
96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
Moikka meseläiset.Oon lukenut täältä useinkin että muilla olis samanlaista mittari feelua kuin mulla eli viisari näyttää tossa 60 kympin jälkeen tuplat n 120-160 kmh..En muista lukeneeni että joku olis selättänyt vian tai ainakaan ei ole sitä täällä kertonut.Muutenhan tolla pärjäilis mutta se närästää kun kertyy myös tupla km matkamittariin.Mistäköhän johtuu,onko jollakin tietoa??Mittarista itsestään vaiko nopeus anturista(tää on automaatti ja ei piirturia).Ei viitsis alkaa summamutikassa osia vaihtamaan ja antaako esim ABS mittarille tietoa näin vanhassa??Onko jollakin kokemusta että millä ko vika on korjattu 

96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
On tossa matikin mittaristo kun on vaihde näyttö mittaristossa.Anturi on siellä laatikon oikeella puolella.Manuaalissa on muistaakseni vasemmalla ja sähkönen siirto juu.Sain sattumalta mittarin pelaamaan,ajelin 60 kymppiä ja viisari oli siellä 120-160, ajaessa painoin mittariston "lasia"peukalolla oikeesta yläkulmasta eteenpäin ja viisari putos näyttämään oikein??Peukun kun päästi irti niin hyppäs sinne 120 jne.Kampesin ajaessa mittaria peukaloilla ylöspäin ja näyttö palautu oikeeksi ja pysyi aina jonkin aikaa.Laitoin mittarin "lasin"(tai muoviahan se on)ja sen mustan muovi paneelin väliin jäätelötikun ja nyt on mittari näyttänyt oikein??Hajuakaan ei oo että mistä johtuu ja tätä vikaa on kyselty täällä ja naapuri foorumilla jo vuosia.Näyttäis liittyvän mittariston asentoon jotenkin??Mittareiden kotelo on kauttaaltaan muovia eikä kotelolla näy esim maa kontaktia vaan maa on liittimillä.Kotelohan on kahdella ruuvilla kiinni ja takana on tyhjää niin ettei syy ole esim siinä että liittimet "puristuisi"paremmin kun "lasia"painaa.Aika mysteerin puolelle menee.Purkamalla mittareiden boksin se varmaan selviäis mutta toimiiko kaikki purun jälkeen on toinen juttu.Tää ongelma on myös Vitoissa,kun lueskelee foorumeita.Kehottaisin muita saman ongelman kanssa painivia kokeilemaan ajaessa muuttamaan mittariston asentoa,liike on tosi pieni,ehkä millin luokkaa.Mulla alko pelaamaan siten,vikaa tosin en tiedä edelleenkään. 

Kyllä sen mittariston uskaltaa purkaa, ainakin kello ja kierroslukumittari on ihan erillisiä osia jotka voi vaihtaa suht helposti, en nyt muista että miten tuon nopeusmittarin kanssa oli , taisi sekin olla vaihdettavissa kohtuu helposti.
Mulla pitäis olla muutama noita 312 mittarin raatoja jossain jemmassa kun vaihdoin joskus omaan kierroslukumittarin kun ei toiminut kun auto tuli mulle.
Mulla pitäis olla muutama noita 312 mittarin raatoja jossain jemmassa kun vaihdoin joskus omaan kierroslukumittarin kun ei toiminut kun auto tuli mulle.
[quote="jolle"]Kyllä sen mittariston uskaltaa purkaa, ainakin kello ja kierroslukumittari on ihan erillisiä osia jotka voi vaihtaa suht helposti, en nyt muista että miten tuon nopeusmittarin kanssa oli , taisi sekin olla vaihdettavissa kohtuu helposti.
Mulla pitäis olla muutama noita 312 mittarin raatoja jossain jemmassa kun vaihdoin joskus omaan kierroslukumittarin kun ei toiminut kun auto tuli mulle.[/quote]
Ok.Pitääpä ottaa jokupäivä toi mittari työn alle ja katella mitä löytyy sisäpuolelta.Jos tulee tarve niin laittelen yv,tä.Sullahan Jolle oli ne mittarin raadot nimenomaan automaatti versiosta?Näin muistelen lukeneeni että sulla oli 312 Automaatti itelläs.
Mulla pitäis olla muutama noita 312 mittarin raatoja jossain jemmassa kun vaihdoin joskus omaan kierroslukumittarin kun ei toiminut kun auto tuli mulle.[/quote]
Ok.Pitääpä ottaa jokupäivä toi mittari työn alle ja katella mitä löytyy sisäpuolelta.Jos tulee tarve niin laittelen yv,tä.Sullahan Jolle oli ne mittarin raadot nimenomaan automaatti versiosta?Näin muistelen lukeneeni että sulla oli 312 Automaatti itelläs.
96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.
Re: 96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
Mulla on 2 312D automaatteja .kmar kirjoitti:Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.
Jos siellä on oikea perä paikallaan niin 80 vaihdissa on abauttiarallaa 2000 kierrosta, ei huuda pahasti, 100 taisi olla 2500 kierrosta jne.
Toisessa autossa on harva perä ja toiseen on joku neropatti vaihtanut pyklää tiheämmän, 80 vauhdissa vajaa 2300 kierrosta, ei läheskään yhtä mukava.
Hyvin tuo automaattivaihteinen toimii maantielläkin, ja kulutus tosiaan sama laatikosta riippumatta.
Manuaalivaihteisista molemmat mittaristot.
Re: 96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
[quote="jolle"][quote="kmar"]Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.[/quote]
Mulla on 2 312D automaatteja .
Jos siellä on oikea perä paikallaan niin 80 vaihdissa on abauttiarallaa 2000 kierrosta, ei huuda pahasti, 100 taisi olla 2500 kierrosta jne.
Toisessa autossa on harva perä ja toiseen on joku neropatti vaihtanut pyklää tiheämmän, 80 vauhdissa vajaa 2300 kierrosta, ei läheskään yhtä mukava.
Hyvin tuo automaattivaihteinen toimii maantielläkin, ja kulutus tosiaan sama laatikosta riippumatta.
Manuaalivaihteisista molemmat mittaristot.[/quote]
Ok.Viitsitkö vilkasta sun siitä harvasta perästä välityksen?Jos/kun ehdit.On siinä perämurikan oikeella puolella(takaa katsottuna)tyyppikilven ekalla rivillä.(jos tyyppikilpi on vielä jäljellä)Mulla on nyt 1=3,727 ja on ilmeisesti se tiuha.Yleinen manuaaleissa on 1=4,111 ja voi olla sama kun harva automaateissa??Vai mitense menee?Harveneeko kun nro pienenee vaiko kasvaa?Näyttää olevan tosi laajasti välitys tarjontaa saatavilla eikä "liian harvakaan" ole hyvä.Käy varmaan pitkän päälle laatikolle.Vaihdan ton perän jos vaan löytyy oikeet numerot mihin vaihtaa.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.[/quote]
Mulla on 2 312D automaatteja .
Jos siellä on oikea perä paikallaan niin 80 vaihdissa on abauttiarallaa 2000 kierrosta, ei huuda pahasti, 100 taisi olla 2500 kierrosta jne.
Toisessa autossa on harva perä ja toiseen on joku neropatti vaihtanut pyklää tiheämmän, 80 vauhdissa vajaa 2300 kierrosta, ei läheskään yhtä mukava.
Hyvin tuo automaattivaihteinen toimii maantielläkin, ja kulutus tosiaan sama laatikosta riippumatta.
Manuaalivaihteisista molemmat mittaristot.[/quote]
Ok.Viitsitkö vilkasta sun siitä harvasta perästä välityksen?Jos/kun ehdit.On siinä perämurikan oikeella puolella(takaa katsottuna)tyyppikilven ekalla rivillä.(jos tyyppikilpi on vielä jäljellä)Mulla on nyt 1=3,727 ja on ilmeisesti se tiuha.Yleinen manuaaleissa on 1=4,111 ja voi olla sama kun harva automaateissa??Vai mitense menee?Harveneeko kun nro pienenee vaiko kasvaa?Näyttää olevan tosi laajasti välitys tarjontaa saatavilla eikä "liian harvakaan" ole hyvä.Käy varmaan pitkän päälle laatikolle.Vaihdan ton perän jos vaan löytyy oikeet numerot mihin vaihtaa.
Re: 96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
4 vaihteisessa automaatissa suurin vaihde on suora, 5 vaihteisessa manuaalissa suurin vaihde on ylivaihde niin perävälitys voi olla selvästi tiheämpi.kmar kirjoitti:Ok.Viitsitkö vilkasta sun siitä harvasta perästä välityksen?Jos/kun ehdit.On siinä perämurikan oikeella puolella(takaa katsottuna)tyyppikilven ekalla rivillä.(jos tyyppikilpi on vielä jäljellä)Mulla on nyt 1=3,727 ja on ilmeisesti se tiuha.Yleinen manuaaleissa on 1=4,111 ja voi olla sama kun harva automaateissa??Vai mitense menee?Harveneeko kun nro pienenee vaiko kasvaa?Näyttää olevan tosi laajasti välitys tarjontaa saatavilla eikä "liian harvakaan" ole hyvä.Käy varmaan pitkän päälle laatikolle.Vaihdan ton perän jos vaan löytyy oikeet numerot mihin vaihtaa.jolle kirjoitti:Mulla on 2 312D automaatteja .kmar kirjoitti:Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.
Jos siellä on oikea perä paikallaan niin 80 vaihdissa on abauttiarallaa 2000 kierrosta, ei huuda pahasti, 100 taisi olla 2500 kierrosta jne.
Toisessa autossa on harva perä ja toiseen on joku neropatti vaihtanut pyklää tiheämmän, 80 vauhdissa vajaa 2300 kierrosta, ei läheskään yhtä mukava.
Hyvin tuo automaattivaihteinen toimii maantielläkin, ja kulutus tosiaan sama laatikosta riippumatta.
Manuaalivaihteisista molemmat mittaristot.
Automaatin oikea perä on luokkaa 3,2 välitykseltään, liian harvalla välityksellä olevaa perää et kovin helpolla löydä, 200 sarjaisessa automaatissa on vieläkin harvempi perä, 90 vauhdissa on sillä noin 2000 kierrosta.
Mulla on yksi automaatin perä jouten
96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?
Ai sulla olis perä?Olin just lähdössä Tampereelta hakemaan.Rannikko Group,illa olis ollu kolmeen sataan€ perä mutta miinuksena se ettei tyyppikilpeä ollu enään jäljellä ja eivät olleet salettia välityksistä.Arvelivat että 3,5ja jotakin.Toki haen sulta jos on jouten.Mikähän siinä on välitys?Meinaan vaan etten ruuvaa samanlaista tilalle.Laitoin YV,n