Maikin raato eli Corrado
Maikin raato eli Corrado
6 vuotta sitten tuli todettua ettei normipalkkaisella ihmisellä ole varaa ylläpitää takuuajan ylittänyttä VAGginetta niin on parempi tyytyä vanhaan pomminvarmaan ja ennekaikkea osiltaan halpaan tekniikkaan. 5 vuotta sitten tuli ostettua Scirocco GT II ja nyt hulluuksissaan tuli päivitettyä -91 Corrado G60.
Tekniikka on 1.8 8-venttiilinen mekaanisella ahtimella G-laderilla. Vakiona 160hv ja tässä vähän enemmän kun on lastu, 65mm ahtimen hihnapyörä ja sporttiputkisto jonka tosin on asentanut joku kädetön ja sokea
Alustana halvinta eli parasta TA-Technix coiloverit ja ostettaessa ajo-ominaisuudet oli pilattu 17" kiinatinoilla ja 205/40 LingLong L688:lla. Noita renkaita ei ainakaan voi kehua...Ulkonäkö oli pilattu kokomustilla takavaloilla, thunningajovaloilla ja ihan ite tummenetuilla sumareilla ja vilkuilla.
Alle vaihtui Sciroccosta 924 Turbo Porschen 16" flatdiscit kotimatkalle mutta jotenkin eivät istuneet Corradossa silmään niin vaihdoin heti G60:n alkuperäiset 15" Sebringit ja niiden päälle löytyi puoli-ilmaiseksi 195/50 Michelinit joissa pintaa 6.5mm. Sumarit rappasin puhtaaksi ja takavaloiksi löytyi kirkas/punaiset jotka passaaa tummansiniseen paljon paremmin. Torstaina ajovalot ja vilkut vaihtuu alkuperäisiin.
edestä:
etupuskuri ja konepelti pitänee maalata kun edellinen maari oli unohtanu muovitartunnan ja muutenkin ovat kuin haulikolla ammutut
takaa:
sisustaa:
Kuskin penkkiä pitää käyttää verhoilijalla sauman ompelussa. Sitten voisi maalailla kulahtaneet nahat. Lämpömittari ei halua toimia. Vaihdoin jo mittarin anturin mutta ei auttanut joten seuraavaksi mittaristoa tutkimaan. Kattoluukun verhoilut pitänee myös liimata uusiksi. Tässä on aikoinaan ruksittu lisävarustelistalta sähkösäätöiset puolinahkarecarot joiden mukana tuli myös nahkaiset oviverhoilut. Vedetkin kerkesi kotimatkalla tulla sisään. Perinteiseen VAG-tyyliin tulipellin kaukalossa puhaltimen ilmanoton vierestä vesikanavat tukossa roskista. Ne tuli putsattua ja hommasin kakkiksen muovisuojan tuohon kun Corradon omaa on viimeksi saanut 2011.
Kunhan pakoputken saa väänneltyä oikeaan asentoon, alustasta alapallon ja etutukivarsien etummaiset puslat vaihdettua ja sitten leimattua niin Corradon voi taas ruuvata tuosta off-roadlookista oikeaan stanceen saapahan takanaolijat kirota jokaisen hidastustöyssyn luona kävelyvauhtiin hidastavan idiootin
Tekniikka on 1.8 8-venttiilinen mekaanisella ahtimella G-laderilla. Vakiona 160hv ja tässä vähän enemmän kun on lastu, 65mm ahtimen hihnapyörä ja sporttiputkisto jonka tosin on asentanut joku kädetön ja sokea
Alustana halvinta eli parasta TA-Technix coiloverit ja ostettaessa ajo-ominaisuudet oli pilattu 17" kiinatinoilla ja 205/40 LingLong L688:lla. Noita renkaita ei ainakaan voi kehua...Ulkonäkö oli pilattu kokomustilla takavaloilla, thunningajovaloilla ja ihan ite tummenetuilla sumareilla ja vilkuilla.
Alle vaihtui Sciroccosta 924 Turbo Porschen 16" flatdiscit kotimatkalle mutta jotenkin eivät istuneet Corradossa silmään niin vaihdoin heti G60:n alkuperäiset 15" Sebringit ja niiden päälle löytyi puoli-ilmaiseksi 195/50 Michelinit joissa pintaa 6.5mm. Sumarit rappasin puhtaaksi ja takavaloiksi löytyi kirkas/punaiset jotka passaaa tummansiniseen paljon paremmin. Torstaina ajovalot ja vilkut vaihtuu alkuperäisiin.
edestä:
etupuskuri ja konepelti pitänee maalata kun edellinen maari oli unohtanu muovitartunnan ja muutenkin ovat kuin haulikolla ammutut
takaa:
sisustaa:
Kuskin penkkiä pitää käyttää verhoilijalla sauman ompelussa. Sitten voisi maalailla kulahtaneet nahat. Lämpömittari ei halua toimia. Vaihdoin jo mittarin anturin mutta ei auttanut joten seuraavaksi mittaristoa tutkimaan. Kattoluukun verhoilut pitänee myös liimata uusiksi. Tässä on aikoinaan ruksittu lisävarustelistalta sähkösäätöiset puolinahkarecarot joiden mukana tuli myös nahkaiset oviverhoilut. Vedetkin kerkesi kotimatkalla tulla sisään. Perinteiseen VAG-tyyliin tulipellin kaukalossa puhaltimen ilmanoton vierestä vesikanavat tukossa roskista. Ne tuli putsattua ja hommasin kakkiksen muovisuojan tuohon kun Corradon omaa on viimeksi saanut 2011.
Kunhan pakoputken saa väänneltyä oikeaan asentoon, alustasta alapallon ja etutukivarsien etummaiset puslat vaihdettua ja sitten leimattua niin Corradon voi taas ruuvata tuosta off-roadlookista oikeaan stanceen saapahan takanaolijat kirota jokaisen hidastustöyssyn luona kävelyvauhtiin hidastavan idiootin
Etummaiset puslat ja alapallo vaihdettu. Toinen koiranluu meni poikki irroitettaessa mikä ei suuremmin yllättänyt...edessä iskarien yläpäät oli sormimomentissa ei ihme että vähän kolisi.
Pakoputkikin saatiin väänneltyä järkevämpään asentoon. Leimallakin tuli käytyä ja todettua että auto ajokiellossa kun edellinen omistaja oli sitten jättäny verot maksamatta. Samantien maksoin kaikki 19,28€ ja kuittia kannattanee varmaan pitää autossa muutama päivä.
Viikonloppuna voikin laskea alustaa edestä pari senttiä ja takaa 4cm ja säätää kulmat.
Pakoputkikin saatiin väänneltyä järkevämpään asentoon. Leimallakin tuli käytyä ja todettua että auto ajokiellossa kun edellinen omistaja oli sitten jättäny verot maksamatta. Samantien maksoin kaikki 19,28€ ja kuittia kannattanee varmaan pitää autossa muutama päivä.
Viikonloppuna voikin laskea alustaa edestä pari senttiä ja takaa 4cm ja säätää kulmat.
Kaikkea pientä tullu räpisteltyä
sisustan kankaat pesin ja vähän entisöin rattia. Ei tullut hyvä kun hiomapaperi loppui kesken lauantai-iltana mutta parempi kuitenkin
penkit pestynä ja ratti kulahtaneena
ratti maalattuna ja pinnoitettuna
taakse piti vaihtaa vähän uutta palikkaa: levyt, palat, laakerit, jarrusatulat ja toinen jarrukilpi. Linttamiitin tallipäivillä näitä ei olisi vielä vaihdettu
jarrukilpikin olisi todettu lähes uudenveroiseksi
uudet palikat paikoillaan. Onneksi pääsi touhuamaan tutulla korjaamolla. Ilman induktiokuumenninta olisi tullut äitiä ikävä ja (m)asennuskalja ruvennut maistumaan
talvilookkia. Angel eyes:ssa on hyvät lähivalot mutta pitkät on jotain itkettävän ja naurettavan rajamailta. Foorumillakin hyväksitodetut NBB:t siis keulalle 35w xenoneilla ja sopii kuin hirvelle kiikarit Seuraavaksi lyhkäsille H7 xenonmuutossarja nin näkee lyhyilläkin
Talvivanteet mkIII Golf GT:n BBS:t 5mm spacereillä.
Vesilähdöt lohkosta vaihdoin myös kun olivat vanhuuttaan aika kypsät. Samalla onnistuin hajottamaan ahtimen öljyletkun banjonjuuresta. Onneksi löytyi suomen viimeinen merkkiliikkeestä seuraavalle päivälle. Muuten olisi auto saanut seisoa reilun viikon tavaraa ebaystä odotellessa. Näissä G-ladereissa kun mikä tahansa letkunpätkä ei toimi ahtimen öljynmenossa koska öljynvirtaama ja paine rajoitetaan letkun pituudella ja halkaisijalla...kaikkea se saksalainen insinööri keksii
sisustan kankaat pesin ja vähän entisöin rattia. Ei tullut hyvä kun hiomapaperi loppui kesken lauantai-iltana mutta parempi kuitenkin
penkit pestynä ja ratti kulahtaneena
ratti maalattuna ja pinnoitettuna
taakse piti vaihtaa vähän uutta palikkaa: levyt, palat, laakerit, jarrusatulat ja toinen jarrukilpi. Linttamiitin tallipäivillä näitä ei olisi vielä vaihdettu
jarrukilpikin olisi todettu lähes uudenveroiseksi
uudet palikat paikoillaan. Onneksi pääsi touhuamaan tutulla korjaamolla. Ilman induktiokuumenninta olisi tullut äitiä ikävä ja (m)asennuskalja ruvennut maistumaan
talvilookkia. Angel eyes:ssa on hyvät lähivalot mutta pitkät on jotain itkettävän ja naurettavan rajamailta. Foorumillakin hyväksitodetut NBB:t siis keulalle 35w xenoneilla ja sopii kuin hirvelle kiikarit Seuraavaksi lyhkäsille H7 xenonmuutossarja nin näkee lyhyilläkin
Talvivanteet mkIII Golf GT:n BBS:t 5mm spacereillä.
Vesilähdöt lohkosta vaihdoin myös kun olivat vanhuuttaan aika kypsät. Samalla onnistuin hajottamaan ahtimen öljyletkun banjonjuuresta. Onneksi löytyi suomen viimeinen merkkiliikkeestä seuraavalle päivälle. Muuten olisi auto saanut seisoa reilun viikon tavaraa ebaystä odotellessa. Näissä G-ladereissa kun mikä tahansa letkunpätkä ei toimi ahtimen öljynmenossa koska öljynvirtaama ja paine rajoitetaan letkun pituudella ja halkaisijalla...kaikkea se saksalainen insinööri keksii