Kytkintä nostaessa raahaava ääni
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Kytkintä nostaessa raahaava ääni
Terve kaikille Mersulaisille, tarvitsisin hieman viisampien arviointia.
Hankin Mersun vastikää ja nytten on semmonen problematiikki, että liikkelle lähtiessä, kytkintä nostaessa kuuluu raahaavaa ääntä. Ääni korostuu, jos tehdään mäkilähtöä tai kuormaa on kyydissä enemmän. Autossa ei ole vetokoukkua, joten suurempia kuormia sillä ei ole vedetty.
Mistäpä voisi johtua? Eipäilen, että kytkimen puolelle kaatuu, kun manuaalivaihteisto tuntuu toimivan oikein vaivatta.
Autolla on rullattu vajaa 300tkm ja muuten tuntuu pelittävän oikein hyvin.
Autoni on Mercedes Benz E200 CDI BE vuodelta 2010.
Kiitos kaikille vastanneille, jo etukäteen.
Hankin Mersun vastikää ja nytten on semmonen problematiikki, että liikkelle lähtiessä, kytkintä nostaessa kuuluu raahaavaa ääntä. Ääni korostuu, jos tehdään mäkilähtöä tai kuormaa on kyydissä enemmän. Autossa ei ole vetokoukkua, joten suurempia kuormia sillä ei ole vedetty.
Mistäpä voisi johtua? Eipäilen, että kytkimen puolelle kaatuu, kun manuaalivaihteisto tuntuu toimivan oikein vaivatta.
Autolla on rullattu vajaa 300tkm ja muuten tuntuu pelittävän oikein hyvin.
Autoni on Mercedes Benz E200 CDI BE vuodelta 2010.
Kiitos kaikille vastanneille, jo etukäteen.
Valitettavasti ei vinkkiä, kun omani on tomaatti.
Mutta tervetuloa foorumille. Et ole ainoa niin vannoutunut Volvokuski, ettei nyky-Volvolla pysty enää ajamaan, vaan tutuimman tuntuinen nykypäivän autokaupasta löytyvä auto sanoo selvällä Ruotsin kielellä: "Willkommen zu Hause"
Rohkea veto tuo manuaali W212. Pelkäsin vähän itsekin, että kuinka hankala automaatti noin suuressa autossa on ajaa, mutta näyttäähän se kohtuudella kääntyvän, vaikka vaatiikin tietenkin jäisiin kaarteisiin hieman suuremman varmuuskertoimen epätarkan voimansiirron vuoksi.
Vaikka luistavan kytkimen rahina lopussa olevaan levyyn saattaa viitatakin, ei 300.000 km kytkimeltä huonosti ole. Samalla ajomäärällä on automaatin öljynvaihtoihin tärvätty jo kytkinremontin hinta. Tarkista nyt kuitenkin, ettei se narahdus tule rasvan puutteessa kitisevästä poljinmekanismista eikä itse kytkimestä, vaikka kuvauksesi lähtötilanteesta ei sitä tuekaan?
Mutta tervetuloa foorumille. Et ole ainoa niin vannoutunut Volvokuski, ettei nyky-Volvolla pysty enää ajamaan, vaan tutuimman tuntuinen nykypäivän autokaupasta löytyvä auto sanoo selvällä Ruotsin kielellä: "Willkommen zu Hause"
Rohkea veto tuo manuaali W212. Pelkäsin vähän itsekin, että kuinka hankala automaatti noin suuressa autossa on ajaa, mutta näyttäähän se kohtuudella kääntyvän, vaikka vaatiikin tietenkin jäisiin kaarteisiin hieman suuremman varmuuskertoimen epätarkan voimansiirron vuoksi.
Vaikka luistavan kytkimen rahina lopussa olevaan levyyn saattaa viitatakin, ei 300.000 km kytkimeltä huonosti ole. Samalla ajomäärällä on automaatin öljynvaihtoihin tärvätty jo kytkinremontin hinta. Tarkista nyt kuitenkin, ettei se narahdus tule rasvan puutteessa kitisevästä poljinmekanismista eikä itse kytkimestä, vaikka kuvauksesi lähtötilanteesta ei sitä tuekaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Huollossa käyty
Noniin, nyt on tehty Assyst B-huolto merkkihuollossa, ja sanoi siellä, että vauhtipyörähän se raahaa ja rotisee. Pelkän pyörän vaihto 1900€, huhhuh . Noh, soitimpa viereiseen Bosch-liikkeeseen, ja sieltä sain tarjouksen 1400€ kaksoismassapyörä kytkimen kanssa vaihdettuna. Joten varasin vaihtoajan heti.
Eipä kyllä tuo 1400€ tunnu pahalta sijoittaa Mersuun, koska on niin upea peli ajaa . Suosittelen kaikille Mersua, jos arjessa on vähänkin enemmän ajettavaa.
Eipä kyllä tuo 1400€ tunnu pahalta sijoittaa Mersuun, koska on niin upea peli ajaa . Suosittelen kaikille Mersua, jos arjessa on vähänkin enemmän ajettavaa.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Kuulin kaverilta joka ropaa autoja, että nuo nykypäivän vauhtipyörät (kaksoismassavauhtipyörät) ovat aikalailla rahastusta ja kuluvat karkeasti 300tkm kohdalla, tottakai yksilöitä kaikki autot. Miksiköhän tuo vauhtipyörä on alunperin muutettu yhtenäisestä metallipalasta kahdeksi levyksi jousien kanssa?
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Dieselin alakierrosten vääntö ja siihen liittyvä värinä eliminoidaan kaksoismassavauhtipyörällä. Kytkin ja vaihteisto eivät siitä värinästä tykkää. Mulla särkyi VW Golf 2.0 TDI:stä vauhtipyörä alle 200 tkm ajettuna. Tilalle pantiin Valeon sarja jossa on kiinteä vauhtipyörä ja jousitettu kytkinlevy.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nostin VW 1.9TDI tyhjäkäyntiä jonnekin 950rpm tienoille kun tuntui että väpäjää koko auto. Mistä lie johtuu, tukikumeista, vauhtipyörästä tai jostain muusta. Mutta nyt se on paljon mukavampi. Voisin kuvitella että pienillä kierroksilla joutuu myös kaksoismassapyörä kovemmalle. Tyhjäkäyntikulutus kasvoi kaksi desiä tunnille joten aivan sama.
Re: Huollossa käyty
Eikös siinä linkis minkä lähetin ollu kaksoismassat huomattavasti halvempia... noh maksaahan se työnteko...VolvostaMersuun kirjoitti:Noniin, nyt on tehty Assyst B-huolto merkkihuollossa, ja sanoi siellä, että vauhtipyörähän se raahaa ja rotisee.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16
Tyhjäkäynti:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Channel 2: idle speed
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
Ainakin Vag-com tai VCDS ohjelmalla VAG konsernin tuotteissa. Mersussa varmaankin Star ohjelmistolla.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Channel 2: idle speed
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
Ainakin Vag-com tai VCDS ohjelmalla VAG konsernin tuotteissa. Mersussa varmaankin Star ohjelmistolla.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08.11.2015 19:16