w204 c200cdi om 646 kylmäkäynnistysvika
w204 c200cdi om 646 kylmäkäynnistysvika
Semmonen vika tuli meseen että kylmänä yön yli seisoneena kun käynnistää niin pörähtää vain hetkeksi käyntiin ja sammuu. Toisella starttauksella lähtee yleensä heti käyntiin mutta käy hetken epätasaisesti. Vikakoodeja ei ole. Mistä hakea vikaa? Polttoaine letkut ja liitokset näyttävät ainakin päällisin puolin ehjiltä.
Ei ole vika selvinnyt. Auto toiminut moitteetta pari viikkoa kunnes viime viikolla taas alkoi ongelmat. Viimeksi tänään pitkällä startilla kaasua painaen sai käyntiin. Suuttimien ohivuodot on mitattu ja polttoaine letkut uusittu. Täytyy syventyä taas asiaan kun ilmat lauhtuu ja kun ja jos vika päällä.
Käynnistymistilanteessa määränsäätimen kuuluu olla täysin auki.jomppu83 kirjoitti:Ei ole vika selvinnyt. Auto toiminut moitteetta pari viikkoa kunnes viime viikolla taas alkoi ongelmat. Viimeksi tänään pitkällä startilla kaasua painaen sai käyntiin. Suuttimien ohivuodot on mitattu ja polttoaine letkut uusittu. Täytyy syventyä taas asiaan kun ilmat lauhtuu ja kun ja jos vika päällä.
Railpaineen säädön hoitaa silloin ainoastaan railtukin päässä oleva paineventtiili.
Vielä tyhjäkäynnilläkin sama työnjako.
Kun moottorilta pyydetään tehoa, siirtyy koko polttoainejärjestelmän säätö määränsäätimelle.
Nämä yhdistämällä veikkaisin, että railpaineen säädin vuotaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Muistelen lukeneeni että ainakin W211:ssa kaasupolkimen asentoa ei huomioida ECUlla startin aikana... onhan tuossa tietty ihan erilainen moottorinohjain että ehkä se vaikuttaa?jomppu83 kirjoitti:Viimeksi tänään pitkällä startilla kaasua painaen sai käyntiin. .
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
.
Mistähän olet lukenut ?
Voi se olla tottakin.
Staari kyllä antaa kaasupolkimelle asennon kunhan virrat on vaan päällä.
Ja kylmästartille on ladattuna niin paljon syöttöjä, että olen kyllä aina luullut kaasun asennon jotain tässä merkitsevän, mutta kieltämättä en ole koskaan tainnut käynnistymisvaiheessa ko. asiaa tarkkailla.
Voi olla, että asialle on vielä yksi selitys.
Ehken polttoaineen syöttömäärään ei kaasun asento vaikuta, mutta se voi vaikuttaa siihen, milläkeinon ecu sitä ohjaa.
Mistähän olet lukenut ?
Voi se olla tottakin.
Staari kyllä antaa kaasupolkimelle asennon kunhan virrat on vaan päällä.
Ja kylmästartille on ladattuna niin paljon syöttöjä, että olen kyllä aina luullut kaasun asennon jotain tässä merkitsevän, mutta kieltämättä en ole koskaan tainnut käynnistymisvaiheessa ko. asiaa tarkkailla.
Voi olla, että asialle on vielä yksi selitys.
Ehken polttoaineen syöttömäärään ei kaasun asento vaikuta, mutta se voi vaikuttaa siihen, milläkeinon ecu sitä ohjaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Löysinpäs sen sliden... mitä tuo 'start quantity' sitten pitää sisällään, koska siitä poistutaan (yli 500rpm?) jne...tuikku kirjoitti:.
Mistähän olet lukenut ?
Voi se olla tottakin.
Staari kyllä antaa kaasupolkimelle asennon kunhan virrat on vaan päällä.
Ja kylmästartille on ladattuna niin paljon syöttöjä, että olen kyllä aina luullut kaasun asennon jotain tässä merkitsevän, mutta kieltämättä en ole koskaan tainnut käynnistymisvaiheessa ko. asiaa tarkkailla.
Voi olla, että asialle on vielä yksi selitys.
Ehken polttoaineen syöttömäärään ei kaasun asento vaikuta, mutta se voi vaikuttaa siihen, milläkeinon ecu sitä ohjaa.
Edit: ja koskee tuo siis vain quantity valven asetuksia vai koko ruiskutustapahtumaa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ei liity aivan aiheeseen, mutta seuraavanlainen tapahtuma kävi pakkasilla.
Tuossa omassa W204 OM646:ssa syttyi moottorin vikavalo käynnistyksen jälkeen. Ensin ei startannut, vilkutteli hehkuvaloa vaan. Toinen avaimen käännös käynnisti auton ja moottorinvikavalo jäi palamaan. Auto toimii muuten normaalisti ja käynnistynyt sen jälkeen niinkuin pitää. Voikohan johtua akusta? Akku taitaa olla jo yli 5v vanha. Testeriin pääsee vasta ensi viikolla, mutta jos tuo johtuisi akusta, olisi voinut suoraan käydä lyömassä uuden akun liikkeestä. Sammuisikohan tuo vikavalo itsestään sitten useamman onnistuneen startin johdosta vai pitäisikö silti käydä nollauttaa?
Tuossa omassa W204 OM646:ssa syttyi moottorin vikavalo käynnistyksen jälkeen. Ensin ei startannut, vilkutteli hehkuvaloa vaan. Toinen avaimen käännös käynnisti auton ja moottorinvikavalo jäi palamaan. Auto toimii muuten normaalisti ja käynnistynyt sen jälkeen niinkuin pitää. Voikohan johtua akusta? Akku taitaa olla jo yli 5v vanha. Testeriin pääsee vasta ensi viikolla, mutta jos tuo johtuisi akusta, olisi voinut suoraan käydä lyömassä uuden akun liikkeestä. Sammuisikohan tuo vikavalo itsestään sitten useamman onnistuneen startin johdosta vai pitäisikö silti käydä nollauttaa?
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Käytin tänää Daimleria Oulun MB-osassa vikakoodin luvussa. Löytyi seuraavanlaiset ilmoitukset: Moottorin OM646 moottorielektroniika, Virhe 203A, tarkasta rakenneosa N10/N1kN(rele virtapiiri 87 moottori). Lisä seloste: Tarkasta N10/1 (ohjainlaite SAM ja sulake - ja relemoduli, etu)
Vikakoodin tila: B221504 Ohjainlaitteessa singnaalienmuokkaus- ja ohjausmoduuli etu, on toimintahäiriö. Sisäinen vika olemassa.
Vian ilmestymishetkestä ei ole jäänyt kilometrimäärää muistiin mutta jäähdytinnesteenlämpötila on ollut 46 astetta ja akun jännite muka 0,3V?
Toinen vika joka oli käynyt päällä n.15 000km sitten liitttyi mittaristoon: Tiedonsiirrossa elektronisen viratalukon kanssa on toimintahäiriö. Sähkö puuttuu. Akun jännite ollut 13V. Liekkö tämä vakavaa? Vai liittyykö siihen, että virtalukko olisi tulossa tiensäpäähän?
No viat kuitattu ja moottorin vikavalo ei pala enää. Akun jännite ollut muuten pikatestin aikana 11,4V, onko akku siis vielä elossa? Tuo SAM vika ei siis palannut, ainakaan vielä. Onko aihetta huoleen jatkossa tuon suhteen?
Vikakoodin tila: B221504 Ohjainlaitteessa singnaalienmuokkaus- ja ohjausmoduuli etu, on toimintahäiriö. Sisäinen vika olemassa.
Vian ilmestymishetkestä ei ole jäänyt kilometrimäärää muistiin mutta jäähdytinnesteenlämpötila on ollut 46 astetta ja akun jännite muka 0,3V?
Toinen vika joka oli käynyt päällä n.15 000km sitten liitttyi mittaristoon: Tiedonsiirrossa elektronisen viratalukon kanssa on toimintahäiriö. Sähkö puuttuu. Akun jännite ollut 13V. Liekkö tämä vakavaa? Vai liittyykö siihen, että virtalukko olisi tulossa tiensäpäähän?
No viat kuitattu ja moottorin vikavalo ei pala enää. Akun jännite ollut muuten pikatestin aikana 11,4V, onko akku siis vielä elossa? Tuo SAM vika ei siis palannut, ainakaan vielä. Onko aihetta huoleen jatkossa tuon suhteen?
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13