Mercedes Benz W203 C320 CDI kulutus?

Vastaa Viestiin
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

Mercedes Benz W203 C320 CDI kulutus?

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

Ajaneiden tai omistuksessa olevien mielipiteitä C320 CDI moottorin kulutuksesta.

Minkälaisiin lukemiin pääsee maantie- tai kaupungiajossa?

Myös se kiinnostaisi paljon pääsee tankillisella n. kilometrejä.

C220 on ainakin maltillisen ruokainen ja haaveena olisi korottaa isompaan laivueeseen mutta säilyykö taloudellisuus?

- Brabus Mercedes
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Oma kokemus S211 320CDI A keskikulutus 8,8l kaupunki 9,7l matka 6,7l.
S204 220CDI A keskikulutus 7,7l kaupunki 8,2l matka 6,2l.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minua ainakin kiinnostaisi tietää että millä moottorilla mikäkin auto on varustettu. Erityisesti onko kyseessä rivi vai v6 :shock:
Avatar
APL
Viestit: 58
Liittynyt: 26.2.2011 2:05
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja APL »

Tietämättä kumpi kone topikin aloittajalla on mielessä, rivikone vie hieman vähemmän suorassa/nätissä ajossa, kuin V- koneinen OM642:nen.
Oma vinkkeli kuutonen on janoisempi, kuin vastaavan kuutioinen CR- kone suoralla lohkolla. Sisäiset kitkat ja muut lisääntyneet saaste/apulaitteiden tuomat vastavoimat lienee syy tahi selitys.

Aiemmassa Baijerilaisessa oli kolmen vuoden seka-ajon keskikulutus 7,8 l/100 km. Kuuden vuoden ajalta optimoidun polttoaineen syötön tuoma hyöty (n. 1 l/100km alhaisempi kulutus) laskettaneen tuhansissa euroissa, kun vuotuinen ajosuorite pyörii n. 40 000 km paikkeilla. Tästä V- moottorin suuremmasta kulutuksesta en tosin nykyään piittaa, sillä tuo aiempi oli vajaa vetoinen ja siten myös pienempi kulutuksinen. Neliveto, joka minulla siis nyt on, lisää n. litran kulutukseen versus RWD. Kone on uutta sukupolvea ja sisältää kosolti potentiaalia harrastajan tarpeisiin. Suosittelen moottorinohjauksen optimointia, mikäli kyseessä on diesel- koneinen mursu. Foorumilla on useita ohjelmien optimointiin erikoistuneita taitajia, joilta voinee kysellä lisätietoja. Investoinnin tuoma säästä on de-facto. Jos ajaa paljon. Eikä polje vehkeitään särki viivalähdöillä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko ceessä ollut suoraa kuutosdieseliä ?
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

dealer kirjoitti:Onko ceessä ollut suoraa kuutosdieseliä ?
Ei tietääkseni, sehän (320CDI yleensä) tuli vasta 2005/2006... luulin että Jollen kysymys oli S211 320CDIlle...
Viimeksi muokannut MHe, 29.3.2013 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dealer kirjoitti:Onko ceessä ollut suoraa kuutosdieseliä ?
Ei ole
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

R4 16V M611 ja V6 M642 moottorista ainakin minä kysyin.

C 220 CDI on kyllä kulutukseltaan todella pieni ja ihan sen myötä kyselin laivueen isommasta moottorista minkälaisissa lukemissa sillä suomessa päästäisiin.

320:sella ei taida maantieajossa päästä millään ekoilulla 5-7l/100km/h kulutukseen?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei tahdo mennä v6 5,X lukemille. Itsellä oli aiemmin tovin aikaa c320cdi s203 korissa. Tarkkoja lukemia en muista ja vähän tuli ajettua matkaa kun oli veroton auto, mutta kyllä ne pari janoista lisäpyttyä tekee vähän lisäkuluja ja mukavuutta matkan tekoon :wink:
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei me se suorakaan, tai ihme kevytkenkänen on kuski... ;) (omalla tosiaan oon päässy parhaillaan 6,5 luokkaan, W211 pitäis kuitenkin olla vielä vähän pieniruokasempi kun Ceen)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Mulla tossa c 320 sekalaisessa ajossa viimeisellä 3000 kilometrillä kulutus 7,7. Matkassa 103km/h keskinopeudella kulutus näytti 6,2.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

MHe kirjoitti:
dealer kirjoitti:Onko ceessä ollut suoraa kuutosdieseliä ?
Ei tietääkseni, sehän (320CDI yleensä) tuli vasta 2005/2006... luulin että Jollen kysymys oli S211 320CDIlle...
Jep, ajattelin mainita asiasta ennen kun w210 ja alkupään w211 kuskit tulee mainostamaan 6 litran kulutuksiaan :lol:
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

jolle kirjoitti:Minua ainakin kiinnostaisi tietää että millä moottorilla mikäkin auto on varustettu. Erityisesti onko kyseessä rivi vai v6 :shock:
Rivi 6
Avatar
skeeny
Viestit: 27
Liittynyt: 26.3.2013 11:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja skeeny »

Pari viikkoa sitten ajettiin V-koneisella c320 cdi:llä vantaa-kristiinankaupunki-vantaa ja keskikulutus oli 5,9 kun kotipihassa olin takaisin. Ja ei ajettu mummotyyliin vaan oli ihan reipas matkavauhti ja ohitteluakin. Eli kyllä pääsee just ja just alle 6:n litran 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kohtuulliselta kuulostaa. Olihan tuo mitattu eikä vain ajotietokoneesta katsottu ?
Avatar
skeeny
Viestit: 27
Liittynyt: 26.3.2013 11:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja skeeny »

No ihan ajotietokoneesta katsoin kyllä myönnettäköön mutta tuskin siinä nyt litratolkulla on heittoa. Ja onko sillä sitten mitään väliä noin niinku lompakonkaan kannalta et onko se todellinen kulutus sitten vaikka 6,4litraa. Turhaa hifistelyä ja kaukana ajonautinnosta jos pitää alkaa mitättömyyksiä mittailemaan..tai sitten vaan ajaa autolla mikä ei sovi lompakolle ja pitää ostaa pienemmällä koneella oleva 8)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

skeeny kirjoitti:Ja onko sillä sitten mitään väliä noin niinku lompakonkaan kannalta et onko se todellinen kulutus sitten vaikka 6,4litraa.
No ei varmaankaan kauheesti väliä mutta kun nyt vertaillaan niin olis kait kiva että tulokset ovat vertailukelpoisia keskenään :wink:

Tämähän ei tähän topikkiin mitenkään kuulu mutta S211 220CDiA edellinen tankillinen 2,48L/100km :wink: Tainnut tankroid sekoilla edellisen tankillisen välistä... Pitää kaivella kuitti autosta niin pääsee balanssiin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

skeeny kirjoitti:No ihan ajotietokoneesta katsoin kyllä myönnettäköön mutta tuskin siinä nyt litratolkulla on heittoa. Ja onko sillä sitten mitään väliä noin niinku lompakonkaan kannalta et onko se todellinen kulutus sitten vaikka 6,4litraa. Turhaa hifistelyä ja kaukana ajonautinnosta jos pitää alkaa mitättömyyksiä mittailemaan..tai sitten vaan ajaa autolla mikä ei sovi lompakolle ja pitää ostaa pienemmällä koneella oleva 8)
Uskoisin että kyselijöitä kiinnostaa nimenomaan todellinen kulutus.
Se saattaa poiketa huomattavastikin ajotietokoneen ilmoittamasta.

Siitä olen samaa mieltä että ison moottorin ominaisuuksista kannattaa vähän enemmän maksaakin myös polttoainelaskussa, mutta mikäli eroa pienempikoneiseen alkaa olla pari litraa sadalle ja kilometrejä tulee vuodessa vaikka 60000 niin kertyyhän siitä jo jotain.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:mikäli eroa pienempikoneiseen alkaa olla pari litraa sadalle ja kilometrejä tulee vuodessa vaikka 60000 niin kertyyhän siitä jo jotain.
Ei tuu ihan nuin paljoa mutta 211:lla ajamisesta pitää maksaa noin tonni vuodessa enemmän versus väyväy jos puhutaan pelkästään polttoaineen kulutuksen tuomista kustannuksista.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Enempiä kulutukseen kantaa ottamatta, se tonni vuodessa on muuten aika vähän siitä ilosta että nykyisin sitä odottelee jo viikonloppuisin että pääsee ajamaan maanantaiaamuna klo 5.48 oikealla autolla (softatulla r6 320cdi:llä) töihin... =)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Jaanika kirjoitti:Enempiä kulutukseen kantaa ottamatta, se tonni vuodessa on muuten aika vähän siitä ilosta että nykyisin sitä odottelee jo viikonloppuisin että pääsee ajamaan maanantaiaamuna klo 5.48 oikealla autolla (softatulla r6 320cdi:llä) töihin... =)
Mulla on tuo tehdasviritteinen manuaalivaihteinen V6 280. Tykkään varsinkin sen alaväännöstä. Ja pääseehän tuolla tojotakuskeista 8-tiellä eelle niin että heilahtaa. Työmatka ajossa vei talvella 8 litraa sadalla. Mitattu tankkaamalla. Öljynvaihto 10.000 kilometrin kohdalla näytti pudottavan kulutusta semmoisen 0,4-0,5 littaa. sama öljy ennen ja jälkeen vaihdon. Voisko olla mahollista, vai tuliko joku virhe? Vai osuiko hiukkaspoltto juuri ennen öljynvaihtoa tehtyyn mittaukseen. Lämpötilat (sää) samana aikana pikkuisen kohosi.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Vastaanpas vanhaan...

Oma OM642 vie kaupungissa AJOTIETOKONEEN perusteella yli kympin. Kymppiin ei pääse kuin tosi ekoilulla.
Sekalaisessa ollut tasan 10 tosin ihan hirveästi ei maantiellä ole vielä tullut pyörittyä.

En tiedä mitä 4matic tuolle tekee, korottaa tietenkin mutta paljonko.
Läpät on pois mutta EGR edelleen toimii, ei ole ohjelmoijaa vielä löytynyt.

Täytyy tutkailla tuota todellista kulutusta ihan laskemalla, tietokoneen perusteella kulutus on kyllä ihan älytön tai sitten jotain pahemman kerran vialla.

Niin koppa W211
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mulla kääräisty tuon saman V6:n ympärille CLK ja ajotietokoneen lukemat välillä 6,1-9,2L/100km, ajojen vaihdellen pelkästä motariajosta kaupunkipainotteiseen ajoon. Mitään ihan hirvittävää eroa tuossa ei ole oikeaan kulutukseen, mutta mitään excel taulukkoa en ole tehnyt mitatusta kulutuksesta, se kun ei itseä ihan niin kovasti kiinnosta, mutta sen tiedän kummalla autolla poistun mielummin tontilta, vaikka olis isompikin kulutusero 8)
120-130km/h nopeudessa tuo OM642+722.9 menee muuten pienemmällä kun OM646+722.6.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Mulla oli farkussa 70tkm matkalla 7,6 litraa/100km kulutus, lähes kokonaan maantietä ja ihan tankkauksista mitattuna.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”