No nyt on sitten veholla käytetty ja saatiin enemmän tietoa, kuin aikaisemmin...jolloin ne ei oikein alkanut millekään.
Eli vika olisi nyt kuitenkin 99% todennäköisyydellä
Aki P kirjoitti:Siis joskus on laturista lähtevä johtopari eli se pistokkeella kiinni oleva pikkupiuha katkennut laturin ja moottorin etupään välillä. Se tosiaan menee jonnekin ecun tai etusamin napaan, mutten muista mihin eikä ole nyt kytkistä.
Ja näistä vain toinen piuha, se nimeenomaan joka menee etu samille...
Ja riittää kuulemma tosiaan lataukseen, että toinen piuha on ehyt. Mutta jos tämä samille menevä on viottunut, niin heittää ko. herjoja.... Joten Aki P:n heitto on 99% oikeassa.... näin sanoivat marmorilta. Toki tuo tämän päivänen ei tehnyt kuin 30€, joten ei siellä asiat kauhean kalliita aina ole.
MUTTA, emännänkin painostuksesta tuli varattua nyt aika tuon piuhan korjaamiseen. Kaikki muut onkin käyty läpi, mutta tämä vaatii vissiin eniten purkua tai ainakin sotkuista sellaista... Ja jos joutuu käyttämään koko sulakerasiaa pois ymsyms... niin jospa he veholla osaisivat asian paikata. Kokonaiskustanuksesta korjaamiselle siellä tulee maximissaan 200€, näin sanoivat tarjoukseen tai hintaan.
Vai voisiko tuon jotenkin suhteellisen helpolla itse selvittää...? Moottorisuodatinkotelo pois....mitä muuta sieltä joutuu purkamaan... Jos selviäisi suhteellisen helposti, niin voisi itsekin asian tarkastaa, kerta tässä viikko aikaa ennen vehon aikaa....
Ja jos miettii vian kokonaiskustannuksia yleisesti (otetaan huomioon tuo tuleva ja että sillä tulee kuntoon), niin:
- Akku (joka oli jo tiensä päässä) 190€
- Pikku akku (myös alkuperäinen) 75€
- Käytetty laturi 150€
- Piuhan korjaus 200€
Nämä tekee siis yhteensä 615€. Minusta toki on isokin raha, mutta toisaalta niin akut pelkästään tekee tuosta sen 265€.
Joten lopullisesti varsinaisen vian korjaukseen menee rahaa 350€.
Akkuohjainlaitetta en laskenut, koska molemmat nykyisistä ehjiä.
Joten laitan tuon irrallaan olevan myyntiin sitä tarvitsevalle.
Kun tämä ongelma saa (toivottavasti) onnellisen päätöksen, niin seuraavaksi olisikin sitten öljyjen vaihto. Myös jossakin vaiheessa vaihdelaatikon kannatinkumin vaihto ja kyb venttiilin vaihto edessä.
Mutta autoa tarkoitus pitää pitkään (koska tarvetta), niin onkai siitä hyvä pitää jotenkin huolikin. Ja saapahan seuraava ainakin hyvin huolletun meben alleen...jahka joskus siitä tulee luovuttua...