M103-moottorinen coupe on satunnaisesti lähtenyt huonosti käymään.
Starttauttaa pitkään ja pysyy käynnissä muutaman sekunnin. Lämpötilasta riipuen 4-6 starttia ja sitten jaksaa käydä, ei kestä kaasua heti vaan täytyy antaa hetken käydä. Oireen ilmetessä on joka kerta jäänyt myös ABS-valo palamaan.
Epäilykseni kohdistui välittömästi YJ-releeseen. Taannoin otin releen kouraan ja suolestin sen pois kuorestaan. Silminhavaittavaa vikaa ei ollut. Kolvasin kaikki liitokset uudestaan ja sulloin releen takaisin kuoreen. Sen verran sain muutosta ko. toimenpiteillä, että nyt vika on päällä koko ajan
Voiko jokin muu aiheuttaa molemmat häiriöt samanaikaisesti? Eli suomeksi rikoinko suotta ehjän releen?
Sulakkeita on vaihdeltu ja pyöritelty eikä sillä ole ollut kertaakaan vaikutusta asiaan.
YJ-rele?
Latausjännite? Liikkuuko tyhjäkäyntimoottori? Minä vasta taistelin M102:sen kanssa, syyksi paljastui ilmamassamittarin potikan liitokset ja huono potikka. Oli ruisku mekaanisessa? tilassa noiden takia.
viewtopic.php?t=58756
viewtopic.php?t=58756