Lämpöongelma jatkuu, pikaista apua kaivataan!
Lämpöongelma jatkuu, pikaista apua kaivataan!
Vm.85 200D lämpeää vähän normaalia enemmän.
Moottorin lämmöt pysyttelee noin 95 asteessa. Vika ilmeni aluksi vain kovemmissa kiihdytyksissä, nyt lämmöt 95 normaalissa ajossa myös.
Syyläri, vesipumppu sekä termari (behr85ast.) uusittu
Jäähdytysnestettä ei häviä, öljy näyttää öljyltä ja jäähdytysnestekin pysyy kirkkaana.
EDIT: aloitusviestiä muokattu.
Tämänhetkinen tilanne.
-Lämmöt jatkuvasti 95, nopeudesta juurikaan riippumatta. Noin 120-140km/h laskee lämmöt noin 90.
-termari (uusi behr 85ast.) uusittu
-jäähdytin ja vesipumppu uusittu
-järjestelmä ilmattu
Ajettu viime korjauksien jälkeen noin 320km joista 100km reipasta vauhtia moottoritiellä. Auto toimii moitteettomasti. Ainoastaan lämpöviisari lähellä sataa astetta.
Moottorin lämmöt pysyttelee noin 95 asteessa. Vika ilmeni aluksi vain kovemmissa kiihdytyksissä, nyt lämmöt 95 normaalissa ajossa myös.
Syyläri, vesipumppu sekä termari (behr85ast.) uusittu
Jäähdytysnestettä ei häviä, öljy näyttää öljyltä ja jäähdytysnestekin pysyy kirkkaana.
EDIT: aloitusviestiä muokattu.
Tämänhetkinen tilanne.
-Lämmöt jatkuvasti 95, nopeudesta juurikaan riippumatta. Noin 120-140km/h laskee lämmöt noin 90.
-termari (uusi behr 85ast.) uusittu
-jäähdytin ja vesipumppu uusittu
-järjestelmä ilmattu
Ajettu viime korjauksien jälkeen noin 320km joista 100km reipasta vauhtia moottoritiellä. Auto toimii moitteettomasti. Ainoastaan lämpöviisari lähellä sataa astetta.
Viimeksi muokannut Sakari, 17.4.2016 3:11. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Kuulostaa niin samalta kuin mitä oma aikanaan teki oston jälkeen, syyllinen oli vesipumppu, tosin muovisiivillä.
Ks http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1025
Ks http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1025
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
No nyt on tilattu uusi jäähdytin ja vesipumppu.. Josko se niillä tulis kuntoon. Ei mitään tietoa mitä merkkiä tuli tilattua, toivottavasti nyt hetken siellä kestäis kuitenkin.. Ainakaan alkuperäis osaa mikään ei ollut, olivat sen verran kovissa hinnoissa, luulis noi tarvikkeetkin nyt muutaman vuoden kestävän.
Laitoin tänään autoon uuden jäähdyttimen ja vesipumpun.
Vanha vesipumppu oli metallisiivillä ja päällisin puolin ihan ehjä.
Syyläristä oli ylävesiletkun kiinnityksestä syyläristä mennyt se putki poikki joten olihan tuokin hyvä uusia.
Kaikesta huolimatta ongelma jatkuu, eli 80-100 nopeuksissa lämpöviisari kohoaa sinne valkoiselle viivalle eli 100 astetta.
Ja uutta osaa on nyt-> behr 85 asteinen termari, syyläri, vesipumppu.
kokeilin pitemmän ajon jälkeen syyläriä ja letkuja, ylävesiletku oli kuuma, syylärin alue ylävesiletkun kohdilta lämmin ja alavesiletku oli jääkylmä niinkuin myös syyläri sieltä alavesiletkun kohdalta.
Kuuluuko syylärin tälläisessä pitemmän (20km) ajon jälkeen olla kauttaaltaan lämmin, sekä alavesiletkun lämmin?
Jos kuuluu, niin vaikuttaisi siltä että vesi ei kierrä kunnolla ja vesi seisoo syylärissä jonka takia jäähtyy ihan kylmäksi??
Ja jos tukosta epäillään niin mistä ihmeestä minä sitä alan ensimmäiseksi etsimään, vaihtoehtoja on niin kovin monta...
Käsittääkseni nämä myös ilmaantuvat itsestään melko helposti, olisiko mahdollisesti silti ilmatasku jossain ja se estäisi järjestelmän toiminnan? Mihis tässä koneessa voisi ilmataskuja jäädä? Tai miten järjestelmää voisi yrittää ilmata? Flektin anturi on ainakin korkeassa paikassa moottoria, siinä ylävesiletkilähdössä moottorin päässä, voisiko tuonne jäädä ilmaa?
Edit: ja sisälle puhaltaa kylmää ja kuumaa, jos sillä nyt mitään merkitystä. Anturivikaa en myöskään epäile sillä lämmöt laskee 85 kun laittaa sisäpuhalluksen täysille..
Jos töissä huomenna jää aikaa niin irroitan sen flektin anturin ja katson näkyykö siinä kohdin olevan vettä...rupeaa vaan ideat loppumaan.
Vanha vesipumppu oli metallisiivillä ja päällisin puolin ihan ehjä.
Syyläristä oli ylävesiletkun kiinnityksestä syyläristä mennyt se putki poikki joten olihan tuokin hyvä uusia.
Kaikesta huolimatta ongelma jatkuu, eli 80-100 nopeuksissa lämpöviisari kohoaa sinne valkoiselle viivalle eli 100 astetta.
Ja uutta osaa on nyt-> behr 85 asteinen termari, syyläri, vesipumppu.
kokeilin pitemmän ajon jälkeen syyläriä ja letkuja, ylävesiletku oli kuuma, syylärin alue ylävesiletkun kohdilta lämmin ja alavesiletku oli jääkylmä niinkuin myös syyläri sieltä alavesiletkun kohdalta.
Kuuluuko syylärin tälläisessä pitemmän (20km) ajon jälkeen olla kauttaaltaan lämmin, sekä alavesiletkun lämmin?
Jos kuuluu, niin vaikuttaisi siltä että vesi ei kierrä kunnolla ja vesi seisoo syylärissä jonka takia jäähtyy ihan kylmäksi??
Ja jos tukosta epäillään niin mistä ihmeestä minä sitä alan ensimmäiseksi etsimään, vaihtoehtoja on niin kovin monta...
Käsittääkseni nämä myös ilmaantuvat itsestään melko helposti, olisiko mahdollisesti silti ilmatasku jossain ja se estäisi järjestelmän toiminnan? Mihis tässä koneessa voisi ilmataskuja jäädä? Tai miten järjestelmää voisi yrittää ilmata? Flektin anturi on ainakin korkeassa paikassa moottoria, siinä ylävesiletkilähdössä moottorin päässä, voisiko tuonne jäädä ilmaa?
Edit: ja sisälle puhaltaa kylmää ja kuumaa, jos sillä nyt mitään merkitystä. Anturivikaa en myöskään epäile sillä lämmöt laskee 85 kun laittaa sisäpuhalluksen täysille..
Jos töissä huomenna jää aikaa niin irroitan sen flektin anturin ja katson näkyykö siinä kohdin olevan vettä...rupeaa vaan ideat loppumaan.
Anturi oletettavasti kunnossa, pitää lämmöt 85 rauhallisessa ajossa mittarin mukaan kuitenkin, vasta kun ajaa hetken kovempaa niin viisari rupeaa nousemaan, eli tuntuu toimivan.
Kansipahvivikaa en usko että olis, auto ei juurikaan savuta, no joskus ehkä 2 kertaa tämän vuoden aikana tehnyt niin että kun lämpimästä hallista ajanut pihalle kylmään ja jättänyt käymään niin on vähän savutellut mutta ei muuten ikinä. Öljy näyttää ihan öljyltä ja jäähdytysneste on kirkasta eikä kupli.
Kansipahvivikaa en usko että olis, auto ei juurikaan savuta, no joskus ehkä 2 kertaa tämän vuoden aikana tehnyt niin että kun lämpimästä hallista ajanut pihalle kylmään ja jättänyt käymään niin on vähän savutellut mutta ei muuten ikinä. Öljy näyttää ihan öljyltä ja jäähdytysneste on kirkasta eikä kupli.
Syöttöpumpun ajoitus on yksi asia mitä en ole tosiaan katsonut tästä autosta ikinä.. Ja niin ikään toisaalta lämpöongelmien pahentuessa myös samaan aikaan kylmäkäynnistys lämpimälläkin kelillä ollut sellaista että kone käy kolmella ja tärisee muutaman sekunnin jonka jälkeen tasoittuu. Tosin jos syöttöpumpun takia nostaisi lämmöt sataan niin minkä ihmeen takia termari ei sitten aukea ja rupea jäähdyttämään moottoria?? Alavesiletku ja syyläri on ihan jääkylmiä vaikka mittarissa vajaa 100 astetta lämpöä..
No toi ajoitus sitten kannattaa tarkistaa jos käyntiin lähdön kanssakin on ongelmia.
Itellä pumpun vaihdon jälkeen joutui sahaan käyntiin.
Ajoitus kohdalleen ja avainta näyttämällä kone tulille.
Mekasta löytyy jälleen kerran hyvät ohjeet.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen
Itellä pumpun vaihdon jälkeen joutui sahaan käyntiin.
Ajoitus kohdalleen ja avainta näyttämällä kone tulille.
Mekasta löytyy jälleen kerran hyvät ohjeet.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Termostaatin saa muuten laitettua väärin päin paikoilleen, jolloin lämmöt nousee ajossa satasen pintaan. Ainakin 300TDT:ssä käy näin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Termari on samoinpäin kuin vanhakin... Eli se jousihässäkkä lohkoon päin ja termarissa oleva lovi on siinä termarikotelossa olevassa kohdistusmerkissä..
Tänään ilmattiin järjestelmää melkein tunti, ilmaa sieltä tuli ihan kohtalaisen paljon pois, mutta ongelma jatkuu edelleen samanlaisena.
Yhtä asiaa en tajua, ajoin kotiin töistä (15km) satasen vauhtia nelosella, ja välillä oikein kiusasin konetta ja tulin kolmosella 115, silti syyläri ja alavesiletku on jääkylmiä, eikö sen nyt p*rkele pitäis kuumeta jo tuollasessa vingutuksessa???
Neste ei häviä ja pysyy edelleen kirkkaana.
Ja ainiin otin ylävesiletkun irti ja laitoin auton käymään, ylävesiletkusta ei tullut vettä tippaakaan...? Normaalia???? Tuskin. Myöskään vettä ei tullut siitä paisarin paluuletkusta joka lähtee sieltä ylävesiletkun tienoilta..
Eli vesi ei kierrä VAI? Ylävesiletkun kun nappaa irti niin ei termarikaan ahdista sitä veden kietoa millään muotoa ja silti ihan kuivana pysyi paikat vaikka antoi kierroksia 3000 paikkeilla??
Voiko se termari nyt olla jotenkin niin lukossa ettei se anna vettä ollenkaan vesipumpulle häh? Eikös sen pumpun pitäis silti lohkosta saada sitä vettä??
Mulla ainakin loppuu ideat kesken..
Niin, ja minkä ihmeen takia huudattaessa kolmosella 115 ja kierroksia silloin about reilut 5000 niin koneen lämmöt ikäänkuin laski satasesta ihan aavistuksen sanotaan nyt 10 astetta jos mittaria uskoo??
Tänään ilmattiin järjestelmää melkein tunti, ilmaa sieltä tuli ihan kohtalaisen paljon pois, mutta ongelma jatkuu edelleen samanlaisena.
Yhtä asiaa en tajua, ajoin kotiin töistä (15km) satasen vauhtia nelosella, ja välillä oikein kiusasin konetta ja tulin kolmosella 115, silti syyläri ja alavesiletku on jääkylmiä, eikö sen nyt p*rkele pitäis kuumeta jo tuollasessa vingutuksessa???
Neste ei häviä ja pysyy edelleen kirkkaana.
Ja ainiin otin ylävesiletkun irti ja laitoin auton käymään, ylävesiletkusta ei tullut vettä tippaakaan...? Normaalia???? Tuskin. Myöskään vettä ei tullut siitä paisarin paluuletkusta joka lähtee sieltä ylävesiletkun tienoilta..
Eli vesi ei kierrä VAI? Ylävesiletkun kun nappaa irti niin ei termarikaan ahdista sitä veden kietoa millään muotoa ja silti ihan kuivana pysyi paikat vaikka antoi kierroksia 3000 paikkeilla??
Voiko se termari nyt olla jotenkin niin lukossa ettei se anna vettä ollenkaan vesipumpulle häh? Eikös sen pumpun pitäis silti lohkosta saada sitä vettä??
Mulla ainakin loppuu ideat kesken..
Niin, ja minkä ihmeen takia huudattaessa kolmosella 115 ja kierroksia silloin about reilut 5000 niin koneen lämmöt ikäänkuin laski satasesta ihan aavistuksen sanotaan nyt 10 astetta jos mittaria uskoo??
Niin ja jos ei nyt mitään muuta keksi niin otan seuraavaksi termostaatin uudelleen irti, tilaan veholta uuden ja kokeilen sillä, poraa siihen vielä 3mm reiän siihen termariin ylimpään osaan niin pitäisi ilmojen varmasti päästä pois järjestelmästä?
Vaikka eihän siellä se vesi tunnu toisaalta liikkuvan myöskään... Minä en enään osaa sanoa mistä kiikastaa.
Ihmetyttää vaan niin paljon että miksei kierroksilla huudattaessa ylävesiletku irroitettuna sieltä letkusta tule yhtään tavaraa ulos?
Pakko siellä olla jossain ilmalukko tai joku, miten sen saa pois?
Ilmattiin tunti sillätavalla että oli paisarissa iso suppilo jossa 2l nestettä, käytettiin konetta kuumaksi 3000-4000 kierroksilla ja puristeltiin kaikkia mahdollisia letkuja..
Vaikka eihän siellä se vesi tunnu toisaalta liikkuvan myöskään... Minä en enään osaa sanoa mistä kiikastaa.
Ihmetyttää vaan niin paljon että miksei kierroksilla huudattaessa ylävesiletku irroitettuna sieltä letkusta tule yhtään tavaraa ulos?
Pakko siellä olla jossain ilmalukko tai joku, miten sen saa pois?
Ilmattiin tunti sillätavalla että oli paisarissa iso suppilo jossa 2l nestettä, käytettiin konetta kuumaksi 3000-4000 kierroksilla ja puristeltiin kaikkia mahdollisia letkuja..
Viimeksi muokannut Sakari, 17.4.2016 3:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Otappas viteo siitä kun se lämpömittari nousee..
Jonkun kerran ollu täällä sekä itsellä näitä mittarionkelmia..
Miä alan oleen mieltä sitä, että ongelma on sähköinen..
Toki, jos tahot olla aivan varma, ni laitat mekaanisen lämpömittarin
Mulla oli vähän samntuntuisia ongemia ö-paineen kanssa, mutta mielenrauha tuli mekaanisella mittarilla
Jonkun kerran ollu täällä sekä itsellä näitä mittarionkelmia..
Miä alan oleen mieltä sitä, että ongelma on sähköinen..
Toki, jos tahot olla aivan varma, ni laitat mekaanisen lämpömittarin
Mulla oli vähän samntuntuisia ongemia ö-paineen kanssa, mutta mielenrauha tuli mekaanisella mittarilla
® Mesen linttaklubi
Mittari/anturivikaa äänestäisin minäkin....Mutta eikö tuon kierron näe jos ottaa termarin tykkänään pois, niin tuleeko yläletkusta sittenkään vettä syylärille?Sakari kirjoitti:Niin ja jos ei nyt mitään muuta keksi niin otan seuraavaksi termostaatin uudelleen irti, tilaan veholta uuden ja kokeilen sillä, poraa siihen vielä 3mm reiän siihen termariin ylimpään osaan niin pitäisi ilmojen varmasti päästä pois järjestelmästä???
Vaikka eihän siellä se vesi tunnu toisaalta liikkuvan myöskään... Minä en enään osaa sanoa mistä kiikastaa.
Ihmetyttää vaan niin paljon että miksei kierroksilla huudattaessa ylävesiletku irroitettuna sieltä letkusta tule yhtään tavaraa ulos???? Pakko siellä
Varmaan olla jossain ilmalukko tai joku, miten sen saa pois?
Ilmattiin tunti sillätavalla että oli paisarissa iso suppilo jossa 2l nestettä, käytettiin konetta kuumaksi 3000-4000 kierroksilla ja puristeltiin kaikkia mahdollisia letkuja..
Toisaalta luulis, että jos 15km ajaa satasta ilmalukolla, tai jumilla termostaatilla, niin vähätkin vedet olisi poistuneet höyryn muodossa koneesta
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tuota minäkin ajattelin, että onhan sillä nyt ajettu kovilla kierroksilla reiluja vauhteja jo jonkun aikaa että jos siellä tosiaan olisi jokin todellinen paha vika kuten ilmalukko tai juminut termari (vaikkakin uus behr85ast.) niin olisihan se nyt jo helkutti keittäny tähän mennessä useampaan kertaan.piippu kirjoitti:
Mittari/anturivikaa äänestäisin minäkin....Mutta eikö tuon kierron näe jos ottaa termarin tykkänään pois, niin tuleeko yläletkusta sittenkään vettä syylärille?
Toisaalta luulis, että jos 15km ajaa satasta ilmalukolla, tai jumilla termostaatilla, niin vähätkin vedet olisi poistuneet höyryn muodossa koneesta
Nyt todennut tosiaan sen että jopa kokonaan ilman sisäpuhallusta koneen lämmöt kutakuinkin pysyttelee viisarinmitan alle satasessa vaikka kuinka vinguttaa konetta tms...saattaahan se toisaalta olla että mittari pitää paikkansa ja uusi termari pitää koneen lämmöt noin 95 asteessa syystä tai toisesta.
Töissäkin jo kyselin yhdeltä mersuvelholta tuosta, sanoin että kokeilen vielä toisella poratulla termarilla(orkkis) jos sillä sama ''vika'' jatkuu niin annan hänen selvittää sitä yhden illan ja jollei keksi vikaa niin antaa olla.
KYSYMYS: kuvitellaan että moottorin TODELLISET lämmöt ovat sen 95astetta jatkuvasti, onko tästä mitään varsinaista ''mekaanista'' haittaa moottorille pitkässä käytössä? ELi posahtaako kansipahvit tms.... se ei siis haittaa jos vaikka kulutus aavistuksen nousisi lämpöjen myötä kun palolämpötila ei ole ''ideaali''...
KYSYMYS nro2: Minkä helkutin takia ylävesiletkusta ei tule vettä ollenkaan vaikka kierroksia 3000? Kone oli tosiaan kylmä silloin, mutta ei siellä silloin termarin pitäisi haitata veden kiertoa? Tosin ylävesiletkua ei ole ilmauksen jälkeen irroiteltu.
Huom-> ennen tätä ylävesiletkun irroituskokeilua autolla oli ajettu ongelmitta sen about 40km(?) ihan reiluja vauhteja ja lämmöt silloinkin about 95ast.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
No näin minäkin sen olen käsittänyt, kyllä sieltä ilmakuplia silti tuli paljon kun letkuja puristeli ja koneessa reilusti kierroksia, saatiin tosiaan ilmattua kun hetken päästä ilmantulo loppui ja vesiletkuissakin tuntui olevan pelkkää vettä.dealer kirjoitti:Ei tarvitse ilmata, ei pitäisi tulla ilmaa yhtään enää kun on jo ajettu ja lämmintä tullut sisälle ja neste kiertänyt niin ettei keitäTänään ilmattiin järjestelmää melkein tunti, ilmaa sieltä tuli ihan kohtalaisen paljon pois, mutta ongelma jatkuu edelleen samanlaisena.
No lämmöt pysyy nyt 95 ja pysykööt, ei se siitä varmaankaan hajoa, jos leimauksen jälkeen laittais vielä uuden orkkistermarin ja kokeilis sillä, jos ei vaikuta niin antaa olla.
Mutta se on jotenkin hassua että miksei ylävesiletkusta tullut vettä ollenkaan vaikka koneessa kierroksia kolmisen tuhatta??? Letku oli siis irti ja autolla sitä ennen ajettu kyllä työmatkaa pari päivää ja sisälle puhalteli lämmintä ja kylmää nätisti...?
Ääni tälle, oli vastaava mystinen juttu.luokyio kirjoitti:Kuulostaa niin samalta kuin mitä oma aikanaan teki oston jälkeen, syyllinen oli vesipumppu, tosin muovisiivillä.
Ks http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1025
Dealer: nestettä ei ole tarvinnut lisätä yhtään, ilmattiin ihan kokeilumielessä. Ylävesiletku oli ollut ennen ilmausta irti ja sitäkautta takuuvarmasti pääsi ilmaa koneeseen jonka takia ainakin vähän tuli ilmaa ulos ilmauksen yhteydessä.
Tänään ajoin noin 320kilometriä joista viimeiset 100km tultiin moottoritiellä 130-140kmh koko matka ja hienosti pelitti auto matkan ajan.
Lämmöt mittarin mukaan jatkuvasti 90-95. Normiajossa noin 95 ja moottoritiellä 140km/h noin 90.
Ja tiedoksi käyttäjälle h5, olen jo useampaan kertaan viestissä kertonut että vesipumppu on uusittu, niinkuin myös syyläri sekö behr termari.
Minusta tuntuu että termari vain pitää lämpöjä noin 10astetta enemmän koneessa, voihan se olla rikki. Googlettelin eilen ja löysin vastaavan ongelman mese.fi sivulta ja siellä oli behr termari uusittu ja sama "vika" eli lämmöt 95.
Tänään ajoin noin 320kilometriä joista viimeiset 100km tultiin moottoritiellä 130-140kmh koko matka ja hienosti pelitti auto matkan ajan.
Lämmöt mittarin mukaan jatkuvasti 90-95. Normiajossa noin 95 ja moottoritiellä 140km/h noin 90.
Ja tiedoksi käyttäjälle h5, olen jo useampaan kertaan viestissä kertonut että vesipumppu on uusittu, niinkuin myös syyläri sekö behr termari.
Minusta tuntuu että termari vain pitää lämpöjä noin 10astetta enemmän koneessa, voihan se olla rikki. Googlettelin eilen ja löysin vastaavan ongelman mese.fi sivulta ja siellä oli behr termari uusittu ja sama "vika" eli lämmöt 95.
Viimeksi muokannut Sakari, 17.4.2016 2:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Toisaalta, tulipa vaan mieleen että lämpöongelma ei mitenkään voi johtua väärästä ajoituksesta, sillä lämpöjen ollessa lähes 100 tai noin 95, on alavesiletku, sekä noin 80% syyläristä jääkylmiä, eli toisinsanoen kylmää vettä on riittämiin tarjolla kunhan vain termari tajuaisi aueta ja ottaa sitä kylmää vettä sinne kiertoon mukaan.Nippe kirjoitti:No toi ajoitus sitten kannattaa tarkistaa jos käyntiin lähdön kanssakin on ongelmia.
Itellä pumpun vaihdon jälkeen joutui sahaan käyntiin.
Ajoitus kohdalleen ja avainta näyttämällä kone tulille.
Mekasta löytyy jälleen kerran hyvät ohjeet.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen
JOS syyläri ja alavesiletku olisi tulikuumia ja kone lämpeäisi kaikkien näiden osien vaihdon jälkeen niin silloin tuo väärä ajoitus saattaisi ollakin syypää ongelmaan.
JA TIIVISTYKSENÄ NYT KAIKILLE, Kun tulee niin pitkiä viestejä että harvat varmaan lukevat joka kohtaa.
-syyläri, vesipumppu, termari uusittu
-nestettä ei häviä eikä kupli paisarissa, ja neste pysyy kirkkaana
-lämmöt 90 kun ajoin 100km motaria 140km/h
-lämmöt 95 vauhdeilla 0-100
-ajettu noin 600km vian ollessa päällä, edelleen kaikki toimii loistavasti, ainoastaan mittarin mukaan lämmöt korkeahkot.
Re: Lämpöongelma jatkuu, pikaista apua kaivataan!
Selviskö tämä koskaan? Onko Sakaria näkynyt.
Tuo Luokyio linkittämä ketju oli mielenkiintoinen, kun omas syylärin letkut voi puristaa littoon vaikka kone kuuma.
Tuo Luokyio linkittämä ketju oli mielenkiintoinen, kun omas syylärin letkut voi puristaa littoon vaikka kone kuuma.