Hihnankiristimen pultti särki.
Hihnankiristimen pultti särki.
Mitäs silloin kuuluu tehdä kun katkaisee moniurahihnankiristimen pultin (en osaa sitä edes kirjoittaa varmaan oikein) koneeseen kiinni kun laittaa uutta paikoilleen?
Sitikoissa voisi kysellä http://www.sitronen.fi/ Mies joka muutti nimensä sitroseksi kun ei saanut muuttaa citroeniksiTömö kirjoitti:No tuskin mä täällä Citroenistäkään kyselen? Joo mersu e200 cdi vm04. En saanu sitä nysää lukkopihreillä irti, otin jallu paukun ja painoin paskan kasaan yhdellä pultilla ja se nysä on siellä vähän jeesaamassa. Kestää minkä kestää..vinkuminen jäi eli vika ei ollu kiristäjässä. Vituttaa...

Ensiviestistä ei selvinnyt sekään katkesiko kiinnittäessä vai irroittaessa mutta muista viesteistä arvaten entinen pultti muuttui nimensä veroiseksi.
Jos ei meinaa aueta niin onko pakko katkaista? Joskus tosin on katkennut melkein vääntämisen ajattelemisesta kun pultti ollut ihan pehmeetä...
Koputtelu aksiaalisessa suunnassa tai mutteriosankin napauttelu joka vaikuttaa lähinnä radiaalisuunnassa monesti löysyttää tiukanoloisen ruuviliitoksen. Lämpö auttaa oli sitten hapettunut tai ruostunut ja varsinkin lukitteen kanssa. Reippaamman tauon ajan kun antaa jonkun tunkeutuvan rostoff tyylisen lillingin vaikuttaa lumeeksi niin sekin on auttanut kummasti.
Ja koska ketutuksesi syy ei ole meissä niin sen kunniaksi se katkenneen osan irroitusohje....
Sama kuin katkeattoman

+
Rautasahalla joskus saanut uran tehtyä josta iskumeisselillä irti. Hitsaa mutterin tai minkä nyt hitsaakaan, lämpö irroittelee jumit pois ja jää jotain mistä vääntää. Poraa reijän joka sopiva vanhalle torx avaimelle tai vastakierretapille. Tai poraa sydänhalkaisijan kokoisen reijän ja vetää hyvillä kärkipihdeillä jäljellejääneen "helicoil"-elementin pois. tai ostaa sen osan uuden johon katkesi.....
Hyvä siitä tulee.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mersun hihnankiristimen pultista tuli ensimmäisenä mieleen tämä

josta edelleen se että premium-pinnoittajalla on vähän ¤%&%="/(#=?sti voimaa hauiksessa
Mutta joo, se torxpultti cdi:ssä kuulemma saattaa katketa jos ei malta olla varovainen. Jopa kiinnipäin vääntäessä ellei puhdista ja rasvaa jengoja (M7).
Kiristin ei pysy pitkään yhdellä pultilla kiinni, mutta aika hankala saada katkennut irti.
Jos mahdollista pitäisi hitsata tynkään mutteri ja siitä sitten pikkuhiljaa liikuttelemaan.

josta edelleen se että premium-pinnoittajalla on vähän ¤%&%="/(#=?sti voimaa hauiksessa

Mutta joo, se torxpultti cdi:ssä kuulemma saattaa katketa jos ei malta olla varovainen. Jopa kiinnipäin vääntäessä ellei puhdista ja rasvaa jengoja (M7).
Kiristin ei pysy pitkään yhdellä pultilla kiinni, mutta aika hankala saada katkennut irti.
Jos mahdollista pitäisi hitsata tynkään mutteri ja siitä sitten pikkuhiljaa liikuttelemaan.
wiimax.fi