Tiileriparka :(
Ei näy olevan feliciakaan immuuni matkan katkeamiselle. Oli jo eilen aamulla työmatkan varrella sivutienhaaraan tuupattuna tuollainen, ja niin oli vieläkin. Jaa mistäkö tiedän ettei ole vaikka polttoaine loppunut?
Näytti kuskinpuolen takapyörä olevan 45 asteen kulmassa normaaliin asentoon nähden. Mikä lie pettänyt? Vai onko vaan irronnut, mutta niin näytti olevan pyöräkotelossa sisällä että tuskin on irronnut. Ei kai sitä kukaan sinne tunge jos sen käy penkasta esille kaivelemassa?
Näytti kuskinpuolen takapyörä olevan 45 asteen kulmassa normaaliin asentoon nähden. Mikä lie pettänyt? Vai onko vaan irronnut, mutta niin näytti olevan pyöräkotelossa sisällä että tuskin on irronnut. Ei kai sitä kukaan sinne tunge jos sen käy penkasta esille kaivelemassa?
Taitaa se olla samantapainen. Huh oliko pitkä luisu ja mihin osui ?
Feliciantuska helpotti eilen
Ilmestyi Nettiautoon tällainen -96 2+3 dieselfarkku jossa ajoaikaa syksyyn ja kahdet asialliset renkaat, lähellä kun oli niin soittelin heti ja lähdin ostoksille.
Koeajolla selvisi että lämppärin moottori ei toimi ja ehkä kennokin vuotaa, auto on feliciamainen ajaa eli oikein hyvä. Ei ylimääräisiä ääniä, edes viitosvaihteesta. Tosi jämäkkä feliciaksi, varmaan iskarit tuoreehkot.
Penkit on ryhdissään, lämmönsäätimien valot pimeinä, takaluukku ihmeenkin hyvä, takakaaret ruosteessa ja maalipinta haalistunut. Kovin tarkkaan en tutkinut, varmasti hintansa haukkuu jos vielä lähtee pakkasestakin käyntiin. Sitä kokeilemaan
Feliciantuska helpotti eilen
Ilmestyi Nettiautoon tällainen -96 2+3 dieselfarkku jossa ajoaikaa syksyyn ja kahdet asialliset renkaat, lähellä kun oli niin soittelin heti ja lähdin ostoksille.
Koeajolla selvisi että lämppärin moottori ei toimi ja ehkä kennokin vuotaa, auto on feliciamainen ajaa eli oikein hyvä. Ei ylimääräisiä ääniä, edes viitosvaihteesta. Tosi jämäkkä feliciaksi, varmaan iskarit tuoreehkot.
Penkit on ryhdissään, lämmönsäätimien valot pimeinä, takaluukku ihmeenkin hyvä, takakaaret ruosteessa ja maalipinta haalistunut. Kovin tarkkaan en tutkinut, varmasti hintansa haukkuu jos vielä lähtee pakkasestakin käyntiin. Sitä kokeilemaan
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Arvasinha minä .... minä en kehanna lähtä täältä asti.dealer kirjoitti: Feliciantuska helpotti eilen
Ilmestyi Nettiautoon tällainen -96 2+3 dieselfarkku jossa ajoaikaa syksyyn ja kahdet asialliset renkaat, lähellä kun oli niin soittelin heti ja lähdin ostoksille.....
Minä sanoin kaverille,että myö ei lähtä sinne asti tämmöselä pakkasela vastakkaisele puolen Suomee.
Että melekeen arvaan ketä tämä kiinostaa.
Arvasinko oikein .....
VALMET 5oo -69
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei ollut edes luisua,velipojan rippijuhliin olin menossa ja kestilässä hoksasin ku auto kulkee miten sattuu. Ei siinä,ratas lenotti ja ajto jäi sinne ja isä hakemaan. On kuviaki jossai kun muistas missädealer kirjoitti:Taitaa se olla samantapainen. Huh oliko pitkä luisu ja mihin osui ?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ohoh. Pitääpä vilkaista tarkemmin akselistoa tuostakin kun nosturilla käyttää, että millainen se on.
Eilen kun tuon ajelin Vihannista kotiin, radiota tökin siinä että mistähän tuo lähtee päälle ja sitten siihen valot tulikin, ja alkoi soitanta kuulumaan.
Ajelin siinä ... no kappaleen loputtua alkoi toinen samanmoinen ryske ja tarkemmin katsoen radio ei ollut päällä vaan musiikki tuli CD:ltä. Kuuntelin kotimatkan ajan ja perillä pukkasin levyn ulos, se oli joku Heinähanko ?? Sirppi ??? Joku semmonen se bändi oli
Hyvin lähti kympin pakkasesta käyntiin. Pitäisiköhän piharemonttina se lämmityslaitteen puhallin sitten...
Narupumpulla ? Häh ? Löytyy yksi vähän ajettu AEF kolariromusta ja peltoautossa paikallaan toinen samanlainen, eli näitä felician koneita.ER kirjoitti:Ei kai sulla oo suulin nurkissa ylimäärin tuommosia Volsun tiiselikonneita narupumpulla?
Niin niinLP kirjoitti:Arvasinko oikein .....
Eilen kun tuon ajelin Vihannista kotiin, radiota tökin siinä että mistähän tuo lähtee päälle ja sitten siihen valot tulikin, ja alkoi soitanta kuulumaan.
Ajelin siinä ... no kappaleen loputtua alkoi toinen samanmoinen ryske ja tarkemmin katsoen radio ei ollut päällä vaan musiikki tuli CD:ltä. Kuuntelin kotimatkan ajan ja perillä pukkasin levyn ulos, se oli joku Heinähanko ?? Sirppi ??? Joku semmonen se bändi oli
Hyvin lähti kympin pakkasesta käyntiin. Pitäisiköhän piharemonttina se lämmityslaitteen puhallin sitten...
Niin menikö akseli ihan poikki vai se napa-akseli, niitä joskus katkeillut kun rummussa lähtee jarrun hilppeet pyöriin rummun mukana ja syö uran akseliin muuten ei ole noita ite yhdys palkkeja katkenneena tullut vastaan ilman jotain tälliäjaasu kirjoitti:Ei ollut edes luisua,velipojan rippijuhliin olin menossa ja kestilässä hoksasin ku auto kulkee miten sattuu. Ei siinä,ratas lenotti ja ajto jäi sinne ja isä hakemaan. On kuviaki jossai kun muistas missädealer kirjoitti:Taitaa se olla samantapainen. Huh oliko pitkä luisu ja mihin osui ?
Oon vaivihkaa myös kattellu jos läheltä löytyis 2+3 Fellu Dee, jos vaikka Citikka meniski vahingosa kaupaks, eikä kattomani Mersut oliskaan niin hyviä ja joku auto olis pakko saada...
Tässä olis hyvä ehdokas
[nettiauto]7771839[/nettiauto]
Hinta on vaan aika kova, mutta eiköhän tuosta vielä voi tingata... väri on ehkä upein mitä Felician värikartasta löyty... Naapururustossa on yks vanhempi herrasmies jolla on tuon värinen HB Fellu ja on kyllä komea...
Tässä olis hyvä ehdokas
[nettiauto]7771839[/nettiauto]
Hinta on vaan aika kova, mutta eiköhän tuosta vielä voi tingata... väri on ehkä upein mitä Felician värikartasta löyty... Naapururustossa on yks vanhempi herrasmies jolla on tuon värinen HB Fellu ja on kyllä komea...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
just se94zip kirjoitti:Viikate?dealer kirjoitti: Heinähanko ?? Sirppi ??? ..
Jaa-a, en minä oikein osaa hintapyyntiä (790) pahana pitää. Oikein nätti auto, jos feliciaa yleensä voi niin luonnehtia. Ei kai se satanen pari sinne tai tänne niin olennainen ole, vaikka prosentteina iso osuus hinnasta onkin. Toki tingata kannattaa, kaikki on kotiinpäin.Vanja-eno kirjoitti:Hinta on vaan aika kova, mutta eiköhän tuosta vielä voi tingata... väri on ehkä upein mitä Felician värikartasta löyty...
Tuollain kenottaa tuossa mainitsemassani autossa pyörä.Pega kirjoitti:Niin menikö akseli ihan poikki vai se napa-akseli, niitä joskus katkeillut kun rummussa lähtee jarrun hilppeet pyöriin rummun mukana ja syö uran akseliin muuten ei ole noita ite yhdys palkkeja katkenneena tullut vastaan ilman jotain tälliäjaasu kirjoitti:Ei ollut edes luisua,velipojan rippijuhliin olin menossa ja kestilässä hoksasin ku auto kulkee miten sattuu. Ei siinä,ratas lenotti ja ajto jäi sinne ja isä hakemaan. On kuviaki jossai kun muistas missädealer kirjoitti:Taitaa se olla samantapainen. Huh oliko pitkä luisu ja mihin osui ?
Jarrurumpu näkyy olevan vanteessa kiinni ja jarrukengät näkyi olevan paikallaan, sen mitä autossa istuen näki. Tuskin tuotakaan ainakaan tuossa on luisuteltu, ysitieltä tuohon kurvattu.
Tuo puhallin siirtää ilmaa ihan kiitettävästi autoon sisälle. Sopivasti kun sattuu olemaan lunta konepellin päällä niin auton sisällä on kuin lumitykin edessä istuisi. Kokemusta on.
Eikä tuo moottori tainnut edes kovin kallis olla varaosanakaan.
Tuommonen sininen felicia rojottaa kaverin pihassa lumen alla. Voisi joskus kysyä mittee ne sillä meinoo. Ajoon, pellolle vai paaliin? Paku kovilla penkeillä
Eikä tuo moottori tainnut edes kovin kallis olla varaosanakaan.
Tuommonen sininen felicia rojottaa kaverin pihassa lumen alla. Voisi joskus kysyä mittee ne sillä meinoo. Ajoon, pellolle vai paaliin? Paku kovilla penkeillä
Ihan akseli se oli. Hitsattiin vielä kasaanki se että sain auton kotiin ja vaihettua toisen. Oli hurjaa ajaa pikkuteitä kotia semmosta 20-30kmh.Pega kirjoitti:Niin menikö akseli ihan poikki vai se napa-akseli, niitä joskus katkeillut kun rummussa lähtee jarrun hilppeet pyöriin rummun mukana ja syö uran akseliin muuten ei ole noita ite yhdys palkkeja katkenneena tullut vastaan ilman jotain tälliäjaasu kirjoitti:Ei ollut edes luisua,velipojan rippijuhliin olin menossa ja kestilässä hoksasin ku auto kulkee miten sattuu. Ei siinä,ratas lenotti ja ajto jäi sinne ja isä hakemaan. On kuviaki jossai kun muistas missädealer kirjoitti:Taitaa se olla samantapainen. Huh oliko pitkä luisu ja mihin osui ?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Kävin työpaikalla imuroimassa enimmät havut pois ja vähän siistimässä muutenkin, Skodaa.
Nosturilla tutkien ei mitään ihmeellistä; ei hitsailtu, pohjassa pintaruostetta muttei hitsattavaa, ei välyksiä.
Jarruja vielä joksikin aikaa, pakoputkea korjattu mutta onneksi asiallisesti.
Kuskin penkistä revin päällisen pois, muissa penkeissä ei olltukaan, kas on etupenkit eri paria. Pitää jotkin huput heittää päälle niin ei näyttäisi ikävältä.
Pesin päältä ja lotrasin jotain vahaa pintaan.
Tämä hapettuma ei lähtenyt vahalla:
Antenni sen sijaan lähti, kun piiltemankoneen laikka siihen hipaisi
Selvisi sekin missä antennivahvistin on, ja miksi jokaisen felician radion kuuluvuus heikkenee Ylivieskaan mennessä Kalajoen (joki, ei paikkakunta) kohdalla
"Alueuu-i-et Oulu-ta, toi-i-t-a-a-a Tuomo Tokzhzhzhzhzhzhzhzhzhzhzhhzzhhzhzhshshzhshshzhzs..."
Muuta akuuttia korjaustarvetta (kuvan ed. hapettuman korjaus ajankohtaistuu syksyllä / katsastus) ei löytynyt kuin ehkä oikea takalaakeri, hieman kuivasti pyörii. Ei kyllä äännä mitenkään.
Mikähän lienee keulamerkin tarina
Nosturilla tutkien ei mitään ihmeellistä; ei hitsailtu, pohjassa pintaruostetta muttei hitsattavaa, ei välyksiä.
Jarruja vielä joksikin aikaa, pakoputkea korjattu mutta onneksi asiallisesti.
Kuskin penkistä revin päällisen pois, muissa penkeissä ei olltukaan, kas on etupenkit eri paria. Pitää jotkin huput heittää päälle niin ei näyttäisi ikävältä.
Pesin päältä ja lotrasin jotain vahaa pintaan.
Tämä hapettuma ei lähtenyt vahalla:
Antenni sen sijaan lähti, kun piiltemankoneen laikka siihen hipaisi
Selvisi sekin missä antennivahvistin on, ja miksi jokaisen felician radion kuuluvuus heikkenee Ylivieskaan mennessä Kalajoen (joki, ei paikkakunta) kohdalla
"Alueuu-i-et Oulu-ta, toi-i-t-a-a-a Tuomo Tokzhzhzhzhzhzhzhzhzhzhzhhzzhhzhzhshshzhshshzhzs..."
Muuta akuuttia korjaustarvetta (kuvan ed. hapettuman korjaus ajankohtaistuu syksyllä / katsastus) ei löytynyt kuin ehkä oikea takalaakeri, hieman kuivasti pyörii. Ei kyllä äännä mitenkään.
Mikähän lienee keulamerkin tarina
wiimax.fi
Eilen päivittäneet hinnan 390 euroon, kukahan tuon ehtii ostaa harmi kun on niin kaukana täältä.Vanja-eno kirjoitti:Oon vaivihkaa myös kattellu jos läheltä löytyis 2+3 Fellu Dee, jos vaikka Citikka meniski vahingosa kaupaks, eikä kattomani Mersut oliskaan niin hyviä ja joku auto olis pakko saada...
Tässä olis hyvä ehdokas
[nettiauto]7771839[/nettiauto]
Hinta on vaan aika kova, mutta eiköhän tuosta vielä voi tingata... väri on ehkä upein mitä Felician värikartasta löyty... Naapururustossa on yks vanhempi herrasmies jolla on tuon värinen HB Fellu ja on kyllä komea...
Jaa-a ... vihreä -97 2+3 oli ensin ja pisimpään, sitten on ollut pidempään uudempikeulaiset sininen 2+3 ja vihreä 2+3.
Peltoauto on myös 2+3 ja tämä nykyinen tietysti. Lisäksi on ollut ainakin kaksi 2-paikkaista pakua.
Peltoauto on myös 2+3 ja tämä nykyinen tietysti. Lisäksi on ollut ainakin kaksi 2-paikkaista pakua.
Eipä taida saada.Tifoso kirjoitti:Tämä yksilö on kaksi paikkainen. Saakohan sitä mitenkään enää muutettua 2+3?
wiimax.fi
Sattuipa luettavaksi pari vanhaa lehteä ajalta kun Felicia oli uusi auto, poimintoja Tekniikan Maailman koeajosta ja testistä:
Mallikkaimmin maantiejosta selviää Skoda, Sen suuntavakavuus on kunnossa ja ohjauskin toimii maantiellä, ollen varsin tunnokas ja välittäen tietoa tien ja renkaiden välisistä tapahtumista kuljettajalle.
Jousitus toimii hyvin pienestä pintakovuudesta huolimatta. Suuremmat heitot Skoda selvittää pehmeästi ja tasapainoisesti myös kuormattuna.
Skodassa on kolme aluetta joissa se on luonteeltaan jotenkin valmiin ja täyteläisen oloinen. Ensin on moottori, sitten alusta ja ajettavuus ja kolmantena jarrujen tunto kevyissä jarrutuksissa.
Ajettavuuden suhteen ensimmäisenä nousee esille ohjaus. Se on turhan raskas (ei tehostinta koeajetussa 1,3 B mallissa, huom. dealer) mutta herkistyy heti kun vauhtia saadaan hieman lisää. Varsinkin toisiaan seuraavissa kaarteissa ohjauksen kautta on esimerkillisen hyvä tuntuma tiehen ja kitkaan. Tätä parempaa on vaikea löytää Skodan koko- ja hintaluokista.
Jousitus on onnistunut mukavuuden ja kuormansietokyvyn sovittamisessa. Skoda tarjoaa mukavan kyydin johon ei kuulu juuri minkäänlaisia ylimääräisiä oireita. Kuten on aikaisemmin sanottu; kalleimmissa autoissa näitä ominaisuuksia pitää jo itsestään selvänä, mutta huokeimmista vaunuista niiden löytyminen on positiivinen yllätys.
Skoda osoittautui erinomaiseksi matkakumppaniksi, joka täytti käyttöauton tärkeimmän ominaisuuden virheettömästi. Matka ei koskaan keskeytynyt yllättävän vian vuoksi, vaan Felicia vei matkustajansa aina varmasti määränpäähän.
Miellyttäväksi yllätykseksi osoittautui, että matkanteko oli niin kesällä kuin talvellakin mukavaa ja auton melutaso kohtuullisen alhainen. Istuimet saivat kaikilta autoa ajaneilta kiitosta. Ne ovat melko kookkaat ja tarjoavat hyvän tuen.
Maantiellä Felicia kulki suuntavakaasti ja menossa oli jopa vähän suuremman auton tuntua.
Felician ajomelusta tehtiin mielenkiintoinen havainto. Auto ei ole maailman hiljaisimpia, kun katsotaan melumittariin, mutta korva kertoo muuta. Skodan melu on sävyltään matalaa ja lähes kaikki irralliset korkeat äänet puuttuvat. Tasaisen matalasta huminasta syntyy mielikuva, että ääntä olisi tavallista vähemmän. Äänilähteinä ovat moottori ja rengasäänet - korin suhinoista ja nitinöistä Felicia on hintaisekseen yllättävänä vapaa.
Nimenomaan näin, taas kun on felicialla muutaman päivän ajanut on saanut ihmetellä miten vanha rottelo voi olla niin kaikin puolin käteenkäypä peli liikenteessä - eikä melua ole oikeastaan ollenkaan kun verrataan corolloihin ja focuksiinFelicia on maantiellä - suoralla tai mutkikkaalla - erittän tunnokas auto. Se ei muuta suntaansa omia aikojaan, ja yhteys tiehen on tätä kautta erinomaisen hyvä. On erikoista, että yhteen markkinoiden huokeimmista autoista saadaan tässä suhteessa hyvä ohjaus. Sellainen, joka parantaisi monen monta kertaa kalliimmankin auton arvosanaa merkittävästi. Hieman keveyttä ja nopeutta lisää niin se olisi kympin arvoinen, niin kuin se tietuntuman puolesta on jo nyt.
Kyllä se alkoi jo 93 mallin FavoritistaPappi kirjoitti:Tämän korityypin Fellu taisi olla ensimmäinen askel Skodalla maineensa parantamiseen. Eikä suotta...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Se eka "uus" Octavia 90-luvun lopus oli varmaan eka yleisesti hyväksytty Skodan automalli, kun opettajatkin alkoivat niitä hankkiaPappi kirjoitti:Tämän korityypin Fellu taisi olla ensimmäinen askel Skodalla maineensa parantamiseen. Eikä suotta...
Sitä seuraavaa 2000-luvun mallin Octaviaa käytiin kokeilemas ku niitä niin hehkutettiin. Varustetta olis saanu paljon, mutta äänieristystä siinä ei vielä ollu. 2.0 TDI oli kuin moottori olis ollu sylissä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Autowikin mukaan Favorit oli vielä ihan omansa ja Felicia ensimmäinen VAG konsernin hetelmä...
Onhan noilla eroa kuin yöllä ja päivällä. Ainakin omaan silmään.
"Škoda Felicia oli Škodan valmistama henkilöauto. Se on kehitetty Škoda Favoritista, mutta on ulkomuodoltaan paljon kehittyneempi. Felicia on ensimmäisiä Škodan yhteistyössä Volkswagenin kanssa kehittämiä autoja. Felicia tuli myyntiin vuonna 1995 ja sitä myytiin vuoteen 2000 asti. Aiemmin samaa mallinimeä oltiin käytetty jo 60-luvulla. Felician edeltäjä oli Škoda Favorit ja seuraaja huomattavasti kehittyneempi Škoda Fabia."
LÄHDE: http://www.autowiki.fi/index.php/%C5%A0koda_Felicia
Onhan noilla eroa kuin yöllä ja päivällä. Ainakin omaan silmään.
"Škoda Felicia oli Škodan valmistama henkilöauto. Se on kehitetty Škoda Favoritista, mutta on ulkomuodoltaan paljon kehittyneempi. Felicia on ensimmäisiä Škodan yhteistyössä Volkswagenin kanssa kehittämiä autoja. Felicia tuli myyntiin vuonna 1995 ja sitä myytiin vuoteen 2000 asti. Aiemmin samaa mallinimeä oltiin käytetty jo 60-luvulla. Felician edeltäjä oli Škoda Favorit ja seuraaja huomattavasti kehittyneempi Škoda Fabia."
LÄHDE: http://www.autowiki.fi/index.php/%C5%A0koda_Felicia