Kuulostaa lampunvaihto mukavalle hommalle
Vanja-enon sitruunapatonki - Citroen C5 Break -05
Juu Eolys kusta Kattelin tuossa just videota ja ohjeita ja kokemuksia eri keskustelupalstoilta... Teetettynä tulee korjaamolla ihan hintoihinsa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Johdinsiivikolla varustettu hukkaportiton ahdin, eli ns juuttuvasiipinen VNT?Vanja-eno kirjoitti:2) Turbon paine - mitattu ahtimen paine liian suuri. Vikakoodi P2299 siis antaa liian kovan paineen...
Jos painesäätöinen siivikko, kato pistoolipumpulla jotta takertaako liike missään kohtaa. Jos takkuaa, niin turbiini auki ja puts puts, toivoen ettei siivet ole jumissaan kuumuneet mutkalle ja irrottuaan raapineet turbiiniin.
Kaipa sitä säätötavasta riippumatta saa aktuaattorin irti ja käsin kokeilee liikeradan juoheuden.
Turhaa kai tosin tutkia jos koodi ei uusiudu koko ajan ja auto toimii.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Juu niin kai tuo "juuttuvasiipinen"... juttelin kaverin kanssa AD-korjaamolla ja epäili koko ropleemin takana olevan juurikin tuon kaasupolkimen asentotunnistimen eli aloittaa siitä ja sen jälkeen jos antaa vielä vikakoodia, niin tutkitaan enempi.Easy Rider kirjoitti:Johdinsiivikolla varustettu hukkaportiton ahdin, eli ns juuttuvasiipinen VNT?Vanja-eno kirjoitti:2) Turbon paine - mitattu ahtimen paine liian suuri. Vikakoodi P2299 siis antaa liian kovan paineen...
Jos painesäätöinen siivikko, kato pistoolipumpulla jotta takertaako liike missään kohtaa. Jos takkuaa, niin turbiini auki ja puts puts, toivoen ettei siivet ole jumissaan kuumuneet mutkalle ja irrottuaan raapineet turbiiniin.
Kaipa sitä säätötavasta riippumatta saa aktuaattorin irti ja käsin kokeilee liikeradan juoheuden.
Turhaa kai tosin tutkia jos koodi ei uusiudu koko ajan ja auto toimii.
Eli tekemättä nyt vielä se Eolys kusen lisäys, laatikon öljyn vaihto, kaasupolkimen vaihto ja egr venttiilin putsaus...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Onhan tuota jonniin verran. Sekalainen kulutus eli puolet kaupunkiajoa ja puolet matkaa, niin ollaan 7,5-8,0 ltr lukemissa. Pelkässä matka-ajossa lukemat kaasupolkimen asennosta riippuen olis 6,8-7,5 litran haarukassa. Nämä lukemat ovat Citruunan oman tietämysaparaatin lukemia, joten oikeasti saattaa olla lukemat himpun isommat.
Loppuin lopuksi aika tylsä auto ja jos vaan jaksais laittaa nuo puutelistan miinukset kuntoon, niin meno olis taas häiriötöntä.
Lämminkin on, näissä -26 asteen lukemissa tarkenee ihan hyvin, on suorastaan melkein kuuma.
Ostakaa pois tää multa, kaipaan jo Mersun rattiin takaisin
Loppuin lopuksi aika tylsä auto ja jos vaan jaksais laittaa nuo puutelistan miinukset kuntoon, niin meno olis taas häiriötöntä.
Lämminkin on, näissä -26 asteen lukemissa tarkenee ihan hyvin, on suorastaan melkein kuuma.
Ostakaa pois tää multa, kaipaan jo Mersun rattiin takaisin
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 09.1.2016 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Nyttois nettiautossa vikatilainen C5 halvalla tarjolla oulussa rohkealle
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7688007
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7688007
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Vois hieman summata plussia ja miinuksia so far
+ Hydraulijousitus on mukava
+ Hiljainen ja miellyttävä ajaa
+ Tavalliselle ihmiselle riittävästi tehoa
+ automaatti-ilmastoinnin toimivuus
+ Erittäin tilava
+ ruosteeton
+ mukavat penkit, pehmeät muttei puuduta pidemmälläkään ajolla
+ lämmin talviauto
+ Citroen sosiaalisuus omistajien kesken (samassa kusessa kaikki ollaan, joten toverihenkeä löytyy )
+ hallintalaitteiden käytännöllisyys
+ edullinen hankintahinta ikäänsä nähden
+ tarvittavan vikatesterin hankinta edullinen
- ajovalopolttimoiden vaihto vaikeaa
- Eolys litkun käyttö ja täyttö
- ihan liikaa elektroniikkaa ja herkästi antaa vika-ilmoituksia, joista voisi heikkohermoisempi huolestua (tosin niin on Väykässäkin)
- vaatii viitseliäisyyttä pikkuvikojen korjailuun
- raitisilmasuodattimen vaihto
- konehuone ahdas
- etuveto
- lampun pesurit ovat erittäin hennot ja vikaherkät
- peruutustutkien anturit paukkuu aika tiuhaan, näin luetun mukaan, itsellä tutka pois kytketty, ei viitsi hankkia kallita antureita kun osaa peruuttaa ilmankin antureita
- Lexian tai edes sen kopion hankkiminen on aika välttämätön, että tietää missä mennään ja kuinka vakava vika-ilmoitus on
Nämä nyt tulivat ensin mieleen ensimmäisen hieman yli 25 tkm ja seitsemän kuukauden kokemusten jälkeen.
Tämä on erittäin hyvä vaihoehto sellaiselle joka hyväksyy nykyautojen elektroniikan määrän, kaipaa Väyrysmäistä tilavuutta muttei halua ruosteita kaupan päälle ja on edullisempi hankkia. Kyllä voin suositella, on oikeastaan ollut omassa käytössäni mainettaan parempi.
+ Hydraulijousitus on mukava
+ Hiljainen ja miellyttävä ajaa
+ Tavalliselle ihmiselle riittävästi tehoa
+ automaatti-ilmastoinnin toimivuus
+ Erittäin tilava
+ ruosteeton
+ mukavat penkit, pehmeät muttei puuduta pidemmälläkään ajolla
+ lämmin talviauto
+ Citroen sosiaalisuus omistajien kesken (samassa kusessa kaikki ollaan, joten toverihenkeä löytyy )
+ hallintalaitteiden käytännöllisyys
+ edullinen hankintahinta ikäänsä nähden
+ tarvittavan vikatesterin hankinta edullinen
- ajovalopolttimoiden vaihto vaikeaa
- Eolys litkun käyttö ja täyttö
- ihan liikaa elektroniikkaa ja herkästi antaa vika-ilmoituksia, joista voisi heikkohermoisempi huolestua (tosin niin on Väykässäkin)
- vaatii viitseliäisyyttä pikkuvikojen korjailuun
- raitisilmasuodattimen vaihto
- konehuone ahdas
- etuveto
- lampun pesurit ovat erittäin hennot ja vikaherkät
- peruutustutkien anturit paukkuu aika tiuhaan, näin luetun mukaan, itsellä tutka pois kytketty, ei viitsi hankkia kallita antureita kun osaa peruuttaa ilmankin antureita
- Lexian tai edes sen kopion hankkiminen on aika välttämätön, että tietää missä mennään ja kuinka vakava vika-ilmoitus on
Nämä nyt tulivat ensin mieleen ensimmäisen hieman yli 25 tkm ja seitsemän kuukauden kokemusten jälkeen.
Tämä on erittäin hyvä vaihoehto sellaiselle joka hyväksyy nykyautojen elektroniikan määrän, kaipaa Väyrysmäistä tilavuutta muttei halua ruosteita kaupan päälle ja on edullisempi hankkia. Kyllä voin suositella, on oikeastaan ollut omassa käytössäni mainettaan parempi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
En jaksanut ruveta tarkemmin opiskelemaan Citruunan tekniikkaa, joten myin tämän koeyksilön pois. Merkistä luopumista puolsi tuleva isomman huollon tarve kun alkoi etupyörän laakeri ääntämään. Tuli läheltä passelisti Mersu myyntiin ja tämän Citruunan haki pois mukavan oloinen Citikka fanaatikko käypään hintaan. Jos ajattelee että tuleva huolto olisi ollut aika hinnakas, niin jäin plussalle 27 tkm tämä minua kuskasi, tosiaan mukava ajaa ja matkata, huollot hieman hankalampia.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Millainen Mersu tuli tilalle? Vai onko sille jo uusi topikki avattuna?Vanja-eno kirjoitti:En jaksanut ruveta tarkemmin opiskelemaan Citruunan tekniikkaa, joten myin tämän koeyksilön pois. Merkistä luopumista puolsi tuleva isomman huollon tarve kun alkoi etupyörän laakeri ääntämään. Tuli läheltä passelisti Mersu myyntiin ja tämän Citruunan haki pois mukavan oloinen Citikka fanaatikko käypään hintaan. Jos ajattelee että tuleva huolto olisi ollut aika hinnakas, niin jäin plussalle 27 tkm tämä minua kuskasi, tosiaan mukava ajaa ja matkata, huollot hieman hankalampia.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
On, käypä kurkkaamassa W202 osiotabercedes menz kirjoitti:Millainen Mersu tuli tilalle? Vai onko sille jo uusi topikki avattuna?Vanja-eno kirjoitti:En jaksanut ruveta tarkemmin opiskelemaan Citruunan tekniikkaa, joten myin tämän koeyksilön pois. Merkistä luopumista puolsi tuleva isomman huollon tarve kun alkoi etupyörän laakeri ääntämään. Tuli läheltä passelisti Mersu myyntiin ja tämän Citruunan haki pois mukavan oloinen Citikka fanaatikko käypään hintaan. Jos ajattelee että tuleva huolto olisi ollut aika hinnakas, niin jäin plussalle 27 tkm tämä minua kuskasi, tosiaan mukava ajaa ja matkata, huollot hieman hankalampia.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Laatikon öljynvaihto, etupyörän laakeri, Eolys-aineen lisäys sekä kuittaus auton tietokantaan, ainakin yhden hehkutulpan vaihto, EGR-venttiilin putsaus, jarrunesteen vuodeon etsintä ja tarvittava korjaus nyt ainakin. Lisäksi edessä olisi leimalle (syksyllä) ollut tuulilasin vaihto ja uusien kesärenkaiden osto. Huolto olisi kustantanut relu 500 tarvikkeineen + se tuulilasi ja renkaat
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Palataan tähän vielä hetkeksi. Sille joka on lukenut tätä topiccia ja mieltä on jäänyt kaivertamaan Citrueenin vikapäiväkirja.
Syy ESP/ASR vikakoodien herkkään toistumiseen löytyi. Oli jossain alipainehässäkässä jonka löytyminen oli kuulemma Citroen asiantuntijallekin ollut työläs. Mutta nyt on kuulemma kunnossa ja toimii. Hienoa!
Ei sitä koskaa tiedä josko sitä vielä C5:n hommaisi, mutta silloin täytyy etukäteen kartoittaa paremmin osien ja know hown saatavuus, sekä ihan oikeasti opetella kunnolla se Lexian käyttö. Nyt suurin syy kyllä löytyy itsestä miksi kaikki oli niin vaikeaa.
Syy ESP/ASR vikakoodien herkkään toistumiseen löytyi. Oli jossain alipainehässäkässä jonka löytyminen oli kuulemma Citroen asiantuntijallekin ollut työläs. Mutta nyt on kuulemma kunnossa ja toimii. Hienoa!
Ei sitä koskaa tiedä josko sitä vielä C5:n hommaisi, mutta silloin täytyy etukäteen kartoittaa paremmin osien ja know hown saatavuus, sekä ihan oikeasti opetella kunnolla se Lexian käyttö. Nyt suurin syy kyllä löytyy itsestä miksi kaikki oli niin vaikeaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ei jättänyt tämä rauhaan. Laskin Motonetin hintojen sekä AD-autokorjaamon tuntihintojen mukaan, niin huollon hinnaksi olisi tullut tarvikkeineen noin 700-800 euroa plus renkaat, hyvät käytetyt 2-300 euroa töineen ja kohtalaiset uudet 4-500 euroa töineen. Eli semmoinen 900 - 1300 olisi rahaa palanut riippuen miten olisi tehnyt/teetättänyt ja renkaista riippuen. Niin, ja sitten se tuulilasi joka lienee jossain ainakin 400 euron kantturoilla...Vanja-eno kirjoitti:Laatikon öljynvaihto, etupyörän laakeri, Eolys-aineen lisäys sekä kuittaus auton tietokantaan, ainakin yhden hehkutulpan vaihto, EGR-venttiilin putsaus, jarrunesteen vuodeon etsintä ja tarvittava korjaus nyt ainakin. Lisäksi edessä olisi leimalle (syksyllä) ollut tuulilasin vaihto ja uusien kesärenkaiden osto. Huolto olisi kustantanut relu 500 tarvikkeineen + se tuulilasi ja renkaat
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Heh heh, ei se minua tämä rauhaan jättänyt... No en sentään ostanut takaisin, mutta on tehnyt paluun Kellokoskelle... onneksi jonkun muun omistukseen. Parin päivän ajan tämä on tuolla kylillä vastaan tullut. Siisti ja hyvännäköiseltä näyttää vieläkin. Täytyy joku päivä yhyttää tuon omistaja, että josko se ostaisi tuon Lexian minulta pois
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli nyky-omistaja yhytettyä kylän kaupalla. Muutoin on kuulemma toiminut hyvin paitsi kynkän laakeri antautui jollain Turun reissulla jokunen aika sitten. Trailerilla kotiin. Tuossa se päivittäin kylällä suhaa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi