Eipä se kovin kallista ole vaiika olis kauempankinaxu87 kirjoitti:Toimii, hitsasin sen lautasen venttiilin päähän. Täytyy katsoa jos sen tulppaa ja poistaa ohjelmasta sitten, paljonko se ohjelman sorkkiminen kustantaisi?
-00 320cdi tehottomuus/savutus
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Lainataanpa tätä ketjua kun liippaa läheltä.. Olen uusi näiden johtotähtien kanssa, niin ei hirveästi kokemusta. Minulla oireet samat kun monella, auto tosin -02, mutta alkuun tuntuisi toimivan normaalisti mutta hetken ajon jälkeen tehoton ja kierrokset max 3000.. Savua lykkää aika reilusti ihan normaalissa ajossakin. Eipähän kukaan roiku perässä mutta vähän meinaa jo itseäkin hävettää..
Mikäs tämä * oikein on, ei vissiin mikään tavallinen vikakoodin lukija? Mahtaakohan olla tietoa missä sellainen olisi Joensuussa/lähistöllä?
Intoahan mulla on enemmän kun tietoa alkaa tutkimaan tätä itse, joten oiskos kellään hyviä linkki-vinkkejä mitä kannattaisi tutkia.. Sen verran ymmärrän että jos putkessa on reikä niin sen ehkä ei pitäisi siinä olla, ja sen osaan vaihtaa, mutta jos pitäisi ensin etsiä se reikä jostain tietystä kohdasta (esim ahtopaineen putki) niin melkein se on alettava suurennuslasilla käymään koko konetta läpi sentti sentiltä..
Jaa niin, en tiedä onko normaalia mutta kaasupolkimessa on semmoinen vasteeton kohta kun lähtee liikkeelle, sitten se jo ampaiseekin kovemmin.. Silleen ryömittämällä on vaikea lähteä liikkeelle, saa olla tarkkana.. Voi johtua siitä että manuaali pirsseillä on tullut ajettua edellisen automaatin jälkeen n 10 vuotta.
Mikäs tämä * oikein on, ei vissiin mikään tavallinen vikakoodin lukija? Mahtaakohan olla tietoa missä sellainen olisi Joensuussa/lähistöllä?
Intoahan mulla on enemmän kun tietoa alkaa tutkimaan tätä itse, joten oiskos kellään hyviä linkki-vinkkejä mitä kannattaisi tutkia.. Sen verran ymmärrän että jos putkessa on reikä niin sen ehkä ei pitäisi siinä olla, ja sen osaan vaihtaa, mutta jos pitäisi ensin etsiä se reikä jostain tietystä kohdasta (esim ahtopaineen putki) niin melkein se on alettava suurennuslasilla käymään koko konetta läpi sentti sentiltä..
Jaa niin, en tiedä onko normaalia mutta kaasupolkimessa on semmoinen vasteeton kohta kun lähtee liikkeelle, sitten se jo ampaiseekin kovemmin.. Silleen ryömittämällä on vaikea lähteä liikkeelle, saa olla tarkkana.. Voi johtua siitä että manuaali pirsseillä on tullut ajettua edellisen automaatin jälkeen n 10 vuotta.
Noh, tein nyt tuon MAF:in putsauksen CRC Air Sensor Cleanerilla, koko purkin sumutin mutta en minä tiedä tuliko se sen puhtaammaksi. Ehken savutus pieneni pienillä kieroksilla ja kevyellä kaasutuksella, mutta muuta se ei poistanut.
Vaihdoin samalla ilmansuodattimen, oli sekin aika öljyinen. Se putki mikä menee putsarilta MAFin kautta turbolle (lienee ahtoputki?) oli sieltä turbon päästä löysällä, kiristin sen mutta ei vaikutusta laiskuuteen/vikatilaan.
Mikäs laitos se on tuossa öljykorkin alla? Näyttäisi sieltä vuotavan öljyä, koska siitä alaspäin on ihan mustassa töhnässä kaikki.
Siitä mötikästä lähtevä putki joka menee tuonne ahtoputkelle turbolle, oli päältä sellainen löysä ja tuntui irtonaiselta varsinkin tuolta alapäästä, kuuluuko ollakin? Mikäs se on?
Mikäs tuo on, puuttuuko siitä jotain?
Vaihdoin samalla ilmansuodattimen, oli sekin aika öljyinen. Se putki mikä menee putsarilta MAFin kautta turbolle (lienee ahtoputki?) oli sieltä turbon päästä löysällä, kiristin sen mutta ei vaikutusta laiskuuteen/vikatilaan.
Mikäs laitos se on tuossa öljykorkin alla? Näyttäisi sieltä vuotavan öljyä, koska siitä alaspäin on ihan mustassa töhnässä kaikki.
Siitä mötikästä lähtevä putki joka menee tuonne ahtoputkelle turbolle, oli päältä sellainen löysä ja tuntui irtonaiselta varsinkin tuolta alapäästä, kuuluuko ollakin? Mikäs se on?
Mikäs tuo on, puuttuuko siitä jotain?
Osa 1:
Vikakoodi kertoi yhden läpän jumiutuvan puoleen väliin, läppämoottorista vipu irti ja läpät jäi aukiasentoon. Vika korjaantui, joskaan kaikki tehot ei tuntunu olevan täysin tallessa.. Reilun tuhat kilsaa rullattiin, kunnes sama vika ilmaantui taas.. Tällä kertaa uudelleen starttaus ei auttanut.. No eihän siinä, kotiin 500 kilsaa, eipä tarvinnut (ei kyllä ois iljennytkään) ohitella rekkoja tai pahemmin ketään muitakaan.
Osa 2:
Vikakoodi kertoi ahtopaineiden olevan nollassa. Tutkiskelun ja pähkäilyjen jälkeen syyllinen on kuulema EGR:n (vai AGR?) rikkinäinen kalvo josta pääsee kakkaa alipainemötikälle ja siitä eteenpäin.. Alipaineletkut oli kuulema tukossa.
Voiko tuon EGR:n ottaa tuosta irti ilman mitään muita rituaaleja putsattavaksi? Saako niitä kalvoja irrallaan?
Suoraa vastausta en korjaajalta saanut että miten EGR:n saa pois välistä, mutta onko se edelleen laillista ja tässä tilanteessa suotavaa?
Miten tuo kulutus puoli, niin maltillista ajoa 80-100km/h tyhjällä autolla kun vaan suinkin pystyy, kulutus 7,5-8l paikkeilla (tankkaamassa mitattu - mittari näyttää 4,7), eikö se ole aika paljon?
Vikakoodi kertoi yhden läpän jumiutuvan puoleen väliin, läppämoottorista vipu irti ja läpät jäi aukiasentoon. Vika korjaantui, joskaan kaikki tehot ei tuntunu olevan täysin tallessa.. Reilun tuhat kilsaa rullattiin, kunnes sama vika ilmaantui taas.. Tällä kertaa uudelleen starttaus ei auttanut.. No eihän siinä, kotiin 500 kilsaa, eipä tarvinnut (ei kyllä ois iljennytkään) ohitella rekkoja tai pahemmin ketään muitakaan.
Osa 2:
Vikakoodi kertoi ahtopaineiden olevan nollassa. Tutkiskelun ja pähkäilyjen jälkeen syyllinen on kuulema EGR:n (vai AGR?) rikkinäinen kalvo josta pääsee kakkaa alipainemötikälle ja siitä eteenpäin.. Alipaineletkut oli kuulema tukossa.
Voiko tuon EGR:n ottaa tuosta irti ilman mitään muita rituaaleja putsattavaksi? Saako niitä kalvoja irrallaan?
Suoraa vastausta en korjaajalta saanut että miten EGR:n saa pois välistä, mutta onko se edelleen laillista ja tässä tilanteessa suotavaa?
Miten tuo kulutus puoli, niin maltillista ajoa 80-100km/h tyhjällä autolla kun vaan suinkin pystyy, kulutus 7,5-8l paikkeilla (tankkaamassa mitattu - mittari näyttää 4,7), eikö se ole aika paljon?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
EGR kalvo jos on puhki niin pelkää kalvoa ei myydä,WMP kirjoitti:Osa 1:
Vikakoodi kertoi yhden läpän jumiutuvan puoleen väliin, läppämoottorista vipu irti ja läpät jäi aukiasentoon. Vika korjaantui, joskaan kaikki tehot ei tuntunu olevan täysin tallessa.. Reilun tuhat kilsaa rullattiin, kunnes sama vika ilmaantui taas.. Tällä kertaa uudelleen starttaus ei auttanut.. No eihän siinä, kotiin 500 kilsaa, eipä tarvinnut (ei kyllä ois iljennytkään) ohitella rekkoja tai pahemmin ketään muitakaan.
Osa 2:
Vikakoodi kertoi ahtopaineiden olevan nollassa. Tutkiskelun ja pähkäilyjen jälkeen syyllinen on kuulema EGR:n (vai AGR?) rikkinäinen kalvo josta pääsee kakkaa alipainemötikälle ja siitä eteenpäin.. Alipaineletkut oli kuulema tukossa.
Voiko tuon EGR:n ottaa tuosta irti ilman mitään muita rituaaleja putsattavaksi? Saako niitä kalvoja irrallaan?
Suoraa vastausta en korjaajalta saanut että miten EGR:n saa pois välistä, mutta onko se edelleen laillista ja tässä tilanteessa suotavaa?
Miten tuo kulutus puoli, niin maltillista ajoa 80-100km/h tyhjällä autolla kun vaan suinkin pystyy, kulutus 7,5-8l paikkeilla (tankkaamassa mitattu - mittari näyttää 4,7), eikö se ole aika paljon?
korjaukseen ei yleensä tarvitse oikeestaan muuta kuin
kierätyksen päältä laiton ohjelmasta mikä ei näy katsatuksessa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä