W212 letkulämmitin ongelma
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 11.1.2016 18:00
- Paikkakunta: Oulu
W212 letkulämmitin ongelma
Morjes,
Auto siis W212 E250 -2010. Defan letkulämmitin (sisähaaralla) asennettiin alavesiletkuun (mahdolliman alas) pari kuukautta sitten. No, ei toiminut viikkoakaan vaan paloi korjaamon mukaan. Viime perjantaina lämmitin vaihdettiin takuuna uuteen, tämä kesti yhden ainoan tunnin lämmityksen -20 asteessa ja taas on mykkä. Mites tämmöne voi olla mahdollista? Korjaamon heppu sanoi ettei letkulämmitintä saa käyttää kahta tuntia pidempään, muuten se polttaa ittensä. Vähä kummalta kuulostaa ja onkohan lämmitin nyt oikein asennettu? Lämmitin on asennussarjoineen juuri sitä mallia, jota Defa sivuillaan suosittelee tähän autoon.
Onko muilla ollu tämmösiä ongelmia tai ideaa mistä tämä vois johtua? Auto menee taas huomen aamusta pajalle, jossa tutkivat lisää, mutta onko vinkkiä mitä osaisin kysyä / kyseenalaistaa?
Auto siis W212 E250 -2010. Defan letkulämmitin (sisähaaralla) asennettiin alavesiletkuun (mahdolliman alas) pari kuukautta sitten. No, ei toiminut viikkoakaan vaan paloi korjaamon mukaan. Viime perjantaina lämmitin vaihdettiin takuuna uuteen, tämä kesti yhden ainoan tunnin lämmityksen -20 asteessa ja taas on mykkä. Mites tämmöne voi olla mahdollista? Korjaamon heppu sanoi ettei letkulämmitintä saa käyttää kahta tuntia pidempään, muuten se polttaa ittensä. Vähä kummalta kuulostaa ja onkohan lämmitin nyt oikein asennettu? Lämmitin on asennussarjoineen juuri sitä mallia, jota Defa sivuillaan suosittelee tähän autoon.
Onko muilla ollu tämmösiä ongelmia tai ideaa mistä tämä vois johtua? Auto menee taas huomen aamusta pajalle, jossa tutkivat lisää, mutta onko vinkkiä mitä osaisin kysyä / kyseenalaistaa?
Kyllä noissa on lämmittimet kestäneet. Meillä on asennettu Defaa ja Calixia.
Luulisin että "yön yli" ei kestä olla roikassa mutta eipä noita ole takuuseen tai muuten vaihdettu vaikka varmastikaan kaikki eivät tuntiin pariin rajoita aikaa.
Asennussarja on eri "perus" / 7GTronic / Start-Stop jne...
Eihän se varsinaisesti alavesiletkussa ole.
Luulisin että "yön yli" ei kestä olla roikassa mutta eipä noita ole takuuseen tai muuten vaihdettu vaikka varmastikaan kaikki eivät tuntiin pariin rajoita aikaa.
Asennussarja on eri "perus" / 7GTronic / Start-Stop jne...
Eihän se varsinaisesti alavesiletkussa ole.
wiimax.fi
Ellei tuota Defan letkulämmitintä kestä pitää päällä koko työpäivää, niin minä saan sen jossain vaiheessa selville. Ja mulla on tuo Diilerin mainitsema, joka ei ole perinnetyyliin katkaistussa alavesiletkussa.
Aiemmin ihastelin sitä, kuinka tuo lämmittää samassa ajassa moottorin ainakin selvästi lämpimämmäksi kuin säteilylämmitin Volvon tinaviitosen viereisessä parkkiruudussa. Tunnin lämmittämisellä n. 10 asteen ero. Mutta ei siellä lämmittimen tienoillakaan tunnu mitään niin kuumaa minkä pitäisi ylilämpösuojia laukoa tai vastuksia polttaa.
Pitääpä tönäistä ELM 327 OBD-porttiin ja ruveta seuraamaan mitä eri lämpötiloissa tapahtuu.
Aiemmin ihastelin sitä, kuinka tuo lämmittää samassa ajassa moottorin ainakin selvästi lämpimämmäksi kuin säteilylämmitin Volvon tinaviitosen viereisessä parkkiruudussa. Tunnin lämmittämisellä n. 10 asteen ero. Mutta ei siellä lämmittimen tienoillakaan tunnu mitään niin kuumaa minkä pitäisi ylilämpösuojia laukoa tai vastuksia polttaa.
Pitääpä tönäistä ELM 327 OBD-porttiin ja ruveta seuraamaan mitä eri lämpötiloissa tapahtuu.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 12.1.2016 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tämän aamun statistiikka Defan letkulämmitin kellolla 2 tunniksi kytkettynä lämmittin -13 asteen aamussa moottorin +23 asteeseen. Virtoja kytkettäessä mittaustieto väylällä vaihtelee aika paljon ja tuo lukema on muutama sekunti käynnistyksen jälkeen heti lukeman vakiintuessa.
Siellä se lämmittää pihalla johdon nokassa, kuten muinakin arkipäivinä. Ja Dealerin kerrottua eri malleihin liittyvistä eroista, tässä on kyseessä 7G-Tronic Plus ja Start-Stop malli.
Siellä se lämmittää pihalla johdon nokassa, kuten muinakin arkipäivinä. Ja Dealerin kerrottua eri malleihin liittyvistä eroista, tässä on kyseessä 7G-Tronic Plus ja Start-Stop malli.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
11 tuntia myöhemmin työpöivän jälkeen -17 asteesta herätetyn moottorin lämpötila oli 27 astetta. Lauhemmalla kelillä lämpötolppien sähkösyöttöä katkotaan, mutta ei mitään käsitystä tehollisesta työsyklistä tuossa kelissä.
Minusta ihan bueno letkulämmittimeksi
Minusta ihan bueno letkulämmittimeksi
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 11.1.2016 18:00
- Paikkakunta: Oulu
Nonii, kiitoksia vastauksista .
Tänään selvis korjaamolla jonkumoisen tinkauksen jälkeen että joo on väärin asennettu, eli asennussarjassa kuulemma tullut "väärä osa", joka on laitettu paikalleen ja sen takia lämmitin lämmitti vain lämmittimeltä paisuntasäiliöön päin ja käräytti ittensä. Eh.. vähä ontuva selitys tai no eipä tuota voitu heti myöntää vaikka kysyin että onkoha oikein asennettu.
Torstaina siis taas pajalle jossa korvataan tämä "väärä osa" letkunpätkällä ja asennetaan nyt jo kolmas letkulämmitin..saapa nähä..
Tänään selvis korjaamolla jonkumoisen tinkauksen jälkeen että joo on väärin asennettu, eli asennussarjassa kuulemma tullut "väärä osa", joka on laitettu paikalleen ja sen takia lämmitin lämmitti vain lämmittimeltä paisuntasäiliöön päin ja käräytti ittensä. Eh.. vähä ontuva selitys tai no eipä tuota voitu heti myöntää vaikka kysyin että onkoha oikein asennettu.
Torstaina siis taas pajalle jossa korvataan tämä "väärä osa" letkunpätkällä ja asennetaan nyt jo kolmas letkulämmitin..saapa nähä..
Re: W212 letkulämmitin ongelma
Jotenki musta nyt tuntuu et tämä on se sama auto (musta farkku) mitä ovat nyt ihmetelleet Defan ukkojenki kanssa et miten tämä on mahdollista... En nyt kerro paikkaa ettei tietyt tahot pahastu... Mut Defalta oli tullu vastaus et näitä on muutama menny samalla tavalla juurikin W212 kopassa... Lisäselvitystä kuulemma odotellaan Defalta... Mut asiaan enämpi sotkeutumatta, kun se ei minulle kuulu, jäävään itseni tästä...Timpe_mese kirjoitti:Morjes,
Auto siis W212 E250 -2010. Defan letkulämmitin (sisähaaralla) asennettiin alavesiletkuun (mahdolliman alas) pari kuukautta sitten. No, ei toiminut viikkoakaan vaan paloi korjaamon mukaan. Viime perjantaina lämmitin vaihdettiin takuuna uuteen, tämä kesti yhden ainoan tunnin lämmityksen -20 asteessa ja taas on mykkä. Mites tämmöne voi olla mahdollista? Korjaamon heppu sanoi ettei letkulämmitintä saa käyttää kahta tuntia pidempään, muuten se polttaa ittensä. Vähä kummalta kuulostaa ja onkohan lämmitin nyt oikein asennettu? Lämmitin on asennussarjoineen juuri sitä mallia, jota Defa sivuillaan suosittelee tähän autoon.
Onko muilla ollu tämmösiä ongelmia tai ideaa mistä tämä vois johtua? Auto menee taas huomen aamusta pajalle, jossa tutkivat lisää, mutta onko vinkkiä mitä osaisin kysyä / kyseenalaistaa?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Siinäpä se oleellinen, eli on sama auto... Onhan tuo kieltämättä ontuvan kuuloinen selitys, mutta näin se asia vain on... Se letkulämmitin tuli väärinpäin sinne juurikin se asennussarjan väärän osan takia...Timpe_mese kirjoitti:Nonii, kiitoksia vastauksista .
Tänään selvis korjaamolla jonkumoisen tinkauksen jälkeen että joo on väärin asennettu, eli asennussarjassa kuulemma tullut "väärä osa", joka on laitettu paikalleen ja sen takia lämmitin lämmitti vain lämmittimeltä paisuntasäiliöön päin ja käräytti ittensä. Eh.. vähä ontuva selitys tai no eipä tuota voitu heti myöntää vaikka kysyin että onkoha oikein asennettu.
Torstaina siis taas pajalle jossa korvataan tämä "väärä osa" letkunpätkällä ja asennetaan nyt jo kolmas letkulämmitin..saapa nähä..
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tuli asennettua 2010 E- 250cdi:hin juurikin defa, temppuilevan Eberin vuoksi.
Paikallinen varusteputka tosin kuupoili ja tilasi 7G start-stopin asennussarjan vaikka itsellä 5G ja ei-webasto (alunperin). Kuitenkin Defan ohje-PDF:iä verrattuani, tulin johtopäätökseen että 7G asennussarjassa on lisäosia, yksi ylimääräinen muovijatko ja T-haara jotka jäivät yli. Lämmitinelementtikin on eri koodilla, mutta saM koko, muoto ja tehokin näyttäisi olevan sama tai melkein. Oli pakko asentaa paikoilleen, auto seissyt pihalla jo kaksi pakkaspäivää.. (=työpäivää)
Setti meni siis paikoilleen ja ollut tunnin nyt lämpenemässä. Letkun päältä mitattuna elementille tuleva (elementin alaosaan, vaakasuoraan osoittava liitin) vesi oli 5C.
Elementiltä lähevä vesi (suoraan ylöspäin osoittava liitin) näyttää samaten letkusta mitattuna 75C.
Tämä 75C vesi siis menee moottorille (vesipumpulle?), alavesiletkun vieressä olevaan natsaan. Ja tämä letku on mersun alkuperäinen joka passaa suoraan kääntämällä Defan natsaan. Defalle tuleva letkuhan tulee nykyisin Eberiltä, en tiedä mistä se alunperin on tullut.
Mutta Defan ohjeen ollessa epäselvä, jäi vaivaamaan että kiertääköhän vesi nyt oikeinpäin? Mikä se alavesiletkun vieressä oleva putki moottorinpäässä oikein on?
Yritin googlettaa, huonosti on kuvia tarjolla OM651 jäähdytyskierrosta.
Paikallinen varusteputka tosin kuupoili ja tilasi 7G start-stopin asennussarjan vaikka itsellä 5G ja ei-webasto (alunperin). Kuitenkin Defan ohje-PDF:iä verrattuani, tulin johtopäätökseen että 7G asennussarjassa on lisäosia, yksi ylimääräinen muovijatko ja T-haara jotka jäivät yli. Lämmitinelementtikin on eri koodilla, mutta saM koko, muoto ja tehokin näyttäisi olevan sama tai melkein. Oli pakko asentaa paikoilleen, auto seissyt pihalla jo kaksi pakkaspäivää.. (=työpäivää)
Setti meni siis paikoilleen ja ollut tunnin nyt lämpenemässä. Letkun päältä mitattuna elementille tuleva (elementin alaosaan, vaakasuoraan osoittava liitin) vesi oli 5C.
Elementiltä lähevä vesi (suoraan ylöspäin osoittava liitin) näyttää samaten letkusta mitattuna 75C.
Tämä 75C vesi siis menee moottorille (vesipumpulle?), alavesiletkun vieressä olevaan natsaan. Ja tämä letku on mersun alkuperäinen joka passaa suoraan kääntämällä Defan natsaan. Defalle tuleva letkuhan tulee nykyisin Eberiltä, en tiedä mistä se alunperin on tullut.
Mutta Defan ohjeen ollessa epäselvä, jäi vaivaamaan että kiertääköhän vesi nyt oikeinpäin? Mikä se alavesiletkun vieressä oleva putki moottorinpäässä oikein on?
Yritin googlettaa, huonosti on kuvia tarjolla OM651 jäähdytyskierrosta.
Re: W212 letkulämmitin ongelma
Onkohan V6 dieseliin saatavilla muuta kuin letkulämmitintä?
Jokin helposti asennettava säteilijä kiinnostaisi.
Jokin helposti asennettava säteilijä kiinnostaisi.