Sysytyshäiriö sylinterissä 1
Sysytyshäiriö sylinterissä 1
Ei se ei ole jakopään ketju, -ratas tai MAF. Ei myöskään asentotunnistin. Asento on ihan ok. Se tapahtuu 180K moottorille jyrkässä moottoritien liittymässä kiihdytettäessä. Se tapahtui 2,5 vuotta sitten ja nyt taas kuukausi sitten. Joko taas, kysyy Mersumies ja hiki nousee otsaan. Nyt se takaboksin älylaatikko sekosi... Mistä tässä on kysymys? Tiedän, mutta tietävätkö palstan asiantuntijat?
Kuinka tarkka se auton itse tekemä mittaus on? Senhän saa sieltä kun pistät avaimen 1-asentoon ja painat reset-nappulaa 3 kertaa kun näytössä on perusnäkymä (km-näkymä jne). Ensin näkyy akun jännite mutta kun menet nuolella ylöspäin niin tulee muitakin tietoja, mm. öljyn määrä kun pistät virta-avaimen 2-asentoon.
Kumpa tietäisin kuinka tarkka. Siksi tarvitsisinkin mittatikun. Voisin tarkistaa antaako tietokone oikean tiedon.Rautapiha kirjoitti:Kuinka tarkka se auton itse tekemä mittaus on? Senhän saa sieltä kun pistät avaimen 1-asentoon ja painat reset-nappulaa 3 kertaa kun näytössä on perusnäkymä (km-näkymä jne). Ensin näkyy akun jännite mutta kun menet nuolella ylöspäin niin tulee muitakin tietoja, mm. öljyn määrä kun pistät virta-avaimen 2-asentoon.
Mulla anto C180 W202 285tkm kans sytkähäiriön koodia ja pätki välillä kun sen hommasin. Vikaa esiintyi erityisesti jos ajoi puoltuntia tai yli. Tulpan johdot oli huonot kun edellinen oli säästelly koska uudet on kalliit erikoisjohdot.
Johtojen vaihdolla korjaantu, vanhat oli hapettunnu ja kulunnu. Niissä muistaakseni luki 2kOhm. Mittasin ja ohjearvotulokset oli vaikeita saavuttaa osalla vanhoista johdoista.
Vaikeita juttuja..
Johtojen vaihdolla korjaantu, vanhat oli hapettunnu ja kulunnu. Niissä muistaakseni luki 2kOhm. Mittasin ja ohjearvotulokset oli vaikeita saavuttaa osalla vanhoista johdoista.
Vaikeita juttuja..
Tuo tarkoittaa, että ne olisivat 2kohmin vastusjohdot. Vastusarvo riippuu johdon pituudesta, olisiko se ollut niin, että arvo ilmoitetaan yhdelle metrille. Puolaongelmat ovat joskus ammattimiehellekin hepreaa, koska puola ei välttämättä toimi maantiellä, vaikka toimisikin korjaamolla. Näitä on nähty. Omalla kohdalla nyt ei ole kuitenkaan kysymys tästä.Kipsu kirjoitti:Mulla anto C180 W202 285tkm kans sytkähäiriön koodia ja pätki välillä kun sen hommasin. Vikaa esiintyi erityisesti jos ajoi puoltuntia tai yli. Tulpan johdot oli huonot kun edellinen oli säästelly koska uudet on kalliit erikoisjohdot.
Johtojen vaihdolla korjaantu, vanhat oli hapettunnu ja kulunnu. Niissä muistaakseni luki 2kOhm. Mittasin ja ohjearvotulokset oli vaikeita saavuttaa osalla vanhoista johdoista.
Vaikeita juttuja..
Juuei. Mersussa käytettävissä johdoissa on johtimet "vastuksettomia" (kuparia yleensä) ja vastus on tulpan hatussa. Näin joka tulpalla on sama vastus vaikka piuhat on eri pituisia.sipi kirjoitti:Tuo tarkoittaa, että ne olisivat 2kohmin vastusjohdot. Vastusarvo riippuu johdon pituudesta, olisiko se ollut niin, että arvo ilmoitetaan yhdelle metrille.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.
Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?
Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.
EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?
Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.
EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
No ei, mutta kaikin puolin hyvä arvaus.Mulqvist kirjoitti:Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.
Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?
Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.
EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
Olen tosiaan ny ajanut 300 kilometria viimeisen hetkellisen sytytyshäiriökoodin tulon jälkeen puhtaalla vikarekisterillä. Edellinen tapahtui 2,5 vuotta sitten, samoin vain senverran pätkäs, että jätti koodin. Ei näkynyt käynnissä mitenkään. Molemmilla kerroilla ajoin moottoritien U-liittymään kiihdyttäen sen mitä tuolla saa aikaan. Googlailin asiaa enkun kielisiltä sivuilta ja löysin useamman samanlaisen tapauksen. Toinen vihje liittyi VVT-koneisiin ja öljynpaineisiin. Onhan tääkin vähän ufoselitys, mutta en keksi muutakaan kuin tämän googlatun idean: "a camshaft timing error on one bank might also result in P0300-series misfire". "Shops also report that the VVT can randomly bind and not perform the commanded change in camshaft timing that results in a random misfire code. " Jos öljynpaineet katoaa hetkeksi, niin myös vettiiliajoitus sekoaa.
Diagnoosin saa ampua alas.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos ventiilin ajoitus sekoa hetkeksi niin "misfire" tulee muihinkin sylinterihinsipi kirjoitti:No ei, mutta kaikin puolin hyvä arvaus.Mulqvist kirjoitti:Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.
Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?
Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.
EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
Olen tosiaan ny ajanut 300 kilometria viimeisen hetkellisen sytytyshäiriökoodin tulon jälkeen puhtaalla vikarekisterillä. Edellinen tapahtui 2,5 vuotta sitten, samoin vain senverran pätkäs, että jätti koodin. Ei näkynyt käynnissä mitenkään. Molemmilla kerroilla ajoin moottoritien U-liittymään kiihdyttäen sen mitä tuolla saa aikaan. Googlailin asiaa enkun kielisiltä sivuilta ja löysin useamman samanlaisen tapauksen. Toinen vihje liittyi VVT-koneisiin ja öljynpaineisiin. Onhan tääkin vähän ufoselitys, mutta en keksi muutakaan kuin tämän googlatun idean: "a camshaft timing error on one bank might also result in P0300-series misfire". "Shops also report that the VVT can randomly bind and not perform the commanded change in camshaft timing that results in a random misfire code. " Jos öljynpaineet katoaa hetkeksi, niin myös vettiiliajoitus sekoaa.
Diagnoosin saa ampua alas.
(Ja se missi ottaa siinä kohdan pari muutakin kaveriaan...mukaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja mistä sen tietää? Voi ehkä pitää todennäköisenä.CDI203 kirjoitti:Jos ventiilin ajoitus sekoa hetkeksi niin "misfire" tulee muihinkin sylinterihinsipi kirjoitti:No ei, mutta kaikin puolin hyvä arvaus.Mulqvist kirjoitti:Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.
Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?
Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.
EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
Olen tosiaan ny ajanut 300 kilometria viimeisen hetkellisen sytytyshäiriökoodin tulon jälkeen puhtaalla vikarekisterillä. Edellinen tapahtui 2,5 vuotta sitten, samoin vain senverran pätkäs, että jätti koodin. Ei näkynyt käynnissä mitenkään. Molemmilla kerroilla ajoin moottoritien U-liittymään kiihdyttäen sen mitä tuolla saa aikaan. Googlailin asiaa enkun kielisiltä sivuilta ja löysin useamman samanlaisen tapauksen. Toinen vihje liittyi VVT-koneisiin ja öljynpaineisiin. Onhan tääkin vähän ufoselitys, mutta en keksi muutakaan kuin tämän googlatun idean: "a camshaft timing error on one bank might also result in P0300-series misfire". "Shops also report that the VVT can randomly bind and not perform the commanded change in camshaft timing that results in a random misfire code. " Jos öljynpaineet katoaa hetkeksi, niin myös vettiiliajoitus sekoaa.
Diagnoosin saa ampua alas.
(Ja se missi ottaa siinä kohdan pari muutakin kaveriaan...mukaan)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep ja siinä kohtaa siellä on misstraightvalve,potox kirjoitti:Eihän silloin pääsis mäntä venaa moikkaan?
Lost damaged cylinder head ja muutama muukin ehjä osa on kateiissa minkä valitettavasti varmasti tietää/huomaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Eikös se sytytys- ja nokka-ajoitus kulje ikäänkuin parina testatessakin? Tietokone tietää missä mennään ja laskee sytytyksen ja vena-ajoitukset parina. Näinhän ei käy, jos säätöpaineet nokalla laskee yhtäkkiä nollaan.laineracing kirjoitti:Tulishan se kipinävika myös testerillä nokan ajotusta muuttaessa.
Ihan pikapikaa miettien.
Ongelma tulee vasta siinä kohdin kun nokan ajoitus ei vastaa pyyntiä, testerillä ajaen kaikki ympärillä säätyy pyynnin mukaan. Pyynti kun ei toteudu -> vikakoodia. Eli kokonaisuudessa kaikki muu paitsi yksi vastaa pyyntiä, vähän sama kun soutukisoissa yksi soutas väärään suuntaan kun muut oikeaan.
Ongelma tulee vasta siinä kohdin kun nokan ajoitus ei vastaa pyyntiä, testerillä ajaen kaikki ympärillä säätyy pyynnin mukaan. Pyynti kun ei toteudu -> vikakoodia. Eli kokonaisuudessa kaikki muu paitsi yksi vastaa pyyntiä, vähän sama kun soutukisoissa yksi soutas väärään suuntaan kun muut oikeaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllä se pitäisi tietysti muissakin näkyä, mutta yllä kuvailinkin vain tilannetta testerillä ajon ja vian välillä.
EDIT: Tarkennetaan, pyynnillä tarkoitan nokan ajoituksen pyyntiä.
EDIT: Tarkennetaan, pyynnillä tarkoitan nokan ajoituksen pyyntiä.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 09.7.2015 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Jotain tällaista.Mulqvist kirjoitti:Ihan pikapikaa miettien.
Ongelma tulee vasta siinä kohdin kun nokan ajoitus ei vastaa pyyntiä, testerillä ajaen kaikki ympärillä säätyy pyynnin mukaan. Pyynti kun ei toteudu -> vikakoodia. Eli kokonaisuudessa kaikki muu paitsi yksi vastaa pyyntiä, vähän sama kun soutukisoissa yksi soutas väärään suuntaan kun muut oikeaan.