Lisävalot ja kytkennät
Lisävalot ja kytkennät
Avataan tämmönen jos jotaki muutaki auttais ko minua. Joku on varmaan valoja jo laittanukki.
Mulla on ongelma seuraava: auto on w204 vm 2012,xenon ILS valoilla oleva auto. Miten tuossa otetaan ohjaus releelle? Jos normaaliin tapaan, niin minkä värisestä piuhasta? Entä mikä on parkkien johdon väri?
Lisävalot on turvallisuus näkökulma,ei niinkään ulkonäkö kysymys mulle.
Mulla on ongelma seuraava: auto on w204 vm 2012,xenon ILS valoilla oleva auto. Miten tuossa otetaan ohjaus releelle? Jos normaaliin tapaan, niin minkä värisestä piuhasta? Entä mikä on parkkien johdon väri?
Lisävalot on turvallisuus näkökulma,ei niinkään ulkonäkö kysymys mulle.
Mersu.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eli kyse autosta jossa kaukovaloavustin ILS:n yhteydessä? Sama ongelma kuin aiemmin täällä keskusteltu:
viewtopic.php?t=48989
viewtopic.php?t=48989
Auto w204 vm 2012 ja Ils valoilla. Lisäpitkät piti saada niin tilasin poksin mikä nappaa singnaalin eli tuo http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4784&meny_id=79
Sitte löysin kuskin jalkatilan kynnyksen vierestä can väylä juttuja.
Kynnyksen lista lähti irti kun pukkaa auton taka osaa päin noin sentin ja nostaa 3 klipsistä irti.
Toin kone huoneesta 12volttia jalkotilaan kun ei löytyny lähempää. Sulake rasian kautta niin ei tarvi uusia läpivientiä puhkoa.

Sitte kytkettiin ohjeen mukaan. Can high on ruskeapunainen ja can low on ruskea.

Ja tadaa, auto ja purkki löysivät toisensa

Näin sain jännitteen perinteiseen lisävalo relekytkentöihin. Valot on vielä ostamatta, mutta niistä myöhemmin lisää.
Sitte löysin kuskin jalkatilan kynnyksen vierestä can väylä juttuja.

Kynnyksen lista lähti irti kun pukkaa auton taka osaa päin noin sentin ja nostaa 3 klipsistä irti.
Toin kone huoneesta 12volttia jalkotilaan kun ei löytyny lähempää. Sulake rasian kautta niin ei tarvi uusia läpivientiä puhkoa.

Sitte kytkettiin ohjeen mukaan. Can high on ruskeapunainen ja can low on ruskea.

Ja tadaa, auto ja purkki löysivät toisensa

Näin sain jännitteen perinteiseen lisävalo relekytkentöihin. Valot on vielä ostamatta, mutta niistä myöhemmin lisää.
Viimeksi muokannut Jackpot, 20.10.2015 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersu.
Tätä pähkäilty Gle740 ja tähtikuljettajan kanssa privaatistikkin mutta kyllä Gle740 on ison osan pioneeri työtä tehnyt tuolla w212 osiossa. Kiitokset siitä.
Jos joku tilaa veholta canväylä liitintä varaosanro 0495458428 niin samalla siihen sopivat pinnit pitää tilata myös, koska purkin johdot ovat ilman liittimiä. Ite köyhdyin 10 euroa 4 pinnistä, hyvä kilo hinta

Jos joku tilaa veholta canväylä liitintä varaosanro 0495458428 niin samalla siihen sopivat pinnit pitää tilata myös, koska purkin johdot ovat ilman liittimiä. Ite köyhdyin 10 euroa 4 pinnistä, hyvä kilo hinta

Mersu.
Liian iso kuva. Androidille esimerkiksi photo resizer on hyvä ja helppo ohjelma jolla voi pienentää kuvat sopivaksi
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ostin valmiin rele sulake johto kaapeli hässäkän
ja toin kaapelin pään ripojen välistä oikeaan paikkaan. On helppo ottaa lamput ja teline pikaliittimen ansiosta pois.
.
Normaalisti kilpi teline paikalleen . Vaimo halusi pientä ja söpöä niin maailman rauhan vuoksi myönnyin Xvisionin Meteor 170 lamppuihin,eli näihin. http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/x- ... 010120050/
lisäsin vielä saman virman ylätuet.
tuossa suttunen todiste siitä että homma pelittää.

ja toin kaapelin pään ripojen välistä oikeaan paikkaan. On helppo ottaa lamput ja teline pikaliittimen ansiosta pois.

Normaalisti kilpi teline paikalleen . Vaimo halusi pientä ja söpöä niin maailman rauhan vuoksi myönnyin Xvisionin Meteor 170 lamppuihin,eli näihin. http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/x- ... 010120050/

lisäsin vielä saman virman ylätuet.

tuossa suttunen todiste siitä että homma pelittää.
Mersu.
Hyvää juttua ja kuvaa...
Tarkistit että saa laittaa kolme valoa? Tästähän oli kyllä keskustelua että säänöstö olisi muuttunut, mutta viimeisimmän Tekniikan Maailman lisävalotestin yhteydessä väitettiin että ei saisi (kolme ei ole symmetrinen
), tosin ei olisi eka kerta kun lehden asiantuntemus laahaisi jälkijunassa...
Tarkistit että saa laittaa kolme valoa? Tästähän oli kyllä keskustelua että säänöstö olisi muuttunut, mutta viimeisimmän Tekniikan Maailman lisävalotestin yhteydessä väitettiin että ei saisi (kolme ei ole symmetrinen

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Enpä ole tätä aiemmin huomannutkaan. Hyvä kun onnistui, ja ulkonäön vuoksi voisi tuota pikaliittimillä irrotusta harkita itsekin? Tehokkaita ledivaloja löytyy jo, mutta oikeasti tehokkaat ovat silti yllättävän suuria, ja kun W212 keula on lumiauran muotoinen, niin kovin syvälle ei kestä upottaa, ettei tule säleikön lamellien varjoja valokuvioon. En ole oikein huomaamattomasti piiloon menevää hyvin valaisevaa mallia vielä löytänyt? Yhden vaakalamellin säleiköstä uhraamalla sitten mahtuu ihan vaikka mitä ja ellei parempaa ideaa löydy, saatan vielä jonain päivänä tehdä sellaisen. Ei se huomaamaton ole, mutta vähemmän auton linjat pilaava kuin nuo suuret ämpärit.
Mutta Härregyyd, mulla saattaisi loppua mielikuvitus jos joutuisin kuvailemaan, mihin kaksi kappaletta X-Vision Dominator Xenoneja ei riitä
Mutta yleensähän enempi on parempi, joten ei kai siitä haittaakaan ole
Mutta Härregyyd, mulla saattaisi loppua mielikuvitus jos joutuisin kuvailemaan, mihin kaksi kappaletta X-Vision Dominator Xenoneja ei riitä

Mutta yleensähän enempi on parempi, joten ei kai siitä haittaakaan ole

Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Viimeksi kun asiaa tarkistin, oli lakitekstissä nimenomaan vaatimuksena parillinen määrä, eli pelkästään symmetrinen ei riitä.MHe kirjoitti:Hyvää juttua ja kuvaa...
Tarkistit että saa laittaa kolme valoa? Tästähän oli kyllä keskustelua että säänöstö olisi muuttunut, mutta viimeisimmän Tekniikan Maailman lisävalotestin yhteydessä väitettiin että ei saisi (kolme ei ole symmetrinen), tosin ei olisi eka kerta kun lehden asiantuntemus laahaisi jälkijunassa...
Sen sijaan leveä monesta pienestä valaisimesta koostuva LEDiviuhka katsotaan tietyin mittaedellytyksin täyttävän tuon vaatimuksen, kunhan on symmetrisesti asennettu.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mistähän tohtii ottaa releelle jatkuvan virran pre facelift 204:ssä. Mikä on tuo laatikon nimi mistä voi antaa apuvirtaakin vänkärin puolella. Siihen on ainaki joku kytkässy ylläpitolaturin, tosin kytkeny semmoseen paikkaan mihi tulee jännite vasta ko autosta avaa oven ja releen naksaus kuuluu, joten tuskin ainakaa akkua lataa
Niin mistäs pultista ootte ottanu virran tosta apuvirtalaatikosta? Viis ruuviahan siellä on niin luulis ettei ne samaan paikkaan oo kytketty.
Edestäpäin katottuna toiseks viimesessä on valmiiks aukko lisäjohdoille ja siitä onkin otettu virta jälkiasenteiselle webastolle, mutta mutta..
Neljässä etummaisessa on johtoja ja niihin tulee akkujännite, viimesessä ei ole mitään kiinni ja siinä on joku ihmeen pieni jännite?

Edestäpäin katottuna toiseks viimesessä on valmiiks aukko lisäjohdoille ja siitä onkin otettu virta jälkiasenteiselle webastolle, mutta mutta..
Neljässä etummaisessa on johtoja ja niihin tulee akkujännite, viimesessä ei ole mitään kiinni ja siinä on joku ihmeen pieni jännite?