Adria Twin 600 SF
Joo, pitää seota asiaan tuon Thermacellin osalta, ei varmaankaan toimi täysimittaisessa räkkätaistelussa mutta kohtuullisisessa tilanteessa on selkeästi todettu jo muutamien vuosen ajalta varsin tehokasta toimintaa. Tuohan ei ole ansa vaan karkotin. Aika lyhyen aikaa löytyy tehoja mutta sen aikana jokseenkin toimiva. Ollut jopa riukurauhan takaajana pohjoisen vaelluksilla, 10 min aiemmin tekopaikalle niin vaikka hesarin voi lueskella istuskellessa.Ari66 kirjoitti:Kiitos samoin.Pappi kirjoitti:Arille ja muillekin hyvät juhannukset.
Linkistä ehti vain otsikko latautua, kun osaan jo sanoa:Pappi kirjoitti:Ostappa tämä testiin ja kerro tekeekö tällä mitään?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/423181/The ... yskarkotin
Ei tee mitään.
Nuo on niin nähty, valitettavasti.
Parhaat pysyvät ansat ovat Skeeter Vac ja Mosquito Magnet, ensimmäinen parempi eikä tartte sähköä.
Jos liikkeellä, niin hyttyssavut sitten ennemmin....
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei oo vielä(kään) ehtinyt testaamaan.h5 kirjoitti: Kiinnostaa Arin käyttötestin tulokset!
Mutta suvilomareissulla testataan, kun on paremmin aikaa leikkiä ahtaassa autossa ehtoisaa emäntää essu yllä.
(Roolileikit kunniaan).
Joitain "rikkaimureita" tuli testattua myymälöissä, hankalia kun ei kunnon suulakkeita tai letkua.
Ja sitten oli akkukäyttöinen Waeco, jolla saisi imeä vettäkin ja se näyttikin etäisesti imurilta.
Sekin tosin vaikutti hengettömältä, halvimmillaan semmosen saisi 75 eurolla Suomesta.
Tässä B&D:ssä oli potkua "kämmenpohjatuntumalla" sen verran, että vei voiton, lisäksi 30 päivän palautusoikeus.
Viikolla kävin asentamassa yhden kameran tutun uuteen asuntoautoon. Täytyy kyllä sanoa, että autot ovat todella komeita nykyään. Varsinkin tuossa puoli-integroidussa teki vaikutuksen alas laskettava vuode keskellä autoa. Ei tarvi välttämättä olla pattia ilmanvastuksena.
Kun sitten kuulin hinnan, piti vähän nieleskellä. 70 tonnia ilman erikoisia varusteita.
Itse tutustun karavaanarin elämään tulevalla viikolla vaunun merkeissä. Pihassa on vanha mutta siisti solikka. Päivällä otin tuntumaa vetohommiin kun kävin vaunun hakemassa.
Auton perään saisi kärryn.
Kun sitten kuulin hinnan, piti vähän nieleskellä. 70 tonnia ilman erikoisia varusteita.
Itse tutustun karavaanarin elämään tulevalla viikolla vaunun merkeissä. Pihassa on vanha mutta siisti solikka. Päivällä otin tuntumaa vetohommiin kun kävin vaunun hakemassa.
Auton perään saisi kärryn.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siitä se lähteePappi kirjoitti:Itse tutustun karavaanarin elämään tulevalla viikolla vaunun merkeissä.
Itsekin olen kiskonut vaunua vuodesta 1988 ja parhaina vuosina 30 000 km vuodessa (talvisinkin siis kiskottu).
Nyt vapusta alkaen eka auto ala ja taidan tälle "motorhome" -tielle kyllä jäädä....
Talvitestit tosin tekemättä, voi olla että vaunu on siinä vielä pätevämpi, ainakin jos kovin pohjoiseen kunnon pakkasiin lähtee.
No, sen saa perään tarvittaessa koska autohankinnassa yhtenä vaatimuksena oli että koukku on asennettava.
Ensimmäinen reissu tehdään opetellen ja tunnustellen.
Tuotiin vaunu järkevällä siirtymisellä Kalajoelle ja ollaan täällä parkissa. Tehdään päiväretkiä lähellä oleviin kohteisiin. Samalla tulee tämä leirintäalue elämä tutummaksi. Onhan tämä pikkusen erilaista kuin mökillä metsän keskellä oleminen.
Ainoa harmittava seikka on vaunun jääkaappi. Kävi huollossa ja piti toimia. Kaasulla ei pelaa joten sähköllä mennään. Vaunu menee reissun jälkeen uudelleen huoltoon, joten en ala mitään täällä säätämään.
Kirjoittelen lisää kokemuksia reissun jälkeen. Niitä varmaan tulee tämän viikon aikana.
Tuotiin vaunu järkevällä siirtymisellä Kalajoelle ja ollaan täällä parkissa. Tehdään päiväretkiä lähellä oleviin kohteisiin. Samalla tulee tämä leirintäalue elämä tutummaksi. Onhan tämä pikkusen erilaista kuin mökillä metsän keskellä oleminen.
Ainoa harmittava seikka on vaunun jääkaappi. Kävi huollossa ja piti toimia. Kaasulla ei pelaa joten sähköllä mennään. Vaunu menee reissun jälkeen uudelleen huoltoon, joten en ala mitään täällä säätämään.
Kirjoittelen lisää kokemuksia reissun jälkeen. Niitä varmaan tulee tämän viikon aikana.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Isä-ukko on ollut karavaanari -80 luvulta saakka, sieltä kait se innostus on tullut... Eka oma reissu oli -90 luvun alkupuolella, volvo 740 veturina ja solifer 450 artic perässä. Nyt on neljäs auto menossa ja isompaa mieli tekee Ritmo markkinoille ja scanialla kohti auringon laskua
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Koukuttavaa puuhaa karavaanailu on. Tätäkin viestiä kirjoitan Adria Adorasta Tuurin Onnelasta Eihän tässä mitään järkeä ole, vaunun hinnalla ja ylläpidolla plus kasvaneilla polttoainekuluilla maksaisi hotellit joka lomalle vuosikymmenten ajan, mutta jostain syystä tämä homma vaan on kivaa
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kotia tultu illalla.
Rapiat 2 viikkoa oltu reissussa ja keskikulutus melkosen tarkalleen 8,0 l/100 km.
Ei siis paha odotuksiin nähden.
Hesasta Naantaliin, sieltä Kapellskäriin lautalla, Ruottin poikki hitonmoista laukkaa Norjaan ja Oslovuonon alta ekaan yöpaikkaan Drammeniin.
Sieltä sitten Kristiansandin kautta Stavangeriin ja rantsuja pitkin Kristiansundiin (Atlantin tien ja siltojen kautta) jne jne ja rannikkoa aina Tana bru:hun saakka, josta viimein Polmakiin ja Nuorgamiin.
(Nuo pohjoisen ja keskisen Norjan tiet jo olivatkin takavuosikymmeniltä tuttuja).
Sieltä sitten Utsjoelle ja Karigasniemelle.
Utsjoen Annukan Grillin kautta toki... avoinna klo 09-03 sesonkiaikana !
Vähäsen vajaa 7000 km ja keskikulutuksella 8,0 l/100 km ja se on melkoisen tarkka laskennallistenkin mittausten perusteella, ei paha.
Auto pelasi kaikkineen fasiliteetteineen moitteettomasti ja varsinkin kulutuspuolesta kuittasin semmosen puolen litran sataselle kivan ennakko-odotuksen bonuksen.
Pienemmälläkin tuo menisi, jos malttaisi kaasujalkaa...., mutta sitten äkkiä olisi toisten jaloissa....
(Alta - Skaidi -väli 6,9 l/100 km... tiedoksi niille jotka osuuden tuntevat).
Monen monta tunnelia oli taas matkalla, taas kerran se maailman pisin maantietunneli ja ekaa kertaa myös maailman syvin maantietunneli.
Lauttamatkojakin taisi olla 6-8 kpl, pitää laskea myöhemmin kuiteista tarkemmin.
Edit: Tarkistettu reissun pituus oli 6178 km.
Rapiat 2 viikkoa oltu reissussa ja keskikulutus melkosen tarkalleen 8,0 l/100 km.
Ei siis paha odotuksiin nähden.
Hesasta Naantaliin, sieltä Kapellskäriin lautalla, Ruottin poikki hitonmoista laukkaa Norjaan ja Oslovuonon alta ekaan yöpaikkaan Drammeniin.
Sieltä sitten Kristiansandin kautta Stavangeriin ja rantsuja pitkin Kristiansundiin (Atlantin tien ja siltojen kautta) jne jne ja rannikkoa aina Tana bru:hun saakka, josta viimein Polmakiin ja Nuorgamiin.
(Nuo pohjoisen ja keskisen Norjan tiet jo olivatkin takavuosikymmeniltä tuttuja).
Sieltä sitten Utsjoelle ja Karigasniemelle.
Utsjoen Annukan Grillin kautta toki... avoinna klo 09-03 sesonkiaikana !
Vähäsen vajaa 7000 km ja keskikulutuksella 8,0 l/100 km ja se on melkoisen tarkka laskennallistenkin mittausten perusteella, ei paha.
Auto pelasi kaikkineen fasiliteetteineen moitteettomasti ja varsinkin kulutuspuolesta kuittasin semmosen puolen litran sataselle kivan ennakko-odotuksen bonuksen.
Pienemmälläkin tuo menisi, jos malttaisi kaasujalkaa...., mutta sitten äkkiä olisi toisten jaloissa....
(Alta - Skaidi -väli 6,9 l/100 km... tiedoksi niille jotka osuuden tuntevat).
Monen monta tunnelia oli taas matkalla, taas kerran se maailman pisin maantietunneli ja ekaa kertaa myös maailman syvin maantietunneli.
Lauttamatkojakin taisi olla 6-8 kpl, pitää laskea myöhemmin kuiteista tarkemmin.
Edit: Tarkistettu reissun pituus oli 6178 km.
Viimeksi muokannut Ari66, 24.7.2016 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko jatkossakin alla retkeilyauto vai palaatko vaunun vetäjäksi?
Aika reilusti kilometrejä takana. Jouduitko ajamaan yksin.
Adrian plussat ja miinukset vs vaunu vai kannattaako edes vertailla?
Onko tämä tilattu erikseen tuolla pitkittäisellä turkismuokkaamolla... Nykyisin kun näyttää vain 640:sen saavan pitkittäispedillä.
Aika reilusti kilometrejä takana. Jouduitko ajamaan yksin.
Adrian plussat ja miinukset vs vaunu vai kannattaako edes vertailla?
Onko tämä tilattu erikseen tuolla pitkittäisellä turkismuokkaamolla... Nykyisin kun näyttää vain 640:sen saavan pitkittäispedillä.
Jaa, samoilla nurkilla Arin kanssa pyöritty, Ruotsin halki Mo i Ranaan, Narvik, Lofootit, Tromsö, Alta, myös Skaidi, Ifjord, Mehamn, Gamvik ja Tana Brun kautta Vadsö, nyt Vardössa nakuttelen tätä viestiä. Matka jatkuu...
Ei se Ifjord-Tana väli ollut vieläkään uusittu kokonaan. Taas jäi kalliit amalgaamit tienvarteen :/
Norja on kyllä aivan paras autolomailupaikka, muutamia laksatiivisia kurveja vuorilla, muuten jees
Ei se Ifjord-Tana väli ollut vieläkään uusittu kokonaan. Taas jäi kalliit amalgaamit tienvarteen :/
Norja on kyllä aivan paras autolomailupaikka, muutamia laksatiivisia kurveja vuorilla, muuten jees
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jatkossa on tämä alla ainakin muutaman vuoden.Pappi kirjoitti:Onko jatkossakin alla retkeilyauto vai palaatko vaunun vetäjäksi?
Aika reilusti kilometrejä takana. Jouduitko ajamaan yksin.
Adrian plussat ja miinukset vs vaunu vai kannattaako edes vertailla?
Onko tämä tilattu erikseen tuolla pitkittäisellä turkismuokkaamolla... Nykyisin kun näyttää vain 640:sen saavan pitkittäispedillä.
Koukkuhan tähän laitettiin, joten saapi vaununkin mukaan halutessaan.
Itse ajoin, yhtä lyhyttä siirtymää lukuunotttamatta.
Ei oikein voi vertailla keskenään.
Vaunu on parempi jos pidempään aloillaan, mutta minä kun olen enintään kaksi päivää paikallaan niin auto näppärämpi.
Talvellahan vaunu sitten näyttää tietysti kyntensä.
En tiedä miten on tilattu aikanaan, tämä näistä katsotuista oli ainoa tällä vuoderatkaisulla.
Ja se olikin yksi päävalintakriteereistä.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mä en ymmärrä näistä vehkeistä mitään, joten on pakko kysyä mitä toi "talvellahan vaunu sitten näyttää kyntensä" tarkoittaa ts. missä asioissa vaunu on hyvä / matkailuauto huono? Mitä eroa on muuten matkailu- ja retkeilyautoilla? Joissain ilmoituksissa tuo Adria on ollut retkeilyauton "tittelillä"?Ari66 kirjoitti:Jatkossa on tämä alla ainakin muutaman vuoden.Pappi kirjoitti:Onko jatkossakin alla retkeilyauto vai palaatko vaunun vetäjäksi?
Aika reilusti kilometrejä takana. Jouduitko ajamaan yksin.
Adrian plussat ja miinukset vs vaunu vai kannattaako edes vertailla?
Onko tämä tilattu erikseen tuolla pitkittäisellä turkismuokkaamolla... Nykyisin kun näyttää vain 640:sen saavan pitkittäispedillä.
Koukkuhan tähän laitettiin, joten saapi vaununkin mukaan halutessaan.
Itse ajoin, yhtä lyhyttä siirtymää lukuunotttamatta.
Ei oikein voi vertailla keskenään.
Vaunu on parempi jos pidempään aloillaan, mutta minä kun olen enintään kaksi päivää paikallaan niin auto näppärämpi.
Talvellahan vaunu sitten näyttää tietysti kyntensä.
En tiedä miten on tilattu aikanaan, tämä näistä katsotuista oli ainoa tällä vuoderatkaisulla.
Ja se olikin yksi päävalintakriteereistä.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Talvella vaunu näyttää kyntensä talvikäytössä eli on lämmin ja tasaisesti.bercedes menz kirjoitti: Mä en ymmärrä näistä vehkeistä mitään, joten on pakko kysyä mitä toi "talvellahan vaunu sitten näyttää kyntensä" tarkoittaa ts. missä asioissa vaunu on hyvä / matkailuauto huono? Mitä eroa on muuten matkailu- ja retkeilyautoilla? Joissain ilmoituksissa tuo Adria on ollut retkeilyauton "tittelillä"?
Nestekeskuslämmitys, nestekiertoinen lattialämmitys yms.
Tämä siis koskee neljän vuodenajan vaunuja joita tyypillisesti ovat Cabby, Kabe, Polar ja Solifer.
(Aakkosjärjestyksessä, ei paremmuus- tai muussa järjestyksessä).
Retkeilyautoksi käsitetään tyypillisesti pakettiauton koriin rakennettu "matkailuauto", siis yleensä korotetun pakettiauton koriin sisustettu.
Asuntoautotermiä taas yleenä käytetään integroiduista ja/tai puoli-integroiduista.
Integroitu = koko tekniikka kulkupuolineen muovi-/lasikuitukorin kätköissä.
Puoli-integroitu = Ohjaamo-osa ja alusta pakettiautosta ja erillinen asuinosa muovi-/lasikuitukorista.
Integroiduissa ja puoli-integroiduissa on usein myös Al-Ko:n alusta, ei alkuperäisen pakettiautovalmistajan alusta, paitsi vetopuolen osalta jos etuveto.
Joteskin noin äkkipäätä yleistettynä....
Näissäkin sitten voi olla mielipide-eroja... kukin tulkitsee miten haluaa
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tämä selitti kyllä paljon, kiitos!
Onko siis niin, että tuolla Adrialla ei voi kulkea / majoittua talvella vai koskeeko vaan tosikovia pakkasia?
Onko siis niin, että tuolla Adrialla ei voi kulkea / majoittua talvella vai koskeeko vaan tosikovia pakkasia?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En tiedä vielä tai en osaa sanoa...., kun kokemusta ei vielä ole....bercedes menz kirjoitti: Onko siis niin, että tuolla Adrialla ei voi kulkea / majoittua talvella vai koskeeko vaan tosikovia pakkasia?
Periaatteessa lämmitytehon pitäisi riittää ja kun kaasupullotkin puolilämpimässä tilasa jotta kaasu kulkee, niin esteitä ei periaatetasolla olisi...
Mutta aika näyttää.
Tuorevesisäiliön ainakin pitäis pysyä sulana niin kauan kuin lämmitys toimii.
Harmaavesisäiliön toimivuus askarruttaa, vaikka sille on ihan oma erillinen lämmitystoiminto.
Toiletti tuskin jäättyy, kun on periaatteessa sisätilojen puolella.
Kunhan saa talvikokemuksiakin, niin kommentoidaan niitä sitten tarkemmin....
Kyllähän tälläisellä ns.retkeilyautolla pystyy vielä pikku pakkasessa asumaan mutta sitten kun alkaa pakkanen mennä yli 15asteen niin silloin saattaa alkaa olemaan jo aika viluista koska näissä ei kuitenkaan ole niin hyvin eristeitä kuin talvikäyttöön tehdyissä autoissa/vaunuissa on Ja periaatteessa näitä ns. kesäautoja ei ole tarkoitettu edes koviin pakkasiin asuttavaksi kuten varmasti Ari66 ymmärtääkin kun kerta kokemusta on talviasuttavasta vaunusta Itse olen ajattelut että taidan ensi talvena ostaa itelle paremman asuntoauton tai vaunun kuin mitä se pösö oli Vaunua puolustaa nyt sekin että sille olisi nyt kunnon vetoauto jossa piisaa vetomassatkin
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ajelee pari poronautaa nurin nuin evväiksi ja ripustellee asustellessa nahat etulasille eristeeksi. Siinä jo Stolitsnaja-polttosella nestekiertoisella henkilöhohkaisella keskuslämmityksellä rypee kairassa puoli viikkua iliman hätäpäivää, vaikkois kuinsakin kylymä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nyt on veivattu vajaa 10tkm robottilaatikolla. Kyseessä Ivecon alusta, 3,0 suora commonrail kutonen 177hp, takaveto, paripyörät. Laatikko pelaa loistavasti tämän painoisessa laitteessa, kokonaispaino 5200kg.Ari66 kirjoitti:Fiatilta kun ei löydy muuta kuin robottivaihteistoa joka on aika kökkö.Pappi kirjoitti: Seuraava sitten kolomen litran koneella ja automaattina.
Kolmen litran koneita kyllä olisi ja sitäkin harkittiin.
Aiemmin mainitulla Norjan retkellä tuli 6000 km ja pitää todeta että moottorijarrutukset laatikolla pelasi todella hienosti pitkissä kiperissäkin laskuissa, pitkien nousujen vaihtamisesta puhumattakaan.
Edellisenä matkailuautona oli Fiatin etuveto maxi-alustalla, vastaavia reissuja tuli tehtyä sillä viiden vuoden ajan. Tämä nykyinen laatikko ja tehot on kyllä
käyttömukavuudeltaan omaa luokkaansa.
Ääni robotille
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi