313cdi -01 Sprinterin abs-yksikkö
313cdi -01 Sprinterin abs-yksikkö
Hei,
onko kenelläkään tietoa, saako w210 220cdi -01 Mersun abs-yksikön asennettua toimivasti Sprinteriin? Se on suunnilleen saman näköinen, joskin pieniä eroja on liittimen paikassa, ja putkiliitokset ovat hieman eri paikossa. Kaikki kuitenkin löytyy. Spinterissä palaa abs-valo, ja vikakoodiksi tuli abs-pumppu viallinen. On sen verta kallis uutena, että kaikki keinot voisi käyttää mitkä ovat käytettävissä. Pihasta löytyy w210 malli purettavaksi, niin siitä sais helpoiten tuon mötikän otettua. Ongelmana on vain se, että Sprinter on tuttavani, ja välimatkaa on paljon.
onko kenelläkään tietoa, saako w210 220cdi -01 Mersun abs-yksikön asennettua toimivasti Sprinteriin? Se on suunnilleen saman näköinen, joskin pieniä eroja on liittimen paikassa, ja putkiliitokset ovat hieman eri paikossa. Kaikki kuitenkin löytyy. Spinterissä palaa abs-valo, ja vikakoodiksi tuli abs-pumppu viallinen. On sen verta kallis uutena, että kaikki keinot voisi käyttää mitkä ovat käytettävissä. Pihasta löytyy w210 malli purettavaksi, niin siitä sais helpoiten tuon mötikän otettua. Ongelmana on vain se, että Sprinter on tuttavani, ja välimatkaa on paljon.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 08.5.2015 17:23
- Paikkakunta: Kempele
Onko kenellään muuten kokemusta, voiko pumpun moottoria testata jostain ulkopuolisella virralla? itsellä on Vito jossa palaa ABS-valo heti avainta käännettäessä. W124:ssa ongelma oli virransyötössä. Ei viitsisi alkaa pumppuyksikköä irroittamaan ennenkuin tietää ongelman olevan siellä. Kuulostaa siltä, että tuo vikakoodi voi tarkoittaa hyvinkin monenlaisia ongelmia.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikä tuo vika koodi ?wattimatti kirjoitti:Onko kenellään muuten kokemusta, voiko pumpun moottoria testata jostain ulkopuolisella virralla? itsellä on Vito jossa palaa ABS-valo heti avainta käännettäessä. W124:ssa ongelma oli virransyötössä. Ei viitsisi alkaa pumppuyksikköä irroittamaan ennenkuin tietää ongelman olevan siellä. Kuulostaa siltä, että tuo vikakoodi voi tarkoittaa hyvinkin monenlaisia ongelmia.
viestissä ei näy mittään vika koodia
testerillä voi testa sen abs yksikön
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 08.5.2015 17:23
- Paikkakunta: Kempele
Viittasin tuohon ketjun aloittajan "abs pumppu viallinen" koodiin joka tuntuu olevan yleinen ilmoitus, kun kyseessä ei ole anturivika. Lähinnähän kysymys on siitä, tuleeko tuo ilmoitus jos abs-yksikköön ei tule virtaa, vai kertooko se vain yksikön sähkövian tai moottorin jumin. Vitossa ei oikein mahdu mittailemaan yksikköä irroittamatta sitä tai lokasuojaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
*:rilla aikamonta vitoa testaillut missä on abs systeemissä vikaa ollutwattimatti kirjoitti:Viittasin tuohon ketjun aloittajan "abs pumppu viallinen" koodiin joka tuntuu olevan yleinen ilmoitus, kun kyseessä ei ole anturivika. Lähinnähän kysymys on siitä, tuleeko tuo ilmoitus jos abs-yksikköön ei tule virtaa, vai kertooko se vain yksikön sähkövian tai moottorin jumin. Vitossa ei oikein mahdu mittailemaan yksikköä irroittamatta sitä tai lokasuojaa.
ja äkkiseltään muista yhtäkään mikä olis heti suoraan ilmoittanut että abs pummp viallinen pumpun viat tuleevat yleensä ilmi kun tarkistellan tarkemmin jos yksikkö on ihan ilman virtaa niin siihen ei saa yhteyttä, sen moottorin jumitusta ei kerro suoraan se pitää testaajn muuten todetta siihenki *:ri on hyvä apu
jossan vaihessa on kuitenkin mittailtava jos ei sitten pienellä riskillä päättele kokemus pohjalta että rikki on
usein siihen täysin virratomuuten on syynä viton huippu laadukkat sulakeet, niiden pohjat, johtosarjan puhki meno
E: jos taas vain senpumppun moottori pelaa niin monesti sen hiilet ja se pinta mitä hinkaavat ovat kuluneet loppun(hiilien vaihto vain teko hengitää...)
E2: ja kun kyseessä on etuveto vito niin sitä on tehdä vähän väliä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ite sanoisin et jos abs valo palaa ihan suoraan, eikä saa vikakoodeja, niin eihän se abs yksikkö saa silloin virtaakaan...
Kaverin golfista purettiin abs:n moottori irti, kun herjaa että signaali on arvojen ulkopuolella, moottori kyl pyörii ihan ok ainakin irrallaan ollessa (suoraan vaan syöttää virtaa siihen), mut varmaan ei tarpeeksi ketterästi, kun herjaa heti kun tulee 20km/h vauhtia. Outoa sikäli, eikai se moottoria pyöritä kuin vasta kun absit alkaa "ruksuttaa"?
Kaverin golfista purettiin abs:n moottori irti, kun herjaa että signaali on arvojen ulkopuolella, moottori kyl pyörii ihan ok ainakin irrallaan ollessa (suoraan vaan syöttää virtaa siihen), mut varmaan ei tarpeeksi ketterästi, kun herjaa heti kun tulee 20km/h vauhtia. Outoa sikäli, eikai se moottoria pyöritä kuin vasta kun absit alkaa "ruksuttaa"?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 08.5.2015 17:23
- Paikkakunta: Kempele
Eikö tuo herjaaminen 20 km/h vauhdissa viittaa nimenomaan anturivikaan? Yksikkö tunnistaa anturin signaalin tuossa vaiheessa, jos tunnistaa.
Itse vasta niin vähän aikaa näitten kanssa touhunnut että eilen tuli ahaa elämys sprintteriä korjaamolta hakiessa. Oli alapallojen vaihdossa hajonnut etupyörän anturi ja vikailmoitus tuli heti virrat kytkiessä. Eli siis anturit testataan kahdessa vaiheessa. Virrankytkeytyessä tarkistetaan, onko vastus anturissa oikea ja n. 20 km/h nopeudessa odotellaan signaalia.
Itse vasta niin vähän aikaa näitten kanssa touhunnut että eilen tuli ahaa elämys sprintteriä korjaamolta hakiessa. Oli alapallojen vaihdossa hajonnut etupyörän anturi ja vikailmoitus tuli heti virrat kytkiessä. Eli siis anturit testataan kahdessa vaiheessa. Virrankytkeytyessä tarkistetaan, onko vastus anturissa oikea ja n. 20 km/h nopeudessa odotellaan signaalia.