Tuiki, tuiki tähtönen (sähköprobleemi).
Tuiki, tuiki tähtönen (sähköprobleemi).
Mikäköhän mahtaa olla kun tuo ceemeli alkaa lämmetessään "tuikkimaan"? Eli mittariston ym. valaistukset himmenevät/kirkastuvat kokoajan hivenen, mutta kuitenkin nähtävästi ja samoiten moottori käy hivenen kummallisesti tämän tuikinnan tahdissa? Kylmänä ei mitään, mutta auton lämmettyä tuo alkaa. Lataus OK ja samoin kokeiltu kahdella eri akulla.
Voisko olla moottorin maadoitus? Akulta runkoon menevän maadoituskaapelin ja liitokset jo putsailin.
Voisko olla moottorin maadoitus? Akulta runkoon menevän maadoituskaapelin ja liitokset jo putsailin.
Viimeksi muokannut sonikki, 10.9.2015 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Starilla ei osu mitään ihmeellistä silmiin, muuta kuin että jännite näyttää 11,4-11,6, vaikka akulta mitattuna karvan yli 12V.
Moottorinmaadoituksen sieltä vaihteiston lähettyviltä putsailin ja samoitein kaikki maadoitukset mitä konehuoneessa osui silmään. Ilman tulosta tämä kaikki siis...
Virrankulutus ei vaikuta asiaan mitenkään, eli ihan sama onko persgrilleistä ja takalasinlämppäristä lähtien kaikki päällä ja kierrokset ei vaikuta mihinkään. Tyrkkäsin vika päällä myös 6A ulkoisella laturilla akulle ja sama homma.
Vika tulee myös aina samalla tapaa, eli 80C moottorilämmöissä voi jo hieman huomata, mutta 5-10min täyttä käyntilämpöä niin oireilee pahiten.
Mitäköhän sitä seuraavaksi kokeillaan?
Moottorinmaadoituksen sieltä vaihteiston lähettyviltä putsailin ja samoitein kaikki maadoitukset mitä konehuoneessa osui silmään. Ilman tulosta tämä kaikki siis...
Virrankulutus ei vaikuta asiaan mitenkään, eli ihan sama onko persgrilleistä ja takalasinlämppäristä lähtien kaikki päällä ja kierrokset ei vaikuta mihinkään. Tyrkkäsin vika päällä myös 6A ulkoisella laturilla akulle ja sama homma.
Vika tulee myös aina samalla tapaa, eli 80C moottorilämmöissä voi jo hieman huomata, mutta 5-10min täyttä käyntilämpöä niin oireilee pahiten.
Mitäköhän sitä seuraavaksi kokeillaan?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Asken vika päällä otin moniurahihnan pois ja silti homma jatkui, eli laturiongelmat poissuljettu? Samoiten jos vika päällä sammuttaa moottorin ja kääntää virrat päälle, osa ajotietokoneen pikseleistä palaa himmeästi, eli moottorin käyntikään ei asiaan vaikuta. 20-30min odottelua niin kaikki pelaa taas hetken niin kuin pitääkin
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tänään tutkiskeltu lisää ja kaikki sulakkeet tuli käytyä läpi + putsattua vielä kaikki näkyvät maadoituspisteet ajan kanssa: eipä muuttunut miksikään. Vainoharhaisuuspäissäni kokeilin vielä kolmatta akkuakin ja ei apua tästäkään.
Virittelinpä myös hyppylangoilla 55w polttimon suoraan akun + napaan ja runkoon ja tämä tuikki samassa tahdissa kaiken muun kanssa, joten maadoitusvian voinee unohtaa?
Virittelinpä myös hyppylangoilla 55w polttimon suoraan akun + napaan ja runkoon ja tämä tuikki samassa tahdissa kaiken muun kanssa, joten maadoitusvian voinee unohtaa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Virrankulutus ei vaikuta asiaan, eli esim. xenonien syttyksen jännitepiikki ei aiheuta minkään sortin himmenemistä muissa valoissa, kun vika päällä. Ja muutenkin koitettu tosiaan laittaa kaikki mahdollinen virrankulutus päälle kun vika tulee ja ei vaikuta ollenkaan
Ja bensahan tämä
Voiko jännitteensäädin tehdä tuota, vaikka vika ei hävinnyt moniurahihnan poistolla? Videoita kun katseli niin latauksessa 0,0x heittoja virrankulutus vakiona ja mulla heittelee koko ajan 0,1-0,4, eikä oikeesti pysy paikallaan ollenkaan?
Ja bensahan tämä
Voiko jännitteensäädin tehdä tuota, vaikka vika ei hävinnyt moniurahihnan poistolla? Videoita kun katseli niin latauksessa 0,0x heittoja virrankulutus vakiona ja mulla heittelee koko ajan 0,1-0,4, eikä oikeesti pysy paikallaan ollenkaan?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Oletko mitannut pihtivirtamittarilla paljonko menee virtaa kun tuikkiminen alkaa? Oskilloskoopilla olisi hyvä tutkia tätä näkisi nopeat virtapiikitkin jos semmoisia tulee, itselläni tulee mieleen bensapumppu, voisiko se aiheuttaa tätä kun kuitenkin syö virtaa kohtuu paljon jos pyörisi täysillä kokoajan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Pihtimittaria ei ole
Tutkailin nyt vielä tuota latausta tarkemmin ja kylmällä koneella lataus +14V (latauksen heittely 0,01-0,02V luokkaa), kun taas vika päällä lataus 13,3-13,8V, eli latauksen heittely joko ajan 0,1-0,5V luokkaa ja ei pysy paikallaan hetkeäkään.
Onko tämä nyt selvästi tuo jänniteensäädin vai voiko laturi itsessään tehdä tuollaista heittelyä?
Tutkailin nyt vielä tuota latausta tarkemmin ja kylmällä koneella lataus +14V (latauksen heittely 0,01-0,02V luokkaa), kun taas vika päällä lataus 13,3-13,8V, eli latauksen heittely joko ajan 0,1-0,5V luokkaa ja ei pysy paikallaan hetkeäkään.
Onko tämä nyt selvästi tuo jänniteensäädin vai voiko laturi itsessään tehdä tuollaista heittelyä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juu, jännitteensäätimessä oli vika :thumbup: Irroittelin vanhan säätimen, putsasin liitospinnat ja homma parani sen verta että kun antoi hieman kierroksia, lataus pysyi vakiona ja välkytys lakkasi, mutta heti kun laski auton tyhjäkäynnille, jännite heitteli 0,xx ja heijaus alkoi.
Lataa nyt myös paremmin, eli 14,5V tyhjäkäynnillä.
Lataa nyt myös paremmin, eli 14,5V tyhjäkäynnillä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11