Kokemuksia ML mersusta (w164)

G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Mika.T kirjoitti:Ehdottomasti öljyt vaihtoon.
X2
W163 400CDI
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Kilometrejä karttuu ja vähällä päästy tähän mennessä, mutta tälle viikolle auto alkoi herjaamaan air maticin viasta. Näytössä "malfuction". Jossakin kohdassa sitten tulee "compressor cool down" kun ajelee epatasasilla pinnoilla. Paikallaan ollessa kun yrittää nostaa jousia, niin ei tapahdu mitään ja kompura lämpenee varoitukseen asti. Onko se niinkuin kompura sökönä vai jotain muuta? Onkos tuo kompura itse vaihdettavissa? Ja mistä sitä lähtee ettimään? Painesäiliöiden lähettyviltä auton takaa vai jostain muualta?

Starin nokassa ei ole vielä käynyt, kun reissussa olen.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Itse itselleni vastaten.

Kompura oli tullut tiensä päähän. "Tuloilma" letku oli hapertunut juuresta tärviölle, mutta tämä tuskin on ollut syy matkan loppumiseen. Star näytti että kompura on ollut päällä ~591000sek. Onko se paljon vai vähän on arvoitus noin kymmenvuotiaalle autolle.

Vaihto oli kohtuu suoraviivainen homma. Eturengas pois, sisälokarin etuosa pois jonka jälkeen kompura on "hollilla".

Liittimet on kyljeltä katsottuna kompuran takana kuten myös paineletku. Ne kun kaikki askartelee auki, niin muttereiden avauksen jälkeen kompura tippuu käsiin.

Intternetin halvin pumppu oli saman valmistajan kuin autosta löytynyt.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

ePa- kirjoitti:Intternetin halvin pumppu oli saman valmistajan kuin autosta löytynyt.
Eipä noita paljon muut tee Mersuihin kuin Wabco. Kiinalaiset on alkaneet tehdä semmoista, että hommaavat vanhoja pumppuja, putsaavat ne päältä päin ja myyvät uusina / kunnostettuina. Eivät vaihda männänrenkaita tms. Kannattaa koettaa varmistaa, ettei vahingossa tule sutta.

Vaihdoit varmaan myös pumpun releen? Se suositellaan vaihdettavaksi samassa rysäyksessä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Roisto kirjoitti:
ePa- kirjoitti:Intternetin halvin pumppu oli saman valmistajan kuin autosta löytynyt.
Eipä noita paljon muut tee Mersuihin kuin Wabco. Kiinalaiset on alkaneet tehdä semmoista, että hommaavat vanhoja pumppuja, putsaavat ne päältä päin ja myyvät uusina / kunnostettuina. Eivät vaihda männänrenkaita tms. Kannattaa koettaa varmistaa, ettei vahingossa tule sutta.

Vaihdoit varmaan myös pumpun releen? Se suositellaan vaihdettavaksi samassa rysäyksessä.

t.
Risto
AMK luki pumpun kyljessä ja samassa tarrassa "made in germany". Tarrojahan saa printterillä eli ei se välttämättä mitään kerro. Rele tuli paketissa myös.
Nevaste
Viestit: 15
Liittynyt: 08.7.2012 19:16

Viesti Kirjoittaja Nevaste »

No nyt on lähes 4 vuotta takana ja 217000 mittarissa. Vieläkään ei ole ollut tarvetta vaihdella puslia tai tukivarsia, ei kolinaa missään. Ei tämä nyt mahdottomasti syö tukivarsia tai puslia, mitä aluksi varoiteltiin. Enemmän mennyt tavan perheautoissa näillä kilometreillä.

Ei mitään ihmeellistä vikaa ole ollut, läppämoottori vaihdettiin vajaa vuosi sitten. Oli ilmeisesti huonosti laitettu huollon yhteydessä imuputket kiinni ja siitä oli ajan myötä päässyt öljy tippaseen läppämoottorin päälle ja siitä sitten oikoseen.

Renkaita tämä ei syö ollenkaan verrattuna bemareihin, helposti menee kolme kesää samoilla renkailla (vuodessa ajoa n. 27000km). Bemareissa vain kaksi vaikka miten sääti kulmia.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Onkohan syytä huolestua jos auto jää kallelleen parkkiin? Eli ilmajousitus on ~15mm toiselta puolelta matalampana kuin toiselta. Eilen käytin Starin nokassa eikä sieltä löytynyt mitään vikakoodia tai mihinkään vikaan viittaavaa. Mutta auto on kallellaan. Ja toisinaan suorassa.En ole saanut mitään järkeä millä saisi toistettua tilanteen jollakin manööverillä. Välillä se on suorassa ja välillä ei. Ajaessa en osaa sanoa, kun ei pääse mittailemaan, mutta rattia joutuu vääntämään toiselle puolele enemmän joka kyllä puoltaisi myös vinossa kulkemista.

Tänään kyllä ratti ja auto oli suorassa koko päivän. :?
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

ePa- kirjoitti:Onkohan syytä huolestua jos auto jää kallelleen parkkiin? Eli ilmajousitus on ~15mm toiselta puolelta matalampana kuin toiselta. Eilen käytin Starin nokassa eikä sieltä löytynyt mitään vikakoodia tai mihinkään vikaan viittaavaa. Mutta auto on kallellaan. Ja toisinaan suorassa.En ole saanut mitään järkeä millä saisi toistettua tilanteen jollakin manööverillä. Välillä se on suorassa ja välillä ei. Ajaessa en osaa sanoa, kun ei pääse mittailemaan, mutta rattia joutuu vääntämään toiselle puolele enemmän joka kyllä puoltaisi myös vinossa kulkemista.

Tänään kyllä ratti ja auto oli suorassa koko päivän. :?
Itse itselleni vastaten ja ehkä jollekin avuksi tulevaisuudessa.

Näyttää siltä että anturin ja tukivarsien väliset muoviset välikappaleet olivat jumissa tai liikkuivat niin huonosti, että muovinenvälikappale pääsi taipumaan joitakin millejä jolloin anturille tulee väärä arvo. Auto siis luuli olevansa suorassa, mutta todellisuudessa se oli vinossa. Tämä myös selittäisi sen että välillä auto oli suorassa ja välillä vinossa riippuen oliko kuulanivel jumissa vai ei. Helppo homma putsata/voidella ehkä jopa renkaat paikallaan, jos haluaa askarrella. Itse käytin fillarit irti.

Ostin jo kuulaniveliä ja kierretankoa jos olisin itse tehnyt uudet linkut, mutta taitaa olla turhaa askartelua jos tuolla puhdistuksella/voitelulla toimii. Jatkan seuraamista.
tyko
Viestit: 1
Liittynyt: 04.9.2016 14:41

63 amg

Viesti Kirjoittaja tyko »

Onko foorumilaisilla kokemuksia ML 63 AMG:stä. Onko tiedossa erityisiä ongelmia joita tulisi ostaessa erityisesti huomioida tekniikan suhteen?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”