Mercedes Benz W203 C320 CDI kulutus?
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23
Mercedes Benz W203 C320 CDI kulutus?
Ajaneiden tai omistuksessa olevien mielipiteitä C320 CDI moottorin kulutuksesta.
Minkälaisiin lukemiin pääsee maantie- tai kaupungiajossa?
Myös se kiinnostaisi paljon pääsee tankillisella n. kilometrejä.
C220 on ainakin maltillisen ruokainen ja haaveena olisi korottaa isompaan laivueeseen mutta säilyykö taloudellisuus?
- Brabus Mercedes
Minkälaisiin lukemiin pääsee maantie- tai kaupungiajossa?
Myös se kiinnostaisi paljon pääsee tankillisella n. kilometrejä.
C220 on ainakin maltillisen ruokainen ja haaveena olisi korottaa isompaan laivueeseen mutta säilyykö taloudellisuus?
- Brabus Mercedes
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Tietämättä kumpi kone topikin aloittajalla on mielessä, rivikone vie hieman vähemmän suorassa/nätissä ajossa, kuin V- koneinen OM642:nen.
Oma vinkkeli kuutonen on janoisempi, kuin vastaavan kuutioinen CR- kone suoralla lohkolla. Sisäiset kitkat ja muut lisääntyneet saaste/apulaitteiden tuomat vastavoimat lienee syy tahi selitys.
Aiemmassa Baijerilaisessa oli kolmen vuoden seka-ajon keskikulutus 7,8 l/100 km. Kuuden vuoden ajalta optimoidun polttoaineen syötön tuoma hyöty (n. 1 l/100km alhaisempi kulutus) laskettaneen tuhansissa euroissa, kun vuotuinen ajosuorite pyörii n. 40 000 km paikkeilla. Tästä V- moottorin suuremmasta kulutuksesta en tosin nykyään piittaa, sillä tuo aiempi oli vajaa vetoinen ja siten myös pienempi kulutuksinen. Neliveto, joka minulla siis nyt on, lisää n. litran kulutukseen versus RWD. Kone on uutta sukupolvea ja sisältää kosolti potentiaalia harrastajan tarpeisiin. Suosittelen moottorinohjauksen optimointia, mikäli kyseessä on diesel- koneinen mursu. Foorumilla on useita ohjelmien optimointiin erikoistuneita taitajia, joilta voinee kysellä lisätietoja. Investoinnin tuoma säästä on de-facto. Jos ajaa paljon. Eikä polje vehkeitään särki viivalähdöillä.
Oma vinkkeli kuutonen on janoisempi, kuin vastaavan kuutioinen CR- kone suoralla lohkolla. Sisäiset kitkat ja muut lisääntyneet saaste/apulaitteiden tuomat vastavoimat lienee syy tahi selitys.
Aiemmassa Baijerilaisessa oli kolmen vuoden seka-ajon keskikulutus 7,8 l/100 km. Kuuden vuoden ajalta optimoidun polttoaineen syötön tuoma hyöty (n. 1 l/100km alhaisempi kulutus) laskettaneen tuhansissa euroissa, kun vuotuinen ajosuorite pyörii n. 40 000 km paikkeilla. Tästä V- moottorin suuremmasta kulutuksesta en tosin nykyään piittaa, sillä tuo aiempi oli vajaa vetoinen ja siten myös pienempi kulutuksinen. Neliveto, joka minulla siis nyt on, lisää n. litran kulutukseen versus RWD. Kone on uutta sukupolvea ja sisältää kosolti potentiaalia harrastajan tarpeisiin. Suosittelen moottorinohjauksen optimointia, mikäli kyseessä on diesel- koneinen mursu. Foorumilla on useita ohjelmien optimointiin erikoistuneita taitajia, joilta voinee kysellä lisätietoja. Investoinnin tuoma säästä on de-facto. Jos ajaa paljon. Eikä polje vehkeitään särki viivalähdöillä.
Ei tietääkseni, sehän (320CDI yleensä) tuli vasta 2005/2006... luulin että Jollen kysymys oli S211 320CDIlle...dealer kirjoitti:Onko ceessä ollut suoraa kuutosdieseliä ?
Viimeksi muokannut MHe, 29.3.2013 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
No ihan ajotietokoneesta katsoin kyllä myönnettäköön mutta tuskin siinä nyt litratolkulla on heittoa. Ja onko sillä sitten mitään väliä noin niinku lompakonkaan kannalta et onko se todellinen kulutus sitten vaikka 6,4litraa. Turhaa hifistelyä ja kaukana ajonautinnosta jos pitää alkaa mitättömyyksiä mittailemaan..tai sitten vaan ajaa autolla mikä ei sovi lompakolle ja pitää ostaa pienemmällä koneella oleva
No ei varmaankaan kauheesti väliä mutta kun nyt vertaillaan niin olis kait kiva että tulokset ovat vertailukelpoisia keskenäänskeeny kirjoitti:Ja onko sillä sitten mitään väliä noin niinku lompakonkaan kannalta et onko se todellinen kulutus sitten vaikka 6,4litraa.
Tämähän ei tähän topikkiin mitenkään kuulu mutta S211 220CDiA edellinen tankillinen 2,48L/100km Tainnut tankroid sekoilla edellisen tankillisen välistä... Pitää kaivella kuitti autosta niin pääsee balanssiin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Uskoisin että kyselijöitä kiinnostaa nimenomaan todellinen kulutus.skeeny kirjoitti:No ihan ajotietokoneesta katsoin kyllä myönnettäköön mutta tuskin siinä nyt litratolkulla on heittoa. Ja onko sillä sitten mitään väliä noin niinku lompakonkaan kannalta et onko se todellinen kulutus sitten vaikka 6,4litraa. Turhaa hifistelyä ja kaukana ajonautinnosta jos pitää alkaa mitättömyyksiä mittailemaan..tai sitten vaan ajaa autolla mikä ei sovi lompakolle ja pitää ostaa pienemmällä koneella oleva
Se saattaa poiketa huomattavastikin ajotietokoneen ilmoittamasta.
Siitä olen samaa mieltä että ison moottorin ominaisuuksista kannattaa vähän enemmän maksaakin myös polttoainelaskussa, mutta mikäli eroa pienempikoneiseen alkaa olla pari litraa sadalle ja kilometrejä tulee vuodessa vaikka 60000 niin kertyyhän siitä jo jotain.
Ei tuu ihan nuin paljoa mutta 211:lla ajamisesta pitää maksaa noin tonni vuodessa enemmän versus väyväy jos puhutaan pelkästään polttoaineen kulutuksen tuomista kustannuksista.dealer kirjoitti:mikäli eroa pienempikoneiseen alkaa olla pari litraa sadalle ja kilometrejä tulee vuodessa vaikka 60000 niin kertyyhän siitä jo jotain.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Enempiä kulutukseen kantaa ottamatta, se tonni vuodessa on muuten aika vähän siitä ilosta että nykyisin sitä odottelee jo viikonloppuisin että pääsee ajamaan maanantaiaamuna klo 5.48 oikealla autolla (softatulla r6 320cdi:llä) töihin... =)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Mulla on tuo tehdasviritteinen manuaalivaihteinen V6 280. Tykkään varsinkin sen alaväännöstä. Ja pääseehän tuolla tojotakuskeista 8-tiellä eelle niin että heilahtaa. Työmatka ajossa vei talvella 8 litraa sadalla. Mitattu tankkaamalla. Öljynvaihto 10.000 kilometrin kohdalla näytti pudottavan kulutusta semmoisen 0,4-0,5 littaa. sama öljy ennen ja jälkeen vaihdon. Voisko olla mahollista, vai tuliko joku virhe? Vai osuiko hiukkaspoltto juuri ennen öljynvaihtoa tehtyyn mittaukseen. Lämpötilat (sää) samana aikana pikkuisen kohosi.Jaanika kirjoitti:Enempiä kulutukseen kantaa ottamatta, se tonni vuodessa on muuten aika vähän siitä ilosta että nykyisin sitä odottelee jo viikonloppuisin että pääsee ajamaan maanantaiaamuna klo 5.48 oikealla autolla (softatulla r6 320cdi:llä) töihin... =)
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
Vastaanpas vanhaan...
Oma OM642 vie kaupungissa AJOTIETOKONEEN perusteella yli kympin. Kymppiin ei pääse kuin tosi ekoilulla.
Sekalaisessa ollut tasan 10 tosin ihan hirveästi ei maantiellä ole vielä tullut pyörittyä.
En tiedä mitä 4matic tuolle tekee, korottaa tietenkin mutta paljonko.
Läpät on pois mutta EGR edelleen toimii, ei ole ohjelmoijaa vielä löytynyt.
Täytyy tutkailla tuota todellista kulutusta ihan laskemalla, tietokoneen perusteella kulutus on kyllä ihan älytön tai sitten jotain pahemman kerran vialla.
Niin koppa W211
Oma OM642 vie kaupungissa AJOTIETOKONEEN perusteella yli kympin. Kymppiin ei pääse kuin tosi ekoilulla.
Sekalaisessa ollut tasan 10 tosin ihan hirveästi ei maantiellä ole vielä tullut pyörittyä.
En tiedä mitä 4matic tuolle tekee, korottaa tietenkin mutta paljonko.
Läpät on pois mutta EGR edelleen toimii, ei ole ohjelmoijaa vielä löytynyt.
Täytyy tutkailla tuota todellista kulutusta ihan laskemalla, tietokoneen perusteella kulutus on kyllä ihan älytön tai sitten jotain pahemman kerran vialla.
Niin koppa W211
Mulla kääräisty tuon saman V6:n ympärille CLK ja ajotietokoneen lukemat välillä 6,1-9,2L/100km, ajojen vaihdellen pelkästä motariajosta kaupunkipainotteiseen ajoon. Mitään ihan hirvittävää eroa tuossa ei ole oikeaan kulutukseen, mutta mitään excel taulukkoa en ole tehnyt mitatusta kulutuksesta, se kun ei itseä ihan niin kovasti kiinnosta, mutta sen tiedän kummalla autolla poistun mielummin tontilta, vaikka olis isompikin kulutusero
120-130km/h nopeudessa tuo OM642+722.9 menee muuten pienemmällä kun OM646+722.6.
120-130km/h nopeudessa tuo OM642+722.9 menee muuten pienemmällä kun OM646+722.6.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11