Adria Twin 600 SF

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »


* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Ari66 kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Arille ja muillekin hyvät juhannukset.
Kiitos samoin.

Pappi kirjoitti:Ostappa tämä testiin ja kerro tekeekö tällä mitään?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/423181/The ... yskarkotin
Linkistä ehti vain otsikko latautua, kun osaan jo sanoa:
Ei tee mitään.

Nuo on niin nähty, valitettavasti.
Parhaat pysyvät ansat ovat Skeeter Vac ja Mosquito Magnet, ensimmäinen parempi eikä tartte sähköä.

Jos liikkeellä, niin hyttyssavut sitten ennemmin....
Joo, pitää seota asiaan tuon Thermacellin osalta, ei varmaankaan toimi täysimittaisessa räkkätaistelussa mutta kohtuullisisessa tilanteessa on selkeästi todettu jo muutamien vuosen ajalta varsin tehokasta toimintaa. Tuohan ei ole ansa vaan karkotin. Aika lyhyen aikaa löytyy tehoja mutta sen aikana jokseenkin toimiva. Ollut jopa riukurauhan takaajana pohjoisen vaelluksilla, 10 min aiemmin tekopaikalle niin vaikka hesarin voi lueskella istuskellessa.





:)
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Kiinnostaa Arin käyttötestin tulokset!
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Minulla tulee tuosta rikkaimurista "verkkokalvoille" Hot Shot 1, missä "mehmettien piällysmies" imuroi iltapalan roippeet rinnuksilta ja päättää iltansa onnelliseen loppuun :oops:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

h5 kirjoitti: Kiinnostaa Arin käyttötestin tulokset!
Ei oo vielä(kään) ehtinyt testaamaan.
Mutta suvilomareissulla testataan, kun on paremmin aikaa leikkiä ahtaassa autossa ehtoisaa emäntää essu yllä.
(Roolileikit kunniaan).

Joitain "rikkaimureita" tuli testattua myymälöissä, hankalia kun ei kunnon suulakkeita tai letkua.
Ja sitten oli akkukäyttöinen Waeco, jolla saisi imeä vettäkin ja se näyttikin etäisesti imurilta.
Sekin tosin vaikutti hengettömältä, halvimmillaan semmosen saisi 75 eurolla Suomesta.

Tässä B&D:ssä oli potkua "kämmenpohjatuntumalla" sen verran, että vei voiton, lisäksi 30 päivän palautusoikeus.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Viikolla kävin asentamassa yhden kameran tutun uuteen asuntoautoon. Täytyy kyllä sanoa, että autot ovat todella komeita nykyään. Varsinkin tuossa puoli-integroidussa teki vaikutuksen alas laskettava vuode keskellä autoa. Ei tarvi välttämättä olla pattia ilmanvastuksena.

Kun sitten kuulin hinnan, piti vähän nieleskellä. 70 tonnia ilman erikoisia varusteita.

Itse tutustun karavaanarin elämään tulevalla viikolla vaunun merkeissä. Pihassa on vanha mutta siisti solikka. Päivällä otin tuntumaa vetohommiin kun kävin vaunun hakemassa.

Auton perään saisi kärryn. :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Miten tuo tehtaan tekemä peltikori kondensoi talvella?
Pappi tais olla joka linkitti Nurmoolaisen joka laittoi kunnolla fylliä seiniin.

Kesällä varmasti hieno laite tämäkin.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

h5 kirjoitti: Kiinnostaa Arin käyttötestin tulokset!
Nyt on testattu ja todettu, että on hintansa väärti.
Parin-kolmen päivän sisällä imuroidaan toistamiseen.
Hakkaa Waecon kuus-nolla imutehossa.

Arvosana: Erittäin suositeltava (12 VDC -laitteeksi).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Itse tutustun karavaanarin elämään tulevalla viikolla vaunun merkeissä.
Siitä se lähtee :wink:
Itsekin olen kiskonut vaunua vuodesta 1988 ja parhaina vuosina 30 000 km vuodessa (talvisinkin siis kiskottu).

Nyt vapusta alkaen eka auto ala ja taidan tälle "motorhome" -tielle kyllä jäädä....
Talvitestit tosin tekemättä, voi olla että vaunu on siinä vielä pätevämpi, ainakin jos kovin pohjoiseen kunnon pakkasiin lähtee.
No, sen saa perään tarvittaessa koska autohankinnassa yhtenä vaatimuksena oli että koukku on asennettava.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ensimmäinen reissu tehdään opetellen ja tunnustellen.

Tuotiin vaunu järkevällä siirtymisellä Kalajoelle ja ollaan täällä parkissa. Tehdään päiväretkiä lähellä oleviin kohteisiin. Samalla tulee tämä leirintäalue elämä tutummaksi. Onhan tämä pikkusen erilaista kuin mökillä metsän keskellä oleminen.

Ainoa harmittava seikka on vaunun jääkaappi. Kävi huollossa ja piti toimia. Kaasulla ei pelaa joten sähköllä mennään. Vaunu menee reissun jälkeen uudelleen huoltoon, joten en ala mitään täällä säätämään.

Kirjoittelen lisää kokemuksia reissun jälkeen. Niitä varmaan tulee tämän viikon aikana.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Isä-ukko on ollut karavaanari -80 luvulta saakka, sieltä kait se innostus on tullut... Eka oma reissu oli -90 luvun alkupuolella, volvo 740 veturina ja solifer 450 artic perässä. Nyt on neljäs auto menossa ja isompaa mieli tekee :shock: Ritmo markkinoille ja scanialla kohti auringon laskua 8)
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Koukuttavaa puuhaa karavaanailu on. Tätäkin viestiä kirjoitan Adria Adorasta Tuurin Onnelasta :lol: Eihän tässä mitään järkeä ole, vaunun hinnalla ja ylläpidolla plus kasvaneilla polttoainekuluilla maksaisi hotellit joka lomalle vuosikymmenten ajan, mutta jostain syystä tämä homma vaan on kivaa :oops:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Keli on hemmotellut ja saatiin vielä yksi vuorokausi lisää matka-aikaa.

Suunnistamme tästä keskipohjanmaalle ja sieltä kotiin huomenna.

Onhan tämä ollut oppia ikä kaikki matka. Mitään suurempaa ongelmaa ei ole ollut. Kaikki on mennyt ok tähän asti.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Pappi kirjoitti:Onhan tämä pikkusen erilaista kuin mökillä metsän keskellä oleminen.
Miten sinä pystyt olemaan kun ei voi tehdä halkoja ja muuta hyödyllistä :?: :D

Vai onko sinulla siellä leirintäalueellakin vipukirves ja puuaihiot mukana?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

En muuten tee mökilläkään halkoja. Ne on kotiaskareita. Mökillä rentoudutaan ja kalastetaan. Puuta on liiterissä varmaan kymmeneksi vuodeksi ja jokivarsi kasvaa topakkaan tahtiin uutta. Palaxilla viimeksi taidettiin ilta urakoida.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kotia tultu illalla.
Rapiat 2 viikkoa oltu reissussa ja keskikulutus melkosen tarkalleen 8,0 l/100 km.
Ei siis paha odotuksiin nähden.

Hesasta Naantaliin, sieltä Kapellskäriin lautalla, Ruottin poikki hitonmoista laukkaa Norjaan ja Oslovuonon alta ekaan yöpaikkaan Drammeniin.

Sieltä sitten Kristiansandin kautta Stavangeriin ja rantsuja pitkin Kristiansundiin (Atlantin tien ja siltojen kautta) jne jne ja rannikkoa aina Tana bru:hun saakka, josta viimein Polmakiin ja Nuorgamiin.
(Nuo pohjoisen ja keskisen Norjan tiet jo olivatkin takavuosikymmeniltä tuttuja).
Sieltä sitten Utsjoelle ja Karigasniemelle.
Utsjoen Annukan Grillin kautta toki... avoinna klo 09-03 sesonkiaikana !

Vähäsen vajaa 7000 km ja keskikulutuksella 8,0 l/100 km ja se on melkoisen tarkka laskennallistenkin mittausten perusteella, ei paha.

Auto pelasi kaikkineen fasiliteetteineen moitteettomasti ja varsinkin kulutuspuolesta kuittasin semmosen puolen litran sataselle kivan ennakko-odotuksen bonuksen.
Pienemmälläkin tuo menisi, jos malttaisi kaasujalkaa...., mutta sitten äkkiä olisi toisten jaloissa....
(Alta - Skaidi -väli 6,9 l/100 km... tiedoksi niille jotka osuuden tuntevat).

Monen monta tunnelia oli taas matkalla, taas kerran se maailman pisin maantietunneli ja ekaa kertaa myös maailman syvin maantietunneli.
Lauttamatkojakin taisi olla 6-8 kpl, pitää laskea myöhemmin kuiteista tarkemmin.

Edit: Tarkistettu reissun pituus oli 6178 km.
Viimeksi muokannut Ari66, 24.7.2016 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko jatkossakin alla retkeilyauto vai palaatko vaunun vetäjäksi?

Aika reilusti kilometrejä takana. Jouduitko ajamaan yksin.

Adrian plussat ja miinukset vs vaunu vai kannattaako edes vertailla?

Onko tämä tilattu erikseen tuolla pitkittäisellä turkismuokkaamolla... Nykyisin kun näyttää vain 640:sen saavan pitkittäispedillä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Jaa, samoilla nurkilla Arin kanssa pyöritty, Ruotsin halki Mo i Ranaan, Narvik, Lofootit, Tromsö, Alta, myös Skaidi, Ifjord, Mehamn, Gamvik ja Tana Brun kautta Vadsö, nyt Vardössa nakuttelen tätä viestiä. Matka jatkuu...


Ei se Ifjord-Tana väli ollut vieläkään uusittu kokonaan. Taas jäi kalliit amalgaamit tienvarteen :/

Norja on kyllä aivan paras autolomailupaikka, muutamia laksatiivisia kurveja vuorilla, muuten jees 😊
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Onko jatkossakin alla retkeilyauto vai palaatko vaunun vetäjäksi?

Aika reilusti kilometrejä takana. Jouduitko ajamaan yksin.

Adrian plussat ja miinukset vs vaunu vai kannattaako edes vertailla?

Onko tämä tilattu erikseen tuolla pitkittäisellä turkismuokkaamolla... Nykyisin kun näyttää vain 640:sen saavan pitkittäispedillä.
Jatkossa on tämä alla ainakin muutaman vuoden.
Koukkuhan tähän laitettiin, joten saapi vaununkin mukaan halutessaan.

Itse ajoin, yhtä lyhyttä siirtymää lukuunotttamatta.

Ei oikein voi vertailla keskenään.
Vaunu on parempi jos pidempään aloillaan, mutta minä kun olen enintään kaksi päivää paikallaan niin auto näppärämpi.
Talvellahan vaunu sitten näyttää tietysti kyntensä.

En tiedä miten on tilattu aikanaan, tämä näistä katsotuista oli ainoa tällä vuoderatkaisulla.
Ja se olikin yksi päävalintakriteereistä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

h5 kirjoitti: Ei se Ifjord-Tana väli ollut vieläkään uusittu kokonaan. Taas jäi kalliit amalgaamit tienvarteen :/
Ei ollut ei.
Aika hiljaa sai ajella loppupätkän.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ari66 kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Onko jatkossakin alla retkeilyauto vai palaatko vaunun vetäjäksi?

Aika reilusti kilometrejä takana. Jouduitko ajamaan yksin.

Adrian plussat ja miinukset vs vaunu vai kannattaako edes vertailla?

Onko tämä tilattu erikseen tuolla pitkittäisellä turkismuokkaamolla... Nykyisin kun näyttää vain 640:sen saavan pitkittäispedillä.
Jatkossa on tämä alla ainakin muutaman vuoden.
Koukkuhan tähän laitettiin, joten saapi vaununkin mukaan halutessaan.

Itse ajoin, yhtä lyhyttä siirtymää lukuunotttamatta.

Ei oikein voi vertailla keskenään.
Vaunu on parempi jos pidempään aloillaan, mutta minä kun olen enintään kaksi päivää paikallaan niin auto näppärämpi.
Talvellahan vaunu sitten näyttää tietysti kyntensä.

En tiedä miten on tilattu aikanaan, tämä näistä katsotuista oli ainoa tällä vuoderatkaisulla.
Ja se olikin yksi päävalintakriteereistä.
Mä en ymmärrä näistä vehkeistä mitään, joten on pakko kysyä mitä toi "talvellahan vaunu sitten näyttää kyntensä" tarkoittaa ts. missä asioissa vaunu on hyvä / matkailuauto huono? Mitä eroa on muuten matkailu- ja retkeilyautoilla? Joissain ilmoituksissa tuo Adria on ollut retkeilyauton "tittelillä"?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ari66 kirjoitti:Vaunu on parempi jos pidempään aloillaan, mutta minä kun olen enintään kaksi päivää paikallaan niin auto näppärämpi.
Talvellahan vaunu sitten näyttää tietysti kyntensä.
Pistää kärryn kevyt K-A:n resoreille ja onkelma on klaar. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

bercedes menz kirjoitti: Mä en ymmärrä näistä vehkeistä mitään, joten on pakko kysyä mitä toi "talvellahan vaunu sitten näyttää kyntensä" tarkoittaa ts. missä asioissa vaunu on hyvä / matkailuauto huono? Mitä eroa on muuten matkailu- ja retkeilyautoilla? Joissain ilmoituksissa tuo Adria on ollut retkeilyauton "tittelillä"?
Talvella vaunu näyttää kyntensä talvikäytössä eli on lämmin ja tasaisesti.
Nestekeskuslämmitys, nestekiertoinen lattialämmitys yms.
Tämä siis koskee neljän vuodenajan vaunuja joita tyypillisesti ovat Cabby, Kabe, Polar ja Solifer.
(Aakkosjärjestyksessä, ei paremmuus- tai muussa järjestyksessä).

Retkeilyautoksi käsitetään tyypillisesti pakettiauton koriin rakennettu "matkailuauto", siis yleensä korotetun pakettiauton koriin sisustettu.
Asuntoautotermiä taas yleenä käytetään integroiduista ja/tai puoli-integroiduista.
Integroitu = koko tekniikka kulkupuolineen muovi-/lasikuitukorin kätköissä.
Puoli-integroitu = Ohjaamo-osa ja alusta pakettiautosta ja erillinen asuinosa muovi-/lasikuitukorista.

Integroiduissa ja puoli-integroiduissa on usein myös Al-Ko:n alusta, ei alkuperäisen pakettiautovalmistajan alusta, paitsi vetopuolen osalta jos etuveto.

Joteskin noin äkkipäätä yleistettynä.... :roll:
Näissäkin sitten voi olla mielipide-eroja... kukin tulkitsee miten haluaa :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tämä selitti kyllä paljon, kiitos!

Onko siis niin, että tuolla Adrialla ei voi kulkea / majoittua talvella vai koskeeko vaan tosikovia pakkasia?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

bercedes menz kirjoitti: Onko siis niin, että tuolla Adrialla ei voi kulkea / majoittua talvella vai koskeeko vaan tosikovia pakkasia?
En tiedä vielä tai en osaa sanoa...., kun kokemusta ei vielä ole....
Periaatteessa lämmitytehon pitäisi riittää ja kun kaasupullotkin puolilämpimässä tilasa jotta kaasu kulkee, niin esteitä ei periaatetasolla olisi...
Mutta aika näyttää.

Tuorevesisäiliön ainakin pitäis pysyä sulana niin kauan kuin lämmitys toimii.
Harmaavesisäiliön toimivuus askarruttaa, vaikka sille on ihan oma erillinen lämmitystoiminto.

Toiletti tuskin jäättyy, kun on periaatteessa sisätilojen puolella.

Kunhan saa talvikokemuksiakin, niin kommentoidaan niitä sitten tarkemmin....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kyllähän tälläisellä ns.retkeilyautolla pystyy vielä pikku pakkasessa asumaan mutta sitten kun alkaa pakkanen mennä yli 15asteen niin silloin saattaa alkaa olemaan jo aika viluista koska näissä ei kuitenkaan ole niin hyvin eristeitä kuin talvikäyttöön tehdyissä autoissa/vaunuissa on :D Ja periaatteessa näitä ns. kesäautoja ei ole tarkoitettu edes koviin pakkasiin asuttavaksi kuten varmasti Ari66 ymmärtääkin kun kerta kokemusta on talviasuttavasta vaunusta :wink: Itse olen ajattelut että taidan ensi talvena ostaa itelle paremman asuntoauton tai vaunun kuin mitä se pösö oli :roll: Vaunua puolustaa nyt sekin että sille olisi nyt kunnon vetoauto jossa piisaa vetomassatkin :P
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ajelee pari poronautaa nurin nuin evväiksi ja ripustellee asustellessa nahat etulasille eristeeksi. Siinä jo Stolitsnaja-polttosella nestekiertoisella henkilöhohkaisella keskuslämmityksellä rypee kairassa puoli viikkua iliman hätäpäivää, vaikkois kuinsakin kylymä. :happy:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Toinenkin Lapinreissu kohta taputeltuna :D

Helsinki-Joensuu-Kajaani-Oulu-Rovaniemi-Utsjoki, pari päivää Karigasniemessä ja sieltä Tornioon.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Ari66 kirjoitti:
Pappi kirjoitti: Seuraava sitten kolomen litran koneella ja automaattina.
Fiatilta kun ei löydy muuta kuin robottivaihteistoa joka on aika kökkö.
Kolmen litran koneita kyllä olisi ja sitäkin harkittiin.
Nyt on veivattu vajaa 10tkm robottilaatikolla. Kyseessä Ivecon alusta, 3,0 suora commonrail kutonen 177hp, takaveto, paripyörät. Laatikko pelaa loistavasti tämän painoisessa laitteessa, kokonaispaino 5200kg.

Aiemmin mainitulla Norjan retkellä tuli 6000 km ja pitää todeta että moottorijarrutukset laatikolla pelasi todella hienosti pitkissä kiperissäkin laskuissa, pitkien nousujen vaihtamisesta puhumattakaan.

Edellisenä matkailuautona oli Fiatin etuveto maxi-alustalla, vastaavia reissuja tuli tehtyä sillä viiden vuoden ajan. Tämä nykyinen laatikko ja tehot on kyllä
käyttömukavuudeltaan omaa luokkaansa.

Ääni robotille :ope:
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Ääni ivecolle 8)
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”