Asia linkittyy Mese.fi 1.0-aikakaudella päästämääni parkaisuun:
Uskallan arvata, että joku muu on virittänyt johtosarjan kiinteälle akkulaturiasennukselle jo minua ennen. Siispä kysymys:eerola 18.12, 2009 kirjoitti: "Mitä tulee kun stuttgartilainen, stockdorfilainen ja uttingamammerseelainen päättävät tehdä talviauton?
-Paritonninen töpselihybridi.
Mikä ihme siinä on, että W211 haluaa suojella akun varaustilaa niin maanisella tarmolla, että uusikin akku herättää kunnon suomalaispakkasessa Mersun suojaustoiminnot ja auto alkaa estää lisälämmittimen kunnollista käyttöä? Ja vielä sen jälkeenkin kun systeemin ohjaukseen on asennettu takaisinkutsun 'korjaukset'."
Mihin johtosarja kannattaa tässä tapauksessa asentaa? Keulalle vai perään? Jos vastaus on "perään", mihin johtosarjan pistorasia (siis se, mihin seinäjohto tökätään kiinni) on siistein ja toimivin sijoittaa? Työtä helpottavia vinkkejä johdon reitittämisestä kuuntelen myös kiinnostuneena.
Onko oikeasti jotain väliä, laitanko laturin kiinni lähemmäksi pikkuakkua vai isoa akkua? Lisävirtaa akulle olen antanut yleensä antanut konepellin alla olevien pisteiden kautta.