W201 Projektia
W201 Projektia
Näitä näyttää olevan siunaantunut kun kattelee tätä Projektit -osiota. Mutta tässä vielä yksi. Pienen metsähallituksen puolella vierailun
seurauksena muotoutuneita lommoja olis tarkotus jotenkin suoristella. Tässä pari kuvaa:
Mulla ei ole juuri ole hajua, että miten noita lähtis korjailemaan. Itse noita en varmastikaan osaa suoristaa, eli nähtävästi visiitti jollakin
peltikorjaamolla ois edessä. Tällein alkuun kaipailisin asiasta tietäviltä jonkinlaista osviittaa työn laajuudesta ja summasta mitä peltiseppä
tuosta suunnilleen veloittaisi.
Maalin numerokoodia speksailin tuossa jokin aika sitten myös. Olettaisin sen olevan tuo "071", mutta varmistuksen kysyisin samalla
sitäkin. Jos ei se tuo ole, niin mikä se mahtaisi näistä olla? Vai onko edes oikea kilpi kuvattunakaan,...?
seurauksena muotoutuneita lommoja olis tarkotus jotenkin suoristella. Tässä pari kuvaa:
Mulla ei ole juuri ole hajua, että miten noita lähtis korjailemaan. Itse noita en varmastikaan osaa suoristaa, eli nähtävästi visiitti jollakin
peltikorjaamolla ois edessä. Tällein alkuun kaipailisin asiasta tietäviltä jonkinlaista osviittaa työn laajuudesta ja summasta mitä peltiseppä
tuosta suunnilleen veloittaisi.
Maalin numerokoodia speksailin tuossa jokin aika sitten myös. Olettaisin sen olevan tuo "071", mutta varmistuksen kysyisin samalla
sitäkin. Jos ei se tuo ole, niin mikä se mahtaisi näistä olla? Vai onko edes oikea kilpi kuvattunakaan,...?
Aika pirullisiin kohtiinkin vielä sattunut,pokkaukset ja isot pinnat ei ole ihan niitä helpoinpia oiottavia tee-se-itse miehelle.Tietenkin jos kokemusta peltihommista niin eihän se oo kun tekee,kai,minulla ainakin menisi vuosi tai kaksi
Jonkun kohtuuhintasen pajan kun löytää niin eiköhän reilulla 500€:llä pärjää,itse kun vielä purkaa autosta ylimääräiset pois edestä niin...Jossain kallissa paikassa ei varmasti tonni riitä tuohon remppaan,voi mennä kaksikin
Jonkun kohtuuhintasen pajan kun löytää niin eiköhän reilulla 500€:llä pärjää,itse kun vielä purkaa autosta ylimääräiset pois edestä niin...Jossain kallissa paikassa ei varmasti tonni riitä tuohon remppaan,voi mennä kaksikin
Tuo vasen kylki oli paljon isommalla kuopalla, mutta sitä on vähän
taputeltu takaluukun sisäpuolelta käsin ja tuohon malliin se jäi .
Tosiaan, kokemusta peltihommista on,... Ei minkäänlaista eli aika
arpomiseksi tuo menee jos itse alkaa suoristamaan. Toisaalta, ei tuo
useiden satojen pulittaminenkaan ihan heti nappais eli jotain vois
varovaisesti kokeilla.
Mitenkäs tuo vetovasara -operaatio toimii? Minkälaista jälkeä sillä saa
aikaan? Ei vissiin silläkään ihan tasaiseksi saa,...? Pitäis vissiinkin jollain
töhnällä sitä vielä jälkeenpäin muotoilla, kuten petska mainitsi. Miten
tuo pakkeli sitten kestää ajan mittaan. Jotain olen kuullut (jostain
aineesta, en nyt muista mikä tarkalleen oli kyseessä), että alkais
halkeilemaan talvella ja keväällä taas harmittaa . Onkos tässä
mitään perää?
taputeltu takaluukun sisäpuolelta käsin ja tuohon malliin se jäi .
Tosiaan, kokemusta peltihommista on,... Ei minkäänlaista eli aika
arpomiseksi tuo menee jos itse alkaa suoristamaan. Toisaalta, ei tuo
useiden satojen pulittaminenkaan ihan heti nappais eli jotain vois
varovaisesti kokeilla.
Mitenkäs tuo vetovasara -operaatio toimii? Minkälaista jälkeä sillä saa
aikaan? Ei vissiin silläkään ihan tasaiseksi saa,...? Pitäis vissiinkin jollain
töhnällä sitä vielä jälkeenpäin muotoilla, kuten petska mainitsi. Miten
tuo pakkeli sitten kestää ajan mittaan. Jotain olen kuullut (jostain
aineesta, en nyt muista mikä tarkalleen oli kyseessä), että alkais
halkeilemaan talvella ja keväällä taas harmittaa . Onkos tässä
mitään perää?
teitsari kirjoitti:Mitenkäs tuo vetovasara -operaatio toimii? Minkälaista jälkeä sillä saa aikaan? Ei vissiin silläkään ihan tasaiseksi saa,...? Pitäis vissiinkin jollain töhnällä sitä vielä jälkeenpäin muotoilla, kuten petska mainitsi.
Juu, vedetään mitä pystyy ja pakkelilla loput.
Tuossapa tuo työkalu toiminnassa. Nyt kun tuo klimppi rysähtää tuonne stoppariin, koko kampe hyppää ja samalla nykäsee lommoa ulospäin.
No ei ole perää, jos on asiallisesti laitettu. Siksi sitä vedetäänkin, että saadaan se pakkelikerros ohuemmaksi.teitsari kirjoitti:Miten tuo pakkeli sitten kestää ajan mittaan. Jotain olen kuullut (jostain aineesta, en nyt muista mikä tarkalleen oli kyseessä), että alkais halkeilemaan talvella ja keväällä taas harmittaa . Onkos tässä
mitään perää?
Pro HVM
Nyt on vaihto-ovea tullut kunnosteltua jonkun aikaa. Viimeistelyä vielä, niin olis se maalaus seuraava vaihe.
Jotenkin pitäis tuo ovenkahva saada kuitenkin ensin irti,... Lukaisin eräästä korjausoppaasta ohjetta tähän. Siinä neuvottiin kääntämään avainta ja samalla vetää lukkopesä irti, mutta eihän minun avain tämän eri oven lukossa käänny. Lukkopesä ja kahva kyllä liikkuvat, mutta mitenkään en niitä itse ovesta irti saa .
Mikä neuvoksi? Tietääkö joku jotain niksiä vai onko väkivalta ns. ainut vaihtoehto?
Jotenkin pitäis tuo ovenkahva saada kuitenkin ensin irti,... Lukaisin eräästä korjausoppaasta ohjetta tähän. Siinä neuvottiin kääntämään avainta ja samalla vetää lukkopesä irti, mutta eihän minun avain tämän eri oven lukossa käänny. Lukkopesä ja kahva kyllä liikkuvat, mutta mitenkään en niitä itse ovesta irti saa .
Mikä neuvoksi? Tietääkö joku jotain niksiä vai onko väkivalta ns. ainut vaihtoehto?
Projektipäivitystä niille joita sattuu vähänkin kiinnostamaan.
Eli tässä vaiheessa ruttuiset oikeanpuoleinen ovi ja lokasuoja on vaihdettu
ehjempiin, joiden työstössä oli myös jonkun verran hommaa. Nähtävästi
tuo lokari jäi vielä vähän lommoille, vaikka sitä ahkerasti kittauksen
hiomisvaiheessa veden avulla peilailin. Nooh, saa kelvata,... Toistaiseksi.
Vaihdoin samalla oranssit vilkut nuorekkaan kirkkaisiin. Sisälokarit vielä kiinni.
Tuumailin myös noiden valonpesijöiden poistoa,... Avasin valon alta kaksi
ruuvia siinä toivossa että se tappi lähtisi mukana, mutta eipä tietenkään
lähtenyt. Vissiinkin pitää tuo ajovalo ottaa ensin irti vai kuinka?
Tuossa vielä mopeasti kyhätyy visiokuva (Fotoshoppia siis ). Peilit ja maskin muoviritilä ovat olevinaan korinväriset.
Eli tässä vaiheessa ruttuiset oikeanpuoleinen ovi ja lokasuoja on vaihdettu
ehjempiin, joiden työstössä oli myös jonkun verran hommaa. Nähtävästi
tuo lokari jäi vielä vähän lommoille, vaikka sitä ahkerasti kittauksen
hiomisvaiheessa veden avulla peilailin. Nooh, saa kelvata,... Toistaiseksi.
Vaihdoin samalla oranssit vilkut nuorekkaan kirkkaisiin. Sisälokarit vielä kiinni.
Tuumailin myös noiden valonpesijöiden poistoa,... Avasin valon alta kaksi
ruuvia siinä toivossa että se tappi lähtisi mukana, mutta eipä tietenkään
lähtenyt. Vissiinkin pitää tuo ajovalo ottaa ensin irti vai kuinka?
Tuossa vielä mopeasti kyhätyy visiokuva (Fotoshoppia siis ). Peilit ja maskin muoviritilä ovat olevinaan korinväriset.