometrin jälkeen?
Pitää varmaankin tuommoinen 2006 tai uudempi käydä jokatapauksessa tyyppäämässä. Näytti vielä että tuusulassa olisi yksi tarjolla jonka voisi käydä testaamassa..
Olikos noissa suuttimissa siis se että kannattaa tiivisteet vaihtaa säännöllisesti jonkun kilometrin jälkeen?
60 tonnin välein kun vaihtaa laatikoon öljy niin avot. Ikävä kyllä udemmissa mersuissa täytyy jakoketjujakin vaihdella, ennen ne kesti mutta koneesta riippuen (mm.OM642, OM651) tarttee olla tarkempana. Noista koneista on kauhuthreadit foorumilla, pitää sitten muistaa että ihan samaa löytyy kaikilta auton/moottorinvalmistajilta....
Ei niitä suuttimen tiivisteitä etukäteen vaihdella tartte, pitää silmällä että vaihtaa heti kun alkaa vuotamaan IMO. No jos tykkää superennakoivasta huolosta niin sitten vaihtaa vaikka kerran vuodessa, homma täytyy kuitenkin tehdä huolellisesti joka kerta. (Offtopic, oli joskus juttua erään suomalaisen laivanmoottorinvalmistajan kanssa, valtaosa moottorin vioista johtuu edellisessä huollossa tehdyistä toimenpiteistä, virheistä huolimattomuudesta tai huonosta tuurista)
Tuolta voi katella ihmisten autonpitokustannuksia:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 1#p1058551
Ei niitä suuttimen tiivisteitä etukäteen vaihdella tartte, pitää silmällä että vaihtaa heti kun alkaa vuotamaan IMO. No jos tykkää superennakoivasta huolosta niin sitten vaihtaa vaikka kerran vuodessa, homma täytyy kuitenkin tehdä huolellisesti joka kerta. (Offtopic, oli joskus juttua erään suomalaisen laivanmoottorinvalmistajan kanssa, valtaosa moottorin vioista johtuu edellisessä huollossa tehdyistä toimenpiteistä, virheistä huolimattomuudesta tai huonosta tuurista)
Tuolta voi katella ihmisten autonpitokustannuksia:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 1#p1058551
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
OM642 on kuusmukinen haaramoottori. Sen kanssa elää kyllä. Jakoketjun ja läppämoottorin vaihtoon voi henkisesti varustautua. Suuttimien ja hehkujen kanssa voi upota enemmän euroja kuin suorissa kutosissa ja nelosissa.Superhessu80 kirjoitti:Mitäs nää moottorit sit on?ne kesti mutta koneesta riippuen (mm.OM642, OM651) tarttee olla tarkempana.
OM651 on W212:een tullut Delphin piezo-suuttimilla ollut nelosmoottori. Turhia kauhutarinoita enään tänä päivänä. En usko että yhteenkään ne olis vaihtamatta ja jos 211-koria haet niin ei tätä engineä siinä ollutkaan.
Automaattilaatikot kestää yleensä tosi hyvin. Jos vaihtaa öljyt vaikka 120tkm välein tai sitten ilman huuhtelua sen mitä tulee ulos 60tkm välein niin kestää varmaan ikuisuuden. Sitten kun aletaan kutitteleen moottoria niin tilanne voi muuttua
Viimeksi muokannut XUX63, 22.6.2015 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_M ... nz_enginesSuperhessu80 kirjoitti:Mitäs nää moottorit sit on?ne kesti mutta koneesta riippuen (mm.OM642, OM651) tarttee olla tarkempana.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_M ... nz_enginesSuperhessu80 kirjoitti:Mitäs nää moottorit sit on?ne kesti mutta koneesta riippuen (mm.OM642, OM651) tarttee olla tarkempana.
Edit:Eli suomeks uusimmat 4-sylinterinen ja V6 dieselit
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
Joo mut niinkuin XUX edellä sanoi OM651 ei sua koske, ja tuo kurahaara on helppo tarkistaa.
Kaikilla nykymerkeillä on säästölinjoista johtuvat heikot lenkit eri moottoreissa, ei näitä enää suunnitellakaan kestämään (edes) puolta miljoonaa.
Kulutuksista; mersu on hauska auto kun se kuluttaa matkassa melkein saman joka moottorilla pl. extremet kasit. No joo puolesta litraan per muki kulutus muuttuu, ja esson baarissa ajellaan citikan perässä hajuilla mutta muuten...
Kaikilla nykymerkeillä on säästölinjoista johtuvat heikot lenkit eri moottoreissa, ei näitä enää suunnitellakaan kestämään (edes) puolta miljoonaa.
Kulutuksista; mersu on hauska auto kun se kuluttaa matkassa melkein saman joka moottorilla pl. extremet kasit. No joo puolesta litraan per muki kulutus muuttuu, ja esson baarissa ajellaan citikan perässä hajuilla mutta muuten...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
OM642:lla eli E320 CDI V6 Turbodieselillä ajeltu nyt muutama vuosi.
Raskas asuntovaunu perässä kuluttaa reippaassa ajossa (rajoitus +10 km/h) 12,3 l/100 km.
Autotraileri perässä enemmän, koska aerodynamiikka ei samaa tasoa kuin asuntovaunussa.
Kulutus "tyhjänä" (aina kuitenkin semmoset parisataa kiloa kamaa takaluukussa) on vaihdellut 5,7 - 16,4 l/100 km.
Vähempi mennyt pohjoisessa, se enempi Helsingissä talvella valoissa seistessä.
En tiedä millaisissa olosuhteissa ja kuormituksissa itse aiot autoa käyttää, mutta jospa tästä saisi vähän osviittaa.
Raskas asuntovaunu perässä kuluttaa reippaassa ajossa (rajoitus +10 km/h) 12,3 l/100 km.
Autotraileri perässä enemmän, koska aerodynamiikka ei samaa tasoa kuin asuntovaunussa.
Kulutus "tyhjänä" (aina kuitenkin semmoset parisataa kiloa kamaa takaluukussa) on vaihdellut 5,7 - 16,4 l/100 km.
Vähempi mennyt pohjoisessa, se enempi Helsingissä talvella valoissa seistessä.
En tiedä millaisissa olosuhteissa ja kuormituksissa itse aiot autoa käyttää, mutta jospa tästä saisi vähän osviittaa.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Veikkaisin että tollasessa motariajossa menee kahdeksan paikkeille.Superhessu80 kirjoitti:Oma käyttöhän nyt pääasiassa on yksin liikkua Loviisa-Hki väliä töihin ja takaisin tyhjällä autolla. Eli siis mukavaa matka-ajoa! Nykyinen SKoda vie keskikulutuksella 6,4l eli näyttäis kulutus olevan aika samoissa.
Siis OM642 -koneella.
Skoda menee pienemmällä ja vanhempi mersun rivikutonen nipistää kasista pois litran.
Suuttimen vuodon kuulee v6:ssa ainakin kun laittaa kylmänä käyntiin ja aukaisee oven. Sitten tulee sen verran ääntä kabiiniin että sen nakutuksen huomaa kyllä. Siinä vaiheessa pikeä ei ole suuttimen juuressa vielä paljoa ja suutin lähtee myöskin vielä käsin irti lämpimästä moottorista.
Koneen muovin alla, suutinputkien ympärillä ja ilmansuodattimen takana on äänieristettä joka piilottaa vuodon aika tehokkaasti pitkäksi aikaa, ellei asiaa huomioi ajoissa äänen tai hajun perusteella
Korjaus ei ole kallis. uusi pultti ja messinkinen tiivisteprikka maksaa alle 10€. Bilteman työkalu suuttimen pohjan tasoittamiseen oli jotain 65€ luokkaa.
Manuaalissa täytyy muistaa että siellä on ns. kaksoismassa vauhtipyörä. Se ei kestä kovia äkkinäisiä nykäisyjä ja repivää vaihdelaatikon käyttöä.
Siksi en lähde kokeilemaan manuaali V6:ssa ottaa valoista lähtö kisaa kenenkään volkkarinomistajan tai 200 CDI:n kanssa. Mieluummin haistelen öljyn käryisiä volkkareita takaapäin. Tänäkin aamuna yksi uudenkarhea Passatti haisi niin pahasti öljylle että aattelin että pitäis hommata mersuun parempi sisäilmansuodatin. Onneksi se passatti lähti niinkuin hauki rannasta ja sitten se inhottava hajukin katosi.
Koneen muovin alla, suutinputkien ympärillä ja ilmansuodattimen takana on äänieristettä joka piilottaa vuodon aika tehokkaasti pitkäksi aikaa, ellei asiaa huomioi ajoissa äänen tai hajun perusteella
Korjaus ei ole kallis. uusi pultti ja messinkinen tiivisteprikka maksaa alle 10€. Bilteman työkalu suuttimen pohjan tasoittamiseen oli jotain 65€ luokkaa.
Manuaalissa täytyy muistaa että siellä on ns. kaksoismassa vauhtipyörä. Se ei kestä kovia äkkinäisiä nykäisyjä ja repivää vaihdelaatikon käyttöä.
Siksi en lähde kokeilemaan manuaali V6:ssa ottaa valoista lähtö kisaa kenenkään volkkarinomistajan tai 200 CDI:n kanssa. Mieluummin haistelen öljyn käryisiä volkkareita takaapäin. Tänäkin aamuna yksi uudenkarhea Passatti haisi niin pahasti öljylle että aattelin että pitäis hommata mersuun parempi sisäilmansuodatin. Onneksi se passatti lähti niinkuin hauki rannasta ja sitten se inhottava hajukin katosi.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Itse suosittelen katselemaan myös c-sarjaa. Ei ole sbc eikä ilmajousimurheita. Tokihan c ei ole niin tilava ja mukava kuin 203. Itselläni tällä hetkellä n.520tkm mittarissa, muutama öljytiiviste pitänyt vaihtaa 30tkm matkalla. Turbon vaihdoin myös kun johdinsiivikko jumitteli.
Isännällä facelift 211. Takana 100tkm kokolailla huoletonta ajoa, 220cdi manuaali. Hyvin riittää 170hepoa ja 400 newtonia liikuttamaan isoa koppaa. Maantiellä oulu-Helsinki välin ajoin näytön mukaan kuuden litra kulutuksella keskinopeudella 104km/h eli reippaasti. Oisko todellinen n.6.5l/100km, kyydissä neljä henkilöä.
Isännällä facelift 211. Takana 100tkm kokolailla huoletonta ajoa, 220cdi manuaali. Hyvin riittää 170hepoa ja 400 newtonia liikuttamaan isoa koppaa. Maantiellä oulu-Helsinki välin ajoin näytön mukaan kuuden litra kulutuksella keskinopeudella 104km/h eli reippaasti. Oisko todellinen n.6.5l/100km, kyydissä neljä henkilöä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.6.2015 21:22
- Paikkakunta: Loviisa
Tuo kulutus on samaa luokkaa kuin omassa Skodassa. Minkäs kokoinen tuo C-sarjalainenon jos vertaa muihin autoihin? Onko se lahempänä Octaviaa vai meneekö jo esim Skoda Fabian tai Volvo V50 puolelle?
Aattelin josko huomenna menis kiusaamaan itseäni ja katsomaan yhtä E-sarjalaista Kamuxille. Vuosimalli on -04 eli SDC löytyy, mutta oliko niinettä jos seon korjattu/vaihdettu jossain kohtaa niin olisi huolettomampi?
Tuona tuo kyseinen jota ajattelin mielenkiinnosta katsoa, mitään en lupaa!
http://www.kamux.fi/etusivu2/MERCEDES-B ... i-business
Edit: Niin sehän vielä että onkos noihin vaikea asentaa itse veokoukku ja minkä hintaisia ne ovat?
Aattelin josko huomenna menis kiusaamaan itseäni ja katsomaan yhtä E-sarjalaista Kamuxille. Vuosimalli on -04 eli SDC löytyy, mutta oliko niinettä jos seon korjattu/vaihdettu jossain kohtaa niin olisi huolettomampi?
Tuona tuo kyseinen jota ajattelin mielenkiinnosta katsoa, mitään en lupaa!
http://www.kamux.fi/etusivu2/MERCEDES-B ... i-business
Edit: Niin sehän vielä että onkos noihin vaikea asentaa itse veokoukku ja minkä hintaisia ne ovat?