7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Auto on siis E280 vm. 2006 facelift. Muutaman kerran vuodessa laatikko oireilee ja yleensä aina kesäaikaan. Ongelmat ovat seuraavia, ilmeisesti joku iso vaihde jää päälle ja auto kiihtyy hitaasti mutta nostaa vauhdin kuitenkin helposti yli sataan. Sammuttaminen ja käynnistäminen yleensä auttaa tähän vaivaan. Mutta kun sitä on tarpeeksi monta kertaa tehty niin sitten jää ykkönen tai kakkonen päälle pysyvästi ja maksimivauhti liki täysillä kierroksilla on noin 70 km/h. Voisiko olla vaan jossain jotain pientä sähkövikaa vai onko tiedossa iso remontti? Vikakoodeja antaa seuraavia 2231 (transmission control: ETC fault), 0717 (speed signal turbine) ja Rpm sensor 2 is faulty or the sensor supply has open circuit. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. Tietääkö joku hyvää pajaa mihin se Pirkanmaan seudulla kannattaisi viedä. Vänttinen? Onko muita?
Hinta-arvio
Mikä mahtaa olla kokonaiskustannus arvio?
Autoa testaamatta en sano varmaksi että yksikkö olisi rikki, testeri näyttää testausvaiheessa onko vaihtaminen tarpeen.
Öljyt ja suodatin, pultit, tiiviste, holkki, työt lisäksi yksikön hintaan niin päädytään jonnekin 1200-1400 euroon jos yksikkö on em. vajaan seitsemänsadan hintainen.
Yksikön hinta tarkentuu auton tiedoilla.
Öljyt ja suodatin, pultit, tiiviste, holkki, työt lisäksi yksikön hintaan niin päädytään jonnekin 1200-1400 euroon jos yksikkö on em. vajaan seitsemänsadan hintainen.
Yksikön hinta tarkentuu auton tiedoilla.
wiimax.fi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Harrastelija voi puhdistaa ne pyörintänopeusanturit, niin ei välttämättä tarvi vaihtaa koko yksikköä. Korjaamolla tietenkin joutuvat pelaamaamaan varman päälle, ja vaihtavat sen yksikön että tulee kerralla kuntoonMika.T kirjoitti:Ompahan tuokin tehty vaikeaksi. Kohta näiden huolto on kotioloissa mahdotonta.dealer kirjoitti:Star ja onlineyhteys
Tampereen alueen pajat
No niin nyt on soiteltu marmoritiskiä lukuunottamatta Tampereen alueen pajat läpi huonolla menestyksellä. Joko paja on heinäkuun kiinni tai ongelman kuultuaan nostavat kädet pystyyn. Koska tää vika on enemmän tai vähemmän ollut satunnainen ja kesäaikaan ilmenevä niin voisiko olla joku liitin vika tai vastaava? Ja toki vinkkejä otetaan vastaan kuka asiaa voisi Pirkanmaan seudulla tutkia.
Eiköhän anturin voi vaihtaa. Jos sieltä on se magneettisuus hävinnyt hall-anturista niin signaali on vaimentunut, eikä vahvistin saa sitä enään kiinni.nokman kirjoitti:No niin auto oli starin päässsä.
Seuraavaa tulostetta:
2231-001 Vaihteiston ohjaus EGS ON VIKAA 14
0717 Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä
Mukavan edullinen remontti ilmeisesti tulossa.
Signaalin heikentymis ilmiö voimistuu tärinän ja suuremman lämpötilan ansiosta kesällä.
Luulisin että jostakin toisesta mersun laatikon anturiyksiköstä voi anturin myös vaihtaa tai niitä saa jostakin uusia sillä ainakin Bulgariassa joku noita korjaa.
http://m.alibaba.com/product/128430445/ ... ssion.html#
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Pientä statuspäivitystä. Autossa onkin siis kaksi erillistä vikaa. Ensimmäinen vika on se vaihdelaatikon nopeustunnistin tai vastaava. Vika kuitenkin ilmenee vaihteen lukittautumisena vain kerran kesässä ja aina heinäkuussa. Vikaan auttaa vikakoodien resetointi, päätettiin korjaamon kanssa että vielä ei vaihdeta kyseistä osaa, koska vika esiintyy vaan kerran vuodessa.
Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.
Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.
Tätä hyytymistä myös täällä. Pitää käydä tarkistamassa vikakoodit.nokman kirjoitti:Pientä statuspäivitystä. Autossa onkin siis kaksi erillistä vikaa. Ensimmäinen vika on se vaihdelaatikon nopeustunnistin tai vastaava. Vika kuitenkin ilmenee vaihteen lukittautumisena vain kerran kesässä ja aina heinäkuussa. Vikaan auttaa vikakoodien resetointi, päätettiin korjaamon kanssa että vielä ei vaihdeta kyseistä osaa, koska vika esiintyy vaan kerran vuodessa.
Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.