MB E200 cdi -01 sedan
MB E200 cdi -01 sedan
Mikä on kun kakkossuuttimen juuressa on paksua ja ohutta öljyä eli miksi vuotaa? Voikom ajaa kuinka monta kilsaa ennen korjaamista?
Pohjaprikka (tai kärkihokki). Juttua paljon foorumilla ja googleen 'black death'...
VOI sillä ajaa mutta aina vaikeemmin nousee ruisku pois mitä pidempään putputtaa, ja voi jossain vaiheessa pahaksi mennessään vikaannuttaa suuttimen plugin tai piuhat jolloin meno loppuu.
VOI sillä ajaa mutta aina vaikeemmin nousee ruisku pois mitä pidempään putputtaa, ja voi jossain vaiheessa pahaksi mennessään vikaannuttaa suuttimen plugin tai piuhat jolloin meno loppuu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Millaiset työkalut sen vaihtaminen vaatii jos iha ite yrittää korjata vai pitääkö viedä varikolle?MHe kirjoitti:Pohjaprikka (tai kärkihokki). Juttua paljon foorumilla ja googleen 'black death'...
VOI sillä ajaa mutta aina vaikeemmin nousee ruisku pois mitä pidempään putputtaa, ja voi jossain vaiheessa pahaksi mennessään vikaannuttaa suuttimen plugin tai piuhat jolloin meno loppuu.
Toisin sanottuna: korjaa/korjauta heti kuin mahdollistajambe kirjoitti:Voitko tarkentaa?MHe kirjoitti:Jos auto on Strömsössä ei tarvita kuin torxikärki. Worst case skenariossa tarvitaan ruiskun ulosvetäjä, tiivistepintojen kalvain, kierreholkkisarja pitkillä varsilla, uusi ruisku...

Jos ei ole mennyt pahaksi, niin mahdollisesti riittää kun aukaisee kiinnityspultin, ottaa suuttimen pois, laittaa uuden pohjatiivisteen ja laittaa suuttimen paikoilleen uudella kiinnityspultilla ja oikealla momentilla ja toki kaikki mämmit tulee myös putsata huolella.
Jos ajoa jatketaan (kuten yleensä) niin kauan kuin auto vain omin voimin liikkuu eteen päin, on tiedossa hyvin mahdollisesti MHe:n kuvailemat peijaiset.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Olen ruuvaillut 124:n suuttimia, mutta onko tämä tapaus paljonkin erilainen siihen verrattuna? Mitä avaimia tarvitaan ja kiinnityspulttiko on uusittava?sonikki kirjoitti:Toisin sanottuna: korjaa/korjauta heti kuin mahdollistajambe kirjoitti:Voitko tarkentaa?MHe kirjoitti:Jos auto on Strömsössä ei tarvita kuin torxikärki. Worst case skenariossa tarvitaan ruiskun ulosvetäjä, tiivistepintojen kalvain, kierreholkkisarja pitkillä varsilla, uusi ruisku...![]()
Jos ei ole mennyt pahaksi, niin mahdollisesti riittää kun aukaisee kiinnityspultin, ottaa suuttimen pois, laittaa uuden pohjatiivisteen ja laittaa suuttimen paikoilleen uudella kiinnityspultilla ja oikealla momentilla ja toki kaikki mämmit tulee myös putsata huolella.
Jos ajoa jatketaan (kuten yleensä) niin kauan kuin auto vain omin voimin liikkuu eteen päin, on tiedossa hyvin mahdollisesti MHe:n kuvailemat peijaiset.
Ruuvinkierre on putsattava huolella vaikka vanhaan ruuviin tehdyn uran avulla. Suuttimen pohja pitäisi kalvaa suoraksi jos on vuotanut, pohja kun on voinut syöpyä. Pohjan ja suuttimen reijän huolellinen puhdistus. Uusi prikka, uusi ruuvi ja suuttimen rungon rasvaus keraamisella rasvalla. Sitten momenttiin 7nm + 90 astetta ja 90 astetta.
Tais olla 40 torx, 14mm lenkki suutinputken avaamiseen.
Suuttimen pultti uusittava aina, samoin pinnat kalvattava.
Pultti ja tiiviste ei montaa euroa maksa.
Pulttia kun vähän löysää ja laittaa auton käyntiin niin suutin monesti irtoaa, jos ei niin ulosvetäjäostoksilla/korjaamolle.
Suuttimen pultti uusittava aina, samoin pinnat kalvattava.
Pultti ja tiiviste ei montaa euroa maksa.
Pulttia kun vähän löysää ja laittaa auton käyntiin niin suutin monesti irtoaa, jos ei niin ulosvetäjäostoksilla/korjaamolle.
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua