Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Vai olisko kyse ollut siitä, että dpf oli lähes täynnä ja auto ohjelmallisesti yritti polttaa sitä puhtaaksi > dieseliä meni koneeseen sen verta paljon, jotta sitä meni männänrenkaiden ohi öljytilaankin ja lopussa sitä oli vain liikaa...L.Samarialainen kirjoitti:Velipojan jyllikseen on takuuseen vaihdettu taannoin moottori juurikin dpf:n tukkeennuttua ja rikottua sitämyöden moottorinkin
Ainakin omassa Hondassa aikanaan huoltoneuvoja pyyhkäisi hikeä, kun tuli pyynnöstä katsomaan mittatikkua. Oli hetki ennen sitä mieltä, että ajele vain...
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Tänään tämmöstä hopeen osalta.
Oli jo ostaessa takalasinpesimen moottori jumissa. Nyt oli semmonen hetki, että jaksoi purkaa irti ja laittaa osat tilaukseen.
Jos meisseli pysyy kädessä niin ei ole pahakaan homma kun ohjeet on näin selkeät.
Onneksi irtosi tuo jumissa oleva akseli. Saattaa mennä runko halki ja sen jälkeen joutuu vaihtamaan koko moottorin.
Oli jo ostaessa takalasinpesimen moottori jumissa. Nyt oli semmonen hetki, että jaksoi purkaa irti ja laittaa osat tilaukseen.
Jos meisseli pysyy kädessä niin ei ole pahakaan homma kun ohjeet on näin selkeät.
Onneksi irtosi tuo jumissa oleva akseli. Saattaa mennä runko halki ja sen jälkeen joutuu vaihtamaan koko moottorin.
Ohjeita seuraten...
Kiitos varaosan toimittaneelle firmalle. http://www.v70pyyhin.fi/
Tästä on mukava jatkaa eteenpäin...
Kiitos varaosan toimittaneelle firmalle. http://www.v70pyyhin.fi/
Tästä on mukava jatkaa eteenpäin...
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Erikoistuminen on päivän sanaPappi kirjoitti:Kiitos varaosan toimittaneelle firmalle. http://www.v70pyyhin.fi/
Perjantaina meni kalliomursketta läpi vihreen eturenkaasta. Eipä siinä auttanut kuin tuulettaa lompakkoa ja käydä rengasliikkeessä.
Katsotaan nyt miten kestää. Jos 2 kesää menee niin ok. Kiitokset nopeasta ja asiallisesta palvelusta korjaamo J.Hartikaiselle Kiuruvedelle.
Harmaaseen ois vielä ostettava renkaat.
Katsotaan nyt miten kestää. Jos 2 kesää menee niin ok. Kiitokset nopeasta ja asiallisesta palvelusta korjaamo J.Hartikaiselle Kiuruvedelle.
Harmaaseen ois vielä ostettava renkaat.
Logistiikan pettäessä meinasi siirtyä kesärenkaiden saanti ensiviikkoon. Aamulla tuli puhelu, että renkaat olisi asennettavissa.
Pikaisesti kohti Kiuruvettä ja alle mustat pyöreet.
Hienot on kyllä koneet ja asentaja käytti aikaa renkaiden asennukseen.
Minulle tuntematon merkki mutta kokeillaan ja katsotaan kahden kesän jälkeen missä kunnossa ovat.
Kiitos asennuksen suorittaneelle J.Hartikaiselle Kiuruvedelle. Tietää mistä jatkossakin ostetaan renkaat meidän talouden autoihin!
Pikaisesti kohti Kiuruvettä ja alle mustat pyöreet.
Hienot on kyllä koneet ja asentaja käytti aikaa renkaiden asennukseen.
Minulle tuntematon merkki mutta kokeillaan ja katsotaan kahden kesän jälkeen missä kunnossa ovat.
Kiitos asennuksen suorittaneelle J.Hartikaiselle Kiuruvedelle. Tietää mistä jatkossakin ostetaan renkaat meidän talouden autoihin!
Jonkun verran kovemman oloinen kuin tuossa vihreessä oleva Hankook. Aeolus on 93:nen ja Hankook 91 kantavuudeltaan. Mielenkiinnolla odotan miten nuo alkaa kulumaan. Ajelin tänään noin 50km.
Hankook pääsee testiin viikonloppuna kun lähdemme viikonloppuna käymään Turussa. Viime tankillinen meni huomattavasti pienemmällä kulutuksella kuin entisillä renkailla. Saa nähdä mikä tulee olemaan reissun kulutus.
Aeolus on tietojen mukaan tunnetumpi maatalous- ja maanrakennuskoneiden renkaana. No, Volvo menee aikalailla tuohon ryhmään.
Hinnoista. Tuo sarja olisi maksanut enemmän netin kautta tilattuna...
Kokemuksia kerron kun niitä tulee.
Hankook pääsee testiin viikonloppuna kun lähdemme viikonloppuna käymään Turussa. Viime tankillinen meni huomattavasti pienemmällä kulutuksella kuin entisillä renkailla. Saa nähdä mikä tulee olemaan reissun kulutus.
Aeolus on tietojen mukaan tunnetumpi maatalous- ja maanrakennuskoneiden renkaana. No, Volvo menee aikalailla tuohon ryhmään.
Hinnoista. Tuo sarja olisi maksanut enemmän netin kautta tilattuna...
Kokemuksia kerron kun niitä tulee.
Aeolukset on nyt pyörineet alla ja muutama havainto.
* auto ei ole uratutka.
* voi ajaa hiekkatielläkin aika surutta...
* polttoaineen kulutus ei ainakaan pikaisella seurannalla ole muuttunut huonompaan suuntaan.
* vesikelissäkin näyttää toimivan vallan mukavasti.
- rengas on vanhalla asfaltilla hiukan äänekäs. Liekkö kantavuusluokalla 93 jotain tekemistä asiaan?
Tänään vaihdettiin harmaaseen uudet käsijarrun osat kun entisillä ei saanut riittävästi pitoa. Toinen puoli meni lukkoon aika helposti, mutta toinen puoli ei.
Auto telakalle ja tunnin päästä sorapihaan piirtyi komiat jarrutusjäljet.
Aika rimpulahan tuo jarruhässäkkä on, mutta minkäs teet. Tuo pystyssä oleva jousi meinasi olla jäykkä asentaa kun asennus-sarjan mukana tullut jousi oli huomattavasti lyhempi kuin "alkuperäinen".
Näillä mennään. Hiukkasloukkukaan ei ole oireillut ja mittauksessa päästötkin oli kohdallaan. Mittarissa nyt 420tkm.
* auto ei ole uratutka.
* voi ajaa hiekkatielläkin aika surutta...
* polttoaineen kulutus ei ainakaan pikaisella seurannalla ole muuttunut huonompaan suuntaan.
* vesikelissäkin näyttää toimivan vallan mukavasti.
- rengas on vanhalla asfaltilla hiukan äänekäs. Liekkö kantavuusluokalla 93 jotain tekemistä asiaan?
Tänään vaihdettiin harmaaseen uudet käsijarrun osat kun entisillä ei saanut riittävästi pitoa. Toinen puoli meni lukkoon aika helposti, mutta toinen puoli ei.
Auto telakalle ja tunnin päästä sorapihaan piirtyi komiat jarrutusjäljet.
Aika rimpulahan tuo jarruhässäkkä on, mutta minkäs teet. Tuo pystyssä oleva jousi meinasi olla jäykkä asentaa kun asennus-sarjan mukana tullut jousi oli huomattavasti lyhempi kuin "alkuperäinen".
Näillä mennään. Hiukkasloukkukaan ei ole oireillut ja mittauksessa päästötkin oli kohdallaan. Mittarissa nyt 420tkm.
Mitäs tykkäät nykyään myynnissä olevasta korimallista V70:ssä? Ite kyl tykkäsin, kun kävin velipojan kaverina koeajolla automaattivaihteisella D5 AWD:llä. Hyvät penkit ja huoleton/rento ajettavuus ja riittävästi, tosin ei mitenkään erityisen paljon suorituskykyä. Matkustamo oli hiljainen yleinen käyttöergonomia sekä laatuvaikutelma oli korkeatasoinen. Kone jaksoi viedä autoa myös korkeammilla kierroksilla. XC70 D5 olis kai kuitenkin se järkevämpi nelivetoinen vaihtoehto...
Oma auto tuntuu kyllä paljon urheilullisemmalle, mutta tuo Volvo onkin suunniteltu hiukan eri lähtökohdista. Olisin saattanut ostaa tuollaisen, jos en olis yhdellä Viroon suuntautuneella työmatkalla istunut omani tyyppisen Mersun kyydissä
Toki, käyttökuluista ja mahdollisista tekniikan ongelmakohdista mulla ei ole tietoa. Sen verran tiedän että yhdellä tutulla on ollut 2.4 D autom. uudesta asti ja nyt 230 tkm mittarissa todella vähillä ongelmilla. Jotain etupäähän vaihdettu.
Oma auto tuntuu kyllä paljon urheilullisemmalle, mutta tuo Volvo onkin suunniteltu hiukan eri lähtökohdista. Olisin saattanut ostaa tuollaisen, jos en olis yhdellä Viroon suuntautuneella työmatkalla istunut omani tyyppisen Mersun kyydissä
Toki, käyttökuluista ja mahdollisista tekniikan ongelmakohdista mulla ei ole tietoa. Sen verran tiedän että yhdellä tutulla on ollut 2.4 D autom. uudesta asti ja nyt 230 tkm mittarissa todella vähillä ongelmilla. Jotain etupäähän vaihdettu.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nykyisestä korimallista minulla ei ole juurikaan kokemusta. Muutamassa olen käynyt istumassa ja todennut, että kuljettajan paikalle olisi helppo kotiutua. Uudempi korisista olen päässyt koeajamaan pienet lenkit S80:llä. Toinen oli etuveto ja toinen AWD. Eleettömiä, hiljaisia autoja. Mallina sellainen, että jos elämä ei olisi tätä "wanna be Volvo in sports" niin mielelläni ajaisin työmatkani S80:llä.
Jotkut ovat sitä mieltä, että mikäli haluaa ajaa Mk3 koppasella V70:llä on sama ostaa Mondeo. En sitten tiedä kun uudesta Mondeosta ei ole kokemusta. Focuksella tulee joskus harrastuksen vuoksi ajettua.
Ei uskalla edes harkita "uuden koeajoa" syvemmin kun se saattaa käydä kalliiksi...
Aika huolettomasti nämä nykyiset ovat palvelleet. Toivottavasti matka jatkuu edelleen yhtä huolettomasti.
p.s Roisto. Pulttijako on 5x108.
Jotkut ovat sitä mieltä, että mikäli haluaa ajaa Mk3 koppasella V70:llä on sama ostaa Mondeo. En sitten tiedä kun uudesta Mondeosta ei ole kokemusta. Focuksella tulee joskus harrastuksen vuoksi ajettua.
Ei uskalla edes harkita "uuden koeajoa" syvemmin kun se saattaa käydä kalliiksi...
Aika huolettomasti nämä nykyiset ovat palvelleet. Toivottavasti matka jatkuu edelleen yhtä huolettomasti.
p.s Roisto. Pulttijako on 5x108.
Tuo Hankook KinergyEko Kukkanen oli positiivinen yllätys Rouvan S80:ssa.
Nyt 13. vuottaan lähdössä oleva auto menee mukavammin kuin koskaan ennen. Hiljainen ja pehmeä ja meni pienillä painoilla vanteille. Minusta hyvä kompromissi liukkaiden halpojen sohlojen ja kalliiden testivoittajien välillä. Voisin ostaa Mersuun samanlaiset.
Nyt 13. vuottaan lähdössä oleva auto menee mukavammin kuin koskaan ennen. Hiljainen ja pehmeä ja meni pienillä painoilla vanteille. Minusta hyvä kompromissi liukkaiden halpojen sohlojen ja kalliiden testivoittajien välillä. Voisin ostaa Mersuun samanlaiset.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Hankook on hiljainen... Kulutuskestävyys nähdään sitten aikanaan.
Viime yönä sain sitten rusakon hopeen keulaan. Ei paljoa ehtiny kissaa sanoa kun pätkähti keskelle keulaa.
Työpaikan pihassa katselin, että jotain roikkuu, mutta ei merkkaa reviiriä. Aamulla katsoin, että ei ole edelleenkään lammikkoa alla, joten kotiin. V*tutti sen verran, että aamulla menin nukkumaan suosiolla. Ei paljoa kiinnostanut kontata auton alle tutkimaan.
Iltapäivällä sitten käytin nosturilla ja olihan tuo osumaa saanut. Onneksi ei mitään vakavaa. Jossain vitostiellä on rusakko H1 poltin otsassa... Oli sotkeentunut alustassa sumuvalon johtoihin ja repinyt irti polttimon kannan. Asensin uudet polttimot ja nostelin pohjamuovin paikalleen.
Matka jatkuu...
Viime yönä sain sitten rusakon hopeen keulaan. Ei paljoa ehtiny kissaa sanoa kun pätkähti keskelle keulaa.
Työpaikan pihassa katselin, että jotain roikkuu, mutta ei merkkaa reviiriä. Aamulla katsoin, että ei ole edelleenkään lammikkoa alla, joten kotiin. V*tutti sen verran, että aamulla menin nukkumaan suosiolla. Ei paljoa kiinnostanut kontata auton alle tutkimaan.
Iltapäivällä sitten käytin nosturilla ja olihan tuo osumaa saanut. Onneksi ei mitään vakavaa. Jossain vitostiellä on rusakko H1 poltin otsassa... Oli sotkeentunut alustassa sumuvalon johtoihin ja repinyt irti polttimon kannan. Asensin uudet polttimot ja nostelin pohjamuovin paikalleen.
Matka jatkuu...
Anteeksi...ei saisi nauraa vahingolle, mutta nyt kun tuon menit sanomaan, alkaa mielikuva halogeenipoltin otsassa hädissään eri sunntiin pakoon sinkoilevasta jäniksestä hymyilyttää. Jos se saa siihen valon päälle, niin mahtaa olla hillitöntä menoa syyspimeässäPappi kirjoitti: Jossain vitostiellä on rusakko H1 poltin otsassa...
Valopää
Eikös sumuvalo ole moottorin alla olevan pohjamuovin alla suojassa, vai miten se sinne johtosarjaan mahtui?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Etukulmista tuo on avoin, jotta polttimon vaihto onnistuu ilman suurempaa purkamista. Tässä tapauksessa mahdollisti polttimon varastamisen. Samaan malliin kuin ykköskoppasessa.
Iso rellukka oli tuo rusakko. Pahemminkin olisi voinut käydä. Yritin väistää mutta ei onnistunut.
Hyvä muistutus, että riista liikkuu.
Iso rellukka oli tuo rusakko. Pahemminkin olisi voinut käydä. Yritin väistää mutta ei onnistunut.
Hyvä muistutus, että riista liikkuu.
Eri mallin Hankookkeja on ollut viimeisen 12 vuoden aikana eri autoissa ja kokemukset on ollut positiivisia. Hiljaisia, kuluvat vähän nopeammin mutta halvempi hinta kompensoi sen.
K110 kesti passatissa ja saabissa 225/45-17 kokoisena n. 25tkm ennenkuin oli kulumismerkissä. Nyt aerossa eturenkaina K117:t ja n. 10tkm jälkeen pintaa 5mm.
Parhaat renkaat ominaisuuksiltaan ja kulumiskestävyydeltään ovat olleet Good Year F1 asymmetric2:t. 225/40-18 kokoisena uskomaton pito kuivalla ja märällä, kohtuu hiljaiset ja 15tkm ajon jälkeen +300hv etuvetoisessa eturenkaissa 6,5mm pintaa
K110 kesti passatissa ja saabissa 225/45-17 kokoisena n. 25tkm ennenkuin oli kulumismerkissä. Nyt aerossa eturenkaina K117:t ja n. 10tkm jälkeen pintaa 5mm.
Parhaat renkaat ominaisuuksiltaan ja kulumiskestävyydeltään ovat olleet Good Year F1 asymmetric2:t. 225/40-18 kokoisena uskomaton pito kuivalla ja märällä, kohtuu hiljaiset ja 15tkm ajon jälkeen +300hv etuvetoisessa eturenkaissa 6,5mm pintaa
Kesällä näytti siltä, että kuskin penkistä alkaa yksi ommel pettämään...
Soitto Iisalmen autotekstiiliin ja aikaa varaamaan... Eilen kävin kaupoilla, joten auto verhoomoon.
Joku aika myöhemmin paikalleen asennettuna ja imuroituna.
Nyt selvittiin pelkillä ompeleiden uusinnalla kun ei päästänyt tuota penkkiä enempää rikkoutumaan.
Hyllystä löytyy myös kuulemma Mersunkin "nahkoja". Yhteystiedot alla.
http://yritysrekisteri.iisalmi.fi/defau ... nro=180093
Työn laatuun ja nopeuteen verrattuna hinta olisi voinut olla jokin ihan toinen.
Soitto Iisalmen autotekstiiliin ja aikaa varaamaan... Eilen kävin kaupoilla, joten auto verhoomoon.
Joku aika myöhemmin paikalleen asennettuna ja imuroituna.
Nyt selvittiin pelkillä ompeleiden uusinnalla kun ei päästänyt tuota penkkiä enempää rikkoutumaan.
Hyllystä löytyy myös kuulemma Mersunkin "nahkoja". Yhteystiedot alla.
http://yritysrekisteri.iisalmi.fi/defau ... nro=180093
Työn laatuun ja nopeuteen verrattuna hinta olisi voinut olla jokin ihan toinen.
Talvirenkaat kaivoin esille ja vaihdoin alle. Sama ajaa nuo vanhat renkaat nyt pois ja kirjoitaa sitten joulupukille toiveen uusista renkaista. Sattuis vielä löytymään Volvon omilla vanteilla niin saisi nuo tarvikevanteet hävittää pois. Tori.fi sivustolla näytti olevan joitakin settejä tarjolla.
Vuosihuoltoakin näyttää olevan auto vailla kun muistuttaa siitä nyt ajotietokoneessa. Talvilomalla voisi ehtiä vaikka huollattamaan...
Vuosihuoltoakin näyttää olevan auto vailla kun muistuttaa siitä nyt ajotietokoneessa. Talvilomalla voisi ehtiä vaikka huollattamaan...
Toisaalta kopsattu...
Viimeisin ruutu on sitten co2 päästö... Verolapussa näkyy somasti.
Tässä leikepala käyttöohjekirjasta koskien 163hp 2.4d moottoria. Samoissa mennään vanhemmassa 163hp D5 moottorissa.Fenton kirjoitti:Tiisseleitäkö ne on nuo papin volvot? Eikö ookkin?
Miten ne vie noin kaameasti keittoa? Minä olen luullut, että tuommoisilla pääsee alle kutosen.
Viimeisin ruutu on sitten co2 päästö... Verolapussa näkyy somasti.