S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tommottinen tuli sitten hankittua, porukassa isäpapan ja appiukon kanssa. Tuolla muiden kokemuksia laitteesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=179124
Sohvaan ja patjaan kokeilin tuota, ihan pätevältä vaikuttaa. Korrek tekstiilipesun hankasin ensin pintaan sienen kanssa ja annoin hetken vaikuttaa. Sitten tuolla pesurilla pinnat läpi, aika tummaa vettä tuli. Lopputulos hieman kosteannihkeä, mutta nopeahkosti kuivui. Raikastui selvästi ja tahrat lähtivät - tai pahimmat jäi mutta haalenivat sentään.
Kuhan tulee taas käytyä tuolla maaseudulla niin pitääpä irroitella penkit mesestä ja viedä kylppäriin käsiteltäväksi. Jos vaikka saisi askarreltua kuskin penkinlämmityksen samalla kuntoon.
Homeenpoistoaineista keskustelua tuolla: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/vie ... =9&t=11279
Dr. Beckmannia vois kokeilla, jos vaan löytyy jostain. Tai sitten käydä motonetista star britea: http://www.motonet.fi/fi/product/387599
Sohvaan ja patjaan kokeilin tuota, ihan pätevältä vaikuttaa. Korrek tekstiilipesun hankasin ensin pintaan sienen kanssa ja annoin hetken vaikuttaa. Sitten tuolla pesurilla pinnat läpi, aika tummaa vettä tuli. Lopputulos hieman kosteannihkeä, mutta nopeahkosti kuivui. Raikastui selvästi ja tahrat lähtivät - tai pahimmat jäi mutta haalenivat sentään.
Kuhan tulee taas käytyä tuolla maaseudulla niin pitääpä irroitella penkit mesestä ja viedä kylppäriin käsiteltäväksi. Jos vaikka saisi askarreltua kuskin penkinlämmityksen samalla kuntoon.
Homeenpoistoaineista keskustelua tuolla: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/vie ... =9&t=11279
Dr. Beckmannia vois kokeilla, jos vaan löytyy jostain. Tai sitten käydä motonetista star britea: http://www.motonet.fi/fi/product/387599
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Kiva jos jaksat ilmotella, itellä harvemmin tulee cittariin asiaa. Prismasta oli tarkotus katella mutta ei näköjään millään muista kun ei oo ostoslistalla
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Pahoitteluni, että tarkastaminen kesti, mutta vasta tänään oli Cittariin asiaa Näyttihän siellä olevan noita Tohtori Beckmannin tahranpoistoaineita vähän joka lähtöön - iso, pitkä rivi. Olipa siellä näemmä oikein oma osastokin niille: "Tahranpoistoaineet" Pari hyllyväliä toisaalle oli myös saman valmistajan antibakteerista suihketta, joka oli tarkoitettu mm. jääkaapeille ja jonka pitäisi estää erilaisten mikrobikasvustojen syntyä.
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Edellä mainitun lisäksi avonaiseen lasipurkkiin tilkka etikkaa kuskin jalkatilaan. Miksikö kuskin, no ratti on siinä just päällä muuton homeltumassa ja muualle jätettynä se unehtuu eikä ole pystyssä kevään ensimmäisen ajolenkin jälkeen.dealer kirjoitti:Huh, onpa homehtunut jos saisi kuvia penkeistä ennen ja jälkeen pesun, kiitos
Minkä Kärcherin hankit, ilmeisesti painehuuhtelulaitteen ?
Kannattaa laittaa autoon kosteudenpoistaja siksi aikaa kun se ajamatta seisoo sitten kun on penkkien ym. pesun jälkeen saanut kuivaksi sisätilalämmittimellä tai auton lämmityslaitteella.
Hometta etikka ehkäisee, mutta ruostumista se voi edistää. Missä määrin kumpaakin, päättäkää ite.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Mersu sai häädön.
Eihän se kesärenkailla mihinkään liikkunut. Tulipa testattua Bilteman liukuestematot:
Auttoivat sen verran että sain auton takaisin talliin, aina muutama kymmenen senttiä kerrallaan ylämäkeen pakittaen noiden läpysköiden avulla.
Sitten hakkapeliitat taakse ja uuteen yritykseen:
Nyt on taatusti kuivimmassa mahdollisessa paikassa mihin tuon saa: Navetan vintillä, entisessä heinäladossa.
Kaverinaan mukavasti sammaloitunut yksilö:
Kai tuokin on huono merkki, mittarilasin sisäpuolella on huurua:
Sähkölasien ongelma selvisi kun tutkailin sulakkeita uudemman kerran. Nro 3 takapenkin alta oli palanut ja sen takia sähkölasit ja ovipeilien säätö olivat täysin mykkiä. Takaluukkukin kävi maalarilla ja odottelee kasaamista. Ensi kerralla sitten. Sisustan pesuoperaatio jää odottamaan kelien lämpenemistä.
Eihän se kesärenkailla mihinkään liikkunut. Tulipa testattua Bilteman liukuestematot:
Auttoivat sen verran että sain auton takaisin talliin, aina muutama kymmenen senttiä kerrallaan ylämäkeen pakittaen noiden läpysköiden avulla.
Sitten hakkapeliitat taakse ja uuteen yritykseen:
Nyt on taatusti kuivimmassa mahdollisessa paikassa mihin tuon saa: Navetan vintillä, entisessä heinäladossa.
Kaverinaan mukavasti sammaloitunut yksilö:
Kai tuokin on huono merkki, mittarilasin sisäpuolella on huurua:
Sähkölasien ongelma selvisi kun tutkailin sulakkeita uudemman kerran. Nro 3 takapenkin alta oli palanut ja sen takia sähkölasit ja ovipeilien säätö olivat täysin mykkiä. Takaluukkukin kävi maalarilla ja odottelee kasaamista. Ensi kerralla sitten. Sisustan pesuoperaatio jää odottamaan kelien lämpenemistä.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Maalaus on mallia "kaveri teki halvalla". Ei siitä sen enempää, en laita tarkempia kuvia aiheesta
Itse meinasin käsitellä luukun sisäpuolen ruosteet:
Saumakitin saisi raapia näköjään pois koko matkalta, ehjän näköisen kohdankin alta löytyy ruskeaa:
En taida kyllä siihen ryhtyä, saisi joskus auton taas ajoonkin...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tuon verran jaksoin hioa ja hapottaa takaluukun alareunaa:
Suhauttelin pari kierrosta CRC Galvacoloria päälle, katotaan kauanko kestää
Luukku on paikoillaan ja näyttää ihan hyvältä kunhan katsoo yli 10 metrin päästä:
Eräs turhimmista autovarusteista eli takalasin naarmutin jäi pois, arkistoin sen mersulaatikkoon, jota jälkipolvet tai mahdollinen seuraava omistaja voivat sitten ihmetellä. Verhoilut täytyy vielä kiinnitellä:
Lisäjarruvalo on nyt mallia "halvin motonetista", vanha kun ei mokoma suostunut irtoamaan yhtenä kappaleena. Ei kovin esteettinen ratkaisu, kiinnitysteippikin oli typerästi vaalean värinen jotta varmasti paistaa mahdollisimman kauas...
Takapenkin alla on tuon näköistä:
Laitoin ruostekohtiin vähän vaseliinia hidastamaan oksidoitumista...
Ovipahvit tappelin takaisin paikoilleen, ovien alaosiin kotelosuojaa. Myös vänkärin etuoven tiivisteen alle suihkautin kotelosuojaa:
En ole varma mitä iloa noista muoveista on. Kai ne sinne aiheesta on laitettu, joten teippailin ne takaisin kiinni. Piti repiä liimauksista irti, kun selvittelin lasinnostimien toimimattomuutta.
Tuo on varmaankin vasemmanpuoleisen takaoven sisusta:
Sisustus ihan vaan imuroinnin jälkeen:
Sisustus ennen imurointia:
Muoviosat pyyhin Korrekin sisäpesuaineella ja ratin sekä vaihdekepin nupin Bilteman nahkasaippualla & nahanhoitoaineella:
"Ennen"-kuva:
Ajelin katsastukseen ja takaisin:
Eikä ollut hukkareissu:
67 euroa maksoi, nyt on leimaa 10/2017 asti. Olipa kiva reissu, en ollut käynyt Savonlinnassa vuosiin. Pistäydyin myös uudessa Motonetissa ja sieltä ostin mm. lasinpyyhkijän sulan hintaan 24.90 euroa. Entinen oli haurastunut seisonnan aikana, kumisuikale lähti nätisti irti lähes koko pituudeltaan ensimmäisellä pyyhkäisyllä
Illemmalla olin lähdössä ajelemaan kotia kohti, kun leijona-autolle kävi noin:
Pakoputken tilapäiskorjaus petti, kestihän se yli kaksi vuotta kuitenkin. Ajelin kuormaliinaviritelmän varassa varovasti takaisin lähtöpisteeseen. Jätin leijonan maalle ja pakkasin tavarat mersuun. Vähän lisää kilometrejä mittariin:
Ja nyt on taas mersu pihassa:
Vaikka farkku-väykky onkin tilavammasta päästä, ei siihenkään mahdu kolmea turvaistuinta oikein mitenkään takapenkille. Siinä tuo pakoputkivammainen pesonen on aivan ylivertainen, 7 erillispenkkiä ja tilaa leveys- ja korkeussuunnassa aivan tolkuttomasti. Ainut auto mihin meidän mukuloiden turvaistuimet tähän mennessä ovat oikeasti sopineet kyytiin. Nyt täytyy sitten miettiä miten mahdutaan väykyllä ajelemaan, kunnes saan pakoputken korjattua...
Suhauttelin pari kierrosta CRC Galvacoloria päälle, katotaan kauanko kestää
Luukku on paikoillaan ja näyttää ihan hyvältä kunhan katsoo yli 10 metrin päästä:
Eräs turhimmista autovarusteista eli takalasin naarmutin jäi pois, arkistoin sen mersulaatikkoon, jota jälkipolvet tai mahdollinen seuraava omistaja voivat sitten ihmetellä. Verhoilut täytyy vielä kiinnitellä:
Lisäjarruvalo on nyt mallia "halvin motonetista", vanha kun ei mokoma suostunut irtoamaan yhtenä kappaleena. Ei kovin esteettinen ratkaisu, kiinnitysteippikin oli typerästi vaalean värinen jotta varmasti paistaa mahdollisimman kauas...
Takapenkin alla on tuon näköistä:
Laitoin ruostekohtiin vähän vaseliinia hidastamaan oksidoitumista...
Ovipahvit tappelin takaisin paikoilleen, ovien alaosiin kotelosuojaa. Myös vänkärin etuoven tiivisteen alle suihkautin kotelosuojaa:
En ole varma mitä iloa noista muoveista on. Kai ne sinne aiheesta on laitettu, joten teippailin ne takaisin kiinni. Piti repiä liimauksista irti, kun selvittelin lasinnostimien toimimattomuutta.
Tuo on varmaankin vasemmanpuoleisen takaoven sisusta:
Sisustus ihan vaan imuroinnin jälkeen:
Sisustus ennen imurointia:
Muoviosat pyyhin Korrekin sisäpesuaineella ja ratin sekä vaihdekepin nupin Bilteman nahkasaippualla & nahanhoitoaineella:
"Ennen"-kuva:
Ajelin katsastukseen ja takaisin:
Eikä ollut hukkareissu:
67 euroa maksoi, nyt on leimaa 10/2017 asti. Olipa kiva reissu, en ollut käynyt Savonlinnassa vuosiin. Pistäydyin myös uudessa Motonetissa ja sieltä ostin mm. lasinpyyhkijän sulan hintaan 24.90 euroa. Entinen oli haurastunut seisonnan aikana, kumisuikale lähti nätisti irti lähes koko pituudeltaan ensimmäisellä pyyhkäisyllä
Illemmalla olin lähdössä ajelemaan kotia kohti, kun leijona-autolle kävi noin:
Pakoputken tilapäiskorjaus petti, kestihän se yli kaksi vuotta kuitenkin. Ajelin kuormaliinaviritelmän varassa varovasti takaisin lähtöpisteeseen. Jätin leijonan maalle ja pakkasin tavarat mersuun. Vähän lisää kilometrejä mittariin:
Ja nyt on taas mersu pihassa:
Vaikka farkku-väykky onkin tilavammasta päästä, ei siihenkään mahdu kolmea turvaistuinta oikein mitenkään takapenkille. Siinä tuo pakoputkivammainen pesonen on aivan ylivertainen, 7 erillispenkkiä ja tilaa leveys- ja korkeussuunnassa aivan tolkuttomasti. Ainut auto mihin meidän mukuloiden turvaistuimet tähän mennessä ovat oikeasti sopineet kyytiin. Nyt täytyy sitten miettiä miten mahdutaan väykyllä ajelemaan, kunnes saan pakoputken korjattua...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Miten leveitä turvaistuimia teillä on? Väyrynen on yksi harvoista autoista mihin mahtuu vierekkäin kolme Cybexin Pallasia, jotka on tosi leveitä. Muihin yleensä joutunut hankkimaan kapeampia että mahtuu. Esim 204:äänkin menee kunhan valitsee tuolit oikein (1x Radian RXT + 2x Brio Caro-fixit).
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Graco Cosmic Comfort selkä menosuuntaan ja 2x Cybex Solution X-fix naama menosuuntaan. Täytyy vielä sovitella uudemman kerran ja ehkä turvavyön pidennyspalat voisivat auttaa myös. Mutta joka tapauksessa ei noita saa laitettua samalla tavalla heittämällä sisään kuin Peugeotissa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Jarruneste meinasi kävellä ulos säiliöstä, joten nappasin vähäsen ruutalla pois. Mikäköhän moisen nesteen lisääntymisen lie aiheuttanut
Kyllähän nuo istuimet tuonne mahtuu, mutta vöiden kiinnitys on aivan käsittämätön operaatio, ei tuonne saa kättä väliin:
Likan saa kyllä reunapaikalle selkä menosuuntaan ihan näppärästi, mutta poikien sitominen on melkoisen hankalaa. Kokeiltiin sellaistakin, että vyöt on koko ajan kiinni ja pojat vääntäytyvät löystytettyjen vöiden taakse. Onnistui ehkä jopa helpommin niin, kuin että lapsi käy ensin istumaan ja isi alkaa sitten toivottoman turvavyön vastakappaleen etsimisoperaation.
Joka tapauksessa hauskaa oli ja kyytiin mahduttiin:
Kyllähän nuo istuimet tuonne mahtuu, mutta vöiden kiinnitys on aivan käsittämätön operaatio, ei tuonne saa kättä väliin:
Likan saa kyllä reunapaikalle selkä menosuuntaan ihan näppärästi, mutta poikien sitominen on melkoisen hankalaa. Kokeiltiin sellaistakin, että vyöt on koko ajan kiinni ja pojat vääntäytyvät löystytettyjen vöiden taakse. Onnistui ehkä jopa helpommin niin, kuin että lapsi käy ensin istumaan ja isi alkaa sitten toivottoman turvavyön vastakappaleen etsimisoperaation.
Joka tapauksessa hauskaa oli ja kyytiin mahduttiin:
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Juu se on ihan toimiva konsepti pitää koko ajan vöitä kiinni, ja irroitettaessa penskaa löysyttää vain alavyötä niin että ipana valuu alakautta pois ja takaisin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Niin tietysti, mutta jarruihin ei kyllä ole koskettu ihan hetkeen. Olisiko sitten ollut jo pitemmän aikaa säiliö ääriään myöten täynnä ja jäänyt vain huomaamatta.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tää turvavöiden löysyttämiskonsti on nyt toiminut sen verran hyvin, että rouvakin sanoi pärjänneensä auton ja lasten kanssa "ihan hyvin". Täytynee ajella tällä mersulla nyt hetki kun on taas jotakuinkin kunnossa, Peugeotin pakoputkeen pitäisi sijoittaa 300-400 euroa jos haluaisi oikeasti kuntoon senluokyio kirjoitti:Juu se on ihan toimiva konsepti pitää koko ajan vöitä kiinni, ja irroitettaessa penskaa löysyttää vain alavyötä niin että ipana valuu alakautta pois ja takaisin.
Tänään oli sitten tällainen päivä:
Alkoi häiritsemään tärinä jarruttaessa, joten otin etupään tutkinnan kohteeksi. Jarrupalat ja satuloiden vastinpinnat olivat ruostuneet ihan lahjakkaasti ja jumittivat.
Levyissä oli paksuutta vajaat 23 mm, stanssauksen mukaan minimi olisi 22.4 mm, joten romukuormaan joutavat. Männät liikkuivat hyvin ja suojakumit näyttivät ehjiltä. Myös liukutapit vaikuttivat kohtuullisilta.
Tutkiskelin myös pyöränlaakereita, välyksiä en tuntenut, kuskin puoleinen pyörii hieman nahkeasti (uutuudenjäykkyyttä?). Ainakin kuskin puolella oli oikein kauniit vihreät rasvat:
Vänkärin puoleinen oli vähän hurjemman näköinen
Sinänsä fiksun oloinen tuo kiristysmutteri, saa säädettyä laakerivälyksen tarkasti. Näköjään vaan vaatisi vähän runsaampaa rasvaa kupin sisälle ettei pääse paikat ruostumaan...
Rouva oli menossa kaupunkiin, joten annoin mukaan ostoslistan Motonettiin:
22-5648 Jarrulevy MB jäähd 34.90e x2
22-1510 Jarrupalat MB-E 15"-pyörät etu 34.90e
23-1180 Jarrupalojen asennussarja Alfa/MB/Nissan/Opel/Saab/Volvo 5.90e
Elikkä etujarrut uusiksi tarvikeosilla hintaan 110.60e (Noiden lisäksi käytin litran Motox jarrunestettä 5.90e). Motonet tuntuu hommailevan osia vähän joka valmistajalta, nyt tuli tuollaiset:
Olihan nuo palatkin jo aika lopussa, ja kitkapinnat irvistelivät huolestuttavasti reunoilta (Ei kai vaan ruosteen turvottamat osat voi aiheuttaa jarrunestesäiliön tulvimista? Ei kyllä uskoisi että kovin iso vaikutus voisi olla, vaikka hieman "banaanilla" nuo kitkapinnat vaikuttivat jo olevan):
Paikkoja putsailin ja rasvailin ihan kyllästymiseen asti:
Eivät kyllä ole jarrupaloihin vastaavat pinnat enää uudenveroiset, josko nuo nyt vielä menisivät:
Palikat paikoillaan, satulat on rumat ja ruosteiset, mutta eipä jaksanut niitä ruveta fiksailemaan nyt:
Jarrulevyissä oli varastorasvan sijaan ohut maalikerros, en olekaan törmännyt tuollaiseen ennen. Vänkärin puoleisen jarrulevyn kiinnitysruuvin on joku katkaissut napaan, enpä jaksa tehdä sille mitään. Vähän hankalasti levy keikkui navan päällä ilman ruuvia, mutta kyllä se siihen vielä jumittuu
One-man brake bleeder käyttöön ja uudet liemet järjestelmään (litran pullo meni melkein kokonaan, onpahan etupää nyt huuhdeltu):
Tuon verran muuten nostaa pikku-bahco (BH1EU2250, nostoalue 130-425 mm), WD-40-purkki helman alla vertailukohteena:
En jaksanut maaleja hinkata pois, hyvinhän nuo lähtivät kun kävin ajamassa jarrut sisään (ja polttamassa karstoja koneesta ):
Takajarrujen tsekkaus saa jäädä toiseen kertaan.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Eilen pesin sisustaa minkä jaksoin. Motonetin vahvasti kloorintuoksuista homeainetta + hankausta, korrekin sisäpesuainetta + hankausta, lopuksi painehuuhtelu kärcherillä. Ikkunat raolleen ja sisälämppäri yöksi päälle. Tuossa on lopputulos:
Olen tyytyväinen, likaa ei näy eikä minkäänlaisia laikkujakaan jäänyt. Takakontin käsittelen vielä kunhan ehdin.
Tuossa vielä lähtötilanne:
Ja ihan tavallisen imuroinnin jälkeen:
Olen tyytyväinen, likaa ei näy eikä minkäänlaisia laikkujakaan jäänyt. Takakontin käsittelen vielä kunhan ehdin.
Tuossa vielä lähtötilanne:
Ja ihan tavallisen imuroinnin jälkeen:
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tuollainen on pyörinyt autossa pitkään:
En tiennyt mihin kuuluu, enkä poiskaan viitsinyt heittää kun oli mersun logokin tuossa osassa. Nyt sitten autoa siivotessa selvisi tämä arvoitus kun vilkaisin kuskin penkin ja keskikonsolin väliin - siellä oli jotakuinkin samanlainen osa.
Kiinnitysreiät penkin rungossa:
"Kynäsieppari" paikoillaan:
Kestää ihan hyvin tuossa, vaikka kiinnitystapit onkin murjottu poikki. Kaikkea ne mersun insinöörit ovatkin ajatelleet...
Selvisi myös miten takapenkin niskatyynyt varastoidaan oikeaoppisesti, kun penkit on kaadettu:
Tuokin ominaisuus on näköjään ollut mersun farmareissa alusta lähtien, opin tempun tuollaisesta videosta:
("Näppärästi" kaatavat videossa selkänojan kiiltävällä putkenpätkällä, näkyy kuvassa)
Havaitsin selkänojan yläreunassa tuollaiset reiät...
...ja istuinosien saranoissa tapit:
Yhteenhän ne sopii, kun pitää istuinosat pystysuorassa selkänojia kaataessaan:
Tällaisia pikkujuttuja, mutta eipä ole tullut ajateltua aikaisemmin vaikka olenkin takapenkkejä käännellyt useaan otteeseen.
Ratin nappuloissa oleva kumipinta on vuosien saatossa mennyt ärsyttävän tahmeaksi, onneksi kuoriutuu helposti pois ja alta paljastuu ihan siisti muovipinta:
Muutenhan sisustus tässä on kestänyt aikaa ja käyttöä varsin hyvin, mitä nyt kojelauta vähän halkeilee vänkärin turvatyynyn kohdilta, muutamat muoviosat puuttuvat/ovat rikki ja kuskin kangasmattokaan ei nyt ihan uuttavastaavassa kuosissa enää ole...
En tiennyt mihin kuuluu, enkä poiskaan viitsinyt heittää kun oli mersun logokin tuossa osassa. Nyt sitten autoa siivotessa selvisi tämä arvoitus kun vilkaisin kuskin penkin ja keskikonsolin väliin - siellä oli jotakuinkin samanlainen osa.
Kiinnitysreiät penkin rungossa:
"Kynäsieppari" paikoillaan:
Kestää ihan hyvin tuossa, vaikka kiinnitystapit onkin murjottu poikki. Kaikkea ne mersun insinöörit ovatkin ajatelleet...
Selvisi myös miten takapenkin niskatyynyt varastoidaan oikeaoppisesti, kun penkit on kaadettu:
Tuokin ominaisuus on näköjään ollut mersun farmareissa alusta lähtien, opin tempun tuollaisesta videosta:
("Näppärästi" kaatavat videossa selkänojan kiiltävällä putkenpätkällä, näkyy kuvassa)
Havaitsin selkänojan yläreunassa tuollaiset reiät...
...ja istuinosien saranoissa tapit:
Yhteenhän ne sopii, kun pitää istuinosat pystysuorassa selkänojia kaataessaan:
Tällaisia pikkujuttuja, mutta eipä ole tullut ajateltua aikaisemmin vaikka olenkin takapenkkejä käännellyt useaan otteeseen.
Ratin nappuloissa oleva kumipinta on vuosien saatossa mennyt ärsyttävän tahmeaksi, onneksi kuoriutuu helposti pois ja alta paljastuu ihan siisti muovipinta:
Muutenhan sisustus tässä on kestänyt aikaa ja käyttöä varsin hyvin, mitä nyt kojelauta vähän halkeilee vänkärin turvatyynyn kohdilta, muutamat muoviosat puuttuvat/ovat rikki ja kuskin kangasmattokaan ei nyt ihan uuttavastaavassa kuosissa enää ole...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Maantiekulutusfiilistelyjä:
Paluumatkalla ei ollut ilmastointi päällä ja vähän loppumatkasta hidastelin rekan perässä niin painui alle vitosen. Ihan en päässyt ennätykseeni (4.8 l/100 km, todellinen lie silloin ollut jossakin 5.5 litran tienoilla), mutta tuo oli sentään "vahva 4.9", kun pysyi samassa vielä pienen taajamapyörittelyreissun jälkeenkin
Olisin siistimpää maskia ollut vailla, mutta ei ehkä kuitenkaan reilua satasta viitsi sijoittaa puhtaasti ulkonäön takia. Jos sitä vähän kokeilisi entrata tuota nykyistä. Maskia katellessa sattui silmään, että aivan hirveä määrä blingblingiä on saatavana tähän malliin:
http://www.km-parts.fi/W210
Itse olen sillä kannalla, että tässä on just nyt täydellisen sopiva määrä kromia - yhtään jos lisää niin menee överiksi. Ei vaan tämän ikäisiin autoihin liiallinen krominkiilto sovi.
Törmäsinpä tuollaiseen, missä haukutaan väykyn facelifti epäonnistuneeksi:
http://www.automobilesdeluxe.tv/four-te ... hat-didnt/
Olen lähes täysin eri mieltä, prefacelift-väykyssä tökkää pahasti maski. Se vaan on liian iso ja väärän muotoinen Ja lamppujen alla olevat palat ovat jotenkin väkisin väännetyt. Ihan kuin joku kyläseppä olisi ne vääntänyt itse puusta Eli sellainen viritelmä mitä olen omiin autoihin itsekin tehnyt, halvalla ja nopeasti...
Niin, lootaöljyä ei ole enää ilmestynyt auton alle pisaraakaan, josko sitä uskaltaisi ruuvata suojamuovit takaisin pohjaan... Mistä tulikin mieleen, että josko tuo keula kuitenkin olisi parempi pykälää ylempänä, niin ehkä pysyisi muovit jatkossa ehjänä. Olisikohan täällä Etelä-Karjalan seudulla joku paja, joka osaisi mersun ruuvata vaateriin, ilman että itse menisin vararikkoon En taida viitsiä sijoittaa kunnon jousipuristimiin, kun ei muuten vaikuttaisi olevan tarvetta.
Paluumatkalla ei ollut ilmastointi päällä ja vähän loppumatkasta hidastelin rekan perässä niin painui alle vitosen. Ihan en päässyt ennätykseeni (4.8 l/100 km, todellinen lie silloin ollut jossakin 5.5 litran tienoilla), mutta tuo oli sentään "vahva 4.9", kun pysyi samassa vielä pienen taajamapyörittelyreissun jälkeenkin
Olisin siistimpää maskia ollut vailla, mutta ei ehkä kuitenkaan reilua satasta viitsi sijoittaa puhtaasti ulkonäön takia. Jos sitä vähän kokeilisi entrata tuota nykyistä. Maskia katellessa sattui silmään, että aivan hirveä määrä blingblingiä on saatavana tähän malliin:
http://www.km-parts.fi/W210
Itse olen sillä kannalla, että tässä on just nyt täydellisen sopiva määrä kromia - yhtään jos lisää niin menee överiksi. Ei vaan tämän ikäisiin autoihin liiallinen krominkiilto sovi.
Törmäsinpä tuollaiseen, missä haukutaan väykyn facelifti epäonnistuneeksi:
http://www.automobilesdeluxe.tv/four-te ... hat-didnt/
Olen lähes täysin eri mieltä, prefacelift-väykyssä tökkää pahasti maski. Se vaan on liian iso ja väärän muotoinen Ja lamppujen alla olevat palat ovat jotenkin väkisin väännetyt. Ihan kuin joku kyläseppä olisi ne vääntänyt itse puusta Eli sellainen viritelmä mitä olen omiin autoihin itsekin tehnyt, halvalla ja nopeasti...
Niin, lootaöljyä ei ole enää ilmestynyt auton alle pisaraakaan, josko sitä uskaltaisi ruuvata suojamuovit takaisin pohjaan... Mistä tulikin mieleen, että josko tuo keula kuitenkin olisi parempi pykälää ylempänä, niin ehkä pysyisi muovit jatkossa ehjänä. Olisikohan täällä Etelä-Karjalan seudulla joku paja, joka osaisi mersun ruuvata vaateriin, ilman että itse menisin vararikkoon En taida viitsiä sijoittaa kunnon jousipuristimiin, kun ei muuten vaikuttaisi olevan tarvetta.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Sen verran olen seuraillut, että ennen resetointia auton mielestä pitkän aikavälin kulutus oli 6.2, tankkauksista laskettuna 7.2 (sisältää webaston käytön). Tuo ennätys 4.8 syntyi tankkausvälillä, jonka laskettu kulutus oli 5.69, jossa oli "4.8-maantielenkin" lisäksi taajamapyörittelyä jonkin verran.
Mittarivirhettä en ole huomioinut laskelmissa. GPS näyttää n. 2-3 km/h vähemmän kuin auton mittari satasen nopeudessa.
Mittarivirhettä en ole huomioinut laskelmissa. GPS näyttää n. 2-3 km/h vähemmän kuin auton mittari satasen nopeudessa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Joo, väykky ei ollutkaan vielä täyshalvennettu, vaan vasta aloitteli mersun halvennustalkoita... Tai mistä minä tiedän, en ole ajanut/ollut kyydissä/koeistunut tai ylipäätään nähnyt muita mersuja käytännössä ollenkaan, jostakin ulkomaan eläjien kirjoittamista internet-artikkeleista olen kai tuollaisia ajatelmia päähäni saanut.
No mainittakoon, että työkaverin Vaneota ajoin lyhyen pätkän, se ei äkkiseltään kovin mersumaiselta tuntunut. Niin, ja Sprinteriä, G-wagenia ja Actrosia työn puolesta päässyt ajelemaan, ne on kaikki omalla tavallaan olleet miellyttäviä tai ainakin mielenkiintoisia
Vielä löysin tuollaisenkin kikan käyttöopasta selatessani, saapi näppärästi takapenkin keskimmäisen niskatuen säilöttyä, jos ei ko. paikalla ketään istu:
Kovat on varoitukset opaskirjassa niskatukien käytöstä ja oikeasta säätämisestä. Jokos 124:ssa oli kolme niskatukea takana? Volvomaailmassa takapenkille ilmestyi kolmas niskatuki 90-luvulla 700/900- ja 800-sarjoihin, joskin jo 200-kartanomalliin sai koirakalterin, jossa oli kokoleveä niskatukipehmuste. Muuten pärjättiin jostakin 60-70-lukujen tienoilta etupenkin niskasuojaimilla ja 80-luvulla lie pääsääntöisesti takapenkin reunamatkustajat saaneet niskalleen tukea.
Tuota niskatukiasiaa olen usein ihmetellyt - miten ihmeessä ei takapenkin matkustajia ajateltu, vaikka selvästi on tajuttu niskan retkahduksen vaarat kun etupenkille on tuet lisätty. Ja miten ei kerralla saatu kolmea tukea takapenkille, vielä siinäkin säästettiin ja jätettiin keskimmäinen istuja vaille suojaa. Kuinka älyttömän kallis uusi teknologia tuo sitten on ollut olevinaan, kun noin pitkään on asiaa vatvottu? Suututtaa suorastaan kun alkaa ajattelemaan Itseäni ei häiritse ollenkaan esim. takanäkyvyyden heikentyminen niskatyynyjen takia, kyllä siinä kyytiläisten turvallisuus ajaa edelle ja ovipeileistä pystyy tihrustamaan sen minkä tarvitsee.
No mainittakoon, että työkaverin Vaneota ajoin lyhyen pätkän, se ei äkkiseltään kovin mersumaiselta tuntunut. Niin, ja Sprinteriä, G-wagenia ja Actrosia työn puolesta päässyt ajelemaan, ne on kaikki omalla tavallaan olleet miellyttäviä tai ainakin mielenkiintoisia
Vielä löysin tuollaisenkin kikan käyttöopasta selatessani, saapi näppärästi takapenkin keskimmäisen niskatuen säilöttyä, jos ei ko. paikalla ketään istu:
Kovat on varoitukset opaskirjassa niskatukien käytöstä ja oikeasta säätämisestä. Jokos 124:ssa oli kolme niskatukea takana? Volvomaailmassa takapenkille ilmestyi kolmas niskatuki 90-luvulla 700/900- ja 800-sarjoihin, joskin jo 200-kartanomalliin sai koirakalterin, jossa oli kokoleveä niskatukipehmuste. Muuten pärjättiin jostakin 60-70-lukujen tienoilta etupenkin niskasuojaimilla ja 80-luvulla lie pääsääntöisesti takapenkin reunamatkustajat saaneet niskalleen tukea.
Tuota niskatukiasiaa olen usein ihmetellyt - miten ihmeessä ei takapenkin matkustajia ajateltu, vaikka selvästi on tajuttu niskan retkahduksen vaarat kun etupenkille on tuet lisätty. Ja miten ei kerralla saatu kolmea tukea takapenkille, vielä siinäkin säästettiin ja jätettiin keskimmäinen istuja vaille suojaa. Kuinka älyttömän kallis uusi teknologia tuo sitten on ollut olevinaan, kun noin pitkään on asiaa vatvottu? Suututtaa suorastaan kun alkaa ajattelemaan Itseäni ei häiritse ollenkaan esim. takanäkyvyyden heikentyminen niskatyynyjen takia, kyllä siinä kyytiläisten turvallisuus ajaa edelle ja ovipeileistä pystyy tihrustamaan sen minkä tarvitsee.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Auto on toiminut viime päivät suorastaan huolestuttavan hyvin. Laatikon ohjausboksin tarkistin taas, nyt siellä oli vain pari hyvin pientä pisaraa - näyttää siltä että tuo alkaa pysyä vihdoin kuivana. Seuraavaksi voisi keskittyä ennakoivien huoltotoimenpiteiden suorittamiseen ja talveen varautumiseen. Eli nesteiden ja suodattimien vaihtoa ainakin suunnitelmissa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
(Nestetilavuuksista...)
Fuchsin nestesuosituksia (http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/de ... x?lang=eng):
Tässä taitaa tosin olla ohjaustehostin ja tasonsäätö samalla liemellä, jolloin tilavuus olisi vajaat kolmisen litraa. Tuossa taulukossa on tilavuudeksi mainittu 2 litraa, tarkoittanee malleja, joissa ohjaustehostimessa omat liemet (Fuchsin taulukossa ohjaustehostin 1 litra, jätin pois tuosta kuvakaappauksesta).
Parkkitutka ärsyttävästi piippaili aivan omiaan lähes joka kerta kytkeytyessään (kytkeytyy kun vauhti on tarpeeksi hidas ja aina pakilla), vaimeni onneksi lopullisesti sulakkeen poistolla . Peruutusvalot olivat hetken aikaa mykkänä, auto antoi varoituksen aina kun kytki pakin päälle. Korjautuivat näköjään omia aikojaan, tai ainakin tänään toimivat kun kokeilin
Tuosta kun selailee alaspäin niin on asiallisen oloiset ohjeet hydrauliöljyn vaihtoon (Zentralhydrauliköl):
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... 210-2.html
Ei ainakaan jää epäselväksi mitä tavaraa tuonne kuuluu laittaa:
Saa näemmä tuolla numerolla ihan motonetista, 13.90 e/l:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590057/F ... MB-3440-1l
Suodattimen numero on 0021845501, saa 12-14 euron hintaluokassa ainakin KL-varaosista tai Merteililta.
Peräöljykeskusteluja lukeneena mersun perään ilmeisesti lähes aina sopiva vaihtoehto on 235.7, eli esim. "Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85", jollaiset tähän huoltomerkintöjen perusteella on mahdollisesti laitettukin nelisen vuotta sitten. Olen kylläkin lähes varma, että tässä ei ole tuota ristiriitaisia tuntemuksia herättävää ASD-lukkoperää. Tällöin mitä ilmeisimmin myös 235.0 kelpaa, jolloin valinnanvaraa olisi huomattavasti enemmän.
Perustelen edellä olevan pohdintani lehteen 231.1 , jonka mukaan "Passenger car"-tyyppisiin autoihin kohteeseen "Rear axle (standard differential)" sopii luokitukset 235.0 tai 235.7 (SAE 75W-85, 85W-90, 90). "Differential with limited slip" taas vaatii numeron 235.7 (SAE 75W-85, 85W-90).
Fuchsin nestesuosituksia (http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/de ... x?lang=eng):
Tässä taitaa tosin olla ohjaustehostin ja tasonsäätö samalla liemellä, jolloin tilavuus olisi vajaat kolmisen litraa. Tuossa taulukossa on tilavuudeksi mainittu 2 litraa, tarkoittanee malleja, joissa ohjaustehostimessa omat liemet (Fuchsin taulukossa ohjaustehostin 1 litra, jätin pois tuosta kuvakaappauksesta).
Parkkitutka ärsyttävästi piippaili aivan omiaan lähes joka kerta kytkeytyessään (kytkeytyy kun vauhti on tarpeeksi hidas ja aina pakilla), vaimeni onneksi lopullisesti sulakkeen poistolla . Peruutusvalot olivat hetken aikaa mykkänä, auto antoi varoituksen aina kun kytki pakin päälle. Korjautuivat näköjään omia aikojaan, tai ainakin tänään toimivat kun kokeilin
Tuosta kun selailee alaspäin niin on asiallisen oloiset ohjeet hydrauliöljyn vaihtoon (Zentralhydrauliköl):
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... 210-2.html
Ei ainakaan jää epäselväksi mitä tavaraa tuonne kuuluu laittaa:
Saa näemmä tuolla numerolla ihan motonetista, 13.90 e/l:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590057/F ... MB-3440-1l
Suodattimen numero on 0021845501, saa 12-14 euron hintaluokassa ainakin KL-varaosista tai Merteililta.
Peräöljykeskusteluja lukeneena mersun perään ilmeisesti lähes aina sopiva vaihtoehto on 235.7, eli esim. "Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85", jollaiset tähän huoltomerkintöjen perusteella on mahdollisesti laitettukin nelisen vuotta sitten. Olen kylläkin lähes varma, että tässä ei ole tuota ristiriitaisia tuntemuksia herättävää ASD-lukkoperää. Tällöin mitä ilmeisimmin myös 235.0 kelpaa, jolloin valinnanvaraa olisi huomattavasti enemmän.
Perustelen edellä olevan pohdintani lehteen 231.1 , jonka mukaan "Passenger car"-tyyppisiin autoihin kohteeseen "Rear axle (standard differential)" sopii luokitukset 235.0 tai 235.7 (SAE 75W-85, 85W-90, 90). "Differential with limited slip" taas vaatii numeron 235.7 (SAE 75W-85, 85W-90).
Viimeksi muokannut dneproshin, 11.12.2016 12:00. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tulipa heitettyä tuollainen lenkki. Menomatkan jälkeen näytti jopa 4.3, paluumatkalla tuli ajettua epätaloudellisesti näköjään. Tankkauksesta laskettuna 5.69, eli sen litran verran tuo kai nyt sitten valehtelee.
Käytin konehuoneen koppaa vaihteen vuoksi irti, ei mitään kovin huolestuttavaa siellä.
Huohotinpömpelistä lähtevän letkun käytin pois paikoiltaan, tuollaiset sieltä löytyi:
A 611 016 05 30 eli tuo pienin osa lienee ihan vaan lämmitysvastus?
A 611 016 06 81 on tuo letku, oletettavasti sisältäen eristeen.
Putsailin paikkoja ja laitoin takaisin, nippareilla varmistettuna. Saa nähdä auttaako tihkumiseen, onpahan jotain yritetty nyt.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Vähäsen karstaa... Tää pölläyttää kyllä aika miehekkään pilven kun oikasee oikeanpuoleista takajalkaa. Pitääpä kokeilla EGR:n sekä läppien poistoa. Eilen itse asiassa hain postista valmiiksi tulpatun imusarjan, pitää se puunata vielä viimeisen päälle ja ruveta miettimään asennusvapaiden anomista...
On muuten kätevä kapistus tuo bilteman tarkastuspeili LED-valolla, tiirailin imusarjan alapuolta sillä:
Mielestäni kuvastakin erottaa juuri ja juuri, että läpät on vielä paikoillaan ja öljyistä kuonaa tihkuu läppien akseleista.
Peruutuskameran hommasin e-villen tarjouksesta, 22.90e:
On kyllä halpa tapa välttää ylimääräiset pusut ja vahingot. Meni välittömästi henkilökohtaiselle must-have-listalleni TOP3:seen, heti automaattilaatikon ja vakionopeussäätimen jälkeen.
Loppukevennyksenä mielestäni kovin hassusti suomennettu pätkä käyttöohjekirjasta:
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Kirjaan muistaessani vähän vikalistaa:
- Rattiakselin läpivientikumi rikki (keskustelua aiheesta)
- Lootaöljyä vuotaa taas, ilmeisesti pistokkeen tienoilta => Lisätty, ja lisätään aina tarvittaessa!
- Kuskin oven valokatkaisin reagoi kun oveen nojaa kevyesti => Korjattu teipinpalalla
- Kuskin penkinlämppäri yhä rikki => Korjattu lampaantaljalla
- Närhenmunat jumittavat välillä, puhaltelee kuskin puolelle kuumaa pyytämättä
- Rattiakselin läpivientikumi rikki (keskustelua aiheesta)
- Lootaöljyä vuotaa taas, ilmeisesti pistokkeen tienoilta => Lisätty, ja lisätään aina tarvittaessa!
- Kuskin oven valokatkaisin reagoi kun oveen nojaa kevyesti => Korjattu teipinpalalla
- Kuskin penkinlämppäri yhä rikki => Korjattu lampaantaljalla
- Närhenmunat jumittavat välillä, puhaltelee kuskin puolelle kuumaa pyytämättä
Viimeksi muokannut dneproshin, 19.12.2016 15:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
6.11.2016, 320130 km. Talvirenkaat alle, nokka-akselin anturia... 80 e
Tommosta tossa yks päivä tuli harrastettua:
Olihan noita:
Muut hävis, mutta tuo jäi:
Syyllinen oli tuo:
Oireina oli käyntiin lähtemättömyys lämpimänä, kylmänä lähti ihan hyvin. Meni melkein aina käynnistyksen jälkeen vikatilaan, minkä huomasi tehojen puutteesta ja kone ei kiertänyt kuin reilut 3000 rpm.
Auton sai kikkailtua muutaman kerran käyntiin myös lämpimänä, kun ensin suihkutteli kylmäsprayta tuohon nokka-akselin anturiin. Sain motonetista haettua uuden anturin (n. 45 euroa) ja nyt pelittää taas täydellisesti.
Ilmeisesti tuo sama vikakoodi voisi viitata myös kampiakselin anturiin, mutta silloin auton kai pitäisi sammuilla myös ajosta, nythän tämä meni "vain" vikatilaan.
Koska motonetin anturi on "FAE", mikä on merkkinä varsin huonossa maineessa ainakin volvopiireissä, tilasin vielä ebaysta käytetyn orkkisanturin hanskalokeroon varalle. Samalla "shoppailureissulla" tilasin käytetyn lasinpesurin suuttimen saksasta, ärsyttävää kun toinen auton suuttimista suhuttaa vain puoliteholla - josko tuolla korjautuisi. Kaikkeen edellä mainittuun meni rahaa sellaiset 80 euroa.
Tänään tuli vielä askarreltua talvipyörät alle:
Kesänakit alkaa olla lopussa, ainakin takatassut on näköjään tullut suditeltua aika sileiksi...
Tämän auton omistamisesta saa maksaa 800 euroa vuodessa, viereisestä bensapösöstäkin 350 euroa (ajoneuvo- ja käyttövoimaveroihin viittaan siis...). Keskikulutukset ovat noilla olleet nyt n. 6.5-7 litraa ja 10.5-11 litraa sataselle, se oikeastaan taitaa kompensoida verojen eron jopa minun vuotuisilla ajokilometreilla. Pakko laittaa mese seisontaan kun ei taas varsinaisesti tarvitse kahta autoa, ei lompakko kestä tuollaisia maksuja. Jos joku haluaa ostaa hyvän mersun niin tää voisi joutaakin jollekin tarvitsevalle...
Tommosta tossa yks päivä tuli harrastettua:
Olihan noita:
Muut hävis, mutta tuo jäi:
Syyllinen oli tuo:
Oireina oli käyntiin lähtemättömyys lämpimänä, kylmänä lähti ihan hyvin. Meni melkein aina käynnistyksen jälkeen vikatilaan, minkä huomasi tehojen puutteesta ja kone ei kiertänyt kuin reilut 3000 rpm.
Auton sai kikkailtua muutaman kerran käyntiin myös lämpimänä, kun ensin suihkutteli kylmäsprayta tuohon nokka-akselin anturiin. Sain motonetista haettua uuden anturin (n. 45 euroa) ja nyt pelittää taas täydellisesti.
Ilmeisesti tuo sama vikakoodi voisi viitata myös kampiakselin anturiin, mutta silloin auton kai pitäisi sammuilla myös ajosta, nythän tämä meni "vain" vikatilaan.
Koska motonetin anturi on "FAE", mikä on merkkinä varsin huonossa maineessa ainakin volvopiireissä, tilasin vielä ebaysta käytetyn orkkisanturin hanskalokeroon varalle. Samalla "shoppailureissulla" tilasin käytetyn lasinpesurin suuttimen saksasta, ärsyttävää kun toinen auton suuttimista suhuttaa vain puoliteholla - josko tuolla korjautuisi. Kaikkeen edellä mainittuun meni rahaa sellaiset 80 euroa.
Tänään tuli vielä askarreltua talvipyörät alle:
Kesänakit alkaa olla lopussa, ainakin takatassut on näköjään tullut suditeltua aika sileiksi...
Tämän auton omistamisesta saa maksaa 800 euroa vuodessa, viereisestä bensapösöstäkin 350 euroa (ajoneuvo- ja käyttövoimaveroihin viittaan siis...). Keskikulutukset ovat noilla olleet nyt n. 6.5-7 litraa ja 10.5-11 litraa sataselle, se oikeastaan taitaa kompensoida verojen eron jopa minun vuotuisilla ajokilometreilla. Pakko laittaa mese seisontaan kun ei taas varsinaisesti tarvitse kahta autoa, ei lompakko kestä tuollaisia maksuja. Jos joku haluaa ostaa hyvän mersun niin tää voisi joutaakin jollekin tarvitsevalle...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Ja tuumasta toimeen:
[nettiauto]8424851[/nettiauto]
[nettiauto]8424851[/nettiauto]
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA