w210 ajettavuus talvella
w210 ajettavuus talvella
Ensimmäinen mersu alla ja ihmetyttää todella huono ajettavuus. Nyt kun meillä on tuota lunta ja liukkaat tiet niin todella levoton ajaa. Rengaspaineita en ole ehtinyt tarkastaa vielä. Renkaat ovat pirellin curver 205/55-16 kokoiset ja nastat tallella ja pintaakin reilusti. Oikeat rengaspaineet?
Alustassa on jotain väljää kun asvaltin poikkittais saumoissa kolahtelee aika reilusti mutta muuten pitäisi olla kunnossa kun juuri leimattu
Mistä voisi vian etsinnän aloittaa?
Alustassa on jotain väljää kun asvaltin poikkittais saumoissa kolahtelee aika reilusti mutta muuten pitäisi olla kunnossa kun juuri leimattu
Mistä voisi vian etsinnän aloittaa?
Muistelisin että varsin väsynyt narinahela takana jota ei katastusmies pyynnöstä huolimatta väljäksi havainnut, teki 210 stä hirveen ajettavan liukkaalla, eikä kuivalla eikä märällä kelillä ollut kuitenkaan ollenkaan huono.
Joku takapään juttu anyway.
Joku takapään juttu anyway.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Liikaa aurausta teki 202:n tosiaankin hankalaksi liukkaalla. ei uskaltanut ajaa 80 lujempaa... Aurausta säädin lähes nolliin ja rupes kulkemaan talvi liukkaalla nätisti.ram kirjoitti:Aurauskulmaa jos on eturenkaissa liikaa, riittää se aiheuttamaan ikävää levottomuutta liukkaalla.
Auto vetelee silloin pidon muuttuessa minne sattuu ja kuskista se tuntuu tosi ikävältä.
No, kannattaa toki pitoautosta katsella ensin väljät ja sit vasta kulmat...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Nyt kävi paavon kans sillai että keula aivan tontissa ja jousi maassa kahdessa osassa. Liekkö jo ollu pitempään poikki. Melkolailla keskeltä poikki. Täytyy samalla nakata uudet iskarit ja jouset etupäähän. Toivotaan että jousikuppi olis ehjä. Onko minkälainen homma jousien ja iskarien vaihto tuohon classic e200cdi malliin?
Jouset vaihtuu helposti, kunhan on OIKEA Mersun etujousille tarkoitettu puristin eli tuon näköinen:Avotic kirjoitti: Onko minkälainen homma jousien ja iskarien vaihto tuohon classic e200cdi malliin?
Millään käpälämallisilla en lähtis jousia vaihtamaan. Voi tulla otta kipeeksi
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Mistä tälläsiä puristimia saa? Ei kellään sattuis olemaan myynnissä tai kohtuu korvausta vastaan lainattavaksi? Pitääkö muuta purkaa uutta asentaessa vai riittääkö että puristaa uuden linttaan ja nakkaa paikoilleen? Kumit ilmeisesti pitää jousiin uusia? Liekkö nekään tallella enää kun tuoki jousi oli pudonnu maahan.Marco kirjoitti:Jouset vaihtuu helposti, kunhan on OIKEA Mersun etujousille tarkoitettu puristin eli tuon näköinen:Avotic kirjoitti: Onko minkälainen homma jousien ja iskarien vaihto tuohon classic e200cdi malliin?
Millään käpälämallisilla en lähtis jousia vaihtamaan. Voi tulla otta kipeeksi
Oiskohan tuo kolina tullu näistä jousista ja tuo surkea ajettavuus.
Tuosta voi tiedustella puristimia lainaan: viewtopic.php?t=19181&postdays=0&postor ... &start=270
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®