Hiukkasloukun pesua
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Hiukkasloukun pesua
Voiko kuinka moni sanoa onnistuneensa ko. operaatiossa? Liottelu ja painepesuri ei tuottanut toivottua tulosta. Nyt viikon verran kiertopumppu pyörittänyt alkalipesuainetta, painepesuainetta ja viimeisenä lipeää kennon läpi, josko olisi pehmennyt tuhkat. Huuhtelu edessä mahdollisesti viikonloppuna, jos jokusen kuution painaisi vettä vastavirtaan läpi. Pumpussa tuottoa 550l/min, pitäisi ainakin virtauksen riittää onko kenelläkään ehdottaa toimivaksi todettua pesuainetta jolla kivettymät pehmiäisi mutta kenno ei haihtuisi? Fosforihappoa en oo uskaltanut kokeilla ehkä ens viikolla pääsis kokeileen kuivailtuna paikalleen..[/img]
Minulle suositeltiin tätä:
https://www.youtube.com/watch?v=020MdntTw34
Aineet saa Motonetistä.
Omasta autosta ei onneksi tarvinnut alkaa "lutraamaan". Videolla tuo näyttää helpolta kun on oikeat välineet. Sen verran kuulemma irtoaa nokea, että ei kannata autoa tuon käsittelyn jälkeen käynnistää ihan noin vaan... Joko pakokaasuimuri tai ulkotilaan tuulen yläpuolelle
Muistaakseni nuo aineet olisi maksaneet noin 100€.
https://www.youtube.com/watch?v=020MdntTw34
Aineet saa Motonetistä.
Omasta autosta ei onneksi tarvinnut alkaa "lutraamaan". Videolla tuo näyttää helpolta kun on oikeat välineet. Sen verran kuulemma irtoaa nokea, että ei kannata autoa tuon käsittelyn jälkeen käynnistää ihan noin vaan... Joko pakokaasuimuri tai ulkotilaan tuulen yläpuolelle
Muistaakseni nuo aineet olisi maksaneet noin 100€.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Aika skeptinen oon noihin paikallaan tehtäviin pesuihin.
Suodatin kun ei ole ns "lapivirtaava" vaan umpiperään menee kaasut ja seinämien läpi toiselle puolen kennoa. Jos koitetaan irroittamatta pestä niin muuttuuko paineessa ja kuumuudessa kivettynyt tuhka rakenteeltaan sellaiseksi että menee kennon seinämien läpi? Omana ajatuksena pehmittää tuhkat ja huuhdella vastavirtaan, jos silläkään konstilla mitään saisi irti
Tuollainen dokumentti hiukan selventää: https://www.tritonia.fi/download/gradu/5069
Ainakin sivut 61 ja 66..
Polttoväli kennossa ok jos ajaa pelkkää moottoritietä, maantienopeuksissa ei päästä kuin johonkin 100-150km väleihin ja alle 8l mitattuihin kulutuksiin on vaikea päästä. 280r6 w211 farkku
Suodatin kun ei ole ns "lapivirtaava" vaan umpiperään menee kaasut ja seinämien läpi toiselle puolen kennoa. Jos koitetaan irroittamatta pestä niin muuttuuko paineessa ja kuumuudessa kivettynyt tuhka rakenteeltaan sellaiseksi että menee kennon seinämien läpi? Omana ajatuksena pehmittää tuhkat ja huuhdella vastavirtaan, jos silläkään konstilla mitään saisi irti
Tuollainen dokumentti hiukan selventää: https://www.tritonia.fi/download/gradu/5069
Ainakin sivut 61 ja 66..
Polttoväli kennossa ok jos ajaa pelkkää moottoritietä, maantienopeuksissa ei päästä kuin johonkin 100-150km väleihin ja alle 8l mitattuihin kulutuksiin on vaikea päästä. 280r6 w211 farkku
Suhteessa hinta / vaivannäkö paikallaan tehty pesu on ihan ok vaihtoehto kokeiluun. Paikallinen korjaamo tarjosi tätä vaihtoehtoa. Aineet ja 2h töitä.
Sitä en tiedä mikä on lopullinen tulos ja paljonko tuolla lähtee tuhkaa irti.
Mikäli oma rakkine alkaa seuraavan kerran herjaamaan suodatinta niin aion kokeilla. Ostan aineet itse ja mietin ulkoistanko likaisen työn vai teenkö itse.
Kerro miten huuhtelu onnistui. Oma hommansa tuntuu olevan.
Sitä en tiedä mikä on lopullinen tulos ja paljonko tuolla lähtee tuhkaa irti.
Mikäli oma rakkine alkaa seuraavan kerran herjaamaan suodatinta niin aion kokeilla. Ostan aineet itse ja mietin ulkoistanko likaisen työn vai teenkö itse.
Kerro miten huuhtelu onnistui. Oma hommansa tuntuu olevan.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Kyllähän tuollainen virtaussuuntaan tehty huuhtelu voi olla jopa ihan jees jos tavaraa on seinämillä pidemmällä matkalla ja saa moskan pehmiään/irtoomaan ja siirtymään pidemmälle tiiviimmin, kyllähän sillä taas uutta suodatuspintaa saa esille. Onneks on tuplaloukku niin voi huoletta kokeilla, ei mee hukkaan kun aikaa. Helppo tuo huuhtelu on nyt kotikonstein tehdä kun on kaikki valmiina, jos vaan vielä auttais infoon jossain välissä kuinka kävi
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Pesty loukku paikoillaan ja tukkoinen menossa pesuun joku päivä. Nyt on sentään vähän vertailupohjaa tukkoisella ja pestyllä. Keskuspölynimurin moottori puhalluksella loukkuun kiinni ja painemittaus välistä täytyy mbar mittari kaivella tallilta tai jostakin niin saa tarkempaa vertailua. Nyt pesty 0,00 bar, tukkoinen 0,05. Ero kuitenkin havaittava, merkityksen näkee sitten käytännössä polttojen välinä/kulutuksessa. Toisen loukun pesen mr musclella, huuhteluun samat 800l/min. Pakkohan se jonkun on kokeilla
LiquiMolylla ja Innotecilla on tehokkaita aineita pönttö-paikallaan-puhdistuksiin. Jos ei niillä puhdistu niin pönttö irti ja pesemällä saa aina kuntoon (MB).
Ajaminen kaasu pohjassa tms. ei auta kun tuhkamäärä on liian korkea.
Vaikka täyttöaste on luokkaa 400% niin saattaa mennä vielä pelkällä täyttöasteen uudelleenmäärityksellä, viimeksi eilen yhdestä 204:stä tipahti sillä 66%:iin jonka jälkeen auto saa polton itse tehtyä ajossa.
Ajaminen kaasu pohjassa tms. ei auta kun tuhkamäärä on liian korkea.
Vaikka täyttöaste on luokkaa 400% niin saattaa mennä vielä pelkällä täyttöasteen uudelleenmäärityksellä, viimeksi eilen yhdestä 204:stä tipahti sillä 66%:iin jonka jälkeen auto saa polton itse tehtyä ajossa.
wiimax.fi
Miten tuo hiukkasuodatimen kuormitusaste oikein tarkoittaa?
Tässä kuva viime tammikuulta. Silloin se oli 22%
Nyt Elokuussa se on noussut 52%
Mitäs tuo mittarilukema tuhkapitoisuuden edellisen korjauksen jälkeen oikein tarkoittaa?[/img]
Miten se nollamääräkalibrointi tehdään?
Onko tämä sitä varten?
Tässä kuva viime tammikuulta. Silloin se oli 22%
Nyt Elokuussa se on noussut 52%
Mitäs tuo mittarilukema tuhkapitoisuuden edellisen korjauksen jälkeen oikein tarkoittaa?[/img]
Miten se nollamääräkalibrointi tehdään?
Onko tämä sitä varten?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Ei ole pesut tuottaneet oikeen toivottua tulosta parempi kenno lähtee huomenna kokeeksi ultrapesuriin. Huonompi nyt paikoillaan, ensimmäisen polton jälkeen määritti tuhkamääräksi 21 prosenttia ja jo 70km maantieajolla kuormitusaste 78 prosenttia
Ja edelliselle vastatakseni, kuormitusaste määrää polttoajankohtaa.
LiquiMolyn dpf pesuaine kokeiltu jo tähän tukkoiseen huuhteluiden lisäksi, ei voi kehua toimivaksi aineeksi tukkeutuneelle suodattimelle, ainoa toimiva puhdistuskonsti taitaa olla rautakanki. Parempi filtteri on sentään jo aikalailla käyttökelpoinen, huomisen ultrapesun jälkeen näkee mitä tuli kun jaksaa vaihtaa paikalleen.
Ja edelliselle vastatakseni, kuormitusaste määrää polttoajankohtaa.
LiquiMolyn dpf pesuaine kokeiltu jo tähän tukkoiseen huuhteluiden lisäksi, ei voi kehua toimivaksi aineeksi tukkeutuneelle suodattimelle, ainoa toimiva puhdistuskonsti taitaa olla rautakanki. Parempi filtteri on sentään jo aikalailla käyttökelpoinen, huomisen ultrapesun jälkeen näkee mitä tuli kun jaksaa vaihtaa paikalleen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Ei onnistu tuo regenerointi lämpimällä eikä kylmällä koneella. Regenerointilämpötila on kunnossa loistaa EI-merkinnällään. Kylmällä koneella nosti pakolämmöt hyvin sinne 650 asteeseen ja viitisen minuuttia poltti jonka jälkeen keskeytys. Jäähdytinneste 81, ahtolämpö 20 ja ennen kattia lämmön tiputti 350 asteeseen. Auton alle on lisätuuletusta ette sula koko laitos.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
782 sekuntia jäljellä ja alkaa tiputtaa lämpöjä. Käynti edelleen samanlaista paukuttavaa ja pykivää kuin kuumanakin poltolla. Ei vikakoodeja, ainetta tankissa. Poltto kuitenkin ajon aikana toimii. Taidan vaihtaa vaan alkuperäisen loukun paikalleen ja jos liiaksi alkaa murheita tulla niin dpfään liittyvää koodia kaivataan
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Löytyi perimmäinen syykin loukun tukkeentumiselle. Pakosarjan kaksi tulipellin puoleista vaarnaruuvia poikki, vuotoa ei huomannut kun kaikki arvot ok ja on puhallellut kardaanitunneliin niin ei ole kärynnytkään lisäksi imusarjan läppäviat jne. Nyt mennään jo yli 700km polttoväleillä alkuperäisellä loukulla. Vaihtoloukuksi hankittu on tukossa, alle 300km poltot tiiviillä pakosarjallakin. Varmuudeksi tuli eropaineanturikin uusittua mutta ei ollut vaikutusta.
Nyt sakut on alkaneet uunittaan noita pönttöjä. 375€ hinta hoidolle.ari.kivinen81 kirjoitti:Löytyi perimmäinen syykin loukun tukkeentumiselle. Pakosarjan kaksi tulipellin puoleista vaarnaruuvia poikki, vuotoa ei huomannut kun kaikki arvot ok ja on puhallellut kardaanitunneliin niin ei ole kärynnytkään lisäksi imusarjan läppäviat jne. Nyt mennään jo yli 700km polttoväleillä alkuperäisellä loukulla. Vaihtoloukuksi hankittu on tukossa, alle 300km poltot tiiviillä pakosarjallakin. Varmuudeksi tuli eropaineanturikin uusittua mutta ei ollut vaikutusta.
https://www.youtube.com/watch?v=Hyckl7q ... ZdmLHCK0-6
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55