ml 320:sen käynti ongelmat
ml 320:sen käynti ongelmat
Moi
Elikkäs mulla on tuommoinen ml320 bensa. vm 2000.
Se alkoi pätkimään ja ei ottanut kierroksia(tultiin just pitemmältä ajelulta ja auto toimi normaalisti) nyt hyvä kun pysyy käynnissä ollut vähän samainlaista vikaa aikasemminkin mutta mennyt ohi itekseen noin päivässä.
Nyt kun painaa kaasua niin ei ota kierroksia (alkaa vaan röpötttään) mutta kun ottaa jalan pois polkimelta niin kierrokset nousee noin 500:dellä sadalla. Puolia olen testaillu ja toimii nyt alkaa mun ymmärrys loppumaan mut jos jollain olis kertoa mistä päin lähtis vikaa etsimään niin olis aikas paljon apua
Kiitos jo etukäteen
Elikkäs mulla on tuommoinen ml320 bensa. vm 2000.
Se alkoi pätkimään ja ei ottanut kierroksia(tultiin just pitemmältä ajelulta ja auto toimi normaalisti) nyt hyvä kun pysyy käynnissä ollut vähän samainlaista vikaa aikasemminkin mutta mennyt ohi itekseen noin päivässä.
Nyt kun painaa kaasua niin ei ota kierroksia (alkaa vaan röpötttään) mutta kun ottaa jalan pois polkimelta niin kierrokset nousee noin 500:dellä sadalla. Puolia olen testaillu ja toimii nyt alkaa mun ymmärrys loppumaan mut jos jollain olis kertoa mistä päin lähtis vikaa etsimään niin olis aikas paljon apua
Kiitos jo etukäteen
- kuningatar
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 20.10.2010 9:51
- Paikkakunta: Järvenpää
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuossa kans asiallinen korjaamo
http://www.autosikorjaa.fi/
Star ei tuon ikäsiin anna kuin sinnepäin tietoa.
http://www.autosikorjaa.fi/
Star ei tuon ikäsiin anna kuin sinnepäin tietoa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mitä "sinnepäin" tietoa? Kyllä tuolla näkee tarkat arvot ihan joka paikasta, mistä ohjainlaitteet niitä kerää (jos tekee muutakin sillä kuin lukee vain vikamuistin) ja näitä tulkitsemalla vian saa usein seulottua melko tarkalleen.Lucky-Dog kirjoitti:Star ei tuon ikäsiin anna kuin sinnepäin tietoa.
Täysin järjetöntä alkaa arpomaan vikaa vaihtamalla osia plug&pray-tyyliin, paitsi jos ei sitten ole ihan tolkuttomasti ylimääräistä rahaa, mistä on välttämättä päästävä eroon
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No hieno homma jos jossain semmonen star noille vanhemille on.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Vanhoissa mennään Starilla HHT-WIN ehdoilla eli aika paljon huonommin kuin uudemmissa autoissa.
Itsehän tekisin tuon kanssa niin että lukisin vikamuistin, millä nyt sitten lukeekin, ja sitten kokeilisin uudella ilmamassamittarilla.
Näin niinkuin asentajan näkökulmasta, eli kun voi sitten palauttaa kyseisen osan ellei tule sillä kuntoon.
Itsehän tekisin tuon kanssa niin että lukisin vikamuistin, millä nyt sitten lukeekin, ja sitten kokeilisin uudella ilmamassamittarilla.
Näin niinkuin asentajan näkökulmasta, eli kun voi sitten palauttaa kyseisen osan ellei tule sillä kuntoon.
wiimax.fi
Olisipa joka korjaamolla noin upeaa toimintaa. Siis että osaa testataan konkreettisesti ja vaihdetaan vasta sitten jos se havaitaan tarpeelliseksi. ISO peukku
Ei se HHTWin varsinaisesti sen huonompi ole, mitattavien ja ohjattavien komponenttien määrä itse sen alaisissa autoissa on vaan ymmärrettävästi pienempi kun DAS:n tai Xentryn. Mutta joka tapauksessa tuollaisessa vielä vanhemmassa w202:kaan ei ole yhtään anturia tms. minkä arvojen tarkkailu ei onnistuisi, mistä tässä nyt oli kyse
Ei se HHTWin varsinaisesti sen huonompi ole, mitattavien ja ohjattavien komponenttien määrä itse sen alaisissa autoissa on vaan ymmärrettävästi pienempi kun DAS:n tai Xentryn. Mutta joka tapauksessa tuollaisessa vielä vanhemmassa w202:kaan ei ole yhtään anturia tms. minkä arvojen tarkkailu ei onnistuisi, mistä tässä nyt oli kyse
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
M113:n tapauksessa ei 211:stakaan näe kaikkea. Mm. puolien ensiöjännitteet oisi kiva nähdä. Sytytysongelmien kanssa painiessa niistä voisi arpoa, onko jonkun tulpan johto menossa huonoksi yms. Vanhemmistakin vehkeistä taitaa nuo nähdä (esim. W140 S 600:sta).
ML 270:n DAS:sta en löytänyt semmoista moodia, että oisi ajon aikana voinut seurata CDI-boksin anturien tilannetta. Siellä oli kyllä kaikenlaisia erikoistilanteita (kylmäkäynnistys, lämpimäksi käyttö ...).
Kerran olin kiinnostunut näkemään, miten SBC ohjailee venttiileitä ajon aikana. Siellä on kyllä saatavana tieto kaikilta antureilta ja venttiilien ohjauksilta mutta kun sinne SBC:n alle meni, niin SBC:t kykettiin pois päältä ja vain etujarrujen varajärjestelmä jäi käyttöön.
Varmaan en vielä kunnolla osaa tuota systeemiä käyttää mutta jonkin verran siinä oisi parannettavaa. Toki siellä on sitten hyviä ohjeita, miten jonku anturin kunto mitataan ja paikallistetaan ongelma, jos vikakoodi hyppää päälle. Näitähän ei ole välttämättä ole yleistestereissä.
t.
Risto
ML 270:n DAS:sta en löytänyt semmoista moodia, että oisi ajon aikana voinut seurata CDI-boksin anturien tilannetta. Siellä oli kyllä kaikenlaisia erikoistilanteita (kylmäkäynnistys, lämpimäksi käyttö ...).
Kerran olin kiinnostunut näkemään, miten SBC ohjailee venttiileitä ajon aikana. Siellä on kyllä saatavana tieto kaikilta antureilta ja venttiilien ohjauksilta mutta kun sinne SBC:n alle meni, niin SBC:t kykettiin pois päältä ja vain etujarrujen varajärjestelmä jäi käyttöön.
Varmaan en vielä kunnolla osaa tuota systeemiä käyttää mutta jonkin verran siinä oisi parannettavaa. Toki siellä on sitten hyviä ohjeita, miten jonku anturin kunto mitataan ja paikallistetaan ongelma, jos vikakoodi hyppää päälle. Näitähän ei ole välttämättä ole yleistestereissä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)