W126 etujousen irrotus
W126 etujousen irrotus
Nonii, opastakaapas vatipäälle kuinka homma tapahtuu. Lähipäivinä se nimittäin tapahtuu, ja asetan maallisen kompostini mitä nöyrimmin teidän asiantuntijoiden käsiin. Se riippuu nyt teistä pääseekö perikunta tuulettelemaan.
Jos alan tehdä hommaa perstuntumalta tai amispohjalta seuraukset lienevät kalloluita hivelevät ja sormia -jopa leukaluita- katkovat.
Eli ensin pakoputkisto ja valokatkaisija irti, sitten kattoluukun vaijeri katon sisältä irti ja takavalot hyppylangalla oikosulkuun? Pakki päälle, riimu kiinni paksuun koivuun ja toinen pää alatukivarteen lippi tiskiin ja pakki päälle? Vai kuinka?
Jos alan tehdä hommaa perstuntumalta tai amispohjalta seuraukset lienevät kalloluita hivelevät ja sormia -jopa leukaluita- katkovat.
Eli ensin pakoputkisto ja valokatkaisija irti, sitten kattoluukun vaijeri katon sisältä irti ja takavalot hyppylangalla oikosulkuun? Pakki päälle, riimu kiinni paksuun koivuun ja toinen pää alatukivarteen lippi tiskiin ja pakki päälle? Vai kuinka?
Eipä siinä ihmeitä.
Rengas ilmaan ja pois. Jarrusatula irti, Kannattanee antaa ABS-anturin johtoon jostain löysiä, jousipuristin paikoilleen ja jousi ruttuun, hallitunkkia alatukivarren alle niin ettei se paina tukivartta ylös. Iskarin yläpään mutteri auki, Yläpallonivelen mutteri löysälle ja lyödä nivel irti. Tunkilla laskea alatukivarsi alas. Ja jousi pois.
Jarrusatulaa ei tartte irrottaa jos alatukivarren irrottaa alapallonivelestä. Tosin ite olen aina irrottanut yläpallosta... Huomattavasti helpompi paikka löydä se irti.
Voi joutua nostamaan myös toisen puolen ilmaan ettei kallistuksenvakaaja kanita liikaa vastaan.
EDITTIÄ jaa mutta eipä se kallistuksen vakaaja paina liikaa vastaan kun se on ylätukivarressa kiinni. 124ssa joutuu monesti nostamaa koko kaulan ilmaan.
Rengas ilmaan ja pois. Jarrusatula irti, Kannattanee antaa ABS-anturin johtoon jostain löysiä, jousipuristin paikoilleen ja jousi ruttuun, hallitunkkia alatukivarren alle niin ettei se paina tukivartta ylös. Iskarin yläpään mutteri auki, Yläpallonivelen mutteri löysälle ja lyödä nivel irti. Tunkilla laskea alatukivarsi alas. Ja jousi pois.
Jarrusatulaa ei tartte irrottaa jos alatukivarren irrottaa alapallonivelestä. Tosin ite olen aina irrottanut yläpallosta... Huomattavasti helpompi paikka löydä se irti.
Voi joutua nostamaan myös toisen puolen ilmaan ettei kallistuksenvakaaja kanita liikaa vastaan.
EDITTIÄ jaa mutta eipä se kallistuksen vakaaja paina liikaa vastaan kun se on ylätukivarressa kiinni. 124ssa joutuu monesti nostamaa koko kaulan ilmaan.
Viimeksi muokannut Mika.T, 12.7.2006 22:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Keula koholle niin että eturenkaat ovat ilmassa, puristin paikalleen jouseen niin että lautaset ovat mahdollisimman kaukana toisistaan, ruuvaa tiukalle ja ota jousi pois puristimen mukana.
Yhen mittää ei tarvii irrottaa, ainakaan 123:ssa, ja puristimen kierreosahan laitetaan konehuoneen puolelta jousen sisään.
Yhen mittää ei tarvii irrottaa, ainakaan 123:ssa, ja puristimen kierreosahan laitetaan konehuoneen puolelta jousen sisään.
wiimax.fi
No nyt alako ohjeita satamaan... Kumpaako tässä nyt sitten uskoa, tiilerin neuvot kyllä kuulostavat paremmin meikäläisen ruumiinrakenteelle sopivilta. (Vähä laiskan vikaa)dealer kirjoitti:Keula koholle niin että eturenkaat ovat ilmassa, puristin paikalleen jouseen niin että lautaset ovat mahdollisimman kaukana toisistaan, ruuvaa tiukalle ja ota jousi pois puristimen mukana.
Yhen mittää ei tarvii irrottaa, ainakaan 123:ssa, ja puristimen kierreosahan laitetaan konehuoneen puolelta jousen sisään.
Jep Jep. Kannattaa ensin kokeilla tuota tiilerin keinoa. Ja samalla koeajaa jousipuristin kunnon jousella... On tuo 126sen jousi melkosen paljon jämympi kuin esim w123 tai w124
Sitten joutuu purkuhommiin jos jousta ei saa tarpeeksi kasaan.
Ite olen suosiolla irrotellut osia vähemmäksi niin ei tarvi paljoa puristella jousta. = itse tehty jousipuristin.
Sitten joutuu purkuhommiin jos jousta ei saa tarpeeksi kasaan.
Ite olen suosiolla irrotellut osia vähemmäksi niin ei tarvi paljoa puristella jousta. = itse tehty jousipuristin.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 31.7.2006 14:31
W126 ETUJOUSEN VAIHTO
-tarvitaan ainakin lujatekoinen ja sopiva jousipuristin ei mitään leluja
-sitten olen kuullut että jousen ylpäässä olevia kumeja on ainakin kolmea eri mallia eli eri korkeutta...samoin jousia voi olla eripituisia joten kannattaa tarkkaan laskea kierteiden määrä, varsinkin jos on tarkoitus vaihtaa vain toinen jousi !
-noitahan saa n. 50€ hintaan kappale tarvikeliikkeistä uusi ja käytettyä ei varmaan kannata ajatellakkan
-sopivalla puristimella homma on kuulemma hyvinkin helppo !
-sitten olen kuullut että jousen ylpäässä olevia kumeja on ainakin kolmea eri mallia eli eri korkeutta...samoin jousia voi olla eripituisia joten kannattaa tarkkaan laskea kierteiden määrä, varsinkin jos on tarkoitus vaihtaa vain toinen jousi !
-noitahan saa n. 50€ hintaan kappale tarvikeliikkeistä uusi ja käytettyä ei varmaan kannata ajatellakkan
-sopivalla puristimella homma on kuulemma hyvinkin helppo !
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17.2.2012 7:52
- Paikkakunta: E-pohjanmaa