Shatterin 220cdi - Myyty
Akku tuli vaihdettua tuossa jokunen viikko takaperin uuteen Vartan H3:seen, nyt jäi kuitenkin vähän epäilyttävä maku suuhun kun aamulla lyö virrat päälle ja tarkistaa jännitteen mittaristosta niin ei näytä kuin 12.0v ja tänään taas ensimmäisen kerran heitti convenience functions disabled viestin näytölle. sama viesti tulikin jo tutuksi melkeimpä joka startissa ennen akun uusimista
Oiskohan tuohon sopiva lääke esim. akkulaitteen päivitys tms?
Oiskohan tuohon sopiva lääke esim. akkulaitteen päivitys tms?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tässähän onkin taas vierähtänyt jokunen kuukausi edellisestä näpräämisestä.. Tänään täräytin katsastukseen heti aamusta kun alkoi jo leiman loppuminen kummittelemaan, aamusumpit siinä hörpin toimistossa samalla katsellen mersun lipumista hallin puolelle ja tovin kuluttuahan sieltä tarkastaja tulikin omistajaa patisteleen notta tuuhan kurkkaamaan
Tällä kertaa oli inssin silmään tarttunut takajousen hapristuminen yläpäästä, juuri vastakkainen nurkka mitä viime kesänä edestä tosin ei ollut vielä täysin poikki, mutta tuskin vaatii terävää kuoppaa kummempaa rasahtaakseen kokonaan kahtia. Eihän tuo sinällään haittaa että menee nyt takajousetkin uusiksi sillä viime kesästä asti etujousien vaihdon jälkeen alkoi auto hieman keulimaan kun takana on jo niin kuolleentuneet tapaukset
noh summa summarum kyllä siellä sitten hallissa tulostimen raksutuksen saattoi kuulla ja kouraan tupsahti tuoretta mustetta seuravan vuoden ajalle, kun ensin kovasti lupaili jouset vaihtaa pikimmiten uusiin
E: niin ja tulihan tuota tosiaan parisen viikkoa sitten tehtyä myös ennakkoremonttia takajarrujen ja käsijarrun merkeissä, edellisessä katsastuksessa kun puhui jo että alkaa levyt olemaan aika hiuti. kyllähän ne loppuunsa aika hyvin muuttui ruostemujuksi lattialle kun vasaralla koputteli irti
Tällä kertaa oli inssin silmään tarttunut takajousen hapristuminen yläpäästä, juuri vastakkainen nurkka mitä viime kesänä edestä tosin ei ollut vielä täysin poikki, mutta tuskin vaatii terävää kuoppaa kummempaa rasahtaakseen kokonaan kahtia. Eihän tuo sinällään haittaa että menee nyt takajousetkin uusiksi sillä viime kesästä asti etujousien vaihdon jälkeen alkoi auto hieman keulimaan kun takana on jo niin kuolleentuneet tapaukset
noh summa summarum kyllä siellä sitten hallissa tulostimen raksutuksen saattoi kuulla ja kouraan tupsahti tuoretta mustetta seuravan vuoden ajalle, kun ensin kovasti lupaili jouset vaihtaa pikimmiten uusiin
E: niin ja tulihan tuota tosiaan parisen viikkoa sitten tehtyä myös ennakkoremonttia takajarrujen ja käsijarrun merkeissä, edellisessä katsastuksessa kun puhui jo että alkaa levyt olemaan aika hiuti. kyllähän ne loppuunsa aika hyvin muuttui ruostemujuksi lattialle kun vasaralla koputteli irti
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vihdoin löytyi kauan hakusessa olleet alkuperäiset 18" sporttivanteet, edulliseen hintaan vieläpä. katsotaan miten istuu kun kelit sallii vaihtaa alle
Edittiä: speksit etu 18x8.5 ET38 ja taka 18x9 ET39
Edittiä: speksit etu 18x8.5 ET38 ja taka 18x9 ET39
Viimeksi muokannut Shatter, 01.4.2016 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
No jopas oli, käytin koko sarjan vannetohtorilla läpi kurkattavana ja siellähän oli kaikki kieroja sekä toinen etuvanne halki sisäreunalta suorina ja hyvinä kauppasi myyjä mukamas
no ei siinä mitään, hyvät tuli kuten yleensäkin kiitokset siitä Erpalle! käytettyjen kanssa on nyt sen oppinut että parempi kun käyttää järkiään kaikki koneen kautta niin ei tarvi sitten kirota kun vipottaakin vaikka piti suorat olla
no ei siinä mitään, hyvät tuli kuten yleensäkin kiitokset siitä Erpalle! käytettyjen kanssa on nyt sen oppinut että parempi kun käyttää järkiään kaikki koneen kautta niin ei tarvi sitten kirota kun vipottaakin vaikka piti suorat olla
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Sama homma oli omissa paitsi, että takavanne oli halki (tosin mulla kaikki 8,5-tuumaisia, kun ovat 4Maticista).
Kesä on tosiaan tulossa. Miettinyt, laittaisiko uudet kumit noille vai löytyisikö jostain 17-tuumaiset vanteet. Muutamat on menneet ohi, kun on jäänyt jappasemaan.
Siistimmän näköinen tuo sinun vanne kuin nuo omat. Pitäisi maalata uudestaan, jos jaksaisi.
t.
Risto
Kesä on tosiaan tulossa. Miettinyt, laittaisiko uudet kumit noille vai löytyisikö jostain 17-tuumaiset vanteet. Muutamat on menneet ohi, kun on jäänyt jappasemaan.
Siistimmän näköinen tuo sinun vanne kuin nuo omat. Pitäisi maalata uudestaan, jos jaksaisi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Itse ostin samanlaiset viime keväällä ja niistä oli molemmat etuvanteet halki. Äidin autossa myös samanlaiset ollu uudesta asti ja niistäkin on molemmat Jo kerran halennu
IVECO DAILY 72C18A8 -20
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
Laatikko on taas alkanut arpomaan omia kylmänä.. aamulla kun lähtee liikkeelle ja mikäli joutuu pysähtymään ensimmäisiin liikkennevaloihin, jotka tulevat jo n. 300m päästä pihasta niin niistä liikkeelle lähtiessä ei pidä turbiinilukkoa päällä vaan heittää kierrokset yli 3000 pintakaasullakin, heti kun saa vähän vauhtia alkaa lukkokin ottamaan jolloin kierrokset putoaa matelevasti johonkin 2000 ja vasta sitten vaihtaa isomman vaihteen.. jos ei tarvi pysähtyä ja ajaa parikin kilsaa niin pelaa ihan normaalisti eikä heittele kierroksia vähän samanlainen ilmiö kun pitäisi manuaalissa kytkintä puoliksi pohjassa, nostaa kaasulla kierrokset korkealle jolloin luistattamalla vähän liikkuu ja sitten päästää kytkimen kerralla ylös niin että koko auto loikkaa eteenpäin
alkutalvesta vaihdettiin kyb, piirilevy ja öljyt. tämä sama oire jäi mieleen kun heti korjaamolta lähtiessä teki täysin saman ensimmäisissä valoissa, nollasin oppineisuuden testerillä kotiin päästyäni ja temppuilu katosikin pitkäksi aikaa, nyt on taas alkanut tekemään järkiään jos on kylmä auto. sekin ihmetytti korjaamon jäliltä että vaikka laatikkoon uusittiin kaikki em. osat niin oppineisuutta ei oltu nollattu, toiminta oli nimittäin vähän arvelluttavaa ennen nollausta
E: niin ja juonittelihan tämä tuossa pari päivää sitten kaupasta lähtiessäkin jollain omalla aivopierulla kun heitti kepin D:lle ja koski kaasuun niin haukkasi kierrokset niin alas että melkein sammui ja sitten vasta lähti liikkeelle.
toinen asia mikä on nyt alkanut omaan korvaan tarttumaan on selvästi kuuluvat moottorin äänet sisälle. kahdessa muussa samanlaisessa neloskoneella olevassa ollut lähipäivinä kyydissä ja tuntuu että niissä on tosi hiljaista sisällä, omaan kun hyppää niin on kun ajais rattorilla aloin sitten miettimään että voisiko huonot moottorin kumityynyt aiheuttaa mökää? tätä epäilyä voisi sinällään vahvistaa se että aika pitkään pakoputki on rämähtänyt käynnistyksessä/sammuttaessa vaikka lämpösuojat on kiinni ja monesti on heiluteltu eikä se mihinkään ota, toisekseen jos lähtee väännöllä kiihdyttämään isolla vaihteella osapuilleen 40-50 välissä niin joitain kertoja on kuulunut ihan jumalaton jurraus 2-3sek ajan kuin joku ottaisi runkoon kiinni.
alkutalvesta vaihdettiin kyb, piirilevy ja öljyt. tämä sama oire jäi mieleen kun heti korjaamolta lähtiessä teki täysin saman ensimmäisissä valoissa, nollasin oppineisuuden testerillä kotiin päästyäni ja temppuilu katosikin pitkäksi aikaa, nyt on taas alkanut tekemään järkiään jos on kylmä auto. sekin ihmetytti korjaamon jäliltä että vaikka laatikkoon uusittiin kaikki em. osat niin oppineisuutta ei oltu nollattu, toiminta oli nimittäin vähän arvelluttavaa ennen nollausta
E: niin ja juonittelihan tämä tuossa pari päivää sitten kaupasta lähtiessäkin jollain omalla aivopierulla kun heitti kepin D:lle ja koski kaasuun niin haukkasi kierrokset niin alas että melkein sammui ja sitten vasta lähti liikkeelle.
toinen asia mikä on nyt alkanut omaan korvaan tarttumaan on selvästi kuuluvat moottorin äänet sisälle. kahdessa muussa samanlaisessa neloskoneella olevassa ollut lähipäivinä kyydissä ja tuntuu että niissä on tosi hiljaista sisällä, omaan kun hyppää niin on kun ajais rattorilla aloin sitten miettimään että voisiko huonot moottorin kumityynyt aiheuttaa mökää? tätä epäilyä voisi sinällään vahvistaa se että aika pitkään pakoputki on rämähtänyt käynnistyksessä/sammuttaessa vaikka lämpösuojat on kiinni ja monesti on heiluteltu eikä se mihinkään ota, toisekseen jos lähtee väännöllä kiihdyttämään isolla vaihteella osapuilleen 40-50 välissä niin joitain kertoja on kuulunut ihan jumalaton jurraus 2-3sek ajan kuin joku ottaisi runkoon kiinni.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Täällähän on taas vierähtänyt pitkä pätkä hiljaiselon merkeissä.. mukava päästellä pitkin baanaa, kun on selvinnyt pelkällä tankkaamisella edellisessä viestissä puitua laatikon häröilyä ei ole taas adaptioarvojen nollauksen jälkeen ollut havaittavissa..
Lomalla piti jotain tekemistä keksiä niin innostuin sisustan pesemään, muutama tumma läntti jäi kuskinpenkkiin, mutta kaiken kaikkiaan tuli miellyttävä ja puhdas lopputulos. Takaloosterin syövereihin imurin kanssa sukeltaessa tuli vastaan vuodenvaihteessa ostetut uudet sumuvalot eikä kynnetkään säilyneet ehjänä, kun jumittava avauskahva jäi taas aukiasentoon sormenpäällä kammettavaksi Noh, siinä sitten joku mielenhäiriö tuli niin ruuvailin samaan syssyyn uudet sumarit paikalleen sekä purin avauskahvan ja annoin kunnon öljykylvyn niin ei tarvi enää sormet hellänä käydä mersun kontilla
Lomalla piti jotain tekemistä keksiä niin innostuin sisustan pesemään, muutama tumma läntti jäi kuskinpenkkiin, mutta kaiken kaikkiaan tuli miellyttävä ja puhdas lopputulos. Takaloosterin syövereihin imurin kanssa sukeltaessa tuli vastaan vuodenvaihteessa ostetut uudet sumuvalot eikä kynnetkään säilyneet ehjänä, kun jumittava avauskahva jäi taas aukiasentoon sormenpäällä kammettavaksi Noh, siinä sitten joku mielenhäiriö tuli niin ruuvailin samaan syssyyn uudet sumarit paikalleen sekä purin avauskahvan ja annoin kunnon öljykylvyn niin ei tarvi enää sormet hellänä käydä mersun kontilla
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Postipate toi näpräämistä muutaman illan ratoksi
naapurimaasta sai Steinhofin irroitettavan 7pinnisellä sähkösarjalla ~200e merkistä ei tuntunut kovin paljoa kokemuksia löytyvän joten saa nähdä miten pelaa pitemmällä aikavälillä ja miten istuu kokonaisuuteen.
naapurimaasta sai Steinhofin irroitettavan 7pinnisellä sähkösarjalla ~200e merkistä ei tuntunut kovin paljoa kokemuksia löytyvän joten saa nähdä miten pelaa pitemmällä aikavälillä ja miten istuu kokonaisuuteen.
Viimeksi muokannut Shatter, 11.8.2016 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ei tarvi, tässä sähkösarja on ns. universaalimalli jossa erillinen rele ohjaa vaunun sähköjä. releelle tulee oma virta suoraan akulta ja ohjaussignaalit ryöstetään takavalon johtosarjasta.
Alkuperäinen sarja ohjainlaitteineen olisi tietenkin paras, sillä niissä on mallikohtaiset liittimet, peruutustutkan poiskytkentä, sekä vaihteiston ohjaus perävaunu kytkettynä, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Tarkemmin tietävä voisi valaista onko tuo laatikon ohjaus lähinnä semmonen mikä käskee pitää kierroksia ylempänä, ettei aiheuta vedätystä raskaalla kärryllä? tämänkin voi kyllä eliminoida ajamatta D:llä?
Omassa ei tutkia ole ollenkaan ja lähinnä vedän vain pientä kärryä niin kokeillaan nyt räplätä tämä diy-sarja paikalleen.
Sähkösarjaa mallikohtaisilla liittimillä taisi saada ainakin Jaeger tms. merkkisenä n. 100e hintaan.
Alkuperäinen sarja ohjainlaitteineen olisi tietenkin paras, sillä niissä on mallikohtaiset liittimet, peruutustutkan poiskytkentä, sekä vaihteiston ohjaus perävaunu kytkettynä, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Tarkemmin tietävä voisi valaista onko tuo laatikon ohjaus lähinnä semmonen mikä käskee pitää kierroksia ylempänä, ettei aiheuta vedätystä raskaalla kärryllä? tämänkin voi kyllä eliminoida ajamatta D:llä?
Omassa ei tutkia ole ollenkaan ja lähinnä vedän vain pientä kärryä niin kokeillaan nyt räplätä tämä diy-sarja paikalleen.
Sähkösarjaa mallikohtaisilla liittimillä taisi saada ainakin Jaeger tms. merkkisenä n. 100e hintaan.
Viimeksi muokannut Shatter, 13.8.2016 6:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
pikkuhiljaa etenee.. 3h lopputulos yksin ährätessä:
Aikaa tuhraantui aika paljon vanhan törmäyspalkin irroitukseen, sillä pakoputken joutui puottamaan pois edestä, että mahtui aukaiseen 2kpl kiinnityspultteja. Hieman ahdasta isolla räikällä siitä huolimatta, kun edessä pyörii äänenvaimentimen lämpöpellit.
Tänään sitten sähköjen kimppuun ja lopuksi hätyytellä myös joku kaveriksi puskurin asennukseen.
E: nytpä se ois kasassa, sopii kuten kuuluukin eikä irrotettuna näy mitään. Sähköpistokkeenkin saa käännettyä puskurin taakse piiloon.
Loppujen lopuksi suht helppo, mutta aikaa vievä homma. Säästihän tuossa jonkun euron, paikallinen koukkupaja olisi velottanut kiinteästä 550e ja irr. 700e. Tälle tuli hintaa posteineen vain 240e + kiroilua tallissa.
Aikaa tuhraantui aika paljon vanhan törmäyspalkin irroitukseen, sillä pakoputken joutui puottamaan pois edestä, että mahtui aukaiseen 2kpl kiinnityspultteja. Hieman ahdasta isolla räikällä siitä huolimatta, kun edessä pyörii äänenvaimentimen lämpöpellit.
Tänään sitten sähköjen kimppuun ja lopuksi hätyytellä myös joku kaveriksi puskurin asennukseen.
E: nytpä se ois kasassa, sopii kuten kuuluukin eikä irrotettuna näy mitään. Sähköpistokkeenkin saa käännettyä puskurin taakse piiloon.
Loppujen lopuksi suht helppo, mutta aikaa vievä homma. Säästihän tuossa jonkun euron, paikallinen koukkupaja olisi velottanut kiinteästä 550e ja irr. 700e. Tälle tuli hintaa posteineen vain 240e + kiroilua tallissa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tässä vielä sähkösarjan kytkentään avustusta:
Ohjekirjan kuvasta pieni huomio, napojen numerointi on katsottu takaapäin, eli testatessa reunimmaiset navat on peilikuvana.
Oikean vilkun värikoodauksesta auton päässä en ole täysin varma, kun en enää merkannut sitä ylös sen ollessa viimeinen. Lisätään varmuudeksi, että ulommainen johto takavalon liittimessä.
Ohjekirjan kuvasta pieni huomio, napojen numerointi on katsottu takaapäin, eli testatessa reunimmaiset navat on peilikuvana.
Koodi: Valitse kaikki
SÄHKÖPISTOKE | AUTO
1. Vasen vilkku (keltainen) | vihreä-musta (vasen takavalo)
2. Sumuvalo (sininen) | vihreä-sininen (vasen takavalo)
3. Maadoitus (valkoinen)
4. Oikea vilkku (vihreä) | vihreä-musta (oikea takavalo)
5. Oikea taka/sivuvalo (ruskea) | harmaa-punainen (oikea takavalo)
6. Jarruvalot (punainen) | punainen-musta (vasen takavalo)
7. Vasen taka/sivuvalo (musta) | harmaa-musta (vasen takavalo)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.