Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

bercedes menz kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:...Mutta tuossa neonvalojen ja kosketusnäyttöjen loisteessa on oikeasti aika ikävä olla ja ajaa. :evil:
Tottumiskysymys...
Tottumiseen saattaa vaikuttaa aika paljon sekin, mitä valoja on auton edessä 8)

Ja eikös sen ison näytön saa uusissa malleissa pimeäksikin? Jos sillä on merkitystä näkemisen kannalta, on vika kyllä mielestäni aivan muualla kuin kojetaulussa :twisted:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

740 GLE kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:...Mutta tuossa neonvalojen ja kosketusnäyttöjen loisteessa on oikeasti aika ikävä olla ja ajaa. :evil:
Tottumiskysymys...
Tottumiseen saattaa vaikuttaa aika paljon sekin, mitä valoja on auton edessä 8)

Ja eikös sen ison näytön saa uusissa malleissa pimeäksikin? Jos sillä on merkitystä näkemisen kannalta, on vika kyllä mielestäni aivan muualla kuin kojetaulussa :twisted:
JuMu S kirjoitti:Noh, sanottakoon että ne järkyttävän hyvät xenonit siitä Jylliksen nokalta kelpaisivat minullekin.
Tulee pidettyä aika himmeenä mittaristo mutta toisaalta sitten lisäksi on navi, kännykkä, tabletti jne... Mua ei liiemmin häiritse vaikka on mersun omat, pskat valot :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

C-Klasse kirjoitti:Saksassa on myynnissä paljon 2015 käyttöönotettuja vähän ajettuja Volvo V70 ja S60 -malleja. Alkuvuodesta käyttöönotetuissa D3:ssa on ilmeisesti 2-litrainen R5 -moottori 350 Nm ja 136 hv. Sitten D4 on 2-litrainen R4 400 Nm ja 181 hv. Sitten on vielä uudemmat 2015 -vuoden D3:t jotka on R4 150 hv 320 Nm.

Nyt näyttäisi siltä, että D4 vois olla hyvä päästöjen ja verojen puolesta, mutta onko näissä jotain huomioon otettavaa verrattuna R5 -moottoreihin? Tai onko niis ylipäätään jotain ikäviä juttuja? Tehdastakuuhan noissa on voimassa vielä yli vuoden ja Volvo Selekt -vaihtoautona sen saa palauttaakin.
Kun en mitään hirveitä juttuja näistä D4 -koneista löytänyt netistä ja yks tuttu kovasti tykkäs omastaan niin ei kai siinä sitten kummempia. Pistelin sopivasta V70 Black Editionista Saksaan sähköpostia myyjälle. Toimin siis apuna ku äitee hommaa autoa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Nyt sitten tulee ensimmäinen mutta ei varmaan viimeinen Volvo perhepiiriin. Valituksi tuli Vähän ajettu entinen vuokra-auto Saksasta hyvällä varustetasolla. V70 Black Edition D4 autom. vaihteilla löytyi merkkiliikkeestä. Kattoluukku, vetokoukku ja tehtaan Webasto puuttuvat, mutta muuten taitaakin olla kaikki olennaiset mukavuus- ja turvavarusteet. Sitä City Safetyä tuossa ei taida olla (en oo varma, onko vaan jätetty mainitsematta ku näissä on niin paljon kaikkea), mutta kaikenlaista nettipalvelua löytyy :v
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Varmasti hyvä valinta ja toivotellaan turvallisia kilometrejä.

Töihin tullessa oli -26c... Aamuksi lupasi -30c. Hyvin riitti lämpöä matkustamoon ja keulaa ei ole peitetty pahvilla.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kiitoksia vaan. V70 on sen verta suosittu malli ettei se erotu massasta juurikaan. XC 60 olis ollu toinen vaihtoehto mutta pääasiallinen kuljettaja sanoi ettei tarvi sitä mihinkään ku on tähän asti päässyt tavallisella autolla :lol:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Meillä kans vaihtoehtona tälle nykyiselle (V70 d3 -12) oli XC60 mutta hirvitti paljon ajavana käyttökustannukset jotka tuossa kuuskymppisessä olisivat kohonneet reilusti. Kalliimmat renkaat (olipa ne sitten kirkat tai nastat :wink: ), polttoainetta mennyt enemmän ja sitämyöden vero. Kolme vuotta vanhempi ja huonommat varusteetkin vielä ja kun penkit eivät ole niin hyvät istua kuin seiskakympissä niin valinta nuiden kahden saman hintaluokan mallin välillä oli helppo. Tosin ei ole tämäkään niin miellyttävä kuin edellinen, vanhempi S80.

Aiemmin keskusteluissa ilmenneet mittariston häikäisyt ei tässä "välimallissa" oikeastaan vaivaa, mittarista puuttu uudemman mallin karnevaalitunnelman aiheuttavat värit ja kakkoskoppaseen verraten viisarimittareitakin puuttuu. Itsekkin ruuvaan viiksen rullasta kaiken ylimääräisen infon pois, joskin joskin kojetaulun keskellä oleva näyttö on päällä. Vois kai siihenkin laittaa näytönsäästäjän päälle kun ei siinä ajon aikana mitään lisäarvoa olevaa infoa ole kun ei naviakaan ole.

Taannoin kysyin siniseltä tiskiltä josko tuohon näyttöön sais navin kun entinen omistaja on katsonut tarpeelliseksi jättää sen pois ja ostanut tilalle siihen telkkarin. Eipä siinä, sain 1300 syytä pitää irtonavia edelleen, tosin pistin sen kakspuoleisella teipillä kiinni kojetauluun pois ikkunalta.

:kuski:
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Ensi viikolla Volvo otetaan kuljetusliikkeen kyytiin Nürnbergin lähellä Ambergis. Pitäis ettiä siihen hyvät käytetyt vanteet talvirenkaille tai sitten uudet. Volvo-Zentrumis ei tällä hetkellä ollu käytettyjä kakkosvanteita.

Eihän se mittaristo nyt niin ihmeellinen ole, kun pitää sen ihan normaalitilassa eikä siinä, missä on RPM-mittari isolla ja nopeus numeroina. Kuorma-autojen mittaristotkin on nykyään aika värikkäitä, se on tietokoneaikaa :lol:

Lapualla tiedän useamman tutun, joka ajaa kitkarenkailla koko ajan ku katumaasturin rengastus on sen verran kalliimpi.

Kyllä sen ymmärtää, miksi V70 on aina ollut Suomen suosituin. Kaveri meinaa laittaa kans käytetyn Jylliksen ku sinne mahtuu lapset ja tavarat.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pöh... Olisin asentanut viikonlopun aikana pitkiin xenonit, mutta empähän laita. Hopeessa on polttimena H9. Sarja, minkä pukki toi on H7. Pitää kahtoa miten toisessa on nuo pitkät. Sitten jää vaihtoehdoksi lisäpitkät H7:lla tai sarjan myyminen. :( Ei millään nyt jaksaisi värkätä. No, kesähän tässä kohta tulee 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Eilen V70 tuotiin Lapualle rekkakyydillä ja siihen valkattiin talvivanteet sekä 225 -leveät Michelinin nastarenkaat ku ne ovat ilmeisesti hiljaiset. Tarrakilvetkin jo on ja ne vanteet tulee tänään rengasfirmaan. Pääsee äitee sitten ekaa kertaa ajamaan minkäänlaista Volvoa kun ensin osti semmoisen Saksasta. Isäukko on yhden tutun eri V70-versioiden kyydis istunu pidempiä matkoja joten aivan vieras automallisto ei ole kyseessä :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mielelläni kuulen kokemuksia kyseisestä autosta. :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Joo, mä yritin sanoa että kävis nyt kokeilemas ensiksi ennenku ostaa... Siinä kävi vähä niin että autonosto alkoi venyä muiden kiireiden vuoksi. Sitten vanhalle Audille löytyi osoite ja piti pistää toimeksi.

Velipoika meinas syksyllä ostaa XC70:n ja käytiinkin tavallista AWD:ta kokeilemas hyvin kokemuksin. Eivät sitte "vanhukset" katsoneet tarpeelliseksi ite vaivautua :lol:

Pitää kokeilla sitä kunhan ehtii ja luulen että pääsen myös vahaushommiin heti kohta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kuva

Tuollainen se mittaristo on. Auto on hyvä ajettava maantiellä ja yllättävän ketterä. Luulin että se olis kömpelömpi. Toimintoja riittää city safetystä ja nettisovelluksiakin siihen saa. Navigaattori on kunnon karttaversio, valot kääntyvät yms. Ajoasennon sai hyväksi heti kerralla. Nastarenkaista (Michelin) kuului paljaalla asfaltilla runkoääntä, ei niinkään nastoja. Otin vain pienen koeajon vasta. Webasto siihen kuulemma laitetaan, tavallinen kelloversio.

Huomenna pesen sen suolapaskasta niin auton yleisilme piristyy. Sanoisin että ite voisin hyvinkin ajella tuolla. Ei se oo liian teknologinen vaikka toimintoja riittää. Ohjekirjaa ei tarvi lukea että tuon kans pärjää. Väri savilegrau on melkein musta sininen.

Moottori on vahvan tuntuinen, alusta sopivan jämäkkä eikä vaihteistoa oikeastaan huomaa.
Vauhti ei tunnu paljonkaan, 60 km/h tuntuu neljältä kympiltä. Kirjoitan myöhemmin lisää.[/img]
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Spritmonitor.de ohjelma päivittyy mukavasti. Nyt näkee etusivulla kokonaiskilometrit ja ostetun polttoaineen. Aika ikäviä lukuja. Onneksi ei vielä euroja näytä...

Kuva
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vihree sai eilen voimanpesäänsä uudet liemet. Tyrkättiin 0w-30 Texacoa hintaan 12€/ltr. Koko savotta öljyt, suodatin, vaihtotyö 112€. Laskin että jos omalle työlle laskee yhtään hintaa niin ei tuossa palkoille pääse, ellei ole systeemit viimesen päälle hyvät.

Verrokkina vaikka tämä Motonetin hinta: http://www.motonet.fi/fi/tuote/592051/T ... LL-A5B5-1l

Ostoskoriin kerättynä suodatin ja öljyt ilman rahtia 111.20€.

Nyt kelpaa ajella taas tovi :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oliko muuten näissä Volvoissa niin että ainut autonvalmistajan suosittelema viskositeetti moottoriöljylle on 0w30 ? Muistelen että pariin kertaan on tutkittu luokituksia kun on Volvoja käynyt öljynvaihdossa.

Texaco on öljymerkki jota ei ole koskaan sattunut olemaan myynnissä minun työpaikoillani, ja kiinnosti sen verran kun tästä luin että googlettelin:
Finnoleum Oy kirjoitti:Havoline Energy SAE 0W-30 on synteettinen kevyen kaluston moottoriöljy, joka täyttää viimeisimmät ACEA A5/B5 -luokitukset. Laadukas perusöljy ja lisäaineistus varmistavat paremman polttoainetalouden sekä suojan moottorin kulumista vastaan. Se on suunniteltu moottoriöljyksi eritoten Volvo henkilöautoihin. Tuote soveltuu käytettäväksi bensiini- ja dieselmoottoreissa, pidennetyillä öljynvaihtoväleillä.

HAVOLINE ENERGY SAE 0W-30 A5/B5 läpäisee seuraavat luokitukset:
ACEA A5/B5, API SL, Volvo VCC 95200377
Edit; paljonko näiden öljytilavuus on ?
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

6-7ltr? Jossain tuossa välissä se on. Motonetin hinnan laskin 7 litran mukaan. Pikavaihdossa maksaa sen mitä mittarissa näkyy kun hanasta lasketaan.

Tympee tilavuus kun ei mene näihin kanistereihin järkevästi.

Voisi varmaan ajaa 5w-40 öljyilläkin mutta tuo 0w-30 on jäänyt mieleen kun luottokorjaamokin siitä muistutti. Varsinkin hopee on sellainen, että kannattaa ajaa tuolla. Jos haluaa nokka-akselin kestävän? Litrahinnan ero oli olematon kun ottaa mukaan vielä näennäisen mielenrauhan saamisen voitelun toimivuudesta.

Näillä mennään toistaiseksi.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kuva

Jos ei muuten irtoa karstat putkesta niin tällä irtoaa... Rouvan harrastukset vaativat kuljetuskalustoa ja tuommonen telihärveli tuli pihaan viime viikonloppuna.

Katselin, että oisko se seuraava auto sitten "neliveto". Harmi vaan kun mieluisa malli tuo mukanaan "tonnin verolapun ja vakuutuslaskun", vaikka bonukset on tapissaan.

Onneksi tuota nyt ei viikottain tarvitse vetää. Vaikkakin on kevyesti tehty. Trailerin kokonaispaino on 1600kg.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Paljonkos tuommoisella Vollikalla saa kiskoa? Harjulta ei tällä kertaa odoteta vastausta.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

1800kg taisi olla rekisteriotteessa. Metriäkään en ole vielä tuota koppia kiskonut autolla. Mönkijällä siirtelin vähän parempaan paikkaan kun piti lumitöitä tehdä. Pitänee joku päivä nakata koukkuun koevetoa varten. :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Sama vetopaino kuin suorakylkisessä edeltäjässä.

Hyvä kuva, näkee kuinka helpolla pääsee kun perhe vaan hiihtää. Siihen ei tavi kuin talveksi paljon valoja nokalle ja tarvittaessa laatikko katolle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3650
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Fenton kirjoitti:Paljonkos tuommoisella Vollikalla saa kiskoa? Harjulta ei tällä kertaa odoteta vastausta.
Aistin sarkasmia. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään 5 henkilöä ja 1 poni rekineen reissussa.

Noin 100km ajoa. Ihmeen sävyisästi Fred-ko tuli perässä. Kulutusmittarin käänsin piiloon ajotietokoneesta. Sen verran raskas keli oli ajaa, että ei varmaan ihan höyryillä mennyt.

Täyttää tarpeen ja onhan noita keljumpiakin kiskottavia koukussa kulkenut. Kesäkeliä ootellessa.

Jarrutkin toimii kun mönkijällä kokeilin kiskoa pihassa käsijarrun ollessa päällä. Nytkähti ja mönkijä jäi suttaamaan paikalleen. :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pari vuotta tulee nyt täyteen hopeella. Yhteistä taivalta noin 50tkm.

Vähillä on menty.
* pyöränlaakeri eteen.
* käsijarrun roippeet.
* yhdet renkaat.
* jotain sisustan osia (nämä ostaessa rikki, joten ne vaihdettiin ehjiin).
* parit öljynvaihtohuollot.
* termostaatin vaihto myyjän piikkiin.

Tänään Volvolla laittoivat uuden jakopään hilppeineen. Myös moniuraremmi kaikkine romuineen vaihdettiin, unohtamatta vesipumppua... Sovittu hinta töineen 650€. Lisätöinä sitten laturin vapaakytkimen toiminnan tarkastus.

Omaksi iloksi hommasin rusakon raiskaaman puskurin alaosan tilalle ehjän ja maalautin sen auton väriin. Käväsin hallilla vaihtamassa tuossa alkuillasta.

Odotellaan vielä yksi pohjamuovi hajonneen tilalle.

Nyt saa ajella remmien puolesta 5 vuotta tai 180tkm (Volvon ohje kun sitä kysyin).

Mittarissa 432tkm.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kuva

Nyt saa rusakot juosta kiimassaan keulaan jos ei lisääntyminen kiinnosta. Pohjamuovi saapui maanantaina ja nyt oli sopiva hetki käydä nosturilla asentamassa paikalleen.

Muistoksi ehjästä keulasta kuva.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Avainvaunun huollossa vaihtoivat vihreen laatikkoon uudet liemet huuhtelemalla. Sovittu hinta 259€, ruusu mukaan Rouvalle ja matotkin olivat kopistelleet 8)

Seuraava vaihto 60tkm päästä. Silloin mittarissa noin 360tkm.

Tuli istuttua Daciaa, Audia ja Volvoa siinä ootellessa. Onneksi ei autokuumetta ole liikkeellä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eikö sullakin ole AW55-50 automaatti? Meillä Rouvan Äs80:lle on suositeltu 80.000 öljynvaihtoväliä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tuli toissa viikonloppuna ajeltua V70 D4 automaatilla vähän päälle 30 km lenkki ja tässä vähän kokemuksia sekä kommenttia.

Lähden liikkeelle autolla, johon oli syttynyt rengaspainevalvonnan sekä ABS:n varoitusvalot lumihangessa möyrimisen seuraksena. Valot kuitenkin sammuvat heti kun olen ajanut pari sataa metriä, homma ok. Ajamisessa tulee ensimmäisenä erona se, että automaattivaihteinen Volvo ei pyri ryömimään eteenpäin vaan sille pitää antaa kaasua liikkeelle pääsemiseksi.

Vauhdissa säädän sähköisillä säädöillä kuskinpenkin kohdalleen ja napsautan takalasinlämmityksen päälle lumisella talvitiellä ajettaessa. Ajettavuus huonoissa olosuhteissa on takavetoon tottuneelle erilainen, kun etupyörät etsivät pitoa ja nyppivät ohjausta. Mutkissa tuntuu aluksi siltä, että ei tiedä mikä pää tässä alkaa luistaa ja kuinka paljon. No, eihän se mihinkään luistele vaan etenee kuin juna raiteillaan Michelinin nastarenkain varustettuna.

Liikkeellelähdöt liukkaalla ovat myös rauhallisia sekä sivistyneitä. Pito-ongelmia ei ole vaikka jostain lehden koeajoraportista olen niin lukenutkin. 181 hevosvoimaa tuntuvat tulevan nykyaikaisen automaattivaihteiston läpi käyttöön eikä pitkässä sekä leveässä autossa vauhti niin tunnukaan. Äänimailma on rauhallinen, aivan kuin Misukat olisivat muuttuneet hiljaisemmiksi tuhannen kilometrin aikana.

Näyttöruudusta löytyy vaikka mitä tietoja, mutta tärkeimmät käyn nyt läpi. Radio toimii loogisesti kuten olettaa saakin eikä siitä ole oikein mitään huomautettavaa. Navigaattorin kartta on tarkka, siinä näkyy pelto- ja metsätietkin mutta ei se aivan järkevintä reittiä tainnut joka tilanteessa ehdottaa. Puhelimen liittäminen autoon on nopeaa ja kaikki yhteystiedot siirtyvät Volvoon automaattisesti. Ratissa ei ole puhelun aloitus- eikä lopetusnappia, mikä on outoa. Mersussa on ollut iän ajan jo.

Ajaminen on kaikissa olosuhteissa ja liikenneympäristöissä mukavaa ja Volvolla ajaessa on vähä sama fiilis mikä Mersussa; ei tarvi kaahailla vaan ajella siististi. Polttoaineenkulutus näytti olevan tuolla reissulla noin 6,5l/100 km enkä pidä sitä pahana kun ajelin mäkisessä maastossa, kaupungissa ja vain pienen osan suoraa tasaista tietä. Tasaisella tienopeudella kulutus näytti alle viittä litraa sataselle.

Pieni moitteensija on valoautomatiikassa, joka pistää xeononit palamaan valoisalla mutta pilvisellä talvisäällä mielestäni täysin turhaan. Mulla paloi xenonit ja muilla automaattivaloilla varustetuilla päivä-ledit.

Kaikkiaan tämä on hyvä auto ja tarjoaa yllätyksetöntä liikkumista pohjoisissa oloissa ja on samalla sopivan tavallinen. Tällainen ei varmaan aiheuta kateutta pahemmin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10818
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pitänee tuo vaihteiston tyyppi tarkastaa jossain välissä. Näillä ajosuoritteilla tuo tulisi jatkossa noin kahden vuoden välein tehtäväksi. Oli kuulemma olleet aika mustat öljyt. No, se oli tiedossa mutta nyt ne on vaihdettu. Kymmenen litraa olivat käyttäneet öljyä. Pari litraa ylimääräistä varmuuden vuoksi laatikon läpi. Ainakin persdynolla tuntui vaihdot miellyttävältä, vaikka ei ne pahat olleet ennen huoltoakaan.

Aika näyttää viihtyykö vihree vielä kauankin pihassa. Kuntonsa puolesta ei ole mitään syytä hävittää.

Täh... Onko uudemmista rapsittu pois puhelimen ohjaus ratista? Vihreessä on integroitu puhelin ja sen "luurinapit" löytyy ratista.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Pappi kirjoitti:
Täh... Onko uudemmista rapsittu pois puhelimen ohjaus ratista? Vihreessä on integroitu puhelin ja sen "luurinapit" löytyy ratista.
En mä ainakaan löytänyt ratista mitään nappulaa jolla avata puhelu ja muistaakseni ruudussa kehotettiin selvällä suomella painamaan "OK" -nappia. En ihan satavarma ole tästä asiasta näin vähällä kokemuksella.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”