Millainen pata 290 TD
Millainen pata 290 TD
Elikkä tekeekö kyseisellä koneella mitään?
(jos ei huomioida sitä mihin se on pultattu )
(jos ei huomioida sitä mihin se on pultattu )
290 turbod on suoraruisku. Ainakin väykyssä ja käsittääkseni myös Sprinterissä.xr5t kirjoitti:sopiikos tuohon kakspuolikkaan kansi
Eli 250 kansi ei käy suoraan eikä ole sovitettavissa ilman mäntien vaihtoa (suoraruikkarissa palotila männässä).
2,9 esikammiokone löytyy ilman turpoa esim 310D pakusta. Näihin sopii 250d kansi käsittääkseni suoraan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Jaa meinaat OM606:sta? 24v pata, oli väykyissä ennen CDI-aikaa.Mage kirjoitti:Millanen pata 300 TD? kutoskone, ja kulutus n. 7-8 l/100 km. Heppoja 177 ja vääntö 330 Nm? Tyyppivikoja??
Ei ole ollut W124 koskaan. Hyvä kone se on.
Nusnus: 300TD meinaa vaparidiiselifarkkua... TurboD sedani olis 300DT ja vastaava farkku TDT.
Pro HVM
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ehkä sedanina menee 7-8, farkku ainakin tuntuu nielevän enemmän tai sitten on raskas kaasujalka..Mage kirjoitti:Millanen pata 300 TD? kutoskone, ja kulutus n. 7-8 l/100 km.
Seka-ajo siis 8,5-9,5 l/100 km.
Tien päällä matka-ajossa toki lähempänä seiskaa, kuin kasia (7,4 l/100 km, reipasta etenemistä).
Meillä kun rällätään kaupungissakin, niin siellä kuluu kymppi. Litran vähemmän kuin tehdas ilmoittaa (ilmoittaa 11 l/100 km farkulle).
Jeps.Mage kirjoitti: Heppoja 177 ja vääntö 330 Nm?
Ei tiedossa merkittävää.Mage kirjoitti: Tyyppivikoja??
Etukallistuksenvakaajatangon koiranluita menee, ovat halpoja.
Jossain vaiheessa (360 tkm) vakaajatangon päät kuluvat löysäksi eli koiranluiden vaihto ei enää auta, vaihdettava koko tanko, halpa sekin (n. 100 e).
Narinanivelet (takatukivarren ulommat helat) kestävät tavanomaisessa ajossa sen 100-200 tkm, ei kallista vaihtaa.
Ovien tiivisteiden alta katsottava mahdolliset orastavat ruosteet ja jos löytyy, selvitettävä tehdastakuun voimassaolo.
Meillä ollut ainoana merkillepantavana ongelmana huollon mokailu ilmansuodattimen asennuksessa, jolloin ilmamassamittareita meni pari-kolme, ennen kuin ongelman lähteelle päästiin.
Huollon ammattilaiset kertonevat lisää.....
Tästä sedanin tietoja ja tästä farkun tietoja.
kyllä S290 kestää flekti vaihdettu sähkötoimiseen,katti poistettu ja alipainekello tai siis sen vartta kierrytty 4 kierrosta auki(vakio ahdin) jää 1,8T +putki+ imu puoli+hyvä lastu quatro audille 1,5 sek ja loppunoudessa 15km/h vartilla,samassa lähdössä.lisää tulossa 290:n isompi kuuleri,ahdin VNT+ohjaus "patentti",ei toi mikään saavutus ole 290:llä,mut saa niitä MITÄ VITTUA! ilmeitä aikaan.ei tiä yhtään mitä autolla on ajettu,mittari näyttää lukemia mutta en usko noihin.