W639 perheautoksi?
W639 perheautoksi?
Sattuneiden raskauttavien seikkojen vuoksi ilmoitettiin että seuraava mersu on otsikossa mainittu, palkkaluokka kun ei R/GL asti riitä. Jokatapauksessa kriteerit tähdellinen ja sopia pitää 2 aikuisen lisäksi joulun jälkeen kaks nutiaista, tuplarattaat ja kaks paimenkoiraa.
Tässä keskisuomen alueella olis esimerkkinä 2 kpl, toinen 5 paikkainen, etupenkkien takana toinen rivi naama menosuuntaan, tavaratila väliseinällä. Ja toinen 9 paikkanen jossa takana vastakkain rivit, jälkimmäinen varmaan se yleisempi?
Niitä ihmettelyn aiheita tietysti olisi. Saakos tuommosen 9 paikkasen muutettua siten että etummainen takarivi eteenpäin, loput penkit pois ja rekisteröidä retkeilyautoksi, eli onko ne kiskot niin näppärät et senkus vaan kääntää? Onko takapenkeissä tai saako jälkiasennettua isofix kiinnikkeitä?
Tässä keskisuomen alueella olis esimerkkinä 2 kpl, toinen 5 paikkainen, etupenkkien takana toinen rivi naama menosuuntaan, tavaratila väliseinällä. Ja toinen 9 paikkanen jossa takana vastakkain rivit, jälkimmäinen varmaan se yleisempi?
Niitä ihmettelyn aiheita tietysti olisi. Saakos tuommosen 9 paikkasen muutettua siten että etummainen takarivi eteenpäin, loput penkit pois ja rekisteröidä retkeilyautoksi, eli onko ne kiskot niin näppärät et senkus vaan kääntää? Onko takapenkeissä tai saako jälkiasennettua isofix kiinnikkeitä?
Tottahan tuokin.. Vaihtoehdot vaan melko rajalliset, tila/pakettiauto linjalle kuitenkin joutunee mennä. Vitossa kait parhaat muunneltavuudet sisätiloissa ton suhteen. Epäilen toki sen puoleen pärjääväni, työkseen ku takatuuppari sprinttereitä kaikissa keleissä huonoihinki paikkoihi saanu menemään ja melkein aina poiskin.
Miksei sitä osaava jääkäri pärjäilekin huonoissa paikoissa. Yks kaveri on postilla hommissa ja sanoi vaan ettei tyhjä Vito oikein tahdo lähteä risteyksestä liikkeelle kun ajonhallinta halvaannuttaa menohalut. Kuorma auttaa kovasti siihen ongelmaan.
Lueskelin saksalaisten kokemuksia Vitosta talviajossa niin monesti tuntuvat suosittelevan 100 kg painon laittamista helpottamaan etenemistä. Pitkään malliin sen painon sais taka-akselin takapuolelle ja sitten se vasta auttaakin. Tuo normaali malli on haastavampi sen suhteen.
Lueskelin saksalaisten kokemuksia Vitosta talviajossa niin monesti tuntuvat suosittelevan 100 kg painon laittamista helpottamaan etenemistä. Pitkään malliin sen painon sais taka-akselin takapuolelle ja sitten se vasta auttaakin. Tuo normaali malli on haastavampi sen suhteen.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Meillä oli 4 vuotta w639 Viano, aivan saakelin hyvä perheauto ja vähän ajettuna ainakin luotettava tekniikaltaan. Ruoste noissa on se pahin painajainen, toi meidän oli ruostunut melkein poikki keskeltä listojen kohdalta X)
Kyllä se takavetona kiipeää hyvin talviliukkaillakin mutta renkaat on syytä olla hyvät. Toisaalta, sillä oli paljon parempi ajaa huonoillakin renkailla kuin millään muulla autolla.
Kyllä se takavetona kiipeää hyvin talviliukkaillakin mutta renkaat on syytä olla hyvät. Toisaalta, sillä oli paljon parempi ajaa huonoillakin renkailla kuin millään muulla autolla.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Millaisia nuo bensa-Vianot on ylläpidoltaan? Onko ahdasta, ja sitä myöten kaikki huoltotoimenpiteet hitaita ja kalliita? Kulutus varmasti on mitä on, mutta eipä tuo nykyinen 3.3-litrainen nelivetovoyagerikaan kulutuskilpailuja voita. Varmaankaan ei kannata muita pituuksia edes harkita kuin sitä pisintä, kun tavaratilaa pitäisi jäädä kolmannen rivin taakse sen verran, että kuusihenkisen lapsiperheen romut mahtuu kyytiin?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Bensoista ei taida olla näissä kovin yleisesti kokemusta siis...
Yritetään helpompaa kysymystä. Paraniko ruosteherkkyys jossain vaiheessa? Facelift-malleja alkaa saamaan ihan inhimilliseen hintaan dieseleinä, ruostuuko nuo heti käsiin?
Yritetään helpompaa kysymystä. Paraniko ruosteherkkyys jossain vaiheessa? Facelift-malleja alkaa saamaan ihan inhimilliseen hintaan dieseleinä, ruostuuko nuo heti käsiin?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ei tuos mun 2010 -mallis eli vipa pre facelift ole ruostetta missään nähtävissä. Vanhimmat W639:t ruostuvat mutta kymmenenvuotiaat eivät vissiin enää. Eipä firman toinen vm 2006 4Maticcikaan ole mistään ruosteessa.luokyio kirjoitti:Bensoista ei taida olla näissä kovin yleisesti kokemusta siis...
Yritetään helpompaa kysymystä. Paraniko ruosteherkkyys jossain vaiheessa? Facelift-malleja alkaa saamaan ihan inhimilliseen hintaan dieseleinä, ruostuuko nuo heti käsiin?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Aavistuksen samankalatainen tilanne kuin säikeen aloittajalla ja varovasti on tullut katseltua uutta tilavampaa kulkinetta jonkun nykyisen tilalle. Todennäköisesti pihasta poistuu w164.
Selaimessa on paljon ollut kuvia ja juttuja Vianosta ja ihastellen olen Leemun juttua lueskellut, mutta paljonhan näissä on varmaan sellaista mitä ei ole vielä osunut silmään. Omina kriteereinä on ollut liukuovet molemmilla puolilla, neliveto, vetokoukku, 4/5 paikkaa.
-Joissakin myymiöissä osunut silmään malleja joissa on väliseinä liukuovien takana, mutta en äkkiseltään ole löytänyt jälkimarkkinoilta passelia.
-Onko takaosan kapteenin penkeissä isofix kiinnikkeet? Entä 3 ist "sohvassa"?
-Onko näissä vakiona ilmajousia? Entä lisävarusteina?
-4matic on aika tötterö. Löytyykö siihen inhimillisesti aavistuksen madaltavia osia? Vaappuuko kuinka vakiokorkeudessa?
-Mitenkäs ruostehommat? Missä on oletetut ruostepaikat, jos niitä on?
-Ehtiikö tuollaisella 163hp rekan ohi vai pitääkö asennoitua ajamaan jatkossa jonon jatkona? Kuinka hyvin näihin tarttuu tehobitti?
-Kannattaako katella FL malleja vai "riittääkö" pre-fl? (mieli tekis uudempaa...). Muita eroja kuin valot keulassa?
Onko "kuormatilalle" omat lämmönsäädön namiskat? Kuinka hyvin näillä tarkenee talvella? W164 ei ollut moksiskaan -38C keleistä...
Selaimessa on paljon ollut kuvia ja juttuja Vianosta ja ihastellen olen Leemun juttua lueskellut, mutta paljonhan näissä on varmaan sellaista mitä ei ole vielä osunut silmään. Omina kriteereinä on ollut liukuovet molemmilla puolilla, neliveto, vetokoukku, 4/5 paikkaa.
-Joissakin myymiöissä osunut silmään malleja joissa on väliseinä liukuovien takana, mutta en äkkiseltään ole löytänyt jälkimarkkinoilta passelia.
-Onko takaosan kapteenin penkeissä isofix kiinnikkeet? Entä 3 ist "sohvassa"?
-Onko näissä vakiona ilmajousia? Entä lisävarusteina?
-4matic on aika tötterö. Löytyykö siihen inhimillisesti aavistuksen madaltavia osia? Vaappuuko kuinka vakiokorkeudessa?
-Mitenkäs ruostehommat? Missä on oletetut ruostepaikat, jos niitä on?
-Ehtiikö tuollaisella 163hp rekan ohi vai pitääkö asennoitua ajamaan jatkossa jonon jatkona? Kuinka hyvin näihin tarttuu tehobitti?
-Kannattaako katella FL malleja vai "riittääkö" pre-fl? (mieli tekis uudempaa...). Muita eroja kuin valot keulassa?
Onko "kuormatilalle" omat lämmönsäädön namiskat? Kuinka hyvin näillä tarkenee talvella? W164 ei ollut moksiskaan -38C keleistä...
Mulla on ainakin takapää ilmajousilla, siittä en tiiä onko lisävaruste.ePa- kirjoitti:Aavistuksen samankalatainen tilanne kuin säikeen aloittajalla ja varovasti on tullut katseltua uutta tilavampaa kulkinetta jonkun nykyisen tilalle. Todennäköisesti pihasta poistuu w164.
Selaimessa on paljon ollut kuvia ja juttuja Vianosta ja ihastellen olen Leemun juttua lueskellut, mutta paljonhan näissä on varmaan sellaista mitä ei ole vielä osunut silmään. Omina kriteereinä on ollut liukuovet molemmilla puolilla, neliveto, vetokoukku, 4/5 paikkaa.
-Joissakin myymiöissä osunut silmään malleja joissa on väliseinä liukuovien takana, mutta en äkkiseltään ole löytänyt jälkimarkkinoilta passelia.
-Onko takaosan kapteenin penkeissä isofix kiinnikkeet? Entä 3 ist "sohvassa"?
-Onko näissä vakiona ilmajousia? Entä lisävarusteina?
-4matic on aika tötterö. Löytyykö siihen inhimillisesti aavistuksen madaltavia osia? Vaappuuko kuinka vakiokorkeudessa?
-Mitenkäs ruostehommat? Missä on oletetut ruostepaikat, jos niitä on?
-Ehtiikö tuollaisella 163hp rekan ohi vai pitääkö asennoitua ajamaan jatkossa jonon jatkona? Kuinka hyvin näihin tarttuu tehobitti?
-Kannattaako katella FL malleja vai "riittääkö" pre-fl? (mieli tekis uudempaa...). Muita eroja kuin valot keulassa?
Onko "kuormatilalle" omat lämmönsäädön namiskat? Kuinka hyvin näillä tarkenee talvella? W164 ei ollut moksiskaan -38C keleistä...
Kolmenistuttavassa penkissä ei ainakaan vakiona ole isofixiä, lisävarusteena on kai saanut? Ainakin olen nähnyt myynti-ilmoituksen jossa moiset mainitaan.
Ennen ensimmäistä faceliftiä näkyy ruoste tarttuvan her
kemmin ja pahimmat paikat näkyy olevan etu- ja takapuskurin välissä
Mittaristo muuttui myös ekassa päivityksessä siedettävän näköiseksi. Tuli siinä varmaan muutakin muutosta, mutta minen tiiä niistä mittään.
Takatilaan on oma lämmönsäätö kuskin pään takana "kattolistassa"
Joissakin kuvissa kyllä näkyy penkeissä mustst kangas lärpäkkeet jotka kuvittelen isofix merkeiksi ja raudat on ilmeisesti piilossa toisin kuin esim w164 takapenkillä jossa ne on vaan muovilätkien alla helposti saatavilla.
Ilmajouset varmaan tottelee Staria samankaltaisesti kuin muutkin eli saa asetettua uuden nollakohdan, jos haluaa madaltaa. Edessä vissiin kierrejouset ja niitä näyttää löytyvän helposti. Onkohan etupää samanlainen 2 ja 4 vetosissa?
Ainakin molemmissa w163 ja w164 lokareiden kulmat/pokkaukset vaativat hoitoa ja ilmeisesti tässä myös sama? Tämän kanssa kyllä pärjää, mutta onko potentiaalisia rakenteellisia ongelmia joihin kannattaa tarttua ennemmin kuin on myöhäistä?
Ilmeisesti ainakin vakionopeuden säätimen saa retrofitattua, jos sellanen ei satu tulemaan vakiona mukaan. Onkohan muita "helppoja" retrofittauksia tiedossa?
Ilmajouset varmaan tottelee Staria samankaltaisesti kuin muutkin eli saa asetettua uuden nollakohdan, jos haluaa madaltaa. Edessä vissiin kierrejouset ja niitä näyttää löytyvän helposti. Onkohan etupää samanlainen 2 ja 4 vetosissa?
Ainakin molemmissa w163 ja w164 lokareiden kulmat/pokkaukset vaativat hoitoa ja ilmeisesti tässä myös sama? Tämän kanssa kyllä pärjää, mutta onko potentiaalisia rakenteellisia ongelmia joihin kannattaa tarttua ennemmin kuin on myöhäistä?
Ilmeisesti ainakin vakionopeuden säätimen saa retrofitattua, jos sellanen ei satu tulemaan vakiona mukaan. Onkohan muita "helppoja" retrofittauksia tiedossa?