saapi poistaa

Katso myös W202
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

poistettu
Viimeksi muokannut mesemies89, 09.12.2017 0:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kuinkahan työläs tuohon kojetauluun olisi upottaa 2din soitin? onko kukaan vastaavaa tehenynnä?
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

mesemies89 kirjoitti:kuinkahan työläs tuohon kojetauluun olisi upottaa 2din soitin? onko kukaan vastaavaa tehenynnä?
Jostain hankit Comandille tarkoitetun kehyksen, niin pitäisi mennä helposti:
Kuva
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

noniin, olisihan se pitäny arvatakki et löytynee tosiaan erinlainen kehys tuohon, pitänee alkaa selvitteleen mistä löytyy edukkaasti toollanen.

kiitoksia erittäin paljon =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mikähän tuon osan virallinen nimi on? :oops: löytys ehkä herkemmin tuollanen, yhen löytin nettivaraosasta vaan liian vähillä nappuloilla ja onko se nyt sit automaatti ilmastoinnin paneelilla joten tyssäsi siihen se kauppa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

etupyörien laakereista pari kyssäriä. alko puoltamaan oikeelle melkolailla ja auton käytin ylhäällä niin löytyhän siittä melkolailla klappia etu pyörien laakereista, vaihtohan on simppeli juttu ja ilmeisen helppokin näissä mitä lukenut. mutta tuo kiristys? kiritäänkö laakeri sillain et alkaa vähän tahmaamaan ja hiukan löystää sitten, vai pitääkö siihen jäähä sellanen pieni pehmee välys? ja pitääkö nuihin tehhä jälkikiristystä?

skf sarjassa ei ainakaan mainintaa ollut jälkikiristyksestä mutta osa kuulemma on sen tehnyt?

ei oo joutunu kovin moneen vehkeeseen laakereita vaihteleen niin toi oikee oppinen kirraaminen ei ihan tiedossa.

laittelen kuvasia kunhan rassaus paikalle päästään.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Itelle kun vaihtoin nii laitoin niin että pyörii kevyesti, hetken päästä piti jälkikiristää kun oli hakeutunut paikalleen ja nyt on täysin välyksetön ja kevyesti pyörivä. Välillä menee ilman jälkikiristystäkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Laakerin kiristys taitaa olla yks isoimpia kiistakysymyksiä :) oma tyyli nykyään on varovainen kiristys niin et alkaa tahmaamaan, siitä takaisin päin niin että pyörii vapaasti. Renkaan kanssa heilutellessa pitäis aavistuksen verran tuntua välystä, aika hyvä ohje joka täältä löytyi on se et kireys on sopiva kun joutuu miettiä onko siinä välystä vai ei.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

sv22 kirjoitti:Laakerin kiristys taitaa olla yks isoimpia kiistakysymyksiä :) oma tyyli nykyään on varovainen kiristys niin et alkaa tahmaamaan, siitä takaisin päin niin että pyörii vapaasti. Renkaan kanssa heilutellessa pitäis aavistuksen verran tuntua välystä, aika hyvä ohje joka täältä löytyi on se et kireys on sopiva kun joutuu miettiä onko siinä välystä vai ei.

kiitän paljon vastauksestasi, luotan sanaasi kun omas kanssa olet melko paljon paininut, joten tuolla kirraamis ohjeella mennään kun rassaus paikalle menen uusia asenteleen =)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pienellä varauksella kannattaa suhtautua, sen verran useesti vaihtanut tohon laakerin "ihan vaan varmuuden vuoksi" kun en ollut varma kiristinkö väärin ja sainko laakerin piloille. Ja pelkän oman auton kokemuksella suosittelen et kokeile sekä sisempi että ulompi laakeri kohilleen ennenkuin napaan ne asennat, sen lisäksi että tarkasta olka-akseli niin silmä kuin sormimääräisesti. Itsellehän kävi niin et varmaan sen 5-6 kertaa meni laakeri vaihtoon olka-akseleiden vaihdon jälkeen ennenkuin tuli todettua että uudet käytetyt akselit väljät laakereihin. Kuskin puolella kolmas ja apparin puolella neljäs vasta olivat tarpeeks hyvät.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Multiviri kirjoitti:Itelle kun vaihtoin nii laitoin niin että pyörii kevyesti, hetken päästä piti jälkikiristää kun oli hakeutunut paikalleen ja nyt on täysin välyksetön ja kevyesti pyörivä. Välillä menee ilman jälkikiristystäkin
ok kiitos, jääny huomaamatta koko vastauksesi :oops:

pitänee jälki kiristys tehä ittellekki jos siltä vaikuttaa =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

sv22 kirjoitti:Pienellä varauksella kannattaa suhtautua, sen verran useesti vaihtanut tohon laakerin "ihan vaan varmuuden vuoksi" kun en ollut varma kiristinkö väärin ja sainko laakerin piloille. Ja pelkän oman auton kokemuksella suosittelen et kokeile sekä sisempi että ulompi laakeri kohilleen ennenkuin napaan ne asennat, sen lisäksi että tarkasta olka-akseli niin silmä kuin sormimääräisesti. Itsellehän kävi niin et varmaan sen 5-6 kertaa meni laakeri vaihtoon olka-akseleiden vaihdon jälkeen ennenkuin tuli todettua että uudet käytetyt akselit väljät laakereihin. Kuskin puolella kolmas ja apparin puolella neljäs vasta olivat tarpeeks hyvät.
juu pitää tarkastella napa kunnolla.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

nyt tarttis tietoa vikakoodista taas, eli auto alkoi yllättäen tekemään omiaan, välistä ei avain tunnistu (eukon mukaan) mutta itse kun kävin ronklaamassa niin ei ollut ongelmaa ja sitten taas ajosta tekee sellasta et hyytyy tavallaan niinku ei ota kierroksia eikä reagoi kaasuun mutta hetki ja taas toimii.

luin koodit ja antoi CDI puolelta P2200 instrumen cluster

--> instrumen cluster CAN error
--> instrument cluster preglow light defect
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Muuten en osaa ottaa kantaa mut p2200 koodihan antaa noiden lisäksi component Y3/6n2 (speed sensor 2) fault/short circuit. Jos hehkuvalo palaa nii sen voi ainakin sutata yli.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

sv22 kirjoitti:Muuten en osaa ottaa kantaa mut p2200 koodihan antaa noiden lisäksi component Y3/6n2 (speed sensor 2) fault/short circuit. Jos hehkuvalo palaa nii sen voi ainakin sutata yli.
hehkuvalo toimii niinkuin pitääkin.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Moi! Teikäläisellä näkyy olevan jousipuristimena tuolla aikaisemmassa viestissä Bilteman 129e sarja: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000035732/

Onko tarpeeksi tukeva, kun noista mersun etujousista usein varoitellaan, että ovat hengenvaarallisia asentaa väärillä puristimilla?

Muissa keskusteluissa on kovasti kehuttu Bilteman "parinsadan euron Klann-kopiota", joka on käsittääkseni tuo (tuotenumero 191263, päivän hinta 229 e):
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000020865/

Näitä pohdiskelen, kun itselläkin lienee jossakin vaiheessa tarvetta värkätä väykyn etupään jousituksen kanssa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dneproshin kirjoitti:Moi! Teikäläisellä näkyy olevan jousipuristimena tuolla aikaisemmassa viestissä Bilteman 129e sarja: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000035732/

Onko tarpeeksi tukeva, kun noista mersun etujousista usein varoitellaan, että ovat hengenvaarallisia asentaa väärillä puristimilla?

Muissa keskusteluissa on kovasti kehuttu Bilteman "parinsadan euron Klann-kopiota", joka on käsittääkseni tuo (tuotenumero 191263, päivän hinta 229 e):
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000020865/

Näitä pohdiskelen, kun itselläkin lienee jossakin vaiheessa tarvetta värkätä väykyn etupään jousituksen kanssa.
tuosta kalliimmasta en tiedä onko siinä lautaset jo paremmat. mutta tuolla halvemmalla lähtee henki jos puristaa niin kasaan et menisi ilman purkuja paikalleen uusi jousi

suosittelen välttämään kyseisiä puristimia, puristimen lautasissa ei sama ns nousu kuin mersun jousissa, tarkoittanee sitä että pyörivät helposti jousen kierteessä, itsellänikin lipesi paikalleen laitossa toinen jousi mutta onneksi oli osittain paikallaan jo niin ei lähtenyt taivaaseen. jos ei virallista mb tarkoitettua puristinta ole saatavilla niin menee nuillakin kun purkaa vähän et saa alatukivarren kammettua aivan alas ettei jousta tartte puristaa kuin muutama sentti vain läjään, siittä jos lipeää niin ei käy vahinkoa on niin vähäinen voima siinä, ja kirjoitan kokemuksesta. muistat vaan löysätä alatuki varren pultteja ettet väännä puslia rikki. purku operaatiollakin per puoli jousen vaihto n 30min ja jos meinaat korkeutta säädellä vanhoilla jousilla tuskin tarvitset etes puristimia.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

unehtunut tämäkin.

vaan eipä autolle ole mitään juuri tapahtunukkaan, lokakuussa katsastettiin ja läpi meni ja viikko etiä päin huomasin että takajousikin on poikki oikialta puolen vaan olokoot kesään asti.

vetokoukkua pitäs asennella jahka sellanen löytyypi, mites käykö ei faceliftin koukku tähän?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mesemies89 kirjoitti:unehtunut tämäkin.

vaan eipä autolle ole mitään juuri tapahtunukkaan, lokakuussa katsastettiin ja läpi meni ja viikko etiä päin huomasin että takajousikin on poikki oikialta puolen vaan olokoot kesään asti.

vetokoukkua pitäs asennella jahka sellanen löytyypi, mites käykö ei faceliftin koukku tähän?

itse itselleni vastaten, ei käy ilman pientä hitsuuttelua. tai sitten ostamani koukku oli farmarista.

ero on siinä että on ainakin kahden laisia alkuperäsiä koukkuja toinen on aika pitkälti suora ja toinen versio on hiukan kaarella alas päin, se menee ilman soveltelua paikalleen faceliftiin ainakin.

ostamani koukku oli 97 vuotisesta väykystä joka oli ns suora rautanen jossa tulee este asennuksessa, alkuperänen irrotettavan koukun nuppi/rauta mikä onkaan oikialta nimeltään, tulee läpi vetokoukun palkista, ja on n 1,5cm korkeemmalla entä kiinnitys pisteet, ja paikka mihin koukku tulee on melko pitkälti ihan suora pelti, joten vaihtoehtona on hitsuuttaa koukun palkkiin päihin tavaraa lisää tuo 1,5cm minkä minä tein tai sit porata auton peräloosterin palkkiin reikä koukun kohdalle että tappi menee kotelon sisään ja näin koukku tulee iholle peltiin. (en tiedä kuuluisko siihen sit jotku korokkeet uutena jo, mutta itsellä niitä ei ollut kuitenkaan)

itse tehin korottamalla koukun palkin päitä samaan tyylin mitä olisi ollut kaareva koukku palkki. jos ostatte käytettyä koukkua varmistakaa että koukussa tulee mukana sivuraudat jotka tulee runkoaisojen sisään, itsellä ei tullut mutta ei ole valittamista aiheesta oli sen hintanen koukku että täydellistä en odottanutkaan.

sähkö sarja on helppo tehdä ja ei tuu herjaa lampuista ym.

toteutin sähöt koukulle releillä eli kytkentä releet 1 parkit 2 jarruvalot 3 vilkku vas 4 vilkku oik. itse tehin neljällä releellä, ja sumarin johtoa en kytkenyt ollenkaan kun ei meidän perheen kärryissä sellasta olekkaan. helppo lisäys myöhemminkin jos näkee tarpeelliseksi.

releille virrat ja maat ja kärryyn menevät johot kiinni ja sit ryöstöt auton takalampuilta antamaan herätteet releille. ja tosiaan ei anna hälyjä polttimoista ja kärrissäkin valot pelaa oikein. muista tehdä liitokset juottamalla auton johtimiin niin et aiheuta huonoja linkkejä jo valmiiksi hapettuneisiin paikkoihin =)

johtosarjalle tuli itse tehtynä hintaa n. 20,-

releet panin varapyörä koteloon niin sai estettyä naksumisen kantautumisen kabiinin puolelle.

loppu tulos on että nyt on väykyssä irroitettava alkuperänen vetokoukku, ja koukun kun nyppäsee kontin puolelle, ei jää mitään todisteita että autossa koukkua olisikaan. eli puskuriin ei tarvinna kajota ollenkaan notta koukun sai paikallensa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”