Leemun työkalu
Leemun työkalu
Tulipa tehtyä sellainen teko, etten olisi koskaan uskonut
Pakkaset verottivat firman kuljetuskalustoa sen verran pahasti, että toimiin oli ryhdyttävä välittömästi.
Kierros autoliikeissä vaikutti aika laihalta, alvillisia pakettiautoja ei tuntunut juuri olevan tarjolla. Lopulta tärppäsi edeltäjäni "hovikauppiaan" luona -15 mallinen Opel Vivaro 3300km ajettu esittelyauto.
120 heppaisella biturbo-moottorilla, lisävarusteina navigaatori, nahkaratti, peruutustutka, vanerointi ja vetokoukku.
Ensimmäisten muutamien satojen kilometrien jälkeen vaikutelma on pääosin positiivinen. Lievä ranskalaisuus paistaa läpi hallintalaitteista ja penkissä saisi olla hiukan pidempi istuinosa.
Ajattelin laitella tänne ylös koemuksia Opelista sitämukaa kun yhteistä matkaa taitetaan. Kestotestaus tulee olemaan perinpohjaista, kunhan maltan luovuttaa auton vielä työntekijöidenkin rääkättäväksi
Pakkaset verottivat firman kuljetuskalustoa sen verran pahasti, että toimiin oli ryhdyttävä välittömästi.
Kierros autoliikeissä vaikutti aika laihalta, alvillisia pakettiautoja ei tuntunut juuri olevan tarjolla. Lopulta tärppäsi edeltäjäni "hovikauppiaan" luona -15 mallinen Opel Vivaro 3300km ajettu esittelyauto.
120 heppaisella biturbo-moottorilla, lisävarusteina navigaatori, nahkaratti, peruutustutka, vanerointi ja vetokoukku.
Ensimmäisten muutamien satojen kilometrien jälkeen vaikutelma on pääosin positiivinen. Lievä ranskalaisuus paistaa läpi hallintalaitteista ja penkissä saisi olla hiukan pidempi istuinosa.
Ajattelin laitella tänne ylös koemuksia Opelista sitämukaa kun yhteistä matkaa taitetaan. Kestotestaus tulee olemaan perinpohjaista, kunhan maltan luovuttaa auton vielä työntekijöidenkin rääkättäväksi
Täytynee ottaa kuvia päivänvalossa, on tämä uusi korimalli ainakin paremman näköinen kuin vanha. Tekniikasta ei vielä tiedäpuuhapena kirjoitti:Mielenkiinnolla odottelen raportaashia. Ja kuvia!!
Moottori on ainakin miellyttävän tuntuinen, ei uskoisi vain 1,6litraiseksi.
Veto alkaa 1500 kierroksen tuntumasta ja tenhoa riittää liki neljään tuhanteen. Tosin en ole ajanut vielä yhtään kuorma päällä, saas nähdä kuinka mosa nöyrtyy kun lyödään koppi verkkomattoa täyteen
Omaan silmään edellinen malli oli nätimpi.. Makuasioita. Mukava se oli edellinenkin malli ajella, tuskin ainakaan huonompaan suuntaan on mennyt.
Tota moottoria noissa kans ihmetellyt, tuskin ajellaan mersumaisia lukemia pikkulohkolla..
Tota moottoria noissa kans ihmetellyt, tuskin ajellaan mersumaisia lukemia pikkulohkolla..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Kenen valmistama moottori ja laatikko tuos on?
Tuskin tuollaises takuuaikana mitään ongelmia on, mutta onneksi on takuu
Vähemmän näkyy enää liikentees täälläpäin opel-rellu-nissaneita, mutta ei näy uusia vitojakaan, paitsi Kovasella .
Ford Customia ilmestyny enemmän, kun puhutaan noista pikkupakuista, vai onko ne laittanu tuon koneen pitkään-korkeaan...
Tuskin tuollaises takuuaikana mitään ongelmia on, mutta onneksi on takuu
Vähemmän näkyy enää liikentees täälläpäin opel-rellu-nissaneita, mutta ei näy uusia vitojakaan, paitsi Kovasella .
Ford Customia ilmestyny enemmän, kun puhutaan noista pikkupakuista, vai onko ne laittanu tuon koneen pitkään-korkeaan...
Uudessa mallissa puute on korjattu94zip kirjoitti:Vanhempi koppasissa häiritsi ratin korkeussäädön puute.
Muuten ihan hyvä ajella pakuksi.
Moottori on ainakin Renault, luulisin että vaihteisto on samasta osoitteesta.et kirjoitti:Kenen valmistama moottori ja laatikko tuos on?
Tuskin tuollaises takuuaikana mitään ongelmia on, mutta onneksi on takuu
Vähemmän näkyy enää liikentees täälläpäin opel-rellu-nissaneita, mutta ei näy uusia vitojakaan, paitsi Kovasella .
Ford Customia ilmestyny enemmän, kun puhutaan noista pikkupakuista, vai onko ne laittanu tuon koneen pitkään-korkeaan...
Itseasiassa epäilen, että taitaa olla isoimmaksi osaksi rellu koko auto.
Ohjaamo on ainakin aivan täysin ranskanpullaa, ikkunoissa on rellun leimat, yms.
Joo, kyllä ne vanhemmat mallit karsiutuu pikkuhiljaa pois. Enkä ihmettele. Kauppias tarjosi sellaistakin, kun on vasta tulossa vaihtoon. Sanoin heti, etten huoli lainkaan. Ei ole oikein mielenkiintoa uusia vaihteistoa joka vuosi samalla etupään nivelien kanssa Ja pyöränlaakereita niihin kuulemma vaihdellaan yhtä usein kuin muihin moottoriöljyjä
Siinäpä yksi kuva kalusta
Alkaa pikkuhiljaa muistuttaa työkalua
Mittarissa on tällähetkellä ~7tkm.
Itse ajettua n.3700km. vähän mietteitä alkutaipaleelta.
+Ajo-ominaisuudet ok.
+Ohjaamoergonomia pääosin ok.
+Kojelaudalla hyvä tavarakaukalo.
+Vaihteensiirto on hyvin täsmällinen ja kevyt käyttää.
+Polttoainetalous, tarkistamaton ajotietokoneen näyttämä 6,8l/100kml.
+Tavaraa saa tungettua kyytiin enemmän kuin kuvittelin.
+Kuorma ei vaikuta suorituskykyyn oikeastaan lainkaan.
+Luistonesto ja esp toimivat jouhevasti, saa hiukan lyödä joutilastakin ilman, että vetoa rajoitetaan.
+Tehokkaat ajovalot.
+Start&stop systeemin ollessa päällä moottori käynnistyy kytkintä painamalla, kun sen ensi turaa sammuksiin liian isolla vaihteella
-Ajotietokoneen ilmoitukset on kuitattava joka kerta, että näyttö palaa aiempaan asetukseen.(ilmoittaa mm. muistissa olevasta nopeudesta jos pudottaa cruisen pois yms turhaa.)
-Peililämmityksen katkaisija apumiehen puolella kojelautaa
-Maantienopeuksilla kiihdyttäessä alkaa huomata moottorin olevan vain 1.6 litrainen.
-Lasinpesuria käytettäessä pesuaineen haju tulee todella voimakkaana ohjaamoon.
-Jos takaovia avaa hiukankaan reippaammin, niin salpa aukeaa itsestään ja ovi aukeaa 180 astetta.
-Takaovet eivät aukea tarpeeksi, kulma saisi olla yli 180 astetta, ovi pysyisi auki vaikka auto on kallellaan.
-Ulkolämpötilan joutuu hakemaan erikseen näkyville.
-Celsius-merkki vilkkuu koko ajan jos lämpötila on nollan vaiheilla.
-Kellonaika ei näy jos moottori ei käy/radio ole päällä.
-Peilit ovat liian pienet, meinasin teilata V70 Volvon moottoritiellä
-Ovenkahvat ovat reilusta koostaan huolimatta heiveröisen oloiset, eikä toiminta ole kovin sujuvaa.
-Lukituksen avauspainiketta avaimessa on painettava aina kahdesti jos haluaa avata muitakin kuin kuljettajan oven.
-Tavaratilan valot syttyvät kun ohjaamon ovi avataan.
-Polttoaineen varoitusvalo syttyy liian myöhään, valon sytyttyä ajotietokoneen range-näyttössä on pelkkää viivaa alle 10km ajolla.
-Polttoaineluukku on todella heiveröisen oloinen, hajoaa varmasti ennen ensi talvea.
-Väliseinä on verhoilematonta peltiä, hohkaa kylmää eikä eristä ääntä.
-Lasinpyyhkijöissä ei ole kertapyyhkisyä.
-Kyynärnoja ei ole säädettävissä.
Komea peli, värikin on nätti.
"Lukituksen avauspainiketta avaimessa on painettava aina kahdesti jos haluaa avata muitakin kuin kuljettajan oven"
Kokeiles painaa pitempään sitä nappia..
Edellisessä mallissa oli hyvät isot peilit, laajakulma alaosassa. Hölmöä että ovat huonontaneet.. Eikös noissa pitänyt olla repsikan aurinkolipassa laajakulmapeili?
"Lukituksen avauspainiketta avaimessa on painettava aina kahdesti jos haluaa avata muitakin kuin kuljettajan oven"
Kokeiles painaa pitempään sitä nappia..
Edellisessä mallissa oli hyvät isot peilit, laajakulma alaosassa. Hölmöä että ovat huonontaneet.. Eikös noissa pitänyt olla repsikan aurinkolipassa laajakulmapeili?
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se on lasimähämäkki, kohta se kutoo siihen ison verkon ja alkaa kerätä muita lasiötököitä.
Ihan normaali mähämäkkilaji varsinkin uudehkoilla laseilla. Säyseitä laiskaliikkeisiä otuksia, eivätkä tule puremaan työhaalarin läpi muuta kuin joskus määräaikaisrokotuksen jälkeen. Mikähän siinäkin..?
Jostain syystä nuo tuntuu välttävän vanhoja hiukan sumentuneita laseja. Uuden lasin tuoksu kai niitä houkuttaa.
Ihan normaali mähämäkkilaji varsinkin uudehkoilla laseilla. Säyseitä laiskaliikkeisiä otuksia, eivätkä tule puremaan työhaalarin läpi muuta kuin joskus määräaikaisrokotuksen jälkeen. Mikähän siinäkin..?
Jostain syystä nuo tuntuu välttävän vanhoja hiukan sumentuneita laseja. Uuden lasin tuoksu kai niitä houkuttaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Opeliin on kerääntynyt mittariin reilut 40tkm.
Ensimmäisessä huollossa käytiin hiukan ennen tasaluvun täyttymistä, hiukan hirvittää nämä tämän päivän huoltovälit
Huoltoon kuului käytännössä moottoriöljyn ja suodattimen vaihto ja liuta tarkistuksia, hintaa kolmisen sataa
Huollossa korjattiin irronnut kuljettajanpuoleinen ovirajoittaja, muuta vikaa ei ole tällävälin ilmaantunut
Eberin kello vaihdetaan vielä toisella reissulla, jostain syystä ei saa käynnistettyä kellokytkimestä muuten kuin ajastamalla.
Samalla reissulla vaihdetaan tuo keväällä hajonnut tuulilasi.
Hyvin on auto pelannut. Oikeastaan isompia ärsytyksen aiheita on vain nuo surkeat takaoven salvat, moottorin väännön puute joutokäynnin tuntumassa ja liian rajuotteinen mäkilähtöavustin. Polttoaineenkulutus on pyörinyt reilussa seitsemässä litrassa sataselle, ei paha lukema pakettiautolle. Varsinkin kun saa happea kyllä ihan reippaanlaisesti
Ensimmäisessä huollossa käytiin hiukan ennen tasaluvun täyttymistä, hiukan hirvittää nämä tämän päivän huoltovälit
Huoltoon kuului käytännössä moottoriöljyn ja suodattimen vaihto ja liuta tarkistuksia, hintaa kolmisen sataa
Huollossa korjattiin irronnut kuljettajanpuoleinen ovirajoittaja, muuta vikaa ei ole tällävälin ilmaantunut
Eberin kello vaihdetaan vielä toisella reissulla, jostain syystä ei saa käynnistettyä kellokytkimestä muuten kuin ajastamalla.
Samalla reissulla vaihdetaan tuo keväällä hajonnut tuulilasi.
Hyvin on auto pelannut. Oikeastaan isompia ärsytyksen aiheita on vain nuo surkeat takaoven salvat, moottorin väännön puute joutokäynnin tuntumassa ja liian rajuotteinen mäkilähtöavustin. Polttoaineenkulutus on pyörinyt reilussa seitsemässä litrassa sataselle, ei paha lukema pakettiautolle. Varsinkin kun saa happea kyllä ihan reippaanlaisesti
Joo, kyllä muistaaPappi kirjoitti:Kiitos. Kyllä valtio muistaa näitäkin verottaa.
Ajettu on tällähetkellä reilut 50tkm. Eberi sohlaa edelleen, ei tahdo syttyä napista painaen. Kellolla ohjelmoituna lämmittää kyllä. Huollossa pitäisi käyttää tehdaskampanjan tiimoilta, ovat huomanneet mahdollisen vuotopaikan egr:n väliputkessa. Samalla täytyy rutista tuosta eberistä ja kylmänä moottorista kuuluu outo naputtava ääni, lämpimänä ääni häviää.
Sellainen sekunnin välein toistuva "kops". Ans kattoo mitä löytyy..
Varaa aika parin viikon päähän kampanjoita varten, siellä saattaapi olla pari kolme kampanjaa auki... Mm. tuo EGR mistä tulee kotiin ilmo + tankin vaihto + eberin johtosarjan vaihto paksumpaan + vetokoukkua jne... Eli soita merkkiliikkeeseen ja kysy mitä kampanjoita auki ja käske tilata osat ja varaa aika nii tulee kaikki kerralla tehtyä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Nuita usiamman kattoneena, joko hiukkassuodattimen paine-erotunnistimen letku käyny jäässä tai ahtopaine tunnistin käyny jäässä... Kerää paskamaisen töhnän ja jäätyy... JA kiusallinen oire on tällä hetkellä on se et auto pelaa normaalisti mutta vakkari ei pelaa...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Elä aja laatikkoa loppuun... Yks räjähti tuossa ja auto seisoikin pihalla sit 4 kk... Ei nimittäin ole laatikkoja tällä saatavilla (viime viikon tieto, tilanne voi olla muuttunu), laakerisarjoja kylläkin saatavilla....
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91