Oletko tienannut käyttövoimaveron ?
Oletko tienannut käyttövoimaveron ?
Posti toi taas AKE:lta maksulapun jossa käyttövoimaveroa on 513 € .
Nopea tarkistus dies./bens. 0,3€:n hintaerolla ja tankatuilla litroilla osoitti että n. 6kk. ajolla tuo on maksettu jos laskurina käyttää pelkkiä litroja.
Tapoja laskea em. asia on monia ml. pääomahuomiointi, vastaavan tehoisen bens. auton kulutus, hankintahintaero ja tiesmitälie mutta tuo litrahintahyöty on ainakin helppo ja nopea laskea.
Jo työnkin puolesta on taulukoituna kaikki ajetut litrat/kilometrit ja viimeisen 12kk.n keskikulutus näyttääpi olevan 7,03 l/100km.
Tehdas ilmoittaa EU-yhdistetyksi kulutukseksi 7,1l/100km.
Eikös ne Vihreet ehdotelleet että dieselautoilta tulisi poistaa käyttövoimavero ?
EDIT: Jos on pieniruokanen CDI jossa käyttövoimavero kohtalainen saa pelkillä disellitroilla tienaten ajaa n. 50-60tkm jotta "säästää veron".
Nopea tarkistus dies./bens. 0,3€:n hintaerolla ja tankatuilla litroilla osoitti että n. 6kk. ajolla tuo on maksettu jos laskurina käyttää pelkkiä litroja.
Tapoja laskea em. asia on monia ml. pääomahuomiointi, vastaavan tehoisen bens. auton kulutus, hankintahintaero ja tiesmitälie mutta tuo litrahintahyöty on ainakin helppo ja nopea laskea.
Jo työnkin puolesta on taulukoituna kaikki ajetut litrat/kilometrit ja viimeisen 12kk.n keskikulutus näyttääpi olevan 7,03 l/100km.
Tehdas ilmoittaa EU-yhdistetyksi kulutukseksi 7,1l/100km.
Eikös ne Vihreet ehdotelleet että dieselautoilta tulisi poistaa käyttövoimavero ?
EDIT: Jos on pieniruokanen CDI jossa käyttövoimavero kohtalainen saa pelkillä disellitroilla tienaten ajaa n. 50-60tkm jotta "säästää veron".
Viimeksi muokannut zyys, 11.7.2006 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
. . .
Kilometrejä tulee ehkä reilu 20 000 vuodessa. Omassa ajossa alle kymppitonnin kohdalla tulee dieselveron kuolletuksen raja vastaan. Pelkkää kaupunkiajoa kun on, niin bensa hörppisi hupsuja lukemia, etenkin sellaiset jotka kelpaisivat alun perinkään.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kyllä tulee kuolletetuksi...25-30tkm vuodessa tulee mittariin...ja en saman tehoiseen alunperin verrannu kannattaako hankkia riisseli vaan edelliseen autooni...320i bemuun ja bemu vei 13litraa satkulla ei tarvii kauaa ajella että rupee pärjäämään bemulle kulutuksissa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Olen itse tienannut kaikki käyttövoima-, auto-, alv- ja polttoaineverot. Tosin harmittaa kun kaikki tienestit menee näihin veroihin ja maksuihin mitä auton ylläpito ja käyttö teettää
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Jusamb puhuu taas kerran asiaa. Ei se tarvi kuin yhden ylimääräisen huollon vuodessa ja sitä erotusta ei saa kiinni koskaan ajamalla.jusamb kirjoitti:Olen itse tienannut kaikki käyttövoima-, auto-, alv- ja polttoaineverot. Tosin harmittaa kun kaikki tienestit menee näihin veroihin ja maksuihin mitä auton ylläpito ja käyttö teettää
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Eiköhän tuo ole tullut tienattua kummallakin autolla.
S124 tulee nykyään noin 20tkm vuodessa ja pystäriin vajaa 40tkm vuodessa. Kummatkin kuluttavat vajaa 8litraa sadalla joten verrattuna saman ikäiseen yhtä luotettavaan ja toimivaan bensaan (volvo, saab) niin... helposti.
S124 tulee nykyään noin 20tkm vuodessa ja pystäriin vajaa 40tkm vuodessa. Kummatkin kuluttavat vajaa 8litraa sadalla joten verrattuna saman ikäiseen yhtä luotettavaan ja toimivaan bensaan (volvo, saab) niin... helposti.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Laskin joskus, että kipuraja olisi 10 000 kilometriä, kun kiisseli maksaa siinä vähän päälle erkin ja kulutus olisi noin 6 litraa. En kyllä tarkkaan enää muistaa, mutta muistaakseni arvot olivat nuo.
Tuo 10 000 tuli täyteen kahdessa ensimmäisessä kuukaudessa, joten uskoisin että nyt mersu tahkoaa pelkkää voittoa .
Syksyllä saattaa tilanteet muuttua joten pitää tarkastella silloin tilannetta uudestaan. Eipä sitä viitsi +500 erkkiä valtiolle syöttää, jos ajoa on siinä kymppitonnin pintaan.
Tuo 10 000 tuli täyteen kahdessa ensimmäisessä kuukaudessa, joten uskoisin että nyt mersu tahkoaa pelkkää voittoa .
Syksyllä saattaa tilanteet muuttua joten pitää tarkastella silloin tilannetta uudestaan. Eipä sitä viitsi +500 erkkiä valtiolle syöttää, jos ajoa on siinä kymppitonnin pintaan.
Kein siknatuur
Kannattaiskos minunkin sitte vaihtaa dieseliin?
Mittariin kertyy vuodessa n. 25tkm, mistä 80% kaupunkiajoa. Bensaa menee keskimäärin 14 l/100km 3500 litraa/vuosi bensan keskimääräinen hinta (98E) 1,35€/litra = 4725€/vuosi
Dieseli veisi samassa ajossa n. 8 l/100km. 2000 litraa/vuosi 1900€/vuosi (diesel keskimäärin 0,95€/litra)
+ käyttövoimavero 600€ = 2500€
Erotus 2225€ / vuosi
ööö... Joo, vois kannattaa. Mutta en vaihda!
Mittariin kertyy vuodessa n. 25tkm, mistä 80% kaupunkiajoa. Bensaa menee keskimäärin 14 l/100km 3500 litraa/vuosi bensan keskimääräinen hinta (98E) 1,35€/litra = 4725€/vuosi
Dieseli veisi samassa ajossa n. 8 l/100km. 2000 litraa/vuosi 1900€/vuosi (diesel keskimäärin 0,95€/litra)
+ käyttövoimavero 600€ = 2500€
Erotus 2225€ / vuosi
ööö... Joo, vois kannattaa. Mutta en vaihda!
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Pitkälti samaan tyyliin, kuin Tomilla.
Kilometrejä kertyy sen 15 tkm vuoteen, joten oletuksena oma keskikulutus 9,53 ja dieselin n. 8 sekä hinta 1,4 € ja 1 €, joten takkiin tulee 200 eypoa vuodessa (oletuksena 600 euron dieselvero). Pikkuraha siihen verrattuna, mitä muuhun auton ylläpitoon menee.
t.
Risto
Kilometrejä kertyy sen 15 tkm vuoteen, joten oletuksena oma keskikulutus 9,53 ja dieselin n. 8 sekä hinta 1,4 € ja 1 €, joten takkiin tulee 200 eypoa vuodessa (oletuksena 600 euron dieselvero). Pikkuraha siihen verrattuna, mitä muuhun auton ylläpitoon menee.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Laskin säästäneeni verot takaisin reilun kymppitonnin ajeluilla. Loput onkin sitten kotiinpäin, alkaa jo velatkin muuttua saataviksi...
Pelko puossa odotellaan millä maksulla seuraavaksi rankaisevat, vanha saastuttava autohan toi jo onkin.
Pelko puossa odotellaan millä maksulla seuraavaksi rankaisevat, vanha saastuttava autohan toi jo onkin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No minä olen ajatellut asian ihan eri tavalla.Kun valtiolla on nyt hieman tiukkaa niin olen ajatelut pitää sekä diesel että bensa autoa.Diesel seisoo tietysti tallissa ja ajot ajellaan hirveästi kuluttavalla bensalla,200D ei ole nyt kuukauteen hievahtanutkaan tallista,300TE:hen tulee kilometrejä nykyään n.30tkm/vuoteen vauhtia.Bensa on niin hirveän halpaa,viime kuussakaan siihen ei mennyt kuin noin 300€.Ja dieselverokin naurettavan vähän,joku 500€:täköhän oli käyttömaksun kera..Suparu veisi kyllä vielä enemmän bensaa,mutta sillä ei kukaan halua ajaa Tottakai sekin on rekisterissä ja sillä on tullut 1500km puolessa vuodessa
No totta puhuakseseni taitaa tuo 200D vieläkin maksaa käyttövoima maksunsa takasin,tulisikohan vuodessa nykyään joku 15tkm,nyt vaan ollut pieni tauko ajelussa Aikoinaan sille tuli 300tkm/4vuotta,joten hyvällä omallatunnolla sitä voi nyt seisotella tallissakin...
No totta puhuakseseni taitaa tuo 200D vieläkin maksaa käyttövoima maksunsa takasin,tulisikohan vuodessa nykyään joku 15tkm,nyt vaan ollut pieni tauko ajelussa Aikoinaan sille tuli 300tkm/4vuotta,joten hyvällä omallatunnolla sitä voi nyt seisotella tallissakin...
Minäkin parhaani teen että rupeaisi suorastaan tulemaan rahaa kun ajaa tarpeeksi. Työajoja tulee noin 4000km/kk ja omia päälle 1000-2000km/kk. Diiseliin menee 300-400€/kk, bensaan menis varmaankin 500-600€/kk. Väittäsin että juurikin joku 2000€/vuosi tulisi säästöä tässä yksityisautoilun luvatussa maassa Niin, ja onhan diiselillä ihan eri peli ajaa ku bensapelillä. Itku saattais päästä näillä kilometreillä jollain nissanmikralla tms.JuMu S kirjoitti:Laskin säästäneeni verot takaisin reilun kymppitonnin ajeluilla. Loput onkin sitten kotiinpäin, alkaa jo velatkin muuttua saataviksi...
Pelko puossa odotellaan millä maksulla seuraavaksi rankaisevat, vanha saastuttava autohan toi jo onkin.
Väyrynen